Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Marea 2,4TD 125k
Ja ji mam taky a to co pises me neprijde jako vadna vaha vzduchu. Ja ted resim taky jeji vymenu protoze auto mirne ztracelo vykon (tak na uroven TDI 66kW) a spotreba sla taky mirne nahoru. Ted ji mam vymontovanou a jede to normalne plynule, akorat zaber je slabsi a spotreba cca 7-8l. Az bude vymenena tak dam vedet jestli to pomohlo... -
« Re: Skúsenosti s Marea 2,4 TD
celkovo teda by som povedal, že záleží na tom aký stroj a po kom ste kúpili. Inak tá 2,4TD sa mi zdá na tom zo silou a pružnosťou o niečo lepšie ako 1,9 TDI 130k v Oktávke...Navyše Marea má podstatne špotovejší(tvrdší) podvozok a v zákrutách sa na nu chytá len málokto... -
« Skúsenosti s Marea 2,4 TD
Zdravím, mohol by niekto napísať aké má s týmto motorom skúsenosti?
Mareu 2,4 TD mali moji dvaja kamaráti. Obe boli ročníky 97. Jeden mal sedan, druhý Weekend.
Motor v tom Weekende bol v dosť zlom stave už pri kúpe...bohužiaľ kamarát natrafil na bývalé firemné vozidlo a bol to stroj, ktorý žral viac oleja ako nafty... :roll: Po istom čase sa mu stávalo, že auto nereágovalo na stlačenie plynového pedálu a nechalo ho na holičkách...nič prijemné ked pri predbiehaní zrazu nemáte ťah a oproti vám valí kamión...Nakoniec bol problém v riadiacej jednotke, ktorá bola zvlhnutá a potrebovala len poriadne vysušiť...a to si s tým hlavu lámali iné servisy... >:D Po tom, čo do nej natlačil hromdu korún...nové pneu, oprava po menšom ťukesi ju rozmlátil...
Druhý trafil na klenot...Marea po prvom majitelovi, kúpená v SR, servisná knižka, nikdy nebúraná...navyše kamarát je auotmechanik a má vlastný autoservis...S nou nebol žiaden problém doteraz. Len pravidelné doplnanie náplní a výmena filtrov...žiaden problém...po tom čo ten prvý kamarát zničil toho weekenda mu ju ten druhý predal a kúpil si 406... -
« Re: Re: Marea 2,4TD 125k
theo: díky za tip, tých z Bitpoweru nepoznám, tak ak by si mohol pohľadať to číslo bolo by to super. No auto, ked chytí turbo, tak tiahne ako o dušu (predsa má nejakých 125k a 265Nm), ale hned ako zaberie turbo začne skákať a trhať s ním...Robí to aj ked je tá váha vzduchu vybratá z auta...teda malo by to byť na 99% v tom...navyše bolo na diagnostike a tá potvrdila, že chyba je v tej váhe vzduchu...
Inak zatial papá okolo 9l na 100 km, čo je na nu myslím dosť...na to, že som takmer nejazdil po meste. -
« Re: Marea 2,4TD 125k
Zkus borce z Bitpoweru / Ricambi (jsou z Krnova), na 1,9 JTD to prej stojí u nich cca 4500 Kč, tak to bude snad v podobné relaci i na 2,4 TD. Jestli je neznáš, tak do příště někde vyštrachám telefon. Ale podle mě se vadná váha vzduchu projevuje jinak - aspoň podle četných zkušeností s TDI - auto vůbec netáhne a ještě ke všemu dost žere (při pokročilým stádiu). -
« Marea 2,4TD 125k
Má ju vôbec niekto? Prešiel som celé fórum a nenašiel som o nej ani ň!
Ja som si ju kúpil nedávno. Pri kúpe som bol oboznámení z jedinou vadou -auto cukalo - skakalo pri nižších a pri vyšších otáčkach. Okolo 2000-2500ot/min bolo to v pohode. Bolo mi povedané, že je chyba v snímači hmotnosti vzduchu a preukázala to aj diagnostika. Problém je, že nemôžem zohnať staronový merač vzduchu a za nový nechcem dať hromadu korún(cca 16000 Sk). Vedel by mi niekto poradiť, kde by som ho mohol zohnať lacnejšie? najlepšie z okolia Brna. Díky. :roll: -
« Svíčky...ale jaké?
Fiaťáci, chci vyměnit na Bravě 1,4 12V svíčky, prošel jsem několik prodejen autodoplňků a všude to bylo stejné. Listování prodejcem v katalogu dodavatele a potom přesvědčování, že tato značka je ta pravá. Co prodejna, to pochopitelně jiná značka. Tak které, díky za radu. -
« Bez nadpisu
Zdravím,
tak pořád uvažuju o přečipování mařeny. Vzhledem k tomu, že jsem konečně opravil klimu to bude asi nutnost. Má někdo stím nějaké zkušenosti. Na internetu jsem našel od vícero firem, a všechny svorně udávají parametry z
76 kw a 145 nm na 85 kw a 165 nm. Vynechám ty keci, že je to absolutně bezpečné apod. ( To říkaji všichni, ale kdo tomu má věřit. Jen se bojim, ať ten motor to neodvaří za 50tis km po přečipování ) Tím pádem by se vykompenzovala klimatizace. Protože ta si 5 kw podle mě vezme. -
« Re: Tlumiče na Mareu 1,8
Já doporučuji Al-ko, jsou solidní, plynokapalinové, jejich carakteristika je příjemně tuhá a stojí polovičku co ostatní. Na Vaši Mareu 1,8 pokud máte sedan stojí zadní 1350Kč/kus a v případě Weekendu 1775 Kč/kus. Napište mi na můj mail. cavalli@seznam.cz -
Adyn 02.04.04 14:35
« Re: Re: Tlumiče na Mareu 1,8
Obecně: výhoda plynokapalinových tlumičů je ta, že kapalina nepění, čili se jejich vlastnosti nemění ani při velmi intenzivní jízdě. (U tradičních tlumičů se může olej napěnit a tlumič pak má větší vůli - neboli píst urazí delší dráhu než jej začne olej brzdit).
Pro běžné použití plně postačí standardní tlumiče. Budeš-li ale často jezdit po nekvalitních silnících a to že rychle, kup plynokapalinové.
Běžný ridič na běžných silnicích rozdíl nepozná. Důležité je jak velký bude cenový rozdíl mezi obyč a plynokapalinovými. -
« Re: Tlumiče na Mareu 1,8
ja bych ti poradil, ale namam s tlumici zadne zkusenosti.
Co jsem slysel, ze tak pry nejsou moc dobre Monroe a lepsi nez seriovky jsou Sachs, ktere bych si asi ja osobne vybral. Co se tyce typu ( kapalina, plyn ), tak to bohuzel nemuzu poradit. -
« kazeta uvězněná v rádiu
Tak jsem na své Bravě zaznamenal skoro po roce druhou závadu a zase na rádiu. Tentokrát se nechce kazetě ven ani když jí domlouvám (po dobrým). Nemáte někdo podobnou zkušenost? Mám to radio co se dávalo po faceliftu v lepším provedení. Vysunuje se kazeta tím samým čudlíkem, co se odklápí ten kryt kazetové mechaniky? (jeden kořeň údajnejspecialista přes rádia tvrdil, že na to musí být ještě jinej knoflík :-) -
« ...spotřeba
Ahoj pánové, já na své Marei Weekend 1,8 jsem při svých "skocích" /vozím dceru do školky/ asi 5 km do práce jsem přes zimu měl spotřebu asi 11 litroušů, teď při oteplení se to začíná lepšit, střední trasy + do práce to dělá 7,5 tak doufám, že ta tendence vydrží. Jo, budete něco dělat před sezónou s klimou ? V zimě jsem ji párkrát zapnul, ale tuším, že by se měla čímsi prostříknout či co... -
Adyn 30.03.04 08:28
« Spojka
Tak mě předminulý týden potkala první závada která znepojízdnila auto (Nepočítám-li prasklý pant u dveří, který jsem zde již popisoval). Prasklo mi spojkové lanko. Ale opět jako zázrakem mě potkalo štěstí v neštěstí. Jel jsem od Hodonína do Prahy a celou dobu blblo řazení. Protože s autem o víkendu jezdila moje drahá a párkrát přepočítala zuby v převodovce, tak jsem se děsil možné opravy převodovky. Řazení se pořád zhoršovalo (a že si v pondělí ráno na magistrále řazení jedničky a dvojky užijete:-). No a když jsem dojel do práce ke garážím tak už jsem musel zhasnout motor, zařadit, nastartovat a teprve potom jet. Tak mě napadlo jestli nemám jen rozeštelovanou spojku. Tak jsem ji trochu přitáh a řadilo to suprovně. Trochu jsem to v podzemní garáži vyzkoušel pod zátěží (protůroval) jestli neprokluzuje a zajel na své místo - a v tu chvíli "pink" pedál se propadl - lanko přetržené.
Kdyby se mi to stalo na dálnici nebo na magistrále tak bych měl problém. Kdyby se mi to stalo při tůrování proti zdi podzemní garáže a spojka na plno sepla, tak bych měl problém větší a navíc bych otestoval airbagy :shock:
Jinak to lanko prdlo protože byl zlomený bovden v ohybu (na motorech 1,6 a vyšší je strašně dlouhý - 155cm a ohnutý o 180 stupňů) a o něj se lanko prodřelo. Takže když někdy půjtete pod auto, tak se jukněte jestli jej nemáte někde nalomený ať vás na cestách a dovolených nepotká nepříjemná závada, která vás definitivně znepojízdní. Jinak oprava mě vyšla na jedenáct stovek. (Cena originál bovdenu - práce zdarma)