Lancia Delta HF Integrale
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« HF Turbo
Ahoj. Je to sice mezi Integralkama off-topic, ale presto se zeptam. Mam HF Turbo a jelikoz uz ma neco za sebou (ktera Lancia ne?), tak obcas zlobi. Potreboval bych schema elektroinstalace (a kdyz budou k mani, tak i dalsi veci ohledne HF). Predem moc diky. (stofingr@seznam.cz) -
« Ceny v zahraničí
Magicu (a ostatní), projížděl jsem některé zahraniční inzertní servery (typu autoscout), zajímalo by mě, do jaké míry odpovídají zde nabízené ceny cenám v daném regionu, tzn. jestli se drží reality. Osobně mi totiž přijdou dost vysoké (někdy až extrémně vysoké) a myslím si, že "na místě" musí být ceny o dost nižšší. Konkrétně teď projíždím třeba ceny Delty Nuovo a třeba v Itálii a Německu se pohybujou v rozmezí od 5000 (rozumné) do 10000 (šílené) €. A jak jsem pochopil, tak koupě Italy auta z Německa taky není zrovna výhra. -
« Ceny v UK
Právě jsem dostal od přítele z Anglie časopis Classic & Sports Car a je tam i něco jako průvodce cenami jsou rozděleny do tří kategorií :
před renovací - průměrný stav - excelentní stav. No a Lancia Delta HF Turbo je tu za 200 - 1100 - 3000 Liber a Delta HF Integrale 1500 - 4500 - 14000 Liber. Největší rána je tu Ferrari 250GTO který se vyráběl 1962-64 a má uvedeny ceny 700 000 - 1 200 000 - 2 000 000. Ta poslední cena je těsně pod sto milionů korun, Nemáte jej někdo ve stodole ? -
"-- skrytý --" 07.08.02 09:34
« Re: no respond
Na ten mail si pamatuji, ale posilal jsem na nej odpoved. Bohuzel jsem tvuj mail ale smazal, takze pokud jsi tu odpoved neobdrzel, tak mi, prosim, znovu napis na integrale@centrum.cz. Slo ale o to - pokud si dobre vzpominam - ze tva praxe neni nijak velka a proto si myslim, ze by bylo vhodnejsi zacit s necim mene jedovatym, treba s Dedrou Integrale, ktera skyta mnoho moznosti dodatecnych uprav a da se koupit za rozumny peniz. Jinak pokud budes na Delte trvat, samozrejme ti rad pomohu (budu-li samozrejme moci a umet). -
"-- skrytý --" 23.04.02 11:07
« Re: delta vs ostatni
Diky, za velkeho odbornika se ale nepovazuji. Audi S2 znam bohuzel jen orientacne. Pouziva jeste vyborne vyvazeny litinovy petivalec, je tam primovej sestikvalt a Torsen mezi napravavma. Na muj vkus mohla byt jedovatejsi zadni spera, zavira vlastne stejne jako stredova. S2 se nepretaci akceleracne na fleku - ma snahu jit ven z oblouku po predku. Ta vyrazna nedotacivost je dana hlavne motorem podelne, onou zadni sperou a tim, ze je predek priserne tezky. Je nutny auto pred kazdou zatackou v deceleraci rozkyvat a potom jej do ni poslat, pak funguje vyborne, ale pokud neni dostatecny rozjezd, tak proste nezataci. Vyhodou je zase stabilita v primem smeru, hlavne pri brzdeni. Neveril bych tomu systemu chlazeni, moc se mi nelibi a myslim si, ze s nim bude problem. Dal se mi nelibi brzdy na tak tezkym autaku. To turbo je hodne velky a ma vyrazny turboefekt, ale da se udelat. Se spolehlivosti zkusenosti nemam. Dobrej kousek jsem videl asi za 350 tisic, ale vzhledem k tomu, ze za to uz se obcas da v Italii sehnat i Delta Integrale Evo, tak jsem o S2 ani nepremyslel. -
« Re: delta vs ostatni
To magic: vypadáš jako skutečný odborník přes auta a všiml jsem si, že jsi se zmínil o Audi S2. Mohl bys mi prosím o tomhle autě napsat něco podrobnějšího? Rád bych si ho dotáhl z venku ( nebo pokud bys o něčem věděl, rád to uvítám) ale ani netuším, za kolik se dá v super stavu sehnat. A spolehlivost? Děkuji -
"-- skrytý --" 22.04.02 14:06
« Re: delta vs ostatni
Pulsara neznam, videl jsem to parkrat v zivote a nikdy jsem v tom nejel. Jeste existuji velice problematicke Opely (Vectra + Calibra = problemy se vsim), Audi S2 (tezky a hodne nedotacivy predek), Alfa 155 Q4(GTA) (trakce neni tak dobra jako u Integrale, jinak to je velmi podobne, ale vyrazne tezsi), Subaru Impreza (viz. rubrika - problematicky motor, spojovacka, mekke tlumice, ale lip rozlozena hmotnost a teziste), Audi S4 (velke, tezke), a uz mne snad nic nenapada. Krome Lancera Evo 4+. Ten je bombozni, fakticky super auto, ale uz moc drahy. Takze az budes mit penize, tak se ozvi a neco vymyslime. -
"-- skrytý --" 19.04.02 13:50
« Re: Delta x ostatni
Celica se prehriva. Ma velke problemy s chlazenim a odvodem tepla. Trochu atyp je to v umisteni motoru - resp. jeho zaklonu a spatnem pristupu k sani. Jinak je dobra na delsi oblouky, ale serpentiny ji taky nevadi. GT-4 ma v podstate obdobne reseni sper, jako Delta, delsi rozvor ji stabilizuje na rovinach. je hezci. Cosworth je diky podelne ulozenemu motoru velmi klidne auto a vyborne se s nim jezdi dlouhe tahle oblouky nebo derave roviny. V serpentinach a vraceckach nezatoci - pokracuje rovne. Casto se stava, ze v najezdu odmita zatocit a potom jde zase okamzite do hodin. Ovladatelnost mizerna, ale da se s nim skakat (i s Imprezou). Navic musi mit kvuli stabilite velky negativy na zadku a ta naprava odchazi, takze se musi porad znovu repasovat. Motor je super, ale spis vrchovej, bere od 4 do 7 tisic. Mazda 323 GT-R je velice podobna Delte, je v najezdu do zatacky malinko nedotacivejsi, ale neni to nijak zly. Nebrzdi a je dost mekka. Motor je slabej. Delta trpi hlavne poruchama elektroinstalace. Prekonal ji az Misak Evo 4 a vys. Integrale Evo je zase o generaci jinde nez uzka, hlavne v brzdach a tuhosti karoserie. Ta je Aischyllovou patou - je vyrobena z ruskeho plechu a proto dost rada hnije. U Eva to neni tak zly jako u uzky. U vozu z Italie, Francie a Svycarska je to v pohode - tam se nesoli cervenou soli. Co se tyka zivotnosti - nejlip je na tom Delta s Mazdou (nepocitame-li toho Mysaka), pokud se k nim chovas tak, jak mas, jsou v pohode. Cosworth vydrzi mnohem min, Toyota podle toho, kolikrat ji uvaris v zacpe (praskaji pak i hlavy). Hlavne pro vsechny spolecne plati: nastartovat a nechat prohrat, az se hne voda na 60 vyjet velmi pomalu a neakcelerovat (tak do 3000), az olej vyleze na 60°C tak pomalu prohrivat turbo a az ma olej 80 tak muzes davat plnej kour. Pred koncem jizdy tak 5 minut jezdit na nizky otacky rychleji a bez turba, aby se pravidelne vsechno zchladilo, po dojezdu nechat dobehnout a vydychat. Drahy oleje, drahy svicky, drahy filtry, drahy brzdy, drahe gumy, caste vymeny remenu, velka spotreba - to vse te ceka a nemine! A za to vsechno - jen sportovni jizda. Ale to je kolikrat lepsi jak sex.... -
"-- skrytý --" 18.04.02 13:54
« Re: Integrale
Tak predevsim> kone nedelaji motor a motor nedela auto. Srovnavat Corrado s Deltou integrale asi nelze, u te Lancie je vsechno jaksi...opravdicky. I kdyz ma Delta jen asi o 10 koni vic, zintegrovanim krivky toc. momentu zjistis, ze ten motor odvede skoro 2x tolik efektivni prace, nez u Corrada. Ale konkretne: Delta Integrale ma nekolik verzi. 1. uzka Integrale, 2. uzka Integrale 16v a 3. uzka IntegraleKat. Potom je to siroky Evo, Evo Kat a Evo II (Kat znamena motor 8v, ale taky DOHC!). Vezmu-li uzkou Integrale 16v, tak je to tvrdy, zravy, ramusici a velmi nepohodlny auto, ktery jede zatacku o cca 40 km/h rychleji, nez Corrado. Je velmi smerove nervozni a po dalnici se pres 180 chova divne. Je velice narocna na jizdu, jsou tam 2 samosvory (celkem 3 diferencialy). Vyborne brzdi, ale pri zpomaleni pres 80% uz ma zadek snahu zatacet vlivem uzavreni diferaku (podobne jako pri cloumani rucni brzdou). Pri rozjezdu je nedriv jakoby nedotaciva, potom se pretaci. Za jizdy se pri brzdeni pretaci, pri mirne akceleraci je nedotaciva, pri velmi prudke akceleraci se opet pretaci. Doporucuji shlednout starsi videa ze soutezi - krome fabrickych (Martini) aut mela vetsina seriove diferencialy a ladene jen motory + zkracovane prevody. Dnesni WRC jsou jen vypiplani nasledovnici - princip chovani je obdobny. Vice najdes na mych strankach www.centrum.cz/integrale nebo www. hyperlink.cz/integrale. V pripade zajmu muzeme auto privezt a pripadne i poladit (podvozek, brzdy, motor, kastli...). Doklady si ale musis vyridit sam. -
« Re: Integrale
Magiku díky za informace! Měl bych na tohle vozítko zálusk, ale znám ho víceméně jen z obrázků a podle technických údajů. Byl bych ti moc vděčný, kdyby jsi mi napsal, jak vůbec jezdí, jaké má mouchy atd. Jezdím teď v Corradu VR6 a těch 190 koníků mi pomalu přestává stačit a ještě k tomu je to jen předohrab. Ne že by to byl lenoch, ale Integrala 16V bude asi o něčem jiném... Zatím dík a ahoj! -
"-- skrytý --" 16.04.02 12:09
« Re: Integrale
Ted jsem nekde u Mantovy videl na prodej cervenou Integrale 16V 1990, asi 45.000 km, vypadala jako nova, stala by kolem 150.000 + neco na cestu. Jsou i lacinejsi, ale jde hlavne o stav. Tahle byla fakt super. Pak tam byla jeste bila, 70.000 km, 8v Kat, r. 1988, kolem 100.000 + cesta, taky moc pekna na novych gumach (jen ty stojej kolem 20.000). S tema papirama to ale tak jednoduchy neni - to auto je lepidlo na policajty (zato holky si ho ani nevsimnou) a neni takova sranda jim tvrdit, ze je to opravdu 1.6 HF. Pokud vse pujde dobre, pojedu tak za 14 dni do Cremony pro Dedru Int., muzu se podivat a dat ti vedet. Moje cislo 0604/700 764, mail: integrale@centrum.cz