Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Adyn 14.11.03 08:00
« Servis
Tak jsem měl Mareu na prohlídce, výměně svíček, oleje a výfuku. Potěšili mě, nejen, že vše zatím vypadá v nejlepším pořádku, ale i tím, že jsem za práci v autorizovaném servisu platil 300,- za hod bez DPH. (U aut starších tří let, což už moje má, mají zvýhodněnou cenu). To jsou momenty, kdy si říkám FIAT forever!!!! -
« Klapka
Tak jsem jiz doskakal... Snad. O vikendu jsem klapku vycistil
a zda se ze to pomohlo. Uz to studene pri otackach do 2000 neskube.
Jestli nekoho zajima postup, tak (je to pro motor 1.6/16V)...
1 - Lokalizovat klapku na sani. Je to hlinikovy bazmek, vede
do nej tlusta gumova hadice sani a ovladani plynu. To hlinikove musime sundat...
2 - Pripravit si hadr a kousek dratu na privazani hadicek, kleste na spony, technicky benzin a dalsi hadr a hvezdickove sroubovaky.
4 - Povolit (sundat) vicko na nadrzce chladici kapaliny.
3 - Prestrihnout ci povolit spony uzkych hadicek kolmych na sani. V nich muze byt chladici kapalina (ale ne moc), tak pripadne ubytky zachytit do hadru. Uvolnene hadicky dratem zafixovat tak, aby z nich nic neteklo. Ale moc je nezvedat...
6 - Prestrihnout ci sundat sponu tluste trubky sani. Trubku sundat a oklonit smerem k prednimu sklu. Pozor, zespoda na ni mohou byt uchyceny dalsi kabely (aby se pri jizde neklepaly). Takze ty uvolnit ze spon a pamatovat si, kde ktery byl.
7 - Vyvesit tahlo plynu. Jeho vule je nastavena pruznou zavlackou, takze zavlacku sundat. Predtim si ale oznacte zub, na kterem byla. Jestlize si to nepoznacite, ci byla klapka hodne zasrana a pozice se po ocisteni zmeni, zavlacku usadime (viz konec). Na telese klapky pak lanko plynu z jezdce pohodlne vysuneme. Lanko plynu pak odehneme k baterii.
8 - Rozpojime konektory prislusenstvi na klapce (potenciometr klapky a volnobeh).
9 - odsroubujte 4 hvezdicky, drzici klapku na sani. Poznamename si umisteni tesneni mezi klapkou a zbytkem sani. Pozor at nam nic nespadne do sani :-)
10 - Ze spoda klapky je dalsi hadicka (podtlak). Tak u ni opet rozpojime sponu.
11 - Ted mame klapku v ruce. Umyjeme tesneni a vnitrek klapky (otevreme si ji jezdcem plynu). Ac se to nezda, i mala vrstva karbonu muze ovlivnit volnobeh.
Montaz:
1 - Umytou a suchou klapku (benzin se rychle odpari) nasadime na ni tesneni spodni podtlakovou hadici a zajistime ji sponou.
2 - Na klapku nasadime tesneni a klapku prisroubujeme (pozor na orientaci tesneni, dame ho tak, jak bylo puvodne).
3 - Nasadime zbyle hadice (dve na odvod chladici kapaliny, jednu saci) a zajistime je sponami. Prichytime k hadicim take pri demontazi uvolnene kabely.
4 - Umistime tahlo plynu. Nejdrive ho zahakneme na klapce a ulozime ho do drazky. Potom ho zajistime zavlackou na vymezovacim dorazu.
Zavlacku bud dame do pozice pred montazi, nebo ji umistime tak, abychom slyseli, jak v krajni pozici kovove dosedne klapka. Nenechavame ale tahlo moc volne.
Jak jem rikal, klapku jsem nemel moc spinavou.
Byl tam takovy slaby povlak (max 0,5 mm). Ale kdyz jsem ji rozebral, zjistil jsem, proc to vadi. Vlastni klapka se totiz v krajni poloze (pri malem plynu)
pohybuje tesne okolo steny, ktera se pozvolna oddaluje. Ale jak byla tato stena zanesena, tak tam v tom pocatku nebyl
takrtka zadny prostor. Potenciometr sice hlasil, ze je klapka nejak otevrena, ale
do motoru proudilo jine mnozstvi vzduchu.
Ted mi to jiz (snad) necuka, zvysene otacky volnobehu drzi dele (predtim mi velice rychle volnobeh padal dolu).
Takze kdo ma najeto vice km (ja mam cca 150000) a cuka mu to, tak hura do klapky :-)
(Samozrejme ze to cukani u vas ale muze byt necim jinym) -
wolff 04.11.03 11:43
« Bez nadpisu
Hele s tou klapkou...vybodni se na to - nepomůže to. Pokud se na to nevybodneš a pomůže ti to, tak dej vědět, ale dle mých zkušeností ti to nepomůže. Měl sem to rozdělaný (neměl sem po večerech co dělat, tak sem s hadříkem čistil kde co). Je to na normální šroubky (philipsy), jenže když sem to rozdělával, tak se mi ten šroubek kousl. Naskočil mi pot. Sedl sem do auta a šmahem do servisu. tam celej ten hliníkovej bazmek vytáhli a šroubek vyšroubovali. Byl tam totiž přilepenej, proto šel těžko vyšroubovat. Jiný překvapení tam není. Ale jak říkám, nestojí to zato. To už je lepší to prostříknout čistícím sperejem - prý existují...Ciao -
« Re: Zlatyservis Fiat Nordex.
mfilip: Když jsem měnil auto, se kterým jsem jezdil do jediného slušného servisu,
který jsem po dlooouhé době našel, tak bylo součástí mého
rozhodování i to, že značka auta by měla být taková, abych
do tohohle servisu mohl opět jezdit. Potřebuji
servisu věřit a nestojím o vyjebávání. Takže je smůla, že
jsi musel změnit servis. No snad ti to Oktávka jinak
vynahradí... -
« Re: marea 1,6 16V
Když už tu tu klapku zmiňujete... Čistil jste si ji někdo sám doma?
Zajímalo by mě, jak je přidělávaná na sání. Moje Brava 1.6
mi když je studená cuká v rozmezí do 2000 otáček.
Jakmile ji vytočím nad 2000, tak necuká a jakmile
se ohřeje, tak je také vše O.K. Na diagnostice prý
nic není...
No a tak jsem sundal před klapkou sání a koukal jsem
na klapku a je trošku špinavá. Nic moc to není (alespoň dle mého názoru), ale
když nic jiného nepomohlo (kabely ke svíčkám, svíčky, jiný benzín, testy čidel), tak
se připravuji, že bych ji vyčistil. Do servisu se mi ji dávat nechce, protože přes týden musím jezdit.
Tak bych si to udělal o víkendu sám...
No a jak je ta klapka uchycená? Na jedné straně je hadice sání, ta jde celkem dobře dolů.
Ale na druhé straně je ta klapka přišroubovaná na hliníkovou část sání. A jde mi o to,
jestli tam není nějaké těsnění, které mi praskne/roztrhne se až to
povolím a já ho pak o víkendu neseženu. Je tam tedy něco, nebo
je to kov na kov? A je tam jinak nějaká zrada, nebo stačí klapku sundat, vyprat v benzínu a zase vložit zpět? -
« Zlatyservis Fiat Nordex.
Tak jsem zamiril pred casem do prvniho, jakaztakz solidniho servisu Skoda na vymenu oleje. Vymenil bych si ho sam, ale uz behem koupe svitila kontrolka Servis Oil, mel jsem pred sebou delsi cestu pred vikendem, tak jsem si nechal vymenit olej. Nauctovali si 5 x 366 Kc za olej, 230 Kc za filtr a nejakych 320,-(!) za praci. No nic, radost z nove ojetiny mi zahladila skleb na tvari. Nedalo mi to, doma se podivam do chytre prirucky a zjistim, ze olejova napln je 4,5 l. No nic, tak jsem cvaknul 0,5 litru navic, no a co. Mam novou ojetinu a nic mne nerozhasi, mno a jak si tak lezim a nemuzu usnout, rikam si, sakra a co kdyz tam tech 5 l fakt nalili. Jdu se podivat, a zjistim ze mam v motoru asi 4 mm nad horni rysku. Protoze jsem mel pred planovanou prohlidkou stavu v jinem servisu, rikam si , nebudu se ted mazat, kdyz zitra jedu do servisu, reknu jim tam, at mi to upravi, nemelo by to prece moc stat, takova banalita, to prece musi udelat zadarmo. Mno to zadarmo stalo 120 Kc. Nanestesti mi nasli vadnou zarovku tlumenych svetel a tak mi ji za 60 Kc s radosti vymenili a nauctovali si za ni dalsich 79 Kc, pricemz v normalnich autodilech je za 49,- Kc. Mno a tak se mi posledni dobou dari. -
« Re: marea 1,6 16V
Má rada zní:zajeďte do servisu, nechte vyčistit klapku a okolí,dále čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu a mělo by býti po problému.Mně to pomohlo.Brava jezdí jako šlak.
P.S.čistili u Dojáčka v Pha. , cena i s přehráním nejnovějšího softwaru 1.300 Kč (se vším všudy)
Máme v Česku nekvalitní PHM.
Ať to jezdí !!!! -
« Re: marea 1,6 16V
Možná budu vypadat jako blbec, ale co zkontrolovat kabely ke svíčkám? Mě to u starších aut vždycky pomohlo - a navíc v tom vlhku...;
K tomu kupé - zkus se podívat na moje fiat.mysteria.cz - do kupé a tam pak jsou odkazy na test a nějaký stránky... Bohužel většina testů už z netu zmizela atak zbyl tuším jen jeden, o kterém vím. -
« dotazek
Ahoj .. sorry za vpadnuti do rubriky. Mam nabidku na Fiat Coupe Turbo z roku 98 ze Svajcu. Ma nalitano 100 tisic (coz na CH neni vubec nic), 165 kW, modrej a udajne v super stavu.
Chtel bych se jen fiatistu zeptat - nemam s Fiatem zkusenosti a slycham spis negativni ohlasy. Mate nekdo zkusenosti s timhle autem? Co je tam za problemy? Spolehlivost? Pomerne dost jezdim na dlouhy streky a nerad bych zustal stat nekde uprostred poli ;-).
Diky! -
« marea 1,6 16V
zdravim fiatisty! Mám dotaz, jestli někdo z Vás má obdobné problémy jako můj kolega - marea 1,6 jako studená nechce chytat, nejvic ve vlhku v děšti. Jako teplá blafne bez problémů. Diagnostika v servisu údajně O.K. - nic nenašli. Takže babo raď. P.S. vyměnili jen svíčky, dělá to dál.