Lancia Delta HF Integrale
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 27.01.03 18:54
« Re: EVOLUZIONE
Gialla (cesky zluta) je Evoluzione, Serie Exclussiva Speciale. Bylo vyrobeno 220 exemplaru, maji cernou kuzi v interieru a na sedadlech Recaro, cernou radici paku s cislem kusu, kola 15" Speedline a cislo kusu na krytu razeni prevodovky. Je to 205 k bez katu s rozdelovacem. Mas-li na mysli tu 0 km, ktera se prodava na netu, tak je to asi dobry kup. 2 roky zaruka neni spatna, ale jeji uplatneni by asi bylo trochu z ruky (no, 7 hodin cesty neni tak moc). Nekde jsem ale videl na prodej i 0 km Martini 6, coz je cennejsi edice, byt bylo vyrobeno vice exemplaru (myslim, ze 365). Je bila, ma tenke cerveno-azurovo-sede prouzky Martini na boku a na dolni hrane pr. dveri napis 6x World Rally Champion. Tam byl navic ostrikovac intercooleru a zadni kotouce mely jinou povrchovou upravu, nez standard. Mam pocit, ze mela kola 16". Byla ale myslim drazsi, nez tech 31.000Eur za Giallu. Jenom nevim, jak by to bylo s prihlasenim techto aut. Postavit je na jine doklady znamena ztratit cast hodnoty identifikace vozu. -
"-- skrytý --" 27.01.03 14:38
« Re: EVOLUZIONE
V tom ma jasno v teto zemi jen malokdo. 1. OZNACOVANI TOVARNI: 1986-87 Lancia Delta HF 4WD (siroka jako 1.6 HF, pohon vsech kol, motor DOHC 8V, kompr. pom. 8/1, 14" kola, maly brzdy, mezinapravovy diferak 56/44%,165 koni). 1987-89 Lancia Delta HF Integrale (rozsirene blatniky na 1700mm, kola 15", jina = zpevnena podlaha, brzdy vetsi - predni 284x22, zadni 277 x 10, jednopistky Girling, nova prevodovka, jina hlava+motormanagement, 185 koni). 1989-1991 Lancia Delta HF Integrale 16v (motor DOHC 16v, 198 koni = 200 podle DIN, jine sani = vypoukla haubna, jine turbo, jina podlaha, jiny vzpery+vetsi zaklony, jiny mezinapravovy diferak 47/53%, jina prevodovka s hydraulickym ovladanim spojky). 1989-1991 Lancia Delta HF Integrale Kat (kastle jako Integrale 16v, motor 8v s katem, rozvodovy mechanismus motoru jako 16v, elektronika Bosch, pro Nemecko, Svycarsko a Rakousko, v Italii se vubec nevyskytuje, 181 koni). 1991-92 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione (nova pevnejsi podlaha + cela kastle, sirka 1770mm, predni vzpery na 3 sroubech, nove vzpery, nove brzdy - 4 pistkove Brembo 281x24 vpredu, vzadu 241x10, zadni ramena vykovky z hliniku, jine odstupnovani prevodovky, 205 koni (DIN 211)). 1991-93 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Kat (kastle jako Evoluzione bez katu, motor 8v 178 koni jako Integrale Kat '89 - opet pouze pro trhy BRD, A a CH). 1992-1994 Lancia Delta HF Integrale 16v Kat [Evo II] (kastle jako Evoluzione, motor 16v s jinym motormanagementem a bez rozdelovace, 215 k ECE, ostrik intercooleru u Martini serii a Dealers collection, ty mely i jiny zadni kotouce). 1992 Lancia Delta HF Integrale - souhrn technickych dodatku pro homologaci (zmeny na zaveseni, sani, turbu, atd - zmeny podlehajici homologaci tzv. evolucni rady = 10% limitovane produkce). Takto upraveny vuz podle teto homologace FIA se oznacuje jako EVO III. 2. OZNACOVANI LAJCKE (velmi divne): Delta HF Integrale = Evo I, Delta HF Integrale 16v a Delta HF Integrale Kat = Evo II a Integrale Evoluzione + Evoluzione Kat + 16v Kat = Evo III (tedy kazda, ktera je siroka 1770 mm). Toto oznacovani podle mne sice nema zadnou logiku, pouziva se vsak nevimproc mezi lajky nejcasteji. Konkretni model je v tomto znaceni treba videt, aby clovek pochopil, o jaky jde. Konflikty nastavaji u EVO II, kdy nikdy nevis, jestli je to Evo nebo jenom Integrale. Zde pomaha nejvice dotaz na pocet sroubu na predni vzpere a brzdy. Vetsina modelu Evo mela stejne velika predni svetla (vnejsi s cockama), nektere serie (treba bianco perlato) vsak mely stejna svetla jako Integrale (vnejsi jsou vetsi nez vnitrni). Tovarni Evo m,mela svetla opacne, nez seriovka (take vnejsi vetsi a vnitrni mensi, avsak srovnane podle horniho ucari a ne podle spodniho, jako serie). Evo ma budiky s teckama, Integrale s carkama. Dalsich zmen je asi 100.000, lae existuje spousta ruznych vice- ci menezdarilych prestaveb, ktere pak matou. -
« Re: Jazdne techniky
Vdaka za odpovede. Na ziskanie licencie nie je potrebne absolvovat nejaky trening? Prenajat si auto a ist na nejaku mensiu domacu rally si urcite netrufam...boli by to asi dost velke vyhodene peniaze za nie az tak vela skusenosti. Skor by som sa chcel este spytat, ci nepoznas niekoho v SR, pripadne CR, co robi nejaky pardnovy trening jazdy. Sam nemam sancu nazbierat poznatky za dlhy cas, co mi moze skuseny jazdec povedat a ukazat za dva dni...nemam pravdu? Co sa tyka pretekania a skusania na cestach...myslim, ze nepatrim k tym, co porusuju predpisy a ked sa necham zlakat, tak niekde mimo dedin v horach, kde viem, ze stretnut niekoho je minimalna sanca...aj ked vzdy to riziko je a preto jazdim opatrne. Chcel by som vediet dostat z mojho auta to, co v nom je, pretoze asi je to vzdy najme v jazdcovi a nie vo vykonnom stroji...aspon pri beznych autach. Este raz diky za rady. -
"-- skrytý --" 20.01.03 11:00
« Re: Jazdne techniky
1. Je totalni nesmysl praktikovat jakekoliv "soutezacke manyry" v beznem provozu. Nikdy nevis, kdy proti tobe nekdo vyjede, za kterou zatackou bude stat porouchany auto nebo stopar. 2. Soutezni auta skupin A maji vyrazne zesileny podvozek, rozdilne odstupnovani prevodovek, uplne jine brzdy a vzdy samosvor, cimz se vyrazne lisi od svych seriovych protejsku. Enka sice nemaji tolik uprav, ale take jimi zajizdene casy jsou vyrazne odlisne (mimo skupinu N4 - to je dnes vlastne znackovy pohar specialu Mitsubishi). 3. Naprosto nejdulezitejsi soucasti automobilu pri rally jsou brzdy. Mozna se ti to zda divne, ale je to tak. Prave brzdy a hmotnost vozu se na vysledku podileji asi nejvice, dale potom podvozek a nakonec prevodovka a motor. Ladit auto tak, ze navysim vykon = blbost. Vetsina dnesnich aut prekypuje vykonem na ukor podvozku. Proto ti doporucuju vyzkouset souteze s nejakym nejprve najatym autakem, napr. Skodovkou Feliciii, ktere byvaji slusne pripravovane diky dostupnosti dilu. Hondu bych nebral a silnejsi auto pro zacatek taky ne (navic tam uz je lepsi to auto vlastnit nez pronajimat, ale to je na dlouhou debatu). Mrkni na www.rallyejournal.cz nebo rallysport.cz nebo ewrc.cz nebo rally.sk do inzerce a tam najdes spojeni na najemce, kteri Ti ochotne pomohou s licenci (formalita za cca 1500,- + poplatky). Ceny jsou vetsinou vcetne veskerych nakladu, prineses si jenom prilbu a kombinezu. Na sprint se priprav na castku kolem 30-40.000 Kc u auta A do 1400, zatim toho budes mit plny brejle, na velkou soutez si radeji nejaky ten rok pockej, az nasbiras patricne zkusenosti. Soustredit se 2-3 dny s autem sk. A8 je tezka psychicka a take fyzicky prace, ktera vyzaduje spoustu letitych zkusenosti. A hlavne milionove rozpocty. -
« Re: Jazdne techniky
Magic> vsak prave to, ale clovek aspon ziska predstavu co robia skutocni jazdci, ked su v nasadeni. Trenovat sa sice da, ale...ale...ale. Ked vidim, ako sa pomerne casto stane pri krutom prejazde zakruty, ako sa ulomi koleso na rally aute nizsej triedy, tak sa sam pytam seba, ci seriovka vydrzi ist smykom bez poskodenia naprav atd. Ako som pochopil z tvojich starsich prispevkov, mas licenciu a jazdis... Ako sa da najlepsie zacat? -
"-- skrytý --" 09.01.03 16:31
« Re: Jazdne techniky
Na [odkaz] najdes nekolik rally skol, to je to jedine, co ti lze doporucit. U nas delal nejakou okruhovou skolu Micanek, premyslel o rally skole i Dolak (s Toyotou by sis u neho splhnul), ale nevim, jaka je realita. Zvanenim nebo pres internet se nic nenaucis.... -
« Jazdne techniky
Zdravim pani!
Asi tu by som najskor mohol dostat fundovane odpovede na moje otazky. Existuje nejaka dobra stranka, ktora sa zaobera technikami jazdenia /prejazd zakrutami, brzdenim, smykom.. atd./ Jedna vyborna stranka v anglicku padla a nemam novy zdroj. Mam sice len Corollu predohrab, ale chcel by som sa naucit vyzmykat z nej maximum pri jazdeni zatackami. Viete tu niekto vysvetlit Scandinavian flick? Do smyku v zakrute /zatial len pre efekt, nie pre rychlejsi prejazd/ viem auto dostat len flip-off ubranim plynu a brzdenim lavou nohou. Poradte..chcel by som sa zlepsit a casom kupit nejaku dobru masinu. Diky moc. Michal -
"-- skrytý --" 19.12.02 20:29
« Re: Magicu - Integrale : prosím Tě o zprávu :
Omlouvam se, ale ted mam tolik prace do noci, ze jsem zatim nebyl schopen zjistit, po kolika mi Talos necha ty Recara. Pokud mas vyhodnou koupi jinde, kup, ja bohuzel musim zavazne stanovisko odlozit na pristi tyden, protoze i patek vypada hekticky, Zena se mnou nemluvi, ze se mam do te prace odstehovat...co Ti budu povidat... -
« Magicu - Integrale : prosím Tě o zprávu :
Prosím Tě - potřeboval bych vědět tento týden už fakt 100% - je na prodej ta Tvoje "lichá" sedačka, kterou jsi mi ukazoval ve své garáži 7.12.???
---
Ten 4-bodový PÁS U TOHO BÝTI NEMUSÍ- ale i může, využil bych ho také.
---
Dík za rychlou odpověď - nebo aspoň za SMS-ku na mobila . Jirka . -
"-- skrytý --" 09.12.02 13:49
« Re: ..MALÁ OSOBNÍ TRAGÉDIE...
Prisel jsi o hodne. Krasna auta a mam takovy pocit, ze vzhledem k absenci jakychkoliv bodu jsme mohli videt i plne nasazeni a oprosteni se od ruznych taktickych manevru. Vybornou jizdu predvedl tradicne Veca Pech, i kdyz v kombinacich byla ta Corolla preci jen mrstnejsi nez Focus, ten ale zase vyrazne ziskava jinde. Velkym prekvapenim byl Petak, za 2 dny se szil s WRCkem velmi dobre a prekvapil. Je fakt, ze to auto nema obdoby, turboefekt je pro nej neznamy pojem a akceleraci ma neuveritelnou. Dobry vykon podal i Kopecky, myslim si, ze je zasadnim objevem teto sezony, i kdyz jsem byl na zacatku dost skepticky (u nas v Orlickejch na bezvyznamnem sprintu okresniho formatu "vyrobil" nekolik zasadnich chyb s otcovym civilnim Mysakem Evo VII). Ten kluk ma pred sebou budoucnost, skoda defektu pri prvnim prujezdu Strahovem. Naopak Roman Kresta i na sprintu prokazal svoji upadajici formu, zrejme se po te rane na Monte opravdu nedokazal jeste vzpamatovat (kdo by se divil?). Zli jazykove meli asi pravdu. Pristi rok s 206 WRC uvidime, treba prechod na uplne jine auto pomuze. Milan Dolak potvrdil, ze je skoda, ze ho nevidame casteji, jeste porad se s nim musi pocitat (dokazal i doma v Pribrami). Karel Trojan nejvic oslovil meho syna vyletem do ploceni - ted muj mladej doma stavi porad s Chevy ploty a boura je Mysakem Evo V od Carraramy s tim, ze je zavodnik...I ten druhej mladej kluk s Octavii se snazil, uvidime. Prislo mi to auto dost nedotacivy. Trneny by si mel koupit novejsi videokazety, doby Auriola za volantem Integraly uz jsou preci jen pryc a dneska se jezdi trochu jinak...divaky ale pobavil. I na plejade Mysaku sk. N bylo videt, ze se nasi pomalu uci pouzivat spery a tak pristi rok mozna uz konecne nekdo zautoci na vedouci tandem Arazim/Jandik, bude zalezet nejvic samozrejme na penezich. Jandik se s Gargulakovym Lancerem neszil, evidentne si zatim vubec nerozumeli. Tipoval bych, ze do nej nepujde a zustane u eNka. Ale mozna to auto opravdu za moc nestoji. A uz vubec ne za 8 let...Vic uvidis v tom sestrihu. Akorat komentar (zvitezil Pech s Fordem Escort) neber tak uplne vazne... -
« ..MALÁ OSOBNÍ TRAGÉDIE...
...eRmane, Magicu, Oddie, Integrale a další :
----------------------------------------… Pánové, zaměstnavatel má před koncem roku problém - a vzhledem k mé práci (technologie ve strojařině) mám (jako i jiní kolegové) PŘIKÁZÁNO být v sobotu i v neděli od 6,oo do 16,oo v práci...
---------------------------------------<… /> Tak jsem zamáčkl slzu, protože Rallysprint uvidím tak maximálně v úterý v sestřihu v televizi v 19,15 hod.na ČT2!!! Moc mne to "sere"...Těšil jsem se tam. Budete někdo na místě fotit? Tak hezký víkend. Gregory. -
"-- skrytý --" 06.12.02 15:34
« Re: GARÁŽ
Nekde u kulataku se velmi casto vyskytuje i bily Lancer EVO V nabo IV. Dneska je ale "Evacu" plna Praha (videl jsem 3), holt blizi se Sprint...Jeden kousek s mosteckou SPZ jsem potkal u Bile Labute - EVO VI Tommi Makinen v cerveny Marlboro s pruhama RallyArt a bilejma speedlinama. To je teda taky nadherny auto!