Pískování karoserie
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Veteráni
-
"-- skrytý --" 09.02.2000 15:54
Opískování karoserie
Mate z tim nekdo prakticke zkusenosti ????? Kolik stoji pískovaci pistole, jakej pisek je nejlepsi, hrubost atd) Pritahnul jsem svoji nocni muru od klempire, ktery privaril spoustu potrebnych dilu (jako treba prahy 1/2 podlahy, zadni podbehy, spodni casti blatniku, lemy apod ?:o) a nyni je to potreba pripravit na lak. Když si predstavim ty zahyby, kam vsude se za ta leta dostala rez, je mi z toho nanic.-
« Re: Opískování karoserie
piskovaci pistoli sezenes tak kolem 1000 korun, adresu kde ti muzu poslat. Co se tyka hrubosti pisku ti moc neporadim, jenom jsem pri jisty kombinaci zaregistroval, ze starsi plech, kdyz se s tou pistoli trochu zapomenes na jednom miste, propalis jak papir. HODNE ZDARU V PISKOVANI, ja brousim rucne el. bruskou. -
« Re: Opískování karoserie
S tím pískováním ale pomalu. Do těch záhybů se ti dostane písek, a pokud ho do posledního zrnka nesesbíráš, tak za čas vyvařuješ znovu. Nejsem karosář, ani lakoš, ale myslím, že nejlepší by bylo vše očistit, odmastit a dobře natřít, či přímo nakypat nějakým resistinem atd.
S tím pískováním: jeden soused si po vyvaření své Š1203 opískoval spodek a do tří let vyvařoval znova, protože písek drží vlhkost...-
« Re: Opískování karoserie
Piskuje se asi 12 materialy. Kromne ruznejch pisku.sklenenejma kulickama,sklenenou drti,umnelou hmotou (drti, kulickama)a trba taky ledovou drti s skorabkama od orechu (drti).Tolik teorie. Myslim ze se s tim v cesku nikdo nezabyva.Kromne piskem.Jinac mne opiskovaly ze znamosti blatniky aniz jsem to chtel.Byly pak nepatrne vetsi.Tak ze opravdu pozor.Jinac v Nemecku namacej veterany do neceho a jeto potom uplne cistej plech.-
"-- skrytý --" 11.02.2000 08:40
« Re: Opískování karoserie
Díky za názory. Vsechny blatniky, kapoty a cela jsem uvrhl do louhovaci lazne. Dvere jsem se tam bal dat, quli dobremu vyplachnuti louhu. Na kastli je nehorázná vrstva laku, která dost praská a loupe se. Pokud bych to chtel sbrousit, kazdou chvili mam zanesenej smirglkotouc. Objevil jsem jeste v drogerii "Odstranovac starych nateru", ale ten neresi tu rez.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.02.2000 16:56
Lze
Strčili jednou do malé pískovačky Austin Mini, bylo to v TOS Kuřim a šlo to a barva dodnes drží. Ale nezkoušel bych to. Pěkně šmirgl, brusku, ohřívačku vzduchu a špachtli.
Ty přípravky jmenuje se to abbeizer - odstraňovač starých nátěrů jsou sice skvělé ale !!!!! musíš opravdu všechen ten šlem odstranit a umýt to tak ř x benzinem, resp. trichlorem (kuřáci) jinak ti v rýhách trocha zůstane a po novém laku se začnou tělat tmavá místa a odstraňovač pracuje dál - jedná se asi o nějakou chem. reakci, která pokračuje nebo co. Takže nedoporučuji.
Doporučit mohu 1. dobrou lakovnu na veterány za rozumný peníze, 2. laky PPG které jsem neznal nyní na ně nedám dopustit 3. koupit to jako barvu dvousložkovou, tj. ma Mini coopera např. ne BRG british Racing green od Standoxu a odstín Rover ale PPG a odstín Jaguar. Díky tomu že je to odstín jaguar je to dvousložkový lak, zelená a lesk, fantastický výsledek zcela mimo to co jsem kdy viděl. Podobně vypadají někteří brouci, kteří byli lakovaní v Blansku u Brna (klubová lakovna)těch dobrých lakoven je tam víc.-
« Re: Lze
Psal jsi o dvousložkové barvě. Yajímalo by mě kolik to tak asi stojí. Slyšel jsem na ní zatím jen samou chválu, ale cenu nikdy.-
"-- skrytý --" 21.02.2000 21:17
« PPG
No, Mini Coopera olakoval se vším všudy (kyt, lak, práce, ....) za 28000 kamarádovi, takže normálně 30 - 32 000 což myslím že je furt OK cena. PPG nám doporučil a ukázal předchozí auto - Brouka, tak jsme věděli do čeho jdem. Cena v porovnání k výsledku jde. Fakt si s tím hrál.(vozíme z lakovny 1-2 auta týdně, tak trochu vím o čem mluvím,) nemluvě o cenách lakoven a úrovni běžné práce. Sorry dopředu těm, co makaj dobře a nestyděj se za výsledky - ozvěte se taky.
-
-
-
broušení barvy
Nejlepší na starou barvu je drátěný kotouč do rozbrušovačky. Vrtačka nemá dostatečné otáčky (max. 3600, rozbrus 10 000). Pak je dobrý copanový kartáč, na ten kdzž přitlačíš, tak to jde i s plechem.
S pískovací pistolí není problém, horší je, že k tomu musíš mít hodně výkonný kompresor a ten stojí od 30 000 výše.
-
"-- skrytý --" 05.03.2000 09:40
Pískování
Nabízí se ještě jedno řešení - tzv mokrý pískování . Nemusíte hned kroutit hlavou - vysvětlím . Je potřeba použít teplovodní wapku se spec. pískovacím zařízením ( obojí lze vypujčit ) .Používá se normální písek ( jemnej a suchej ), nebo se prodává korund ( stojí ranec ale funguje ). Celá finta je v tom , že i když se vlastně pískuje proudem vody a pískem tak do tý vody se přisává fosfátovací přípravek , kterej při 60 stupnich tepla reaguje s povrchem kovu a vytvoří vrstvičku která zabraňuje korozi . Výhoda je že celý zařízení má velkej tlak , navíc se ten povrch odmastí . Co se týče funkce je to super , problém je v tom že k opískování auta bude potřeba toho písku tak vagón , navíc bych doporučil to dělat tak na fotbalovým hřišti ( a ve skafandru - vlastní zkušenost) a v noci protože písek a voda jsou úplně všude , a fosfát je pěknej sráč , kterej potom musí do čističky .