Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« kolísání otáček
pánové fiaťáci. mám malý problém s Bravo 80 1.2 16V z roku 99. Poslední rok silně kolísají otáčky na volnoběh, někdy to i chcípne. Když se to poprvé zhoršilo tak na Kladně přeprogramovali řídící jednotku. Trochu se to zlepšilo ale nic moc. Pak se to zhoršilo že to chcíplo po delší jízdě. Z prahy do brna mi to po dálnici chcíplo na první křižovatce po vyřazení rychlosti. V servisu u ruzyně to projeli mašinou, nic nenašli, vyčistili to atd. řekli že přeprogramování je blbost ze by to mohlo být vadné teplotní čidlo v motoru (ale neměnili ho páč ho neměli). Zase se to trochu zlepšilo a po pár týdnech zase hrůza. (taky na mě zkoušeli jestli správně startuju až po zhasnutí kontrolky) Jak byli teď velký mrazy tak jsem pro jistotu dobil baterii protože to rano startovalo jako když tocim klikou a kolísání otáček jako když utne. Teď po cca měsíci to zase trochu začíná. Je možný aby to způsobovala pouze nedostatečná kapacita baterie??? -
« Inspirace?
Nejsem velkým příznivcem tunnigu ve všech jeho formách, zvláště pak v případě italských aut, které jsou hezké originální, ale zajímavá Brava je na prodej na www.motorcities.com/contents/00FIC121010… Co na ni říkáte? Zajímavé je i pozadí ve formě A4. Mfilipe, jak se ti líbí barva? -
« Boční vítr
Jaké máte zkušenosti s bočním větrem? Poněkud mě překvapilo, jak je Brava na vítr náchylná. U mého bývalého Punta to chápu, bylo poměrně vysoké, ale u Bravy jsem očekával vyšší odolnost. Možná to je to je způsobeno zimním obutím? Jak se na to díváte vy, kteří máte 14-ky zimní a 15-ky letní? Změní se to? -
« Re: Záběh
Mám sice cromu, ale vzhledem ke skutečnosti, že Rozměry pneumatik jsou zhruba stejné, taky vám přispěju do diskuze. V létě jezdim na alu kolech 205/50 R15 (vpředu Fulda, vzadu Michelin) a přestože přední tlumiče by chtěli už docela dlouho vyměnit, auto sedí na silnici jak motokára. Menší problémy mám jen s kolejema na silnici, protože když jsou hlubší, těžko se to řídí. Jinak pneu jsou o 1 (resp.3) cm širší než doporučované výrobcem, ale jsou v techničáku. Jaro/podzim brousim na Bravurách 195/60 R14. Vždycky, když to přehodim, mám s tim tak 100 - 200 km problémy, protože se nemůžu vejít do zatáček, pak si zvyknu a je to OK. Jen jsou Bravury o něco hlučnější než ty 205, spotřeba zhruba stejná. A na zimu dávám dopředu 185/60 R14 Polaris. S těma jsem spokojenej. Jen o něco malinko vyšší spotřeba ale jinak OK. Sem tam by to chtělo zimní gumy i na zadek, ale to by pak nebyla taková sranda ;-) . U všech rozměrů mám ale potíže s parkováním, protože jeden z předchozích majitelů nechal auto snížit a já teď musim hodně rozmejšlet, před kterej obrubník můžu najet... -
« Re: Záběh
Zimní gumy jsem tam samozřejmě dal (Barum Polaris) a raději na všechny. U Punta, kde jsem míval jen na předních, mě několikrát předjel zadek. V techničáku mám povolených 5 rozměrů letních gum a k nim povolené rozměry ráfku, které snad odpovídají ráfkům ocelovým. Například pneu 195/50/15 odpovídá rozměr ráfku 6Jx15, který samozřejmě nelze dodržet u ráfků litých. Předpokládám, že se jich ty předepsané rozměry netýkají? -
« Re: Záběh
Mam Bravo 75TD, takze o 5k mene nez Ty a mam tam na jaro-podzim 195x50x15 Barum Bravura. Je to uplne SUPER, auto sedi jako pribity, posilovac si s tim poradi hrave. Navic to i dobre vypada:) A dalsi podstatna vec je ta, te v TP je to povoleno jako jeden s moznych rozmeru, takze nehozi pruda s technickou, policajtama ... Rozhodne doporucuju. Jen na zimu nebud linej (a kdyz uz mas na novy auto, tak lakomej) a kup si na ty puvodni 14ky zimni gumy (alespon na predek). Opravdu se to vyplati. -
« Re: Záběh
Jízdní vlastnosti se samozdřejmě změní, ale řekl bych že k lepšímu.Samozdřejmě nasazením nižších a širších pneu se budou víc přenášet nerovnosti a na našich skvělých vyjetých kolejích po kamionech to bude trochu vodit(nic co by posilovač neeliminoval),ale získáš větší jistotu v zatáčkách a auto si nechá víc líbit.
K těm prodejům - já mám zkušenost,že těm co se líbí Brava se nelíbí Stilo a naopak,takže přímá konkurence to asi nebude.Bravu spíš koupí někdo,kdo přijde na Punto a zjistí,že tam je malý cenový rozdíl za větší auto s výborným motorem(1.2 16V) a dobrou výbavou (80 SX).
Je naprostá pravda,že nejlepší propagace Stila bude až je lidi začnou vídat na cestě.To je přesně případ Dobla,které mělo vlažný start prodejů,ale jakmile se trochu zviditelnilo,tak se to hodně zlepšilo. -
« Re: Záběh
Změnily se jízdní vlastnosti po nasazení tohoto rozměru pneu? Není to příliš tvrdé? K té ceně: každý dealer poskytuje jiné podmínky, které asi odrážejí zájem na rychlosti odprodeje. Proč mít v prodejně levný Brava, kdyř se lidi chodí koukat na Stilo? Mohou přece zjistit, že Brava dostatečně splňuje jejich požadavky a takhle ty Stilo na silnice nedostanou. A co je lepší propagace? -
« Re: Záběh
Na Bravu doporučuju 195/50/R15, vypadá to super a třeba Bravura v tomto rozměru moc nestojí.Motor o ničem vědět nebude,ten má síly dost.Masku bych neměnil,spíš bych se poohledl po čočkových světlech z Marei ELX, pak to nemá chybu.Můžu vědět kolik ta Brava stála? Byla nějaká super cena,když je to výprodej?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Kleber a v zimě na 14-ách Debica.