Lancia Delta HF Integrale
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 17.12.03 11:50
« Re: M3 E30 rally
V dobe, kdy jezdily Delty byly povoleny vrtany kotouce, slicky, ventilatory na kolech, dva brzdove trmeny vzadu a dalsi veci, proto jsou auta po teto ere jakoby pomalejsi. Srovnani s WRC asi budeme tezko hledat, vetsina trati byla jina. WRC nastoupili na prelomu 1996a97 a to uz Lancie odpocivaly v muzeu. Jeste ale v roce 95 s tou starou kraksnou zvitezil Vovos na Rally Acropolis a jeste tehoz roku na nejakym asfaltu (Catalunya?) byl snad Puras nebo kdo druhej. Ale to byly jen soukromnicci (od roku 93 vcetne Lancia zastavila vyvoj a ucast v motor. sportu). To jde, kdyz si vezmes, ze datum posledni homologace je 1.1.1992! Potom to koupila a auta stavela (a stavi dodnes) Astra (viz www.astraracing.it), Jolly, Nocentini, a dalsi, pak ty autaky figurovaly i dalsich disciplinach: rallycross, kopce (tusim, ze v roce 98 ziskal titul ME Roberto diGiuseppe s ex-Auriolovou Deltou z roku 91), atd. Bylo hrozne moc specifikaci - viz www.bigdaddy2000.de = obdoba vaseho scoobynetu. Pokud se dneska podivas na Vavrince, tak je s tim starym pekacem kral a pritom to neni exfabrika (on sice tvrdi ze jo, ale neni, stavel to Nocentini v 94/95). K jizde: seriova Delta je mnohem jedovatejsi nez Impreza, ale trochu jinak: na vjezdu do zatacky pri deceleraci je dost pretaciva, naopak na vyjezdu vykazuje nedotacivost. Integrale Evo najizdi tudiz do zatacky dost rychle a umi vyjet ze zatacky plynulym smykem (normalni uzka jde trochu do hodin jako treba Mysak, ale da se to vyrovnat zmenou predpeti mez. viskozy). Diky tomu je treba v serpentinach nebo vraceckach Evoluzione rychlejsi nez treba Mysak Evo VI, ale pokud je oblouk dlouhy, tam uz na neho ztraci, protoze je dost nervozni. Treba na silnicich jako je San Remo nebo Korsika (ze zatacky do zatacky) je porad prakticky nejrychlejsi, na nase rovny rally je zase naopak naprosto nevhodna. proto se hodne jeste objevuji na kopcich ( v A i N) a dost jich jeste jezdi Asijsko-pacificky pohar (taky A i N). Integrala se chova pretacive na vyjezdu az pri extreme malym polomeru (umi se tocit pod plynem na fleku). S fabrickym BMW E30 vyhral v roce 1987 Cecotto soutez MS pri Rally San Remo (nebo Corsica? uz se mi to dost plete), ale o rok pozdeji uz tam jela Lancia s modelem Integrale (predtim jen HF 4WD) a uz nemeli bavori nejmensi sanci. Da se rict, ze Lancii porazila jen Mazda Familia (Svedsko 87) a prave BMW M3 E30. Pokud v letech 87 az 92 nezvitezila Lancia, bylo to bud pro havarie nebo technicke potize (tech bylo sice extreme malo, ale obcas byly). Duvod, proc v MS v tomto obdobi 2x neziskali titul piloti Lancie byl v tom, ze jeden pilot jel maximalne 8 soutezi (z nichz Auriol v r. 92 zvitezil 6x!). To pomohlo Carlosovi jako chronickemu dojizdeci i k (nezaslouzenemu) titulu v r. 92. Protoze ale bozi mlyny mlely, prisel na stejny RAC rally jen o par let pozdeji o ten uz tehdy zaslouzeny titul taky (Auriol 92 kvuli praskly svicce, Carlosovi u Corolly 98? lehnul motor) a Moya prohodil prilbu zadnim sklem...ten titul zase pro zmenu ziskal Makinen, ktery zacinal u Astry na Integrale, kterou na prvni soutezi postavil na predek kolmo k zemi... -
"-- skrytý --" 13.12.03 22:29
« Integrale EVo a normal.
Shlidnul jsem takovej filmicek kde menici porovnavali EVo a normal. Jezdili po letisti a snazili se slidovat jenze to nejak neslo. DOkonce se zdalo ze ta evo je jeste vic nedotacivejsi. To s tim neumej nebo co? NEbo to az zase tak nejde.
------------
Jo a kdyz jsem u tech zavodaku. Kde se daji zjistit casy na stejnejch RZ Lancie proti soucasnym WRCum? Nesmime pominout taky fakt ze v te dobe byly povolene jine upravy. A uz vubec neverim tomu ze by nekdo nastoupil s Integrale do MS a vsechny je porazil :-) -
"-- skrytý --" 09.12.03 15:43
« Re: .....
Jenomze u petasedmy vubec nejde o olej, ale o silentbloky prevodovky, hlavne ty predni dva maly. V zime je rozezere sul (v Italii to proste neznaji) a pri prudkym podrazovani se pak vyvikla, ze tahla nejdou presne a zacnou vymilat synchrony. Staci ty silentbloky po 3 letech menit a je po problemu, pak to vydrzi docela narez. Navic je u 75 pod podlahou i benzinova pumpa a filtr a na kardanu gumovy hardyspojky. Nejlepsi je vzit takovej ten mekkej plast (pouziva se na sportovni zasterky nebo na obalovani vodicu v zemi) a vsechno to zespoda zakryt. Pak je pokoj za par korun! -
« Re: .....
asimov: Tak první věc, nebavíme se o oleji v motoru, tam je to jasný, já používám polosyntetiku Mobil1 10W40, měnil jsem jednou ročně za 8000 km, budu měnit dvakrát ročně, jelikož je to sudovka, litr vychází na 120,- Kč a já jí to hned po zimě dopřeju znovu. Ale mluvil jsem o ATF do manuální převodovky, což je bomba, řadí to jak víno a jde to lehoučce i při -10°C, mám pocit, že na to teplota snad vůbec nemá vliv. A třetí věc, Honda pro své vysokootáčkové V-Tec motory vůbec nedoporučuje syntetické oleje!!! -
« Re: .....
No já se budu držet minerálu a v zimě holt vyšlápnu spojku první kilometr dvakrát. Hlavně je potřeba to často měnit a ne jednou za 150000km. Klidně pošlu fotky ventilových rozvodů mého auta, tak čistý se to jen tak nevidí. Poctivě každých 8000km výměna minerálního oleje a žádnej karbon tam nenajdeš. Je to jak nový. Zato když někdo jezdí 30000km na syntetiku a jen dolejvá, tak to je pak černý jak bota. No a pak se to zadře, že.
Viděl sem na jaře rozebranej motor Hondy Prelude zakoupené v ČR a servisované v autorizovaným servisu. Po 110000km ten motor je strašnej, prostě všude černej povlak karbonu. Ať pak někdo tvrdí, že v servisech ten olej opravdu měněj. Kamoš o tom teď napsal článek na www.h-fans.cz
-
« Re: .....
asimov: Nevím co patří do tvojí převodovky za olej, ale do mojí patří ATF do automatu. Připlatil jsem si za syntetiku a od tý doby jsem synchron neslyšel ani v mrazech, řadí to jako víno a není problém tam při jízdě 30 km/h vrazit zpátečku, je synchronizovaná :o) -
"-- skrytý --" 04.12.03 08:48
« Re: .....
Ta petasedma by ale mela mit snahu spis se tocit, nez hrabat, takze ten samosvor bude v haji. Pomohlo by vymenit lamelky, ale vyhazovat tu prevodvoku je peknej porod! je zvlastni, ze me na vsech 75 drzel uplne skvele - rekl bych skoro, ze to byla jedna z mala veci na prevodovce, ketra byla nedotcena (jinak dvojka lupala snad u kazdy a spojka taky nakonec pres 150.000 zacala nekde tyct). Je zvlastni, ze v Italii maj snad vsechny petasedmy dvojku jako vino a v nemecku snad ani jedna?! -
« Re: .....
No mně to dřív točilo tím druhým kolem určitě rychleji. Já mám převodovku s diferákem spojenou, takže se to maže všechno z jedný lázně. Z boku převodovky je taky našroubovanej jakejsi filtr - kovová mřížka ve tvaru koše. Vypadala neporušeně a nečistoty tam taky nebyly......takže jsem novou nesháněl. -
« Re: .....
asimov: Nevím, jakej je samosvor ten tvůj, ale mě to dělá podobnou věc. Pokud je povrch OK, jedou prostě obě kola jak maj. Ale je-li jedno na prachu, tak abych pravdu řek, točí jako divý a to, co potom cítím, smrdí jako spálená lamelka v samosvoru :o) Taky je třeba mu po těch letech vyměnit kapalinu a u mě i filtřík. -
« Re: .....
Na suchým asfaltu hrabou obě kola, ale když pojede jedno kolo na mokrým a druhý na suchým..... tak to na mokru točí jak divý a na tom na suchu se daj číst pomalu nápisy. Teď přeháním :o) Jestli chceš, tak ti pošlu megový video, kde s ní blbnu dokola, třeba poznáš odborným okem jestli to ještě mmá nějakou svornost. Ze začátku se to motalo dokola ostřeji. Předek skoro stál na fleku. Teď se to lehce pohybuje po tečně..... -
"-- skrytý --" 01.12.03 08:42
« Re: .....
Me se jeste nestalo, aby samosvor lehnul, spis se ten ucinek snizi a je pak potreba trochu vic plynu na otaceni se na suchym asfaltu...a ten Bosch me s tim "omezovacem" na Americe sere vic nez dost, protoze dokaze klidne rozervat rozvodak. Jinak se trochu divim tvemu zklamani z trilitra, protoze ja jsem byl naopak zoufalej z Milana 2.5, ktery jede vlastne uplne stejne jako TwinSpark (akorat min rve a ma lepsi kroutak na spodku; vyfuk Supersprint s ladenejma svodama ale TS hodne pomuze). Rozdil je v tom, ze TS je diky lehcimu predku mnohem lip ovladatelny hlavne na sotoline nebo na snehu. -
« Re: .....
magic: To se uvidí. Pokud ji někdo z fleku vezme za sto, do jara přišetřím a půjdu třeba do 540i v automatu a plný palbě, co já vím. Ale až budou na kopici, tak se s nima asi přijedu projet. Když mě to nechytne, tak budu jen další, co se svezl, ale zvědavej na to jsem.
asimov: To je ale nemlich, ta moje třiapůle nádherně táhne odspodu, ale nahoře prostě nic a nad 5000 otáček pomalu skomírá a nad 5500 to nemá cenu točit.