Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Stilo vs. Croma
Rad bych koupil podobne velke auto, samozrejme Fiat, ale co mi doporucite? Stilo Multiwagon (za dobrou cenu osklive auto) nebo novou Cromu (za hodne penez, hezke a bezpecne auto)? Resi vubec nekdo podbny problem?
Tak ja sam hoci mam Stilo 5dv. v lepsej vybave odporucam Cromu. Viezol som sa na tej Multijet 150k verzia Dynamic a bolo to ine kafe. To auto pri 140km/h len sepoce, motor taha uplne skvele a sedi to ako pribite a interier je ocividne o tych 4-5 rokov generacneho rozdielu vyspelejsi. Jedine co sa mi nepacilo boli sede potahy, boli take fadnejsie, volil by som bezovy interier a Emotion vybavu, 17tky kolesa. Ak netrpis financnymi suchotami nevahaj .. -
« Re: JTDcka po par letech provozu
No já být tebou šel bych do tý Cromy jsou na ní fakt slevy až 100 000Kč. Byl jsem jí u Fiata omrknout a připadá mi ta Croma i dost hezká na to že se mi ze začátku na fotkách moc nelíbila. Ta verze 1.9 Turbo diesel 150k musí být úplně super a kufr to má myslim něco kolem 500 l to je hodnota některých kombiků a přitom croma neni kombi takže super. Jdi do ní aspon bude na našich silnicích vidět častěji :) -
potapnik 04.04.06 17:42
« JTDcka po par letech provozu
Predpokladam, ze mistni Fiataci maji s trojlistkem Brava, Bravo, Marea a nejen s nimi, uz nejake zkusenosti a najete kilometry, a tak mne zajima, kolik vam vase Fiaty zerou? Zajimaji mne hlavne diesely, JTDcka nejvic, najeto vic jak 100.000 km. Neni v tom zadny souboj znacek, nebo podobne, jsem proste trosku zvedavej :-)
V nasem firemnim autoparku mame dva dieselovy Fiaty a jednu JTD Alfu a musim rict, ze to celkem jde:
- Marea Weekend 1.9 JTD (r.v. 1999, 200.000 najeto): 6,0 - 6,5 l./100km
- Punto 1G 1.7 TD (r.v. 1994, 250.000 najeto): 6,5 l./100km
- AR Sportwagon 156 2.4 JTD (r.v. 2001, 150.000 najeto): podle nalady ridice :-) a klimatizace, ale za vic jak 8,0 l. jsem s tim v zivote nejel, bezne okolo 6,5 - 7,0 l./100km
A jeste jedna otazecka. Marejka kombik je super auto, s velkym kufrem, obrovskym prostorem pro posadku, ale prece jenom dalsich 7 let uz tak dobre jezdit nebude, a pripada mi, ze po ni je v nabidce Fiatu prazdno. Rad bych koupil podobne velke auto, samozrejme Fiat, ale co mi doporucite? Stilo Multiwagon (za dobrou cenu osklive auto) nebo novou Cromu (za hodne penez, hezke a bezpecne auto)? Resi vubec nekdo podbny problem? Nebo je Marea idealnim kombikem jenom pro mne? Diky za pripadne odpovedi. -
« Bez nadpisu
jo joo tak něco podobnýho mi radili kamarádi at si nekupuju uno protože je to Fiat a takový různý kydy , však to Fiatelisté znají , a jako na just sem si to uno koupil bylo nádherný 1,4 turbo a vyšlo mě celkem za malý peníz , a to si ze mě začali všichni utahovat že to je sráč a že nejede a kdesi cosi ale po pár rychlých rozjíždkách sem si uvědomil jakou to auto má sílu. tak sem zavolal kamaradum že udelame jen tak ze srandy sprint a voni přijeli na místo s Renaultem 19 bylo to čampíro jak tomu ty pitomci řikali a tak sme dojeli na semafory a čekali na zelenou a blikla oranžová a on už startoval protože se řeklo na zelenou a pak když sem vyrazil tak to stálo za to během 5 sekund sem ho měl vedle sebe a během 5 sekund za sebou a když sem s tim unem zajel ke kamaradoj na brzdu vyjelo mi to věřte nevěřte 190 koni pak sem se dozvěděl že to e neaká uprava s turbem jinak niak se to nejevilo ani na spotrebe. kdybych to unio nepucil kamaradoj na ples tak by žilo do dnes tak sem se rozod ze si oživim vzpominky a že si dovezu něaký z němec a že si ho vymazlim takhle sem se k Fiatelistum přichomejt já a co vy -
« Fiat Bravo
Pokud by někoho zajímalo něco o bravu tak napíšu svoje zkušenosti s tímto autem: Takže mám už 2 roky, dovoz z Německa najeto cca 100 000km když jsem ho koupil nyní 150 000 auto nevypadalo moc dobře když ho dovezly strašně zadělaný zvenčí a i vnitřek strašně zaprášený a neudržovaný. Nicméně jsem se nechal zlákat cenou, která byla na tu dobu před 2 lety víc než dobrá 95000 kč. Auto jsem si vyzkoušel jevilo se bez problémů, řízení v pořádku, brzdy ok žádná známka toho že by bylo bouraný tak jsem ho vzal, dovezl jsem ho domu celej den jsem ho leštil vypral jsem sedačky vypucoval vnitřek všema možnýma přípravkama a potom když jsem si ho tak prohlídl jsem zjistil jak mám vlastně krásný auto >:D každej u nás na vesnici se po něm otáčel. Mám motor 1.6 16v 76KW perfektní a živá jednotka nežere olej ani z něj nikde neteče. Auto jezdí po dvou letech absolutně skvěle bez jediný závady. To nekecam ale ani žárovky jsem nemusel měnit je to fakt super kára a nelituju ani jednoho momentu,že jsem si jí koupil a to mě spoustu lidí odrazovalo, že je to "Fiat" at do toho nejdu. Takže moje rada pokud se vám bravo líbí tak neváhejte a když narazíte na solidní kousek jděte do toho. Podle mě je to nejhezčí auto svý doby v daný třídě. Nemá konkurenci a motor 1.6 má i bez laďáku krásnej zvuk. Když přesedlam do taťkovi Fábie tak z toho zvuku 3 válce bliju. Jinak se mnou jednou závodila fábie 1.4 na dálnici D1 do táhlého stoupání seděl v tom rádoby machýrek byl v tom sám a neměl vůbec šanci i když jsme v bravu jeli ve čtyřech.Takže asi tak -
« Re:
Zdravim!
Mam temer presne to stejne vozitko jako ty, Mareu kombika, 1.6, rocnik 1998.
Ta 1.6 je vyborny motor, spotrebu mam kolem 7.5l a to jezdim docela svizne.
Pri prohlidce se nezapomen podivat na stav vyfuku, tlumicu a podvozku vubec. vetsinou odchazi loziska na zadni naprave a ramena na predni. To taky muze byt duvod, proc ten nemec to auto prodava, ze.. Ale kdyz na to prijde, tak repas podvozku te zas tak draze nevyjde, hlavne kdyz si uvedomis, ze porizovaci cena Marey je mnohem priznivejsi, nez ostatnich znacek..
Ale nechci tady delat nejakou reklamu. Takze pokud chces vedet vic, tak se podivej na [odkaz] je tam technicke forum a tam se dovis mnoho informaci o nejen prednostech, ale i zavadach.
Preju stastny vyber! -
« Re: Marea, r.v. 1997
Měl jsem "5dv. hatchback od Marey", tedy Bravu, téhož roku výroby, od 20 000 km do 100 000 km, od léta 98 do léta 2004, ve verzi 1.6 Automat - tedy stejný motor, jiná převodovka.
Za tu dobu byla jediná závada, která "by nemusela být" - odešel jeden ze vstřikovačů, auto sice pojízdné, ale jeden z válců nebyl plně krmen a oprava byla tuším 7 000 Kč. Jinak klasika - výfuk (měněn asi po 6 letech stáří auta), tlumiče v normálu, atd.
Vyměnil jsem za Ideu, důvody byly dva - v Bravě jsem neměl klimatizaci a ABS. -
body_mb 16.03.06 22:26
« Bez nadpisu
Zdravim Vas
Neviete mi prosim Vas pomoct? Mam zaujem kupit si Mareu r.v. 1997 z Nemecka. Je v dobrom stave, zo servisnou knizkou a podobne. Na co by som si mal dat pozor?Neviete mi poradit na akych miestach sa nachadzaju cisla, ktore by som si mal overit ci sedia- c.karoserie, motora a podobne.
A tiez na ake ine veci by som si mal dat pozor pri kupe. Je to 1,6 103k.
Je to spolahlive auto?O Fiatoch som totiz pocul vela veci, o tom ake su nekvalitne a podobne, osobne si vsak myslim, ze su to celkom OK auta.
Vopred dakujem za odpoved >:D -
« Bez nadpisu
ide iba o problem s formatovanim textu vo fore - za male prkotiny povazujem vsetky tri veci uvedene ako prve
- poskakujuci ukazovatel teploty motora - staci klepnut po kryte pristrojovky a ukazuje to ok, ale otravuje to
- odchadzanie ziaroviek v prednych svetlach - niekedy ziarovka odisla po 3 tyzdnoch - inokedy vydrzala pol roka bez problemov - mozno nejakym kolisanim napatia - ale nic co by bol velky problem...
- vrzganie plastov - prkotina
A co sa tyka vaznejsich zavad - za 4 roky som vymenil spojku, mrazovu poistku za 23 Sk, ale robota cca 3000 - neda sa tam dostat bez ciastocneho odstrojenia. Pre istotu som menil predne tlmice a inak to boli blbosti - tesniaci kruzok na prevodovke cca 10 Sk a tak.
Kedze som technicky antitalent tak ma vytacali malickosti, ktore by clovek co sa v tom trochu vyzna vyriesil aj sam, ale ja som to vzdy dal do servisu. Urcite vela veci bolo mojim zanedbanim nejakej udrzby, pretoze auto beriem ako vec do ktorej chcem iba liat benzin, menit letne a zimne gumy a naplne a zajst raz za rok pred zimou do servisu. Preto som len "vcelku" spokojny. -
"-- skrytý --" 10.03.06 11:06
« Bez nadpisu
@ Hunter
minusy:
- male prkotinky, vraj klasicke u fiatov
- poskakujuci ukazovatel teploty motora
- odchadzanie ziaroviek v prednych svetlach - ale vraj to maju aj 307, uvidime
- vrzganie plastov
- problem nastartovat v mraze - ale kedze v zime skoro nejazdim, tak no problemo
Souhlas, prkotiny mají všechny auta, třeba na fávu nedrželo pravé zrcátko, blikaly zadní světla atd.
- ukazatel teploty je opravdu závada, žádná prkotina, to beru.
- žárovky ve světlometech, no, je to spotřební materiál, na fávu i feldě (obě služební, výměna po cca 5 měsících = 8 až 10tis. km).
- vrzání plastů, to byla bolest favoritů i felicií. Kolegovi vrzá něco v kufru fábky už dva roky a servis na nic nepřišel. Pokud opravdu vrzají vnitřní plasty, stačí plochy vystříkat WDčkem, pokud jsou více přístupné, natřít pochy mastkem nebo mýdlem (vydrží to tak asi rok). Zažil jsem vrzání palubky i v Lexusu :!: , pravda byl po bouračce.
- zimní start je odvislý od dvou základních věcí, stav baterie a celková péče o motor. Když člověk jenom jezdí celý rok a nezvedne haupnu, aby se podíval na motor, jestli něco není v nepořádku nebo má po roce polovybitou baterku, tak se nemůže divit, že má v mrazech potíže se startováním. Přitom stačí minimum: před zimou vyjmout baterii, celou ji umýt (svod) a dobít, motor aspoň 2x do roka nechat umýt (po zimě a před zimou), pravidelně měnit olej a filtry (všechny!) a nejpozději po 30.000km vyměnit svíčky. Jo, a tankovat u značkových čerpadel kvalitní benzín (nenamíchaný a bez vody), vím, tohle je sporné >:D .