Lancia Delta HF Integrale
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 11.02.04 14:12
« Re: to magic:
Doporucuju tot znaceni: Lancia Delta HF 4 WD = 831B5.000 (1986-88), Lancia Delta HF Integrale = 831C5.000 (1988-1989), Lancia Delta HF Integrale 16v = 831D5.000 (1989-1991), Lancia Delta HF Integrale Kat = 831C5.046 (1989-1991), Lancia Delta HF Integrale Evoluzione = 831E5.000 (1991-1992) a Lancia Delta HF Integrale 16v Kat = 831 E5.046 (1993-1994). Ty kody jsou kody motoru a nejlip se tak hleda, co je co. 831B a 831C maji lankovou spojku, 831E5.046 nema rozdelovac. 046 znaci kat. Nuova Delta (ozn. 836) ma variaci motoru 831E5.046 (blok, hlava, vacky, svody, turbo, pisty, ojnice, klika jsou stejny; tesneni, saci potrubi, injektory, ridici jednotka a olejovy cerpadlo jsou odlisny) , ktery se da do Integrale prestavet. Prestoze ma kat, nema v oznaceni 046 ale jen 836B2.000. Nevim proc, je to nelogicky. Karoserie jsou 4: HF 4 WD (nema rozsireny blatniky), HF Integrale (ma stredne siroky blatniky - zadni od pulky dveri - a rovnou haubnu), HF Integrale 16v/Kat (ma stredne siroky blatniky a podelny prolis na haubne s dvojici zebrovani) a Evo (nejsirsi s sipovitym prolisem na haubne a ctyrikrat zebrovani v ni). Pozor, karoserie jsou vzajemne neprestavitelne. Ackoliv Integrale a Integrale 16v se na pohled moc nelisi, kastle je uplne jina (jiny hrnce, ale jsou tal stejny tlumice, jiny ramena ale zamenitelny, jiny stabilak, jiny vzpery....). Vsechny kastle jsou znaceny ZLA AB0 a potom je cislo varianty, bohuzel usporadani je nejak nelogicke (treba Integrale 8v verze Competizione Migliorata ma ozn. AB02 a potom Integrale Kat zase AB01?! Vsechny motory 831B5.000 az 831E5.046 jdou do vsech karoserii, musi byt ale s elektrickym uzlem a RJ patrici k tomu motoru (jina RJ, jiny pocet pinu v konektoru). Prevodovky jsou 2 lankove (HF 4WD ma kratsi nez Integrale, ale jsou zamenitelne) a 3 hydraulicke (Integrale 16v/Kat ma jinou nez Evo; navic nektery serie jako Martini 5 a 6, Dealerska a nektera auta optional (zjistitelne jedine podle cisla kastle) maji kratsi staly prevod. Jsou tam 2 varianty mezinapravovyho diferaku, pricemz rozdil je jen v kole staleho prevodu, kde jsou 2 varianty vnitrniho ozubeni. Venec s trojici dvojic celnich kol je stejny (i u AR 155Q4). Uz je to jasny? -
"-- skrytý --" 11.02.04 13:46
« Re: to Magic
Motor Castrol Racing 10W60. Ale radeji to vezmi i s filtrem a poradne vylej olej z chladice, aby se nemichal (buh vi, co tam je ted). A pozor!!! Pokud se vana uplne vyprazdni a nejakou dobu to tak zustane, vytece olej i z olejovyho cerpadla. Rotacni cerpadlo na Lanciackych motorech nema schopnost nasat si okamzite olej z pod hladiny, jako cerpadlo zubovy, takze je nutny to cerpadlo zalit. K tomu slouzi imbus ze strany cerpadla, ale neni dvakrat pristupnej (je na to dobrej takovej ten imbusovej spalik a povolovat ho klicem). Proto radeji po vymene oleje vypoj ridici jednotku a nekolikrat nech motor dlouho poradne protocit. Az potom vrat konektor do RJ a nastartuj. Je to kvuli tomu, ze prave na tech suchych startech jde motor na spodku na sucho a potom odchazi prostredni lagry. Prevodovy olej davam podle manualu (nepamatuju si z hlavy, je to nejaka Selenia, ale muzes tam dat jakykoliv PP90H). -
« Re: to magic:
rbaron : ktere forum myslis? Ja verim tomu, co tu magic uz psal (a dovolim si jeste znovu vlozit) -
OZNACOVANI TOVARNI:
1986-87 Lancia Delta HF 4WD (siroka jako 1.6 HF, pohon vsech kol, motor DOHC 8V, kompr. pom. 8/1, 14" kola, maly brzdy, mezinapravovy diferak 56/44%,165 koni).
1987-89 Lancia Delta HF Integrale (rozsirene blatniky na 1700mm, kola 15", jina = zpevnena podlaha, brzdy vetsi - predni 284x22, zadni 277 x 10, jednopistky Girling, nova prevodovka, jina hlava+motormanagement, 185 koni).
1989-1991 Lancia Delta HF Integrale 16v (motor DOHC 16v, 198 koni = 200 podle DIN, jine sani = vypoukla haubna, jine turbo, jina podlaha, jiny vzpery+vetsi zaklony, jiny mezinapravovy diferak 47/53%, jina prevodovka s hydraulickym ovladanim spojky).
1989-1991 Lancia Delta HF Integrale Kat (kastle jako Integrale 16v, motor 8v s katem, rozvodovy mechanismus motoru jako 16v, elektronika Bosch, pro Nemecko, Svycarsko a Rakousko, v Italii se vubec nevyskytuje, 181 koni).
1991-92 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione (nova pevnejsi podlaha + cela kastle, sirka 1770mm, predni vzpery na 3 sroubech, nove vzpery, nove brzdy - 4 pistkove Brembo 281x24 vpredu, vzadu 241x10, zadni ramena vykovky z hliniku, jine odstupnovani prevodovky, 205 koni (DIN 211)).
1991-93 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Kat (kastle jako Evoluzione bez katu, motor 8v 178 koni jako Integrale Kat '89 - opet pouze pro trhy BRD, A a CH).
1992-1994 Lancia Delta HF Integrale 16v Kat [Evo II] (kastle jako Evoluzione, motor 16v s jinym motormanagementem a bez rozdelovace, 215 k ECE, ostrik intercooleru u Martini serii a Dealers collection, ty mely i jiny zadni kotouce).
1992 Lancia Delta HF Integrale - souhrn technickych dodatku pro homologaci (zmeny na zaveseni, sani, turbu, atd - zmeny podlehajici homologaci tzv. evolucni rady = 10% limitovane produkce). Takto upraveny vuz podle teto homologace FIA se oznacuje jako EVO III
2. OZNACOVANI LAJCKE (velmi divne):
Delta HF Integrale = Evo, I
Delta HF Integrale 16v a Delta HF Integrale Kat = Evo II,
Integrale Evoluzione + Evoluzione Kat + 16v Kat = Evo III (tedy kazda, ktera je siroka 1770 mm). Toto oznacovani podle mne sice nema zadnou logiku, pouziva se vsak nevimproc mezi lajky nejcasteji. Konkretni model je v tomto znaceni treba videt, aby clovek pochopil, o jaky jde. Konflikty nastavaji u EVO II, kdy nikdy nevis, jestli je to Evo nebo jenom Integrale. Zde pomaha nejvice dotaz na pocet sroubu na predni vzpere a brzdy. Vetsina modelu Evo mela stejne velika predni svetla (vnejsi s cockama), nektere serie (treba bianco perlato) vsak mely stejna svetla jako Integrale (vnejsi jsou vetsi nez vnitrni). Tovarni Evo m,mela svetla opacne, nez seriovka (take vnejsi vetsi a vnitrni mensi, avsak srovnane podle horniho ucari a ne podle spodniho, jako serie). Evo ma budiky s teckama, Integrale s carkama. Dalsich zmen je asi 100.000, lae existuje spousta ruznych vice- ci menezdarilych prestaveb, ktere pak matou.
-
"-- skrytý --" 23.01.04 11:38
« Re: pomoc,pomoc
To je dost divny, tak mozna 1.6 nebo 1.8, ale HF? To by se vyplatilo i jen na rozebrani, vzdyt na mobile ted nekdo jenom ten motor s turbinou prodaval za 4.000E, pravda s prevodovkou, takze -1000E. To se mi fakt nezda! Mimochodem HF a TD jsou normalne legalne prihlasitelny, protoze splnuji predpis Euro II a pokud to byl r.v. 1998, tak neni co resit. Alespon u nas prihlasit jde (nesmi byt registrovany pred r. 96). Ale myslim si, ze to byla Motorschade. -
"-- skrytý --" 20.01.04 14:05
« Re: pomoc,pomoc
Schema bohuzel nemam, proto bych to radsi tahnul nanovo. Jinak dneska jsem vyresil svuj problem s haubnou: dam tam kolikovy zamky jako maji WRC a bude vyreseno. Bez dodatecnyho licovani, bez lakovani, v pohode. Koupil jsem v Motorsportu primo cerveny, jen se trochu stydim, ze jsem na to neprisel uz davno. -
« Re: pomoc,pomoc
preto by mi pomohla ta schema, relatko cvakne okolo 90stupnov, to je jasne pocut, poistky su ok, ventilatory funguju, lebo ked plnili klimu tak zapli, ale inac nefunguju, takze je najskor vadne rele (neviem ale ktore to je)...diky moc, ked budes mat cestu na slovensko tak sa ozvi skocime na nejake pivo...:o))) (za rady) -
"-- skrytý --" 19.01.04 16:10
« Re: pomoc,pomoc
Strileni do vyfuku by svedcilo o tom, ze tam jde benzin a nehazi to jiskru (benzin pak expanduje v katu). Zacal bych tim, ze bych vyndal svicky, prohlidnul je (jestli neni nejaka mokra nebo prepalena), vymenil je a zkusil, zda pali. Nekdy se pod tu listu nad svickama dostane voda a svadi jiskru do zeme. Pokud by to bylo o.k., tak by mohl byt problem v tom, ze nektery vstrik nefunguje jak ma. Pokud ale ten motor napojis na komputr, musi to ukazat. Nevim, jake cidlo teploty motoru mas na mysli, ale treba s teplotou vody nebo oleje to s nejvetsi pravdepodobnosti asi nebude zasadne souviset. Spis tam bude bud zkrat nebo bordel a nebo vadny kontakt (jenze kde). Pokud je vstrik zaneseny, chce to urcite vymenit ten benzinovy filtr (ma se menit po 60.000 km, ale snad nikdo to nedela) a procistit ten injektor nejlip i s celou listou (je normalne na zavit). Muze byt i v haji, jeden stoji asi 5200 Kc, ale nikdy jsem to nezazil. Bohuzel tyhle vstriky nemam, protoze tyhle jsou maly (vymenuji se za vstriky z Integrale, ktere jsou vetsi a paradoxne levnejsi. Ty mam). Sahara ma sepnout pri 93 a vypnout pri 86 °C. Nejcasteji nespina kvuli spatnemu spinaci v chladici (240 Kc), ale pokud ti cvakne rele, tak tu ukazuje spis na motor sahary, relatko nebo na plosnak pojistkovky. Zkus nejdriv - pro jistotu - vyzkratovat tepelny spinac v chladici, pokud se sahara nerozbehne, zkus ji napojit primo na baterku. Pokud ani ted nepobezi, je v haji, pokud ano, je tam nekde el. problem cestou (nejjednodussi je napojit novy draty. Relatka jsou asi 4 stejny, tak ho treba zkus cvicne prehodit za svetelny. Pokud ale ta shara nebezi uz dyl a to auto "vari", muze byt v haji i tesneni pod hlavou. Pokud by to bylo tak, doporucuju tesneni z Integrale (vic vydrzi a stoji o jen o par drobnych vic). Ze zkusenosti bych radil se toho auta zbavit, zrejme bylo hodne bourany a tu elektriku nekdo tezce bastlil (coz by odpovidalo i tomu chybejicimu "mozku" od podvozku). -
« Re: pomoc,pomoc
Zaclo to asi pred mesiacom, vzdy chvilu potom zhaslo, ked som bol v servise tak mi odpojil cidlo teploty motora, a robilo mi to to iste, teda nechcelo nastartovat a strielalo z vyfuku, po napojeni spat, uz to nerobilo, myslel som ze iba kontakt. teraz mi to svietilo treti den, nepomohlo ani precistit kontakt, jednu cestu mi to aj skapalo, na druhy pokus mi to nastartovalo. Teraz som sa tam zase hrabal, a teraz mi ta kontrolka nesvieti, teraz neviem ci je to cidlo, alebo niekde blbne kabel. A ked svieti kontrolka, tak ma to nepusti cez 4200 otacok...a magic este jedna otazka, kedy sa ma spustit ventilator motora? Mne totiz ked sa zohreje aj nad 90 (aj 110 dalej sa nezohrieva) tak iba pocujem cvaknut rele, ale nic sa nedeje, ked mi plnili klimu tak ventilatory isli, som s toho na vetvy, nemas doma schemu tohoto geretu?