Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Rádio u Marey
Tak mi to nedalo a šel jsem do garáže.Postup je následující - vedle předvolby 5 je tlačítko EXP.To zmáčkneš a držíš asi 3sec.Na displei naskočí volby. Šipkami u tlačítka BAND listuješ,až narazíš na IGN. Bude tam IGN ON. Tlačítkem předvolby 4 nebo 5 zadáš IGN OFF a na 3 sec.zmáčkneš EXP. Objeví se EXIT a je hotovo. Ještě k té spojce - při řazení zpátečky musím na to jít také velmi pomalu a šetrně. -
« Pro Silkena
Já mám Mareu 1,6sedan a když jsem ji jetou koupil,tak se mi to rádio také samo při startu zapínalo. Když se podíváš na letošní příspěvky z konce března nebo dubna,tak tam najdeš radu,jak na to.Jde to lehce odstranit,akorát si teď nemůžu vzpomenout,jak. Svíčky tam mám právě Champion,WXF 79,auto jezdí skvěle a i nynější studené starty jsou OK.Mám najeto 100000 a zatím nikde nic neskřípe ani nebouchá,snad jen na hodně rozbitých cestách. -
« Re: MAREA - radio
S tym radiom sa to myslim da lahko naparavit :-) Mna to tiez vytacalo az do nebies, ale cez menu som nastavil tusim AUTO SWITCH ON na neaktivne a bolo po probleme ..
sice hovorim o original radii s CD v Stile, ale myslim ze tam az taky rozdiel nebude. -
« Re: MAREA - svíčky
Ja jsem mel kdysi na Brave Championy, ktere jsem z o bav z jejich nezname hostiroie a doby pouziti vymenil za NGK. Zdalo se mi, ze motor nema idealni zvuk a v otackach, ze to neni ono. Koupil jsem nejake Brisky a auto jezdilo, jako se Champion. Ty NGK jeste mam, kdyby byl zajem. Typ najdu na pozadani, byly pro 1.8 16V, pro 1.6 muzou byt ty same. -
« Re: MAREA - svíčky
Vady a zápory :
1.
v upravých předních dveří něco lupe, myslel jsem že to bude reprák, ale nevypadá to. Jelikož je to velmi tichý zvuk tak mi to ani nevadí.
2. radio original FIAT s kazet. - celkem hraje dobře, ale co mi extra ničí život je : že při jízdě radiou vypnu. Na určene misto dojedu, jdu např. na oběd, poté se vrátím a jakmile zapnu zapalování radio opět naskočí, ikdyž nechci.
Ve favoritu jsem to na blaupunktu měl tak že si pamatoval poslední stav. Když jsem ho za jízdy vypl, tak bylo vyplé i po opětovném nastartování.
3. V ( nebo u ) levých zadních dveří neco bouchá, docela nahlas ( sem myslel že jestli to není bezpečnostní pas, ale není ), ale jen při přejezdu větších nerovností. Moc jsem to zatím nestudoval, může to být i něco v kufru. Přesně nevím.
4.řadící páka - v létě bylo vše OK, nyní když auto je promrzlé a stojí celou noc venku se stáva to : když řadím 3 rychl. stupeň, od řaď. páky se ozývá hlasitý chrochtavý zvuk ( prostě přesně tak jako když chrochtá dobře napapané selátko :-) Dělá to ta guma co je skrytá pod vrchní koženkou řaď. páky. Tak to zkusím nějak promazat nebo nevím. Ale je to čím dál tím horší, protože to už začína dělat i na 1čku a 5ku.
5. Řazení Rka, čili zpátečky - pokud zařadím rychle = pro mě normální pohyb = jak v octavii, favoritu atp = jde to přes zuby. U marey musím dát páku do mezipolohy asi aby zaúřadovaly synchrony, 2 sekundy ji tam nechat a POMALYM pohybem tam tu zpátečku dát. Pokud řadím rychleji tak to jde přez zuby . Dělá vám to taky ? Já totiž nevím jestli to tak má být, nebo je něco špatně :-)
6. Ukazatel paliva - no docela šoufl ukazuje. Prvních 100 km se nechcne z maxima. Poté začné klesat docela rychle. Když ukazuje přesně polovinu, v nádrži je maximálně 25 litrů ( to je polovina ze 63 ? )
7. Mlhovky - no nevím k čemu jsou ale do mlhy asi moc ne. Spíše na to aby mě ostatní v protisměru viděli. Mlhu prostě nepodsvítí neprosvítí..a když je mlha že by se dala krájet, jestli jedu s nimy nebo bez,z pohledu řidiče to ani nepoznám.
8. Aerodynamický hluk - při vyšších rychlostech 130 - a více se projevuje dosti hluk od odráženého proudu vzduchu.Myslel jsem že to dělají neor. stěrače. Dal jsem originál, není to o nic lepší. Tak to budou možná ty hagusy na střeše. Boční poryvy větru se projevují až syčením..
No tak teď ty klady :-) :
1. Podvozek. První mesíc se mi zdál docela tvrdý ( oproti octavii třeba ). Ale jsem si zvykl a jsem spokojen...
2. Po instalaci pneu 205/45 R16 to nemá chybu :-)na dané auto.
3. Motor - takový lepší průměr. Ale určitě je žíznivější než od octavie 1.6 74kw. Ono to bude tím že je to 16v, takže do těch 3500 ot. ten zátach není nic moc.Od 4000 do 5500 je to docela dobré, a dokáže vůz docela rozpohybovat.
4. Sedačky - boční vedení - mile překvapily
5. Nádrž - 63 litrů - velikost , tak akorát..Dáva autu slušný dojezd.
6. KUFR - nákladová hrana, sklápění nárazníku se mi velice líbí
7.loketní opěrka - jak u řidiče, tak i v zadu je. Není špatná
8. Dobré brzdy v základu. Popravdě, překvapily.
no je další spousta kladů, ale bych tu mohl psát do nekonečna. Prostě za ty peníze i přes některé problémy je poměr cena/vykon velice příznivý. A zatím koupě nelituji. Jak říkam ...přes zimu se to všechno ukáže.
perlička na závěr : asi po 6 tisícich mi prdla 10A pojistka. Projevilo se to :
- palubní deska absolutně mrtvá
- nešli používat směrovky
- nefugovala ABS
nevím proč se to stalo, možná pojistka byla špatná z výroby. Vyměnil jsem ji a zatím vše OK. -
Adyn 11.12.03 07:44
« Re: MAREA - svíčky
Já jsem teď na Marey svíčky měnil (v oficial servisu). Speciálně pro motory do Brav a Marey vyvinulo svíčky japonské NGK. Přesnou specifikaci ti sem napíši odpoledne, hned jak se podívám do manuálu. Vím jen, že mají dvě jiskřiště. V servisu mi ale dali Championy (byť v originálním balení FIAT) a ty se mi tolik nelíbí, ale nemám to objektivně změřeno. Je to jen pocit, že tam nejstou ty co tam byly původně atd. Pravdou je, že mi zároveň měnili výfuk, takže to v čem se motor chová jinak, bude spíš nový výfuk, že.
A co jinak. Jak jsi s Mareou spokojen? -
« MAREA - svíčky
Zdravím
jelikož mám mařenu teprve necelého půl roku, tak si nevím rady se svíčkama. Když jsem ji koupil, měla nalítano cca 35tkm a s původními svíčkami.Proto jsem se je rozhodl vyměnit, a dle katalogu www.brisk.cz jsem tam hodil ty tzv. tuningove. Označení mají PREMIUM ZC/ZS DR14ZC. Jenže to byla špatná volba. Mám na nich najeto 5tkm, prvních 1tkm bylo vše ok. I spotřeba, ale ta teď leze neúměrně nahoru ( a není to řidičem ). Mrkl jsem tedy na brisk...a neveřím svím očím. Nyní pro ročník 98 a více jsou doporučeny PREMIUM LGS, typ DOR15LGS. Tak tím mě fakt dostali. Nevím co si o tom myslet. Ale proto se ptám .. Jaké svičky pro mareu ? V úvahu připadají ty DOR15LGS ( ale do brisku se mi už moc nechce )a nebo jsem viděl DENSO IRIDIUM POWER ( 500 Kč za svíci je ale síla ). Máte snimi nějaké zkušenosti, ať nešlápnu opět vedle ?
-
« Re: Nějak to tady umírá
S tim umiranim se neda nic delat, kde se nic nekazi ( az na vyjimky ), tam se umira. Bravu jsem prodal nedavno, prodal jsem ji za rozumny kompromis svemu kamaradovi. Mam ciste svedomi, o vsem, co jsem vedeljsem rekl a verim ( lepe: jsem si jist ), ze bude slouzit stejne dobre jako mi. Prave jsem hned po prodeji resil prvni reklamaci: z ostrikovacich trysek voda pouze tece, zadni ostrikovac strika normalne. Takze se asi ucpala zpetna klapka za 25 Kc, podobne jako kdysi na hadicce k zadnimu ostrikovaci, takze pohoda. Mno a oktavka ? Starter uz mam opraveny, nasel jsem prave pres toho kamarada sice umazany, ale sikovny servis, kde mne oprava stala jen 500 Kc. A po posledni jizde Bravou jsem musel do diskuse nahodit dotaz, jak se pozna, jestli funguje turbo, protoze po jizde s Bravou mi subjektive nepripadalo, ze by rozdil mezi 83kW 16V a 110 kW byl adekvatni. Drive jsem tu psal o tom, ze Oktavka je lepsi v jizdnich vlastnostech, co se tyce komfortu, nerovnosti, motoricky, to je pravda. Ale u mne je obrovsky rozdil v pocitu pri jizde. Oktavie je takova komfortni, vlacna, zdanlive neochotna, nereagujici, cekajici na vypad, je fakt, ze se umi rozdivocit. Ale Brava ve mne zanechala pocit, ze vse u ridice je spravne, posez, dosah prvku, poloha pedalu, ucinek pedalu, reakce na plyn, citlivost na rizeni ( mne ten silnejsi ucinek posilovacu italskych aut vyhovuje vic ), zatimco Octavie je v tomto chladnejsi, jeste k ni nemam takovy vztah. Mam z ni samozrejme radost, jsem spokojeny, ale ten pocit z ni je jiny nez z Bravy. Mel byc byt maximalne spokojen, ze mam auto s klimou, pocitacem, rychlejsi, s mensi spotrebou apod., takova srdcova zalezitost jako u Bravy to porad neni, sice jsem obcas na Bravu klel, kdyz clovek nemohl povolit nejaky sroub, ale kdyz mi Brava 2 mesice stala v garazi, obcas jsem si znovu musel v hlave projit, jestli jsem udelal s prodejem dobre. Nectu to po sobe, tak sorry. -
Adyn 10.12.03 08:11
« Nějak to tady umírá
Nějak tady chcípl pes. No, zkusím nahodit nějaké téma:
Potkalo vás někdy vrzání oken na nerovnostech? A jak jste proti tomu bojovali?
Jak vám startovaly auta v těch mrazech co teď byly?
A co ty mFilipe, už jsi prodal Bravu? (Nebo radši prodáš Oktávu a vrátíš se ke značce?) -
« větrák chladiče pořád běží
Pánové prosím pomozte. Pořád mi běží větrák chladiče motoru (sahara). Problém byl před časem vyřešen v servisu resetem ŘJ klimy. Problém je v tom, že se po zapnutí klimy problém zase objevil. Nicméně ve fiatu bádají a nějak na to nemohou přijít. Problém je, že větrák je spínaný řídící jednotkou a není ovládán pouze čidlem teploty atd. Nejříve mysleli, že je to čidlo teploty vody, poté zase presostat (informace o tlaku v klimatizační soustavě). Nic nepomohlo a bádají naslepo. Nevíte, čím by to mohlo být? Nestetkali jste se s tím někdo? V ŘJ je zaznamenána hláška "neplatný signál". Připadá mi to na neprůchozí konektor, přerušenej drát nebo tak něco. Ale kterej, že? Je to 1.8 GT s aut. klimou r.2000. žel úroveň servisů mi připadá tristní. Díky za rady nebo alespoň přibližný tipy.
7thatom