Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Klimatizace
Pavel_KR5: Téma jsem četl, šlo mi o konkrétní
řešení u Bravy -- jestli se to stříká do toho
otvoru s mikrofiltrem, a konkrétně co se tam stříká...
No nic. Jdu si to přečíst ještě jendou, abys mne
třeba nemlátil... :-)
P5ístup k tomu filtru je samozřejmě na tom
plastu co myslíš ty, ale musí se přední víko zvednout...
Není tedy přímo v mot. prostoru, ale mezi ním a kabinou... -
« Re: Klimatizace
to BoB: smrad z klimy byl parkrat diskutovan v tematu "Klimatizace", ktere ted pres zimu spokojene pospava v Archivu. Tak se tam mrkni a budes moudrejsi. Jsou tam i kontakty na firmy zabyvajici se chemickym cistenim vzduchovych kanalu a vymeniku klimy. Pred tim je ale dobre (nechat) zkontrolovat, zda ti funguje odtokovy ventil z vymeniku.
Jinak delat auto s klimou a bez filtru je pekna blbost, protoze na vymeniku klimy (ktery chladi vzduch proudici do kabiny) se kondenzuje prebytecna vlhkost a na tech vlhkych zebrech se zachyti veskery prach, necistoty, pyl apod. z proudiciho vzduchu. Takze tam vznikne vrstva, ktera i zhorsuje prestup tepla a tim i chladici vykon klimy. Tenhle problem jsem pred lety objevil u svoji Tempry a po ocisteni zeber vymeniku jsem tam hezky po cesku doinstaloval provizorni filtr. BTW, u Tempry nebyl pristup k otvoru sani z mot.prostoru ale pres plastovou mrizku pod steraci (tj. mezi haubnou a prednim sklem). -
« Re: Klimatizace
Mam 98 s manualni klimou a mam ho tam :-) Takze nevim,
zda ta tva ho ma take. Na druhou stranu u vetsiny aut, co jsem potkal,
byl mikro pylovy filtr jako volitelna vybava, ale pri klimatizaci se tam automaticky daval...
BTW a s tim smradem nevis co a jak? Nebo tobe
klima nesmrdi? Kam a co "strikas", ci jak se zapachem
bojujes? -
« Re: Klimatizace
Pilovy mikrofiltr mas v motorovem prostoru, ve stene pred kabinou
Otevres predni haupnu, a v levo (pred spolujezdcem) je v zadni stene (v tom velkem plastu)
pod malym krytem (cca 30x8 cm) schovan. Tusim, ze jsou tam dva
srouby... Jo, a az ho budes sundavat (ten kryt),
koukni se presne, jak je tam ulozen a jak je orientován :-)
Spátky ho tam vlozit není zase úloha pro lidi z mensy,
ale proc si neusetrit cas? -
« Re: Klimatizace
A ještě (ať nežeru) -- jaká je u té Bravy 1.6
spojka klimatizace? Nebo přesněji... Když
si nastavím teplotu na nějakou hodnotu, jak je
dosažena? Směšuje se ochlazený vzduch s teplým
od motoru, nebo se snad magnetickou (či jinou)
spojkou na kompresoru klimatizace mění její
hladicí účinek?
Jde mi o to, jestli mám teplotu regulovat voličem
teploty, nebo tak, že budu klimatizaci vypínat. Když mám
vychlazeno a vnitřní cirkulaci, tak to chvilku trvá, než se vzduch ohřeje.
Takže je zbytečné, aby mi klima jela... -
« Klimatizace
Nějak to tu skomírá, tak si vložím dotaz...
Smrdí mi klimatizace. Chci se zeptat, kam se
má aplikovat nějaký antibakteriální sprej?
Mikrofiltr mám vyměněný, trošku to pomohlo, ale
už to smrdí zase -- zřejmě nebyl mikrofiltr
původním jevem a při výměně jsem jim říkal,
že mi smrdí klima, tak jestli by mi tam "něco" nesrříkli.
Možná že stříkli a tím to na chvilku ustalo, ale teď
to smrdí znovu...
Takže so používáte? Koukal jsem v Tescu, u pumpy a nic, co by mi
připadalo vhodné jsem nenašel. A kam se to aplikuje? Nebo-li
co hlavně smrdí? Stříká se to/leje na pylový mikrofiltr, nebo někam
za něj? -
« Re: Elektrika na me Brave
Ne, ty vypinace neodejdou -- tam nic moc neni.
Problem je v tom masivnim telese, ktere se navleka
na tyc volantu. Jsou v nem totiz zalite vodive cesticky,
ktere se kvuli zvetseni prechodoveho odporu na
kontaktech, kam se pripojuji kabely vedouci dale "do auta",
vyhreji a roztavi tu umelou hmotu. Nasledkem toho
trebas cele teleso praskne, tim se znici ta vodiva cesta,
nebo se tim vyhratim posune a nedoleha pak ke kluznym kontaktum... Alespon tak jsem to mel moznost spatrit na nekolika kusech :-(
Hm, takze diky za snahu. Takze cena stejna jako u nas (+-). Nepotesil jsi mne :-(
No nic... Prdim na to. Az se to zase pos*re, tak s tim neco
budu delat... Zatim to nejak funguje... -
« Re: Elektrika na me Brave
Tak u nas by to stalo 7 293,-. Jsou to 4 dily, ktere nejdou objednat zvlast, jrom tech paroh tam nejmasivneji vypadala nejaka "hodinova pruzina", ktery je soucasti toho dilu a je dulezita pro airbag a nejde pry vymenit, muze se pak stat, ze nezafunguje airbag. V pouzitych ND to nemaji. Mno a ze jsem to ja tak mi dali cenu 6 500,-, ale pro naprosto spolehlive urceni vhodneho typu je dulezite cislo karoserie. Ja jsem myslel, ze se rozbilo neco v tom prepinaci obrys/tlum., ale rikas, ze to je hned u usti, musim se na to preventivne podivat. Pokud je chyba jen v tom prepinaci a jinak je to O.K., mozna bych si nechal to zapinani svetel pekne vratitelne vyvest na palubku. -
« Re: Elektrika na me Brave
No ja je znam i z jinych aut... Trebas fordi je maji (mondeo/escort).
Ale tady to vypada, ze to soudruzi nejak nezvladli.
Ono je totiz primo na tom prepinaci nejake relatko.
Nestudoval jsem to, jestli se jedna o prerusovac blinkru,
nebo o rele dalkovek, ale v kazdem pripade temi
kontakty tece asi trosku vetsi proud... -
« Re: Elektrika na me Brave
Vycerpavajici popis, hned se tam podivam a zkontroluju, nebudes verit ale sam jsem chtel zjistit, kolik by to stalo u nas, ale musel jsem do prace na 6, a to jeste Fiat nepremava, pojedu kolem odpoledne, stavim se a poptam dam vedet zitra, pisu mail. -
« Re: Elektrika na me Brave
Takze je tu dalsi den. Packu jsem si vzal a rozebral...
V ni to vypada tak, ze na plastove podlozce (=teleso celeho bazmeku)
jsou nalepene/naparene medene desticky, po nichz
se klouzaji kontakty, ktere jsou ovladany otacenim
a vychylovanim prepinacu. Ta vrstva medenych
cesticek je prekryta dalsi vrstvou plastu (defakto
jsou tedy ty cesticky zality v umele hmote). Takze je to neopravitelne.
Jedine, co jde vymenit, jsou kluzne kontakty prepinacu a ty packy.
Co se tedy stalo? Kabel je pripevnen na kontakty,
ktere asi castecne zoxidovaly. Tim se zahraly a diky tomu, ze jsou
zakoncenim vodivych cest, ktere jsou zality v umle hmote, doslo v dusledku zahrati vodivych cest k destrukci umelohmotneho pouzdra.
V jednom pripade se pouzdro v miste nahrati zlomilo a doslo tak k naruseni vodive cesty.
Vypinac je v tomto pripade skutecne neopravitelny a musi se vymenit kus za kus.
Mohl bych te mfilipe poprosit, aby ses mi ozval?
Nevim kde jsi (na jakem emailu) a stejne na tebe ten druhy email (kde tusim ze sedis) nemam.
Takze jestli to budes jeste dnes ve ctvrtek dopoledne cist,
ozvy se prosim. Chtel bych te totiz poprosit, jestli
by ses nemohl u vas telefonicky doptat na cenu toho
celeho telesa s prepinaci -- mate tam totiz nejak levne ND :-). U nas ho tu bud nikdo nema a v pristim mesici ho nemuze dodat, nebo mi ho prodaji, ale za cenu, za kterou jim to proda mistni Fiat dealer (7500 Kc), coz se mi za to nechce dat (protoze jsem po rozebrani zjistil, ze je to poradny klump a lze ocekavat opet zniceni). Mam 1.6 s airbagem. Pry je rozdil s airbagem/bez airbagu.
Mozna by sel koupit ten na auto bez airbagu...
Jo a jinak vam doporucuji si pred zimou ocistit
ty kontakty, popripade je nastrikat nejakym "kontaktolem",
ci co se ted prodava... Dostanete se k nim jednoduse -- sundate spodni kryt panelu volantu (tri sroubky) a u telesa,
kam usti prepinaci packa svetel, je zastrceny konektor. Tak si ho prohlednete... U te druhe packy (odstrikovace/sterace) jsem u zadnych mnou videnych prepinacu nespatril
zadne poskozeni -- asi tam netecou velke proudy. Poskozena byla pouze oblast prepinace svetel, at jiz v poloze pro potkavaci, nebo dalkova svetla. -
« Re: Elektrika na me Brave
"To je ta mechanicka vec vlevo na sloupku volantu" :-)
Jo, je to ono. Proste "sdruzeny prepinac svetel a blinkru".
Mechanik rikal, ze uz tam tech prepinacu maji
vice. Jedna se o to, ze jsou kontakty zoxidovane,
tim padem se zvysi prechodovy odpor a zacne se
vyvijet teplo. Pak se roztavi/ponici umelohmotno
teleso prepinace a kontakty uplne vypadnou. V mem pripade pry doslo k tomu, ze se sice nejak sepnou, ale dojde k uzavreni ohruhu jinudy, coz rozhodi jednotku a ta vypne elektricke pristroje "okolo".
Rekl jsem mu, ze mi ma na trvalo proklemovat sepnuti svetel
(stejne uz se bude brzo svitit po cely den) a ze
si tu nejakou starou packu vezmu a zrepasuji.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak, jediny jednoduchy pristup k vymeniku je u Tempry od ventilatoru. Otoci a vynda se ventilator (pred spolujezdcem) a od nej vede vzduchovy kanal do stredu vozu k vymeniku. Zdroj smardu je podle mne v 99% pripadu ve vymeniku a tak bych chemii strikal primo tam. Jinak na zebra vymeniku se tudy da dosahnout i rukou (ja ji tam dokonce strkal i s malym kartackem, kdyz jsem to cistil) a provest "rekognoskaci terenu".