Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Marea 2.0 20V 150 k
Jak tak obcas jeste prochazim inzeraty na Mareu v Annonci, tak dnes je tam jedna perla - Marea Weekend 2.0 20V 150 k v plny vybave od prvniho majitele, nebourana, 1998, ... vyslovene za hubicku (199.000 Kc). Kdyby mel clovek na benzin, tak by to bylo idealni "rodinny auto". -
"-- skrytý --" 26.11.02 09:29
« Re: Radio
No jestli můžu radit tak doporučuji při zpětné montáži dva jazýčky (horní nebo dolní) vyndat. Rádio tam drží pořád dobře (já to tak mám už dva roky) ale dá se snadno vyndat. Pokud jde o zloděje ti by stejně rozlámali celou palubku, takže to myslím neni problém. -
« Re: Marea 2,4 TD
to Adyn: Diky za ochotu, ale 2.4 TD 125 je presne to co bych nechtel ani nahodou. To uz radsi 1.9TD 100, jeste radsi 1.9JTD 105 nebo 110 a nejradeji 2.4JTD 130. Docela mi stacily zimni starty s Temprou 1.9TD abych uz do dalsiho "neprimovstriku" nesel. -
Adyn 25.11.02 14:20
« Re: Marea 2,4 TD
Do manuálu jsem se podíval a je tam 2,4 TD 125. Pak se ještě dělaly v jiných verzích.
Technické údaje: 5tiválec, 82x90,4 (vrtání/zdvih), 2483 ccm, 21:1 komprese, 91kw (124k)při 4200 rpm, 265 Nm při 2000 rpm.
Nevím jestli je to to co si chtěl vědět. Kdyby něco, tak napiš já se na to mrknu. Manuál si nechávám v práci u počítače. -
« Re: Radio
Mno, jsou na to 2 plechy se zarezy, ktere samozrejme nemam. Me puvodni radio sedelo v supliku na fest, kdyz mi ho vyndavali v servisu, museli to dost prede mnou rvat, nove radi od Boba je trosku volnejsi v otvoru a tak jsem si dovolil to doma pomoci 2 pilniku na nehty vytahnout. Ono se to dost blbe popisuje, i kdyz jsem mel obrazek s navodem k vytahnuti, netroufal jsem si jej vytahnout. Ale kdyz jsem videl vytahovani v servisu , zjistil jsem, ze plasty na radiu a okoli vydrzi vsechno. To radi je na obou stranach zacvaknute 2 zobacky do kastliku v palubce. Zkus prstama nejdrive radio, co nejvice zatlacit doleva k volantu. Pak vem sroubovak, hadrikem jej podloz, abys nahodou neposkrabal plast, a zkus to radio trosku zapacenim nadzvednout k sobe. Otvor po strane se trosku zvetsi a ted zkus posvitit baterkou do otvoru a mely by se zaleskonout oba 2 zobacky, nahore a dole. Ty zobacky se musi stisknout trosku k sobe ( ja jsem pouzil tenky pilnicek, original plechy uz vsunutim ty zobacky davaji k sobe ) a radio trochu povytahnout. Pak se to zopakuje na druhe strane a melo by to byt. Kdyby nic, zkus to v servisu, mne to udelali na pockani zdarma. -
Adyn 25.11.02 12:52
« Re: Marea Weekend
Na litých Borbetech po dvou zimách taky nic nemám. Nicméně jsem ale pro tuto zimu koupil plecháče. Výhody: Přezuju si kdy chci ať jsou fronty v pneuservisech jaké jsou, ušetřím za přezouvání a převažování, nebudu si ničit současná kola a nakonec auto získává zajímavý zimní "look" ;-).
Plecháče jsem trošku sháněl a sehnal jsem originál zánovní (jeté tak ve stovkách km max) za 2.900 Kč celou sadu. Pravda nejsou z Marey, nýbrž z Bravy ale jsem tomu tak radši, bo mají menší zális a tudíž nejsou tak utopeny v blatnícíh - vykukují stejně jako Borbety. Jinak neoriginály jdou sehnat cca za 1.100 až 1.500 za kus. Jako variantu bych doporučil koupit přes inzerát starší liťáky právě na zimu. Dají se sehnat od 3.000 sada. Chtěl jsem to tak udělat, ale maník (spíš starší pán) co mi je nabízel byl ze Šumperka a tam se mi jet z Brna nechtělo (150 km tam a 150 zpět) a tak jsem i z pohledu možného nasazování řetězů preferoval plecháče a teď si namlouvám, že auto na těch černých kolech vypadá stále dobře. Inu zimní look... -
« Re: Re:
Ja jsem mel rozebrane misto pro autoradio, je tam takovy tunel a nic, myslel jsem, ze tam ty draty na 99% budou. Dival jsem se zespodu pod palubku vsude, kde se dalo, do pojistkove skrine atd. Nic. Jeste mne napadlo, jestli to neni schovane pod stredovym panelem ovladacu topeni, mlhovek, zda se mi, ze tam nejake draty byly, kdyz jsem si montoval teplomer. Asi se na to vykaslu, dam to za 300 Kc do servisu a bude klid. Jenze kdyz pak pri montazi elektrikari prdne nejaky plast, nebo zkurvi zavit, tak se to clovek dozvi, az kdyz to zacne drncet. Kupoval si original repro od FIatu, nebo nejake jine ? Ja bych asi chtel vyuzit nejakych slev v sitich elektro, jak jsou repra za 600-700Kc z 1500 Kc. Ale neznam, jaka by mela byt u repro v palubce a vzadu vataz a impedance. Origos repro jsem v ruce mel, ale tyto udaje tam chybely. -
« Re: Marea Weekend
to Adyn: Diky za cenne rady. To s tim "master" klickem mozna risknu. Ona ojetinka, co mam na musce ma jinak moc zajimavy parametry a ja doufam, ze jednak zadny provozni klicek neztratime a jednak nebude treba oprava ridici jednotky (fiataci mi ev. vymenu RJ kvantifikovali podobne jako ty - na 30.000 Kc). Trochu premyslim, jestli by bez "master" sel delat chip-tuning (?). Ale to taky neni zasadni problem, mozna mi bude stacit K&N kit primeho sani, aby se trochu odstranila turbo-dira v nizsich otackach. BTW, treba bude vsechno jinak, na ono auto jeste nemam hotove lustrace. Koncem tydne by melo byt jasno.
U tech zimnich pneu bych nejradeji sel do UG6, ale nevim jestli to utahnu. BTW, nevite jestli soucasne lite rafky uz snesou i zimni provoz? Mohl bych alespon na letosni zimu usetrit na plechacich (4x2000) a vic se rozsoupnout v gumach.
-
Adyn 25.11.02 08:01
« Re: Marea Weekend
To Pavel: Auto mám s klimou (automatickou) a funguje bezvadně, přičemž ji používám celoročně (v létě chladím, v zimě odmlžuji). Zimní gumy jsem přezul o víkendu a mám Kléber Krisalp 3(ten hezčí desén). V testu vyšly jako špičkové na sněhu a suchu a jako velmi špatné na mokru. Což znamená, že na zimu ve městě asi nic moc. Nicméně jsem s nimi problém neměl. Rozhodl jsem se pro ně protože jsem je dostal levněji, než polarisky!.
Když jsem auto koupil tak bylo obuté do letních Dunlop Sport 220E 86H. Ty gumy mě přesvědčily že už vždy jen Dunlop. Teď mám jako letní Dunlop SP 300 86H a též spokojenost (220E jsem loni nesehnal). Když se podíváš na ceny pneumatik tak zjistíš, že Dunlopky jsou z tzv. prémiových značek cenově nejpřijatelnější. Já jsem v rozměru 185/65 R14 přezul auto za 10.700,-. Na služebních autech máme Continentaly a to nich bych soukromě nešel. Jinak, jestli nechceš šetřit tak doporučuji jako zimní Dunlop Winter M3. -
Adyn 25.11.02 07:50
« Re: Marea Weekend
To Pavel: Bez bordó (červeného) klíčku auto nekupuj. Jedná se o master klíč podle kterého se do dalších klíčů nahrávají kódy z imobilizéru. Pokud bys nechtěl, aby kdekdo měl klíče k tvojemu autu, musel by jsi počítat s investicí cca 40.000,- do nové řídící jednotky. V případě, že by jsi ho měl a chtěl si přece jenom pro jistotu vyměnit zámky tak tě to bude stát jen asi 2.500,-. Jinak auto budu mít v únoru dva roky a najel jsem s ním cca 50tkm. Doposud maximální spokojenost.
Do manuálu se podívám (snad to stihnu ještě dnes) a dám ti vědět. Asi bych tě rád požádal o kopii návodu k rádiu z tvého manuálu, protože já mám v autě novější typ rádia, než jaký je uveden v manuálu mém. -
« Re: Marea Weekend
Jo, a jeste jedna vec. Auto, ktery mam vyhlidnuty ma sice oba provozni klice (orig.), ale schazi mu cerveny "master" klic. Jak jsem z manualu pochopil, ten je treba pri delani nahradnich klicku a pri zasazich do ridici jednotky. Ty jsi ho nekdy potreboval? Jak uz mas Mareu dlouho? Dik.
Jinak, sehnal jsem si kopii manualu, ale ta je k Maream z r.2002, kdy uz se 2.4JTD nevyrabely. Nemas nahodou ve Tvem manualu i tehle motor? -
« Re: Marea Weekend
to Adyn: Docela bych premyslel i o 1.6 nebo jeste radeji 1.8 (spotreba je udavana temer shodna), ale sehnat se realne da jen 1.6 a u ni se trochu bojim, ze je to na kombik prilis lehky motor a ze v zime bude brzo hrabat a tim padem to leccos nevyjede.
BTW mas to s klimou nebo bez? A jeste by me zajimalo jaky mas letni a hlavne zimni pneu (a jak jsi s nima spokojeny). Budu vzapeti po aute kupovat sadu zimaku a nerad bych aby to hucelo nebo delalo nejakou jinou neplechu.