Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Re:Marea
no já mám kola alessio 16" a pneu 205/45 R16. Taky jsem řešil jestli 15" nebo 16". Původně jsem chtěl zůstat u patnáctek, ale pak se ve mě co zlomilo a vzal jsem ty 16" ( on rozdíl na discích 500 kč/ks není tak strašný )Každopádně pokud přezuješ z 14" na 16", dostaneš docela jiné auto. Jak po stránce vzhledu ( o tom netřeba debatovat ), tak po stránce jízdních vlastností. Hluk - měl jsem 185/65/R14 GoodYear Eagle Ventura vs. 205/45/16 Barum Bravuris FR. Možná jsou tišší ty goodyeary,ale jen nepatrně. Řeknu to asi takto. Vždycky slyším dříve hluk z motoru než od kol. 2. KOMFORT PRO CESTUJÍCÍ - tak to jde velice poznat. Auto jer mnohem tvrdší. Na ceste jde cítit jakýkoliv železniční přejezd, nerovnost, kámínek. Popravdě cokoliv. 45tka guma je nízkoprofilová. Schopnost absorbovat nárazy je nulová. Taky mám přední pneu nafoukané na 250 kpa, zadní na 205kpa. Aquaplaning - záleží na vzorku pneu. Ale, čím širší pneu, tím je to horší. A teď to pozitivní. Brzdný účinek. excelentní. Auto sedí na cestě jako přibyté. Rozjezdy do křižovatek. O průjezdech zatáček nemluvě. Takže i přes veškeré zápory ( a to jsem nepsal o tom , že řízení, ložiska, silentbloky, tlumiče dostávají mnohem více zabrat ) jí volím 16náctky. Pokud by jsi chtěl pošlu foto. Jak vypadají na kombíku. Každý mě zrazoval od barumek. Ale ja je i tak koupil, a vím že jsem udělal dobře. Na vodě nejsou špatné. Tiché jsou taky ( uznal i známy který mě od nich zrazoval ). Snad nevýhodou je nižší životnost ( odhaduju u mě tak max. 30 000 km. Ale ono to záleží na stylu jízdy a hlavně na tom zda jezdím po městě nebo ne.) A co hlavní ? Za cenu jedné pirrelky dostanu dvě barumky. Takže poměr cena/výkon, barum jasně vede. Málem bych zapoměl. Spotřeba se mi zvedla o půl litru. Ale přesné výsledky budu mít asi ve středu ( dotankuju a spočítam ).Měnil jsem totiž svíčky. ( 2 totiž byly špatné ) Taxe uvidí. Jinak na motoru 1.6 16v jsem výkonově nepoznal že by se auto více vleklo, bylo línější tebo něco v tom smyslu. -
« Re:Marea
Abych to upřesnil,já mám 1,6 sedan z r.1999. Se spotřebou jsem spokojen,dálky při svižné jízdě/asi 130/se zapnutou klimou do 6,5, couračky v létě 7,0 a teď v zimě 7,8. Přes 8l jsem ještě nikdy nešel. S mfilipem souhlasím,také jsem zkoušel různé benzíny,vždy alespoň 2 nádrže za sebou,ale vždy bez měřitelných rozdílů. A teď prosím o radu - mám 14´kola/185/65/ a nevím,zda jít do 15´/195/55/ nebo 16´/205/45/. Máte-li někdo zkušenosti typu-širší kola=vyšší hluk,vyšší valivý odpor/spotřeba/,větší namáhání náprav atd.,dejte mi vědět. -
« Re: MAREA
Ohledně toho naklánení. Mě se MAREA naklání minimálně. Jaké pružiny tam mám, to nevím. Jelikož původně jsem měl kola 185/65 R14 náklon nešel moc poznat, protože dříve začli hvízdat kola. Po instalaci 205/45 R16 se marea naklání trochu více. Ale to už jsou stejně v zatáčkách taková přetížení že to člověk neregistruje :-).
Každopádně mohu-li porovnat podovzek s octávii, tak marea jej má mnohem tvrdší ( alespoň ta,kterou mám ). Oktáva jej má za to ale komfortnější. Popravdě největší změnu udělala ta kola a široké pneu. Ono přeci jen 4 cm na šíři už jdou poznat. S 16náctkami si už lze docela dovolit dost věcí. KUFR. Co mě na něm vadí. Jsou ty podélné plastové lišty na podlaze. Jakýkoliv náklad, který dám do kufru klouže po lištách ze strany na stranu.To trochu pánove z FIATu nedotáhli. Jinak mám samozřejmě KOMBI ( jak jinak ) a rok výroby 2000. S tím černým lakem přesně tak. Otázka je co to vydrží. Měl bych stím něco taky udělat. -
« Re: MAREA
to silken: Marea 2.4JTD/96kW/305Nm se delala a prodavala v letech 1999-2000 (nekde prodeje dobihaly jeste v 2001). Ten petivalec predchozi generace (2.4TD/92kW/265Nm, 1996-1999) byl na konec devadesatych let proste zastaraly motor se vsim, co k tomu patri (vyssi spotreba, vetsi turboefekt, horsi zimni starty atd.). Ale stejne to byl od Fiatu pozoruhodny pocit, ze daval do auta nizsi stredni tridy dieselovy a benzinovy petivalce. U Stila od toho bohuzel v dieselu uz upustil. Nejspis to do Marey davali proto, aby mohli tvrdit, ze je na rozdil od Bravy auto stredni tridy (a ze nahradila "ukoncenou" Cromu). Dnes se jiz smirili s tim, ze Stilo je sakumprask nizsi stredni, takze dieselovou motorizaci omezili.
Ten muj kousek je taky bouracka, ze Svycarska, rok vyroby 2000. Motor 2.4JTD ma sice krasny zvuk, ale zas takovy delo to v mym pripade neni. Dost mozna, ze to pro svycarsky trh priskrtili, aby plnili Euro-III (?). Normalne ten motor byl Euro-II. Nebo tam mam nejaky pridreny turbo, kdo vi? Az budu mit prebytecnych 15 litru, tak necham udelat u Bitpower chiptuning a pak se uvidi.
Jinak s Mareou WE 1.6 jsem se projel pred rokem, kdyz jsem se pripravoval na koupi moji ojetinky. Docela se mi ten motor libil. Co se mi ale nelibilo, bylo jak se auto naklanelo v zatackach. To moje 2.4JTD sedi o hodne lip (asi diky tezsimu motoru a tuzsimu perovani). Kdybych mel 1.6, tak bych premyslel o silnejsich stabilizatorech.
Co bych ti jeste doporucil, mas-li to v kombiku, nechat si pred zavazadlovy prostor instalovat sit. Stala mne cca 2000 Kc a muzes pak nakladat kufr az po strop a nemusis se bat, ze ti to pri ev. kolizi urazi hlavu. U ty site ale zalezi na tom, jakej mas rok vyroby - u starsich neni priprava na uchyty.
Co se tyce antikorozni ochrany, tak se mi moc nelibi ochrana prahu. Je tam normalni cerny lak. Takze kaminky odletujici od prednich kol tomu davaji pekne zabrat. To Tempra mela na celych prazich silny nater nejaky cerny plasticky barvy. Coz se chystam udelat i u Marey. Jinak ta cena za vyfuk je normalni a taky je bezny, ze se to opravuje po kouskach.
-
« Bez nadpisu
Ja uz jsem to nekdy psal, ale musim napsat svoji zkusenost, ze za 200 tkm co mam na ruznych autech najeto jsem nikdy nenatankoval takovy benzin, po kterem bych si rekl, ze to nejede, ze uz tady nebudu nikdy nakupovat. S cim jsem se ale setkal, je to, ze u nekterych pump natankuju do 10 litroveho plechoveho kanystru i 12 litru, zatimco jinde jen 11.2 a ani o kapku vic. Na polsky benzin, absolutne noname pumpa na dvore u hnoje, najeto pres 15 tkm a spotreba byla stejna, jako 15 tkm u Benziny, OMW. Stejne tak neni rozdil Carrefouru ( mimiochodem na stojanech je napis, ze PHM dodava OMW ) a ruznych neznackovych oproti "znackam" Shell apod. Potvrzujou to i zpravy Ceske rafinerske, ze se podlili 70% na celkove spotrebe v CR, zbytek se nedovazi ze zapadu, ale ze Slovenska a z vychodu. Jediny benzin, ktery se k nam dovazi je V-Power z Rakouska. Jinak jsou vsecky benziny ze stejneho zdroje prodavane v jinych sitich. Takze asi tak. Reknu vam, ze mam taky lepsi pocit ze drahy Shell lip jezdi, ale u mne to je placebo efekt. -
« Re: MAREA - svíčky
jéva..2.4 JTD ? Tak to musí být bezva. Jízdní vlastnosti atp.Ten kroutící moment je impozantní. Ty máš tolik nm na volnoběh jako já na plný kotel při 4000 ot./min. Docela sranda. Já ale myslel, že se dělala 2.4 jen v TDčku ( tuším necelých 100kw, 305 nm krouťák ) . 1.9 jsou JTD ale že by 2.4ka ?
Jaký to máš ročník ? Jinak ty vady co jsem popsal nejsou tak závažné...jak to nerezne, motor, převodovka, brzdy, elektrika jsou ok, tak jsou to drobnosti. Ale štvou. "Chrochtání" vyřeším zítra. A navíc já kupoval bouračku, takže i s těmi drobnostmi počítam. No on přechod z Favorita 135 r.v. 90 na MAREU r.v. 2000 je docela velice příjemná záležitost. Takže jsem spokojený zatím. Jen mě trošku dostal ten výfuk. ( po pročtení přízpěvků ) Ta cifra ( 11tkč) je docela nepříjemná. Ale myslím že by šly ty zrezivělé části odřezat a nahradit je novými částmi výfuků. Slyšel jsem že se to tak dělá. No naštěstí ten můj je docela ok. -
« Re: MAREA - svíčky
to Silken: Hezkej příspěvek. Taky mám Mareu WE (ale 2.4JTD) a z těch tvejch "vad a záporů" můžu podepsat "5" (i když 2 s čekat před řazením zpátečky nemusím - stačí ji tam šoupnout jemně) a "7" (dost nevýkonný mlhovky). Jinak ostatní mě netrápí.
Z těch kladů je super sklápěcí hrana zadního nárazníků - v zimě na horách se na ní perfektně sedí při přezouvání přaskáčů (po sklopení je čistá - na rozdíl na jiných kombíků, kde by to člověk musel pokaždý utírat nějakým hadrem). Škoda, že tuhle vychytávku Fiat u Stila MW opustil. Jinak u mýho auta se mi moc líbí ovládání rádia na volantu a řada dalších věcí. Na papír jsem si kdysi srovnával svoji bejvalku Tempru a Mareu a asi v 10 věcech byla lepší Tempra a asi v 50 Marea. -
« Re: Pro Silkena
a jakou máš spotřebu ? ( město / mimo město )
já mám totiž 9,15l 90% město, 10% mimo
a to jsem se snažil jezdit docela úsporně.
( S octavii 1.6 76kw jsem byl schopen za 7-7,5l na 100km. A když bych šel do extrému tak i méně. dle palub. počítače )
jinak jsem prováděl poslední měsíc větší pokusy na benzínu. Vždy jsem projel 2 nádrže na stejný typ benzínu. ( krom V-Poweru 95 )
Natural 98 - od OMW - auto bylo sice živější ale spotřeba pořád stejně vysoká. 9,15l
Shell V-POWER RACING99 - tak tohle byly vyhozené peníze, protože od V-POWERu 95 nešlo pocítit že by auto bylo živější.
Shell V-Power 95 - s tímto benzínem jsem najezdil asi 6000 km. Nárust výkonu oproti N95 docela sporný. Snad motor šel trochu líp do otáček. Bral jsem ho hlavně kvůli čistícím účinkům. Spotřeba o 0,3 dl/100 km nižší, ale to spíše bude nohou řidiče, nebo tím že nebyla taková zima, nebo jsem jezdil více mimo město.
Natural 95 ( normální ) od shellu - spotřeba opět stejná.
Tak si myslím, že marea asi se nedokáže přizpůsobit typu benzínu, a lze do ní lít popravdě cokoliv, kromě N91 a benzínů s benzínek typu Carrefour ( nebo jaxe -
« Re: Pro Silkena
a jakou máš spotřebu ? ( město / mimo město )
já mám totiž 9,15l 90% město, 10% mimo
a to jsem se snažil jezdit docela úsporně.
( S octavii 1.6 76kw jsem byl schopen za 7-7,5l na 100km. A když bych šel do extrému tak i méně. dle palub. počítače )
jinak jsem prováděl poslední měsíc větší pokusy na benzínu. Vždy jsem projel 2 nádrže na stejný typ benzínu. ( krom V-Poweru 95 )
Natural 98 - od OMW - auto bylo sice živější ale spotřeba pořád stejně vysoká. 9,15l
Shell V-POWER RACING99 - tak tohle byly vyhozené peníze, protože od V-POWERu 95 nešlo pocítit že by auto bylo živější.
Shell V-Power 95 - s tímto benzínem jsem najezdil asi 6000 km. Nárust výkonu oproti N95 docela sporný. Snad motor šel trochu líp do otáček. Bral jsem ho hlavně kvůli čistícím účinkům. Spotřeba o 0,3 dl/100 km nižší, ale to spíše bude nohou řidiče, nebo tím že nebyla taková zima, nebo jsem jezdil více mimo město.
Natural 95 ( normální ) od shellu - spotřeba opět stejná.
Tak si myslím, že marea asi se nedokáže přizpůsobit typu benzínu, a lze do ní lít popravdě cokoliv, kromě N91 a benzínů s benzínek typu Carrefour ( nebo jaxe to píše ), nejlépe kvalitní N95.
Spotřebu čistě mimo město : 7,2 litrů ( rychlost v rozmezí 90 - 130 km ).
No příští týden svíčky polezou ven. -
« Re: Rádio u Marey
Díky moc. Tlačítko je opravdu EXP a né EXT. Bouhužel předchozí majitel ho mačkal tak vehementně, až ho promáčkl. Tak, že nefunguje. A sním ani tlačítka 4ka a 5tka. Takže rádio vyšupačím ven, a mrknu na to. Zatím na to nebyl čas. Ono to radio dostat ven není taky žádna sranda. Nejvíce se mi osvědčily měrky na vůli ventilů :-) Jsou to takové tenké plechy. Z každé strany zarazím 2 ( do míst kde jsou plastové zobáčky a radio je lehce venku. )No ale než člověk na to příjde..
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!