Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Několik zkušeností
Mám Bravo s motorem 1.2 a autoklima. Používám ho hlavně na cesty do práce po Praze. Kombi spotřeba s klimou cca 7.5 l/100. Jediná výtka k motoru je zřejmá a to slabá akcelerace na předjíždění (proti mému rodinnému 2l ve fordu je to skutečně slabé), musí se podřadit a hnát nad 4000 otáček. Jinak se s tím dá jezdit klidně i přes 180. Z hlediska výkonu je rovněž znatelné zapnutí klimatizace. Pro tebou zmíněné účely myslím OK. -
« Re: Několik zkušeností
Nazdar.
Uvazuji o Brave (mimo jine) a chtel bych se zeptat,
jaky motor je pro ni O.K. Chci ji do mesta (jizdy do prace), takze
mi zalezi na spotrebe. Obcas ji ale protahnu i mimo...
Jo a podminkou je klima, takze to bude dalsi
konik dolu...
Jaky motor tedy? 1.2 -- nebude to slabe (ja vim, ze mi reknete, ze je to na ten objem skvely motor, ale stejne bych mel pocit, ze mam pod kapotou moturek do sekacky -- do ted jsem jezdil dvoulitrama :-))? 1.4 je asi nic
moc... Jakou spotrebu ma 1.6 a 1.8? A jake jsou
typicke zavady (pomineme-li termostat a nadmerne ojete
vacky (asi u 1.4?))?
Nejsou nekde prubehy momentu a vykonu a dalsi
data k temhle motorum? -
« Re: Několik zkušeností
Ahoj Warrene,do puntíku stejné závady na Bravě 1.2. V servisu zprvu nevěřili pak všechny tlumiče vyměnili.V této chvíli mám najeto 78.000 Km.Už pomalu odcházejí zadní tlumiče, ale jak sem byl informován v servisu to je již zcela přirozené.
Výkon ,namontoval jsem sport.filtr a Brisk konečně dělá LGS svíčky i na 1.2. až je obdržím a namontuju podělím se o zkušenosti.Velmi chutná benzín SHELL 99+.
-
« Re: TUV Report
ja jsem tu kdysi ukazoval statistiky britske pujcovny aut MWD, nebo tak nejak. Auta pujcuje a zajistuje jejich veskery servis. Ta statistika byla nejak u pujcenych aut na 3 roky se 70 tkm najetymi. Fiat byl druhy, nemecka kvalita 7-8 misto. Ta statistika je pomerne objektivni. Podle mne. -
wolff 22.07.02 18:00
« Bez nadpisu
Nevím jestli černej, ale je to ten bazmek, do kterýho by jsi nikdy neřekl, že bude dělat takovou neplechu. Je to jak uchycuješ zadní sedačku, tak ten zobáček tý sedačky se zakousává do takovýho kovovýho bazmeku.A kolem toho kovovýho bazmeku, aby tam nebyla díra je plastovej kryt (zacvaknutej). No tak ten oddělej a máš pokoj. Dalo mi to hodně práce to objevit...Ale zaručuju Vám, že Vás už nebude otravovat žádnej hluk ze zadu ani od heveru, ani od opěrek hlav, ani od rezervy. Tady ten bordel dělá ten malej, úplně zbytečnej plastovej bazmek...Jak to dokázal, ví Bůh, ale je to on... -
Adyn 22.07.02 11:53
« Re: TUV Report
TUV Report sleduje závažné nedostatky aut u pravidelné technické kontroly. Jeho vypovídací hodnota je mnohem nižší než se traduje. Obecně se domnívám, že zajímavý je jen report u aut 3 let stáří. To jsou ve většině případů zánovní auta, kde se ještě žádná oprava nedělala a tak TUV Report ukazuje stupeň opotřebení vozu po tak krátké době. (Nicméně nic to nevykazuje o spolehlivosti. I když vás auto třeba 10x nechalo ve štychu, na technické kontrole to samozřejmě nezjistí) U starších aut je toto měřítko velmi zkreslené, poněvadž záleží jak kvalitně je na autě prováděn servis. Zejména z tohoto důvodu vyhrávají u velmi starých aut mercedesy a poršata, které udržují majetní konzervativní němci... FIAT hraje obvykle v Německu druhé housle a péče věnovaná těmto automobilům tomu bohužel odpovídá. Takže osobně vidím výsledek FIATu v TUV za velmi obstojný a to zejména v porovnání s drahými BMW atd. Mimo jiné, v Británii používají jiný systém zjištění spolehlivosti vozů a to je kolikrát s daným autem musel majitel do servisu. To zase samozřejmě naopak nahrává "levným" vozům o které jejich majitelé příliš nepečují a servis zanedbávají. -
« Re: TUV Report
neni. Mne treba vzadu chvili delal ramusem neplechu zvedak. Stacilo jej trochu roztahnout, aby se zaprel do rafku rezervy a bylo to. Ale provrzavaji mi nekdy v teple zadni sedadla, kdyz je vyhacim z hrazdicky, ustane to. Zkusim ten plast, o kterem mluvil Wollf, ja jsem na vrzani neprisel, i kdyz jsem se tim zabyval nekolik dni .... Ten plast je takovy cerny zaobleny trojuhelnik s vetsi mirou fantazie ? -
« Re:
S tím úchytem zadní sedačky to zkusím, je pravda, že to začalo poté, co jsem ji měl částečně sklopenou. V těch dveřích nic nebouchá, ale vržou plasty. Zkoušel jsem při jízdě identifikovat zdroj a někdy stačilo, když jsem de dotkl té spodní kapsy a přestalo to. Není to zase tak hrozné. Malá poznámka: Když se vám bude někdy zdát, že vaše Brava už není tak tichá a pohodlná, jak bývala, zkuste si na pár kilometrů přesednout do jiného auta, třeba i v ČR s lepší image a uvidíte, jak vám poté bude Brava připadat skvělá. Jde o podobný zážitek, jako nedávno zmíněný Leon a Marea. Ty tlumiče odešly jeden po druhém v rozmezí asi 1500 km a jezdil jsem opravdu opatrně. V servisu mi na můj dotaz, zda je to běžné, aby odešly tlumiče po 10-ti tis. (V punťovi jsem měnil po 80-ti tis.) odpověděli, že to běžné není, ale podobných případů již měli několik. Jinak řečeno, když jsem si telefonicky domlouval opravu, reklamoval jsem jen jeden tlumič a na jejich dotaz, zda je ten druhý OK jsem odpověděl, že asi ano. Teprve těsně před domluvenou opravou jsem kontroloval i ten druhý a všiml jsem si, že začíná kapat olej. V servisu objednali oba tlumiče už po mém prvním telefon. hovoru, takže asi tušili oč jde. Nic si z toho nedělám, mému otci odešla u Octavie spojka po 50-ti tis. a v servisu konstatovali, že jde zřejmě o vadu materiálu u této série. BTW: Myslíte, že když se nechám na dálnici předjet od Lamborghini Murcielago, a to z pravé strany, jelikož jsem nestihl dostatečně rychle zajet do pravého pruhu, i když jsem jel nad 160, že je to ostuda? :-)Mějte se fajn. -
wolff 17.07.02 20:15
« Bez nadpisu
To zadní vrzání může být způsobený totální prkotinou (taky sem na to nemohl přijít). Máme sice Bravu z 96, ale myslím, že to tam je stejný. Ná levé straně(ve směru jízdy) jak je uchycení té vzpěry o kterou se opírá zadní opěradlo je takovej ten kolík do kterého se zachycuje zobáček toho zámku celýho mechanizmu.No a kolem toho kolíku je nacvaknutej takovej plast kolem. Vsadím se, že když ten plast odděláš tak to přestane(kdyby ne, tak zkus druhou stranu). Budeš mít klid. Pokud ti něco bouchá ve dveřích, tak to může být jedině podělanej reprák. Pokud v palubce, tak s tím nic nenaděláš, leda prostříkat jednou WD40.Kolem rádia a pod. Neboť je možné, že takhle auto raguje, jezdí - li v provozu při jiné teplotě než bylo vyrobeno. Ty tlumiče...To jsi se asi koukal po nějaké babě a ne po retardéru, viď? A výkon? No už to, že z 1,2 vytáhneš přes 170 je trochu nad rozpočet, nemyslíš? -
« Několik zkušeností
Mám na Bravě (koupena nová 01/2002, 1.2 SX) najeto asi 22 tis, takže něco zkušeností. Závady: v 10-ti tis praskly oba přední tlumiče (výměna v záruce), někdy provrzává palubka a hlavně plastové obložení předních dveří, v zadní části vozu něco klepe, jakoby se něco kývalo, zatím jsem to neodhalil. Malinko zadrhává řazení. Jinak OK. Spotřeba: průměr 5,5 - 5,8, dodržování limitů 5,2 a nejvyšší 7,4. Ostatní: nemůžu si zvyknout na směrovou nestabilitu při rychlostech nad 140 km/h. Někdy mi chybí trochu více výkonu, tedy spíše zdvihového objemu. Dosavadní shrnutí: doufám, že se bude Brava držet a nepokazí zatím pozitivní dojem, který udělala na mne i na mé přátele a nebudu přehodnocovat, zda jsem nešlápl vedle. Zvážím-li současné ceny 3-dv Stilo se stejným motorem, cenový rozdíl se částečně smazává, ale kde byly ceny začátkem roku a kdo mohl tušit, že lidé nebudou kupovat základní verze s 1.2, ale dobře vybavená Stila za 600 tis. Co teď s těmi předvyrobenými jednadvojkami? Držte se. -
« Re: zkušenost s 1.8 16V
jestli ten 1.6 74 neni ten znamy 8 ventilovy z Octavie, to bych pak bral. Ve vyssich by asi bylo + 16V u Fiata. No, ja tak uvazuju, v obdobich, kdy nejsem spokojen s tim, s cim bych mel byt spokojen. Ted je v myslenkach zase jen Brava. No, jdu 1.8. na STK, doufam, ze projdu s vyfukem bez atestu. Nez jste tady rekli, ze se droli kliky u dveri, tak mi nedrolily. Tak jsem toho zacal vrtat nehtem, a uz se droli !!! Takze diky za dobrou radu, kdybych o tom nevedel, tak do toho nevrtam. -
Adyn 04.07.02 16:13
« Re: zkušenost s 1.8 16V
Pro mfilipa: Já svůj dotaz směřoval Panasyncovi, když tak hodnotí techniku motorů dle země původce... (viz 4-5 odkazů níže)
Jinak někde dříve jsem četl, že uvažuješ o koupi Seata. No já nevím. Kamoš si koupil funglovku Seat Leon 1.6 74kw, trochu si ho namašlil a vypadá nádherně. Ovšem když mě v něm vezl tak jsem nestačil hledět, teda spíš poslouchat. Značně hlučný motor, rázy od náprav, vrzání palubovky. Byl jsem z toho dosti zděšen. Oni Fiaty nemívají zrovna dobře odhlučněné motory, ale po přesednutí do své Marey 1.6 to byl jen šepot květin.
Jinak co se týká motoru z Leona tak je v nižších otáčkách výrazně živější než 1.6 76kw od Fiata.
Zatím Zdar