Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Adyn 28.06.02 14:43
« Re: zkušenost s 1.8 16V
Vidím, že jste technicky zdatný a že motorům dosti rozumíte. Rád bych s Vámi konzultoval jednu záležitost. Často používám služební Octavii 1,8 20V. Těsně po nastartování se z motoru ozve dosti šílený zvuk - asi jako když kočku zatáhnete za ocas. Čím myslíte, že je to způsobeno? Že by zemí výrobce motoru? -
« Re: Startovani
Je to k nevíře, ale pokud si dobře vzpomínám tak jsem jenom podotahoval co se dalo a očistil všechny možné i nemožné kontakty a ono to přestalo.
Teď bych byl rád, kdyby bravička alespoň kuckala, ale protože mě sejmul *... golf z vedlejší - a to s plnou parádou - tak mám po ježdění... -
« Re: zkušenost s 1.8 16V
U pořádného motoru nic necvaká a to ani u studeného. To však italům příliš nejde. S klapotem klap,klap,klap jsou italové pověstný - i když to asi není na závadu. Já jsem však měl Tipo a to byla sámá závada na závadu a nejvíc motoru i když jiné dily auta v porouchávání se příliš nezaostávaly. Jojo není nad to koupit si italskou věc, hned je srandy hromada. -
« Re: zkušenost s 1.8 16V
jojo, mel jsem na mysli jiny zvuk, to cvakani ventilu je slysitelne nejvic u zahrateho motoru, je to podobne cvakani jako hodinky. Hooodne hodinek. A neni slyset pri zavrene kapote. Ten chrapot ktery mi mpripomina diesel je nekde odspodu, myslim ze to je olejove cerpadlo, nez se promaze. Nerozumim detailum, nevim jestli to z principu muze byt prave cerpadlo. Po vymene oleje byl prvnich par sekund ten zvuk o dost intenzivnejsi. Nemyslim si, ze to je zavada, ted jsem spokojen, ze to dela i kolegum. -
« Re: zkušenost s 1.8 16V
No, od 7,5 l dlouhodobe k me 6,5 litru dlouhodobe neni az tak daleko. Vzdycky rikam, ze zalezi na ridici, jezdim s Bravou jak se mi libi a asi nebude problem se s jakymkoliv autem dostat pres 10 l. Se spotrebou Bravy 115 k ( posl. 6.2 na 800 km ) jsem hooodne spokojen, pri stejnem stylu jizdy ( jeste jsem kdysi vypinal pri dojezdu zapalovani a mechanicky prevod mi pricital km ) jsem mel u Formana dlouhodobou 6,2, a ty 2 auta nejde srovnavat. Myslim si, ze to cvakani u studeneho motoru bude mit souvislost s olejem, protoze kdyz jsem vymenil olej, pri nastartovani byl ten klapot mnohem markantnejsi a po par vterinach se zmenil na ten klasicky klapot. V lete mi ten klapot asi po 20 s odezni. U tech klik je problemem ocelova tycinka v hliniku. Casem se to zadre a pak nevydrzi po uchopeni kliky ten hlinik. -
« zkušenost s 1.8 16V
Zdravím...
Mám Bravu 95 ročník, ELX. Spotřebu mám dlouhodobě
7,5 v Itálii nejčastěji Esso /jezdím tam často/
8,5 Shell 95 delší a střední trasy
9-10 město léto-zima
Pod 7 l s CZ 95 benzínem - tomu bych skoro nevěřil. Myslím, že se to tu objevilo.
Výkon jsem měřit nenechával, srovnáním s jinými auty to asi k 115k nebude mít daleko.
Závady:
Motor za studena "cvaká" - zvuk jako diesel, po zahřátí je to lepší.
Gumy na klikách se drolí, nové se mi nechce kupovat a na vrakoviště nemám čas.
Naposledy jsem měnil žárovky ve 3. brzdovém světle, kupoval jsem to v Itálii za 45EUR.
Klika u řidiče se mi po zimě urvala, podobně jako jsem ukroutil anténu u myčky, když jsem se snažil ji odšroubovat. Panty a závity snad nesnáší sůl.Ten ukroucený mezikus u antény jsem koupil dole levně.
Až na jedno nelokalizovatelné povrzávání v přístrojové desce když se jede po kostkách žádné pazvuky nejsou.
Olej dávám plně syntetický.
Jinak spokojenost.
Stilo už se mi tak nelíbí a je taky menší. Myslím, že Brava bylo designersky povedené auto a se 115k i dost výkonné.
-
« Re: Zdravím
mne se taky zdala moje 1.8 115 HS, 154 Nm-1 dost ziva po presedlani z firemnich Feliciich a octaviich 1.6, ale sednul mi do toho Autokomplex, protahnul to po dalnici a rikal, ze to je nejake nijake, mekke, takove italske. Nic moc. Aspon pochvalil nevrzajici palubku a celkove tichy interier. Pak se s tim projel po vymene vyfuku, zajel si takovou 10 km rally po rozbitem asfaltu s vysledkem, ze ta Brava ozila. -
« Re: Zdravím
na co si dat pozor ? Podivej se do teto rubriky od zacatku a zjistis, kdo s cca 20 majitelu Bravy mel s ni ten ci onen problem, pokud se ti bude brava zdat poruchova, podivej se do jinych rubrik, myslim ze s poruchovosti na tom neni spatne. Brava 1.6 byla TUV vyhodnocena jako nejmene poruchovy vuz s pohonem predni napravy pri testu na 100 000 km ( dokonce byl behem testu v poradku i termostat:-))).... Design bude pritazlivy i za x let, ND jsou pomerne levne, bohuzel Fiat u Bravy nenabizi palubni pocitac, designove doplnky jsou pomerne drahe a ma par nelogickych veci a nepodstatnych blbustek jako ze z kontrolky nepoznas, jestli ti sviti obrysova nebo obrysova+tlumena svetla, nema volitelny cyklovac steracu ( musis si vybrat 1 ze 3 rychlosti ), okna po vytazeni klicku nejdou spustit, miniaturni odkladaci prihradka na ukor neprakticke prohlubne na palubce pred spolujezdcem. Topeni je na muj vkus a na italske auto vyborne. Pak mne sere dalsi vec, ze nejdou vyndat zadni sedadla, jdou pouze sklopit tak, aby se za prednimi sedadly vytvorila rovna plocha, tim padem ale vznikne 40 cm vysoka stena ze sedaku sedadel a napriklad takove 3 metrove CD profily, ktere jsem ve Formanu vozil bezne ted Bravou tahat nemuzu :-))) -
« Re: Zdravím
Ja jsem v pulce brezna koupil 1,6 16V r.v.1998. A jsem s ni moc spokojenej. Zatim se nerozbilo nic, akorat predni okno (nastesti pojisteny, vinik delal, ze to nebyl on, siroko daleko jenom 2 auta...). Auto je hodne zivy, (103PS, 144 Nm) v nizkych i vyssich otackach, myslim, ze snese srovnani s mym byvalym Tipem 1,8. Jeste musim nejak vykoumat to vytahovani a spousteni oken po vytazeni klicku. Na co si dat pozor-to musi rict ti, co uz maji Bravu trosku dyl. Jirka -
« Re: Re:
ty kliky jsou z nějaké měkčí gumy či plastu a jsou dost orvaný, nevím, jestli to má jenom ta moje F.B. nebo je to klasika u všech, ještě jsem nestačil očumět ostatní Bravy. Ještě mám dotaz, má smysl rvát do 1,4 12V jako olej plnou syntetiku, nestačí polo, prý je polo v tak málo (méně) výkoným motoru skoro lepší, jak jsem koupil, tak prodávám.... -
« Re:
nerozumim, kliky od dveri ? Klika plast komplet kolem 750 Kc, a takovy pant ( pres ktery se klika pohybije pri otevreni a ktery se mi prave zlomil uz na druhe klice ) stoji 112. Byl jsem se svou 1.8 dodelat na vyfuk stredni dil, sice to neni tiche jak original, ale z 200% narustu hluku, kdy jsem mel jen koncovy tuneny dil, ted jsem asi na 20% uvnitr hlucnejsi od originalu, ale za to se sportovnim zvukem. Je to zvlastni, na stejne trase, za stejnych jizdnich podminek, ale se starym vyfukem jsem mel prumer 6.6, s novym tesne pod 6 l/100 km, pri prumernych rychlostech 80 a 82 km/h. Pritom jsem zpatky jel nekolikrat kolem 180 km/h.Ty spotreby 10-12 l jsou pro mne nepredstavitelne. Nejvetsi prumer jsem mel loni prosinci v mrazech -20, pri nakupech pred vanocemi a blbnuti na snehu - 7.2.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!