Auta a jejich prezdívky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Posezení u baru aneb pokec jen tak
-
« Volvistovi
Když jseš takový znalec Ameriky, jistě Ti neuniklo, v čem se liší od Evropy. 1. rozlohou, 2. tím, že se Amíci často přesouvají auty na vzdálenosti, které jsou pro Evropana nepředstavitelné. To je hlavní důvod, proč Američani používají místo autíček koráby. Když jedeš jeden den, okolo prérie a kdesi za obzorem hory. Pak jedeš druhej a třetí den a furt stejná prérie a ty hory jsou trochu blíž, tak chceš mít aspoň trochu pohodlí, cihlu na plyn a nohy na palublku. Oni mají navíc tu palubku natřenou na světlou barvu, pražící slunce to odráží do předního skla a Amící * vidí, kam jedou. -
« Zapominate na minulost!
Ford T - Plechova Lizinka (Tin Lizzie), Renault 4CV - zelvicka, Hanomag - komisarek (presne oznaceni snad 3/15 PS) nebo taky uhlak, Skoda 1101/1102 - tudor, Skoda 1202 - stejsn, Skoda 440,445 - Spartak (jmenoval se tak prototyp)... mozna ze me jeste neco napadne... -
« IVO a VOLVISTA
Při té procházce po NY jste ještě zapomněli na Cadillacy, Buicky, Rolls-Royce, Bentley a Jaguary!! Abychom byli úplní. Američané se bohužel úplně zbláznili a kupují místo svých domácích značek nějaké Infinity(což je Nisan s jinou maskou, fuj), BMW, Toytoty a Lexuse, MB, Mazdy, Jaguary apod. Je to škoda, ještě že si výsadní postavení na trhu v USa s luxusními vozy udržel aspoň Cadillac a Lincoln se dere taky vzhůru!!! Jen tak dál!!!!! -
« Re: 2 Ivo: image a znacky
No projdi se po mestech Bay Area (San Francisco, San Jose) a nepotkas tam jina auta nez kvalitni japonska. Silicon Valey jede na japonskych autech. Ti ale prezentuji co umi a ne cim jezdi. A mimochodem, jestli neco uvidis v NYC, tak jsou to zlute taxiky a limos... -
« Re: 2 Ivo: image a znacky
To: IVO. Tím ale taky přiznáváš, že kastace a cosi jako první (i druhý a třetí) dojem existuje a tvůj klient je ovlivněn tím, co je vidět. Pokud amík jede Toyotou Corollou **není** to na 99.9% manažer prosperující firmy a pokud je, vnímají to amíci jako že stejně něco bude v nepořádku. To, že Lexus je chápán jako luxusní značka na tom nic nemění, jeho cena je stejná jako u MB. Amík uznám že Subaru Legacy je super auto, ale ***nekoupil by si jej*** jako business auto, musel by vysvětlovat proč to udělal! Volvo stojí ve Státech cca USD 35-45.000, MB S-klasa cca USD 75-80.000, Honda Accord USD 25.000, Toyota Corolla či Hunday cca USD 15.000. Honda není "image" auto, protože je příliš levné. Neznám šéfa US firmy, který by jezdil v levném japonci (Lexuse nepovažuji za levného japonce, to jsem psal už dříve, zbytek se za luxusní vůz příliš nepovažuje, Acura=Honda Legend a Infinity=Nissan Maxima tím jezdí maximálně tak střední vrstvy). Jinak projdi se chvíli po NY City, co uvidíš je hromada Lincolnů, Mercedesů, Volva a Saabu. Moc japonských autíček tam nebude a pokud ano tak v China Townu. -
« Re: 2 Ivo: image a znacky
Nemam vyhrady az na jedine. TO NENI PRIPAD AMERIKY, o kterem psal Volvista. V Americe to tak nefunguje. K te image. Museli bychom definovat tento pojem. Pro mne je image "slupka", ktera obaluje neco uvnitr, je to pouze "zobrazeni". Kdyz se podivas na Lexus, tak ten je o kvalite. Americane ho nekupuji kvuli znacky, ale kvuli zaruky kvality, kterou tato znacka s sebou nese. Kdyz se objevi nova znacka napr. Topper a bude mit vyssi kvalitu, tak si ho zacnou kupovat spise nez Lexus. Proto se taky Lexus mohl uchytit na trzich v US v dobe, kdy kvalita byl jenom MB a BMW. Na zacatku zadnou image nemel, byla to uplne nova znacka a presto uspel. Mimochodem Americane mnohem vice ocenuji, kdyz jezdis Lexusem, Infinity a Acurou nez BMW nebo MB. V tom druhem pripade se na Tebe divaji presne opacne nez v Evrope. "Proc proboha utracis tolik za takove auto, kdyz ono ma jenom tu znacku". Samozrejme zjednodsuji, ale v podstate je to tak. -
« 2 Ivo: image a znacky
No, ostatnymi znackami sice neposluzim, ale na vznik Lexusu si pamatam velmi dobre, dokonca to prednasajuci pouzival ako typicky priklad "kastovej" marketingovej strategie. Tlacove spravy Toyoty hovorili, ze koncern Toytota chce vstupit do segmentu luxusnyuch aut, a prave kvoli potrebe odlisenia od vcelku masovej snacky Toyota zvolila ine meno evokujuce (aj) zameranie. To, ze ponukaju vyssiu kvalitu a vsetko, co spominas, ide ruka v ruke s koncernovou filozofiou a strategiou, proste nieco musia vypichnut a na tom stavat (na com inom by stavala Toyota, ak nie na kvalite?), vyssi standart sluzieb zase zodpoveda standartom tej triedy (aj to je mimochodom o image).
Mne ozaj nemusi rozpravat o primitivoch, ktori si liecia komplexy velkostou penazenky, ale kastovanie ludi este stale funguje, a asi este dlho bude. Trochu sa zaujimam o hodinky, minuly rok som cital o rozhovor s CEO jednej velkej svajciarskej hodinarskej spolocnosti, ktory rozpraval aj o tom, ako chodil na konkurzy, a vacsina ludi zmenila ton aj sposob jednania, ked mu uvideli na rukach Swatchky za 150 mariek. Ti ludia proste predpokladali, ze ked ide niekto do vysokej funkcie, ma svoje "znaky", a s nejakym houmlesakom, co sa im do toho konkurzu votrel, sa nebudu bavit.
Je jasne, ze si mozes veci robit po svojom, ale niekedy ide o prachy (v konecnom dosledku o tvoj zivotny standart) a vtedy sa asi na veci nahliada z ineho uhla. Alebo proste cesta mensieho odporu.
Aby bolo jasne - tieto veci idu mimo mna, ale bohuzial ich stale okolo seba vidim. Najtypickejsim prikladom je povest nemeckej "kvality" v nasich (Sk, Cz) krajoch. Skus sa zapojit do debaty ludi, ktori sa bavia o tom, ze nekupia Toyotu (lebo je to japonsky pekac), ale radsej suproveho Golfa, lebo je nemecky... A ked na nich vyrukujes s tym, ze Golf sa potaca v rebricku TUV - o ktorom mimochodom v zovote nepoculi - okolo 40.-50. miesta, tak zacnu "a moj kamarat ma Golf uz 20 rokov, a akurat do neho leje beznin". Rucim ti, ze pre tychto ludi budes uplny dement, ignorant prehliadajuci fakty.
Mimochodom, prvykrat som sa s tymto stretol v Zeneve na bankovom parkovisku, kde ma nejaky uradnicek poslal s Hyundaiom Pony do *, vraj to je iba pre klientov, sakra. Kolega, co isiel za mnou s Volvom, zaparkoval a so sirokym usmevom okolo mna vosiel dovnutra.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!