Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Fiat Marea 1.6
Protoze OCIS trva 4-8 dnu, je treba se nejak domluvit s prodejcem, ze ti pocka. Abys neinvestoval nekolik tisic a on mezitim auto neprodal jinemu.
Dulezita vec, ktera by lustracim mela predchazet, je optat se prodejce, zda s lustraci vozu souhlasi. Protoze pokud to "nedopadne" (Cebia uvadi 19% pripadu), tak Cebia o tom posila info na PCR a ta auto puvodnimu majiteli zabavi. Pokud je v tom on nevinne, tak by to bylo vuci nemu dost neslusne. Jinak Cebia ti muze najit nejen to, ze auto bylo kradene, ale i to, ze byla v dane zemi odhlaseno jako "totalka".
Co se tyce zjistovani zaplaveni auta v minulosti mi byla porazeno podivat se do calouneni dveri a do pristrojovky. To je ale ukol spis pro odborny servis nez pro amatera. Mam ted rozjednane jedno auto dovezene ze Svycarska, a u nej jsem se na "zaplaveni" vykaslal. Prodavajici autobazar se navic doplneni veticky o "nezaplaveni vozu" do kupni smlouvy nebrani. Vubec byli dost vstricni i ve veci prevozu auto na kontrolu do znackovyho servisu a nasledny VINTEST. Bud jsou tak slusny a nebo se ty Marey koncem roku nemohli zbavit :-)))
Jinak dukladna kontrola bylo v tomto pripade na miste: Kdyz jsem se na to auto nejprve informoval po telefonu, tak mi uvedli 4 veci (LP naraznik, svetlo, blatnik, bezp.pasy), ktery byly menene a 1 vec ktera nefunguje. Na konkretni dotaz na LP kolo a polonapravu uvedli, ze ta byla nezasazena. Kdyz jsem tak prijel a uz vedeli, ze to pujde do AS atd., tak priznali dalsich 5 menenych veci (kapota, naboj LP kola, tlumic, ...) a po kontrole se vynorilo dalsi 4 problemy souvisejici s opravou bouracky a dalsich cca 5 zavad na jinych mistech. No, ale geometrie je v poradku a tak jsme se dohodli na jistem snizeni ceny a snad to dopadne dobre (ted cekam na vysledky OCISu ve Svycarsku) a zitra pro to mozna pojedu. -
« Re: Fiat Marea 1.6
to paja.paja: Ja delam kontrolu ojetiny ve 3 krocich: zaprve vlastni prohlidka a zkusebni jizda, zadruhe prohlidka ve znackovem servisu a zatreti provereni identifikatoru a minulosti vozu pres Cebii.
K ty "vlastni" prohlidce a projizdce ti muzu poslat seznam ukonu, jestli mas zajem. Mam to rozdeleny do nekolika tabulek (v casove navaznosti) a je toho fakt dost (cca 2 hod), ale muzes si to pred prohlidkou zredukovat na to, co zvladnes resp. co povazujes za nezbytne.
Prohlidka ve znackovem (nebo specializovanem neznackovem) servise se rozhodne vyplati a nemusi byt ani draha. Mne ted prisla v Budejicich na 2.000 Kc.
Prolustrovani pres CEBII (OCIS) lze zadat i faxem nebo mailem. Pripadne predchazejici overenim identifikatoru (VINTEST)na vozu je v soucasnosti mozne provest ve vsech krajskych mestech. Ceny za OCIS jsou dost mastne (min. 2000 Kc), ceny za VINTEST jsou rekl bych primerene. Za provereni (OCIS) v 1 zemi zaplatis cca 2.000 Kc, za OCIS v 5 zemich pak "vyhodnou" cenu 5.000 Kc, 4.500-5.500 Kc stoji VINTEST a OCIS v 1 zemi. BTW pri VINTESTu promeruji tloustku laku na vsech dilech karoserie, coz Ti muze dat info o tom, ze to bylo bourany a co vsechno bylo vymeneny/rovnany a prestrikany. Pokud je auto z hlediska minulosti zcela v poradku, tak ti na to daji zaruku. -
Adyn 28.11.02 12:14
« Re: Jsem vul
Ty dráty, ač jsou zabaleny v černým hadru budou mít určitě své barevné značení. Takže, když v palubce pohledáš, možná najdeš. Pak ještě vyzkoušet systémem pokus - omyl a nebo nastudovat schéma z odborné literatury - Kopp č. 39, ale tam to asi nebude. Takže opět rada k ničemu. -
« Jsem vul
Az kdyz jsem se objednal v servisu na oziveni dratu k zadnim repro jsem si uvedomil, proc se vubec na takovou banalitu objednavam. Nebudu, nebo nenecham hodiny zjistovat, ktery drat ze stavajiciho svazku je ten pravy a vselijak experimentovat, normalne natahnu 2 nove draty a bude klid. Musim akorat sehnat konektor, nebo ty mosazne svorky do konektoru pro napojeni. -
Adyn 28.11.02 10:50
« Re: Fiat Marea 1.6
S tím co napsal Bob zcela souhlasím. Dodal bych jen varování mnohých zkušených mechaniků. Nebrat Fiata doveženýho z německa! Je to vcelku zvláštní ale ty bývají v nejhorším stavu. Je to snad tím, že v Německu hraje Fiat druhé housle a je mu tudíž věnována minimální péče. Obvzláště nedoporučovány bývají havarované, které byly opraveny již v Německu. Vím, že můj příspěvek je ve stylu "jedna paní povídala" ale nic nového, než napsal Bob si nevzpomenu. Snad jen, že 1.6 je v Marey plně dostačující - 0-100 km/h - 10,7 sec... -
« Re: Fiat Marea 1.6
Zda nebyla zaplavena? Asi bych koukal na calouneni,
Zda na nem neni prouzek (vim, ze se to da umyt...).
Jinak to asi nepoznas -- elektricke pristroje jim
rozebirat nebudes. Maximalne si to (pro dobry pocit)
nech napsat do smlouvy ("Vozidlo nebylo vyplaveno"),
ale k tomu asi nebude (nebudou -- bazar?) svolni.
No a jinak si dej pozor na takove ty obecne veci pri nakupu ojetiny -- zkoukni, zda pred startovanim sviti
vsechny kontrolky co maji (airbag, olej, vstrikovani, pripadne ABS) a ze
potom zhasnou... Jinak never autum, co maji najeto
mene nez 20 km za rok :-) (i kdyz proc ne? Ale spise
se jedna casto o podvod) -- takze si zkontroluj,
zda sedi servisni knizka (nejen inetrvaly kontrol, ale zda je to knizka k tomuto autu!).
Zkoukni vyfuk, skla, licovani dveri/kapot/narazniku, (jestli to neni opraveno po bouracce), koukni se na barvu motoroveho prostoru a pod papundekly v kufru,
opotrebeni vnitrku (zda odpovida km), zda se nejak divne nesjizdi gumy (problem s tlumici/geometrii po bouracce),
zkontroluj si funkcnost vsech elektrickych pristroju (klima, radio)
a svetel, zkoukni spodek (trvej na zvednuti)...
Je toho hodne, a stejne na neco zapomenes a koupis vrak :-)
Ne, vazne. Ja mam 1.6 v ojete Brave, 145 tis. km, 4 roky stara a
jsem spokojen... Nebude ta 1.6 na Mareu slaba?
Zkousel si v ni jet? Jinak u te me 1.6 za tech
145 tis. km odesla vodni pumpa a ted se blizi
konec zivota vyfuku... Take mam odrenou barvu na
prazich az na plech :-( Ale to je od gum na dverich
a asi se s tim neda nic moc delat (mozna to necham
v lete 14 dni stat a necham si to prestriknout). -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
to BoB: Diky za povzbudive zkusenosti. To firemni auto byl Fiat? Kde ten tvuj sikovny "klickar" sidli?
Jinak, taky se moc neobavam, ze by mi predchozi majitel odjel s autem. Necham to hned pojistit a jen co budou dalsi chechtaky, tak tam necham dat Mul-T-Lock, nejakej tajnej vypinac a tak. -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
To ja vubec nevim. Vim, ze moje 1.8 83 kW novy Fiat motor do Bravy a Marey, Fiat mel jeste 1.8 kolem 98 kW, kterou montuje do Barchety tusim s promennym casovanim ventilu, ktery se dava nyni do Stila. Vzhledove nevim, mam fotky svoji Bravy na www.mujweb.cz/www/rockykrysa, klikni na Bravy a bude toho vic. -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Díky za odpověď. Koupil jsem takový ten klíč na svíčky 16mm, měl by vyhovovat. Možná, že tam zkusím ty IRIDIA. Chystám se na to tento nebo příští víkend, snad to nebude problém. Nevíš, jsou rozdíly v motorech 1.8 16V rok 2000 nebo méně (99 apod.). Já mám rok 2000 a zdá se mi jiný vzhledem (detaily) než starší verze. Výkonově je to asi to samé? -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Mam na aute K&N uz 2 roky a nejakou zmenu vykonu, zvuku, spotreby jsem nezaregistroval. Kupoval jsem jej spis proto, ze se po nejakem case vyplati vic, nez klasicke papirove filtry. Kupoval jsem je za cca 2000 Kc od ATX z Brna na dobirku, kdyz pockas par let, tak pred prodejem sve Bravy tam dam klasicky paiprovy a K&N ti muzu za par stovek strelit:-). Svicky menit na brave neni problem, musi se odsroubovat kryt motoru pres hvezdicove srouby, odsroubovat a odspuntovat civky a musis mit celkem dlouhy trubkovy klic 16, protoze svicky jsou dost hluboko usazene. Musel jsem ten trubkovy klic nadstavit imbusakem, abych tam vubec dosahl. Svicky mam Brisky Tuning, predtim jsem mel Champion, nejsem znalec abych bez pristroju poznal nejakou kvalitativni zmenu. Jedno ale vim jiste, zkousel jsem dat NGK podle navodu na me auto a musel jsem je vymenit, protoze kolem 6000 ot. zacal motor nejak divne vibrovat, po vymene svicek to bylo v poradku. -
« Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Ahoj všcihni, uvažuji o výměně svíček za DENSO IRIDIUM POWER + sportovní vložku filtru KaN, King Dragon apod. Nemáte s tímto někdo zkušenosti konkrétně na motoru 1.816V (mám Bravo GT). Ještě otázka k palivovému filtru. Za jak dlouho je zralý na výměnu? Tuším, že svíčky u 1.8 jsou pod krytem motoru, je to tak? Skrývá se nějaká záludnost při výměně? Sorry za "stupidní otázky" ale přesedlal jsem na Fiat z Calibry teprve před 14 dny. -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
To auticko byla priplatkova vybava.
K tem klicum -- take mam auto bez cerveneho
klice. Bylo to firemni auto a takovehle blbosti
se jim pry nekde ztratily :-\ No a kdyz jsem
potreboval udelat novy klic, protoze jeden provozni
byl jiz totalne osoupany a obcas s nim neslo nastartovat,
vzal jsem druhy provozni, dosel do klicarstvi
a nechal si tam udelat kopii jedineho zdraveho
a funkcniho klice... I s imobilizerem. Klic stal
1000 Kc, je mnohem hezci (bambulku na drzeni
ma z tvrdeho plastu a ne jako z te gumy, jako
original). Jedna se o presnou kopii klice, takze se ani nemusel prihlasovat k jednotce.
Takze jestli nemate cerveny klic a mate starost o to, aby
vam predchozi majitel neodjel s autem, nechte si vymenit zamky.
A i kdyz mate cerveny klic, tak nemate jistotu,
kolik vasich cervenych a provoznich
klicu po svete beha. Ochrani vas jedine mechanicka
zmena (vymena zamku). -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
Mne ani PP tak nezajima kvuli tomu, ze bych jezdil za co nejmin. Nemam sice rad matematiku, ale mam rad cisla, zajima mne to z takoveho jineho pohledu sledovani, vedet, jestli je na spotrebu lepsi delsi rovna cesta, nebo kratsi kopcovita, atd. Od mala jsem musel mit i na kole tachometr, holt za komousu to moc dobre neslo, rad jsem vedel kde je kam jak daleko, jake je prevyseni, do kazdeho mista vede 10 ruznych cest, jedna je nejkratsi na cas, dalsi nejktratsi na vzdalenost, ale ktera je nejlepsi na spotrebu ?
Jo o PP uz snim dost dlouho. Jde jen o cisla. Skoda, ze ani v roce 2001 to Brava nenabizela, dal bych za to 10 tKc. Kdysi tady nekdo z rubriky vznesl dotaz na fiat.cz, a odpovedeli, ze by to stalo cca 200 tKc :-(( -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
to mfilip: Nebud stoural ;-)))
No, je fakt, ze PP bych u Marey privital. Hlavne u JTD, ktery kupuji lidi, ktery zajima spotreba. U 2.0 150 20V bych to jako minus nevidel - lidi si tohle auto kvuli spotrebe rozhodne nekupuji :-))).
Jeste k ty plny vybave - Marea zase nabizi u JTD nezavisle topeni, coz treba u TDIcek dost schazi (a nebudu kvuli tomu rikat ze Octavie nemuze byt v "plne vybave"). Ono by tech veci, ve kterych se plne vybavy napr. Marey a Octavie neprekryvaji, bylo vic. Ale to je snad v poradku.