Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Re: Spolehlivost
Ceny ND jsou fakt relativne levne, vuci ostatnim porvnatelnym vozum. Termostat 1300, cidlo ABS 2000, predni blatnik 3300, celni sklo 5000, klika 700, pr. maska 1700, zadni prase 500, rozv. remen 800, kul. cep 1100,vodici kladka s praci 1800, napinaci kladka 900, zadni 4 pakny 800, ale taky predni zasterky za 1100 a vyfuk na 1.8 za 21600 Kc. Kolik si to vezme po meste, to nevim, palubni pocitac Brava nemela, nema a bohuzel mit ani nebude. 1.8 ma mesto v papirech kolem 10 litru, ja jsem nikdy nadrz ve meste nevyjezdil. Je mesto a mesto. Tech mych 8 km ve meste,kdyz jsem psal o slozeni mych jizd je vetsinou na ceste po Ostrave z rondlu v Radvanicich, pres krematorium, most Pionyru, centrum, Bauhaus, Kotas, Cihelni. Kdybys ses nahodou orientoval. Kdyz clovek nejezdi s plnym plynem a s plnymi brzdami, tak to ve meste nemuze presahnout 8 litru. V lete. Odhad. nevim. Se spotrebou jsem spokojeny. -
Adyn 08.11.02 12:05
« Re: Re: Spolehlivost
Já se držím Fiatů zejména díky jejich spolehlivosti. Zatím jsem na mých dvou (Punto '95 a Marea) najezdil cca 215.000 km a nikdy mě nenechaly ve štychu. Neměl jsem ani žádné jiné problémy. Prakticky jsem platil jen údržbu (a sem tam bohužel i plechařinu). A když něco u mého starého Punta už chtělo vyměnit, byl jsem vždy mile překvapen příznivými cenami ND. Doporučuji ti se při rozhodování o koupi auta dívat i na ceny případných ND. Porovnej si například cenu za zrcátko (komplet i s ovládáním) u Fiata a jiných, zejména německých značek. To myslím mluví samo za sebe. Jinak z okruhu mých známých jsem se svým autem nejspokojenější a snad jedinný bez problémů... -
"-- skrytý --" 08.11.02 11:45
« Re: Re: Spolehlivost FIAT
No já vím, že se to nedá úplně srovnávat, ale já mam tu 80SX16V což je ani ne 1.3, ale mě si to nevezme při jízdě po Praze přes 7 litrů. Co se týče spolehlivosti tak jsem kupoval nové a za 3 roky a necelých 60t km nebyl žádný problém, krom toho s teploměrem o kterém jsem tu psal a jednou se mi spálila pojistka klimatizace, ale to byla asi náhoda. Na druhou stranu předtím jsem měl Punto a ač nebourané tak začlo po 5ti letech trochu reznout pod lakem kolem předního okna. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Jako, ze 1.8 ma mensi vyhody plynouci z objemu ? Pod tim si predstavuju maximalne vetsi olejovou napln a asi trosku drazsi ND na motor. Myslim si, ze ted u ojetych 1.6 a .18 muze byt tak rozdil 10 tKc, 1.8 ma ABS a airbag ve standardu + ALu kola, o par litru vetsi nadrz atd.:-) Ja jsem na 1.6 slysel vice spatneho nez dobreho, mame i 1 bravu ve firme, motoricky s ni neni majitel spokojen. Hlavne kdyz mu 10 tKm pred vymenou praskl rozvodovy remen. No nic. Motor ve Stilu ma sice stejny vykon nez v Brave, ale je to pry jiny motor, v cem se lisi ale nevim. Prumernou spotrebu na 40 tkm mam kolem 6,4 l/100 km. 90% jizd je 20 minut mezi mesto a 20 minut mesto, kilometrove 22 km mimo mesto a 8 km ve meste. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
10litrů!!!!!????? To je přeci síla. Ptal jsem se lidí z UK na www.fiatbravo.net v dikuzi a někdo mi odpověděl, že měl 1.8 i 1.6 a žě 18 žrala víc po městě, což je pochopitelné. Takže bych preferoval asi 1.6. Jel jsem zkušební jízdu s oběma a na 18 je cítit vyšší robustnost, ale 16 stačí v pohodě. Co mimo město? Prodal jsem dvoulitra (Calibra), abych něco ušetřil, tak se 10l docela děsím. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
7thatom: Asi tu nenajdes nikoho, kdo by delsi dobu
jezdil s obemi novymi motory stejnou trasu tak, aby
mohl rici, ktery z nich je lepsi.
Ja mam v Brave 1.6.
Nestezuji si na ni, ac mam pomerne velkou spotrebu 10 l
(ale to je dano mym stylem jizdy a tim, ze jezdim
stale na studeny motor (4 km do prace a 4 zpatky).
Co jsem mel pred tim auta, tak jsem jezdil vzdy
za horsi spotrebu (2.0ie Croma, 1.9 GTi Peugeot).
Trosku mi u tohoto motoru vadi mensi Mk dole.
Takze bych dnes asi radeji sel do 1.8 -- kdyz bych
ji ovsem sehnal, protoze jsem chtel Bravu, klima, metla, max 5 let stara :-)
IMHO ani jeden z motoru neni "tragedie", pouze ta 1.8
ma mensi vyhody plynouci z vetsiho objemu...
Kup si 1.8, alespon bude mit mfilip radost, ze si s nim
bude mit kdo o ni povidat :-P -
Adyn 06.11.02 15:51
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Já to naposledy měřil v létě cestou do Německa s klimou a bez klimy. (je to někte v historii rubriky) Matně si vzpomínám, že to pří jízdním průměru cca 140-150 tacho dělalo 7,25 bez klimy ale se silným protivětrem a 7,6 s klimou, což považuji za dobrý výsledek. Ve městě to neměřím, ale mám pocit, že mi to žere míň než na dálnici. (Mám totiž příznivou cestu do práce, kdy jedu se studeným motorem z kopce a pak 60-70 5 km po rovince. Takže to není ani jako ve městě, spíš je to ještě lepší než mimo obec). Jinak naše služební oktávka 1.8 20V to je žravec! Mezi dědinama si vezme klidně k desíti litrům... -
Adyn 06.11.02 10:14
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Dle údajů výrobce žere 1.6 jen asi o půl litru méně než 1.8. Na druhou stranu má 1.8 papírově jen o 10 koní navíc (103 vs 113). Já mám 1.6 v Marey a jsem spokojen. 1.8 přestal oficiální dealer dovážet již dříve. Nicméně na 1.6 zde v rubrikách moc chvály neslyším a to i přes to, že se dává dále i do Stila. Mfilip má Bravu s 1.8 a moc si chválí výkon i spotřebu. Tak si vyber... -
« výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Ahoj chlapi,chci si koupit Fiat Bravo. Poraďte, jakej motor je ideální, pokud chci, aby to trochu jelo, ale zase moc nežralo. Jel jsem s oběma, 1.6 i 1.8 a zdají se mi podobné. Má 1.6 výrazně nižší spotřebu třeba ve městě nebo ne? Co na daleké cesty? Děkuji za odpověď. Milan -
"-- skrytý --" 31.10.02 09:32
« Re: Přístrojový panel v Bravě
Díky za info, jde o jiný problém, teploměr je obvykle přesně uprostřed, ale občas se stává, že mi teplota na teploměru pořád stoupá a když se na něj poklepe tak se vrátí doprostřed. Poprvé mě to docela vyděsilo budík byl na maximu, ale teplota byla naštěstí OK. -
« Re: Přístrojový panel v Bravě
Jestli ti blbne tim, ze je pri 90 C 1/2 cm pod stredovou ryskou, tak to je v poradku, s tim nic neudelas, stejne je cela palubka komplet a dodava se jen komplet jako ND. Vetsinou ale stejne blbne cidlo, to je na termostatu a je celkem dobre pristupne. Stoji 350 Kc. U moji Bravy jsou 2 cidla, jedno pro palubku a druhe pro RJ. Mozna jsou stejne, ciste teoreticky by prehozenim kontaktu se dalo vyzkouset. Ale ja bych se do toho nepoustel. -
"-- skrytý --" 29.10.02 12:07
« Přístrojový panel v Bravě
Měl bych jeden dotaz ? Blbne mi teploměr v Bravě (rok 2000) a nenašel jsem jak vyndat přístrojový panel. Je to problém ? Měl jsem Uno i Punto a tam to šlo bez problémů. Tady fakt nevím možná se musejí sundat plasty pod volantem ? Poradíte mi někdo ? -
« par dotazu k Maree
Dovolil bych si jeste par dotazu k Maree na Adyna nebo jineho znalce:
1/ nevis kde by clovek nasel limity tloustky brzdovych kotoucu (hlavne na M.WE. 2.4JTD a obe 1.9JTD)?
2/ je ke standardnim radium v Maree (LC nebo High) nejaky bezpecnostni kod nebo karta?