OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« for All
Nevím jak vy ale už se začínají objevovat první Fabie a myslím že my Octavisti můžem být klidní. MB se zase ukázala jako KLOBOUČNÍK. Dávat tam nejsilnější motor 1.4 sice má 74 kw ale ten točitý moment oničem. Až na ten 2.00 85 kw to bude GTI na které si budou muset dávat pozor i 20v Turbo. Ale jinak Kdo si koupí jakoukoliv Octavii s motory od 1.6 kromě 1.9 50kw může být klidný. -
« Re: 1.8T vs 1.6MPI
Spotřeba se opravdu dá udržet pod 7 litrů. Na delší trase mimo město a při dodržování předpisů....ale je to dost nuda. Těch devadesát je tam na jakýkoliv rychlostní stupeň hned, takže to člověk ani nemůže moc testovat, leda jet pořád na dvojku :-))) -
« 1.8T vs 1.6MPI
Nevím jestli se svezl někdy pan OCTAVIA s motorem
1.8T, ale myslím si že pokud ano, musel by své mínění o super1.6-tce silně poopravit. Neříkám, že mi moje 1.6 jede špatně ale ve srovnání s 1.8T je to opravdu šlapací autíčko. Jediný plus, hovořící ve prospěch 1.6 je pořizovací cena a tak mám bohužel 1.6. Kdybych ale stačil finančně na 1.8T, nerozmýšlel bych se dlouho to mi věř milý pane OCTAVIA. A tvrdit, že má 1.8T větší spotřebu?
Záleží na režimu jízdy, ale kamarád s ní jezdí i pod 7l/100. -
« Re: 1.6GLX 55kW-97 v 1.8T SLX 110kW-98
Nemám 110 KW proto, abych mohl jezdit RYCHLEJI , ale protože je to úplně JINÉ AUTO !!! 1,6 55 KW nejede špatně, ale to se nedá jen tak porovnat podle KW. Hluk, brzdy a hlavně dynamika !!! Ne max rychlost, ale předjíždění třeba v 80 km/h, nebo v Německu při 160.....V TDi např. se na pětku dá sice 50 km/h jet taky, ale sešlápnutí plynu je jenom změna zvuku , výrazná změna výrazného zvuku :-)) Já tak můžu jet v pohodě a zrychlení je ještě únosné. Silný motor není nutně na ježdění přes 200 !!! Ale kamarád s 1,6 74 KW ( taky kombi ) jel se mnou společně 1 800 km do Itálie a předjížděli jsme všechny !!! Jeho auto se drželo taky naprosto skvěle a mírně méně si vzalo. Ale silnější motor je prostě něco jako poslouchat hudbu z tranzistoráku nebo z pořádné aparatury . Slyšet je to z toho tranzistoráku taky, tak o co jde......leda že by.......ne :-))) -
« Ad: Velký rozdíl F 1.6 a O 1.6
To OCTAVIA: Ty motory 1,6 55kW jsou prakticky stejné. To jsou takové "benzínové diesely" - pomaloobrátkové dlouhozdvihové motory s velmi plochou momentovou křivkou, takže ty rozdíly bych připisoval spíše papíru než technice. Všimni si v testech, že často je ve zkušebně naměřen vyšší kroutící moment v úplně jiných otáčkách, než uvádí výrobce. Jinak sám občas jedu služební oktávií 1,6 55kW. Ne že by to bylo auto na závodění, ale já jsem osobně byl pozitivně překvapen, že jede líp, než jsem očekával. Na dálnici se z ní vytáhne i 180 (tachometr), celková průměrná spotřeba je tak 7,5 až 8 litru. Pro klidnější řidiče mi ten 55kW motor přijde jako postačující. -
« Re: 1.6GLX 55kW-97 v 1.8T SLX 110kW-98
tak TO SE TEDA DOST MÍLÍTE. DÁT ZA OCTAVII 550 000
KČ NEBO 420 000KČ KDE VE VÝBAVĚ NENÍ ŽÁDNÝ ROZDÍL JELOKOŽ JE TO CENA MAX. VÝBAVY GLX. A SPOTŘEBU TEDA NENÍ ANI NÁHODOU STEJNÁ!! 1.6 JI MÁ ALE PODSTATNĚ NIŽŠÍ VE MĚSTĚ I PRŮMĚRNOU. JEDINÉ CO JE MARKANTNÍ JE MOTOR BRZDY A PODVOZEK.
ALE DÁT ZA AUTO CO JEZDÍ NA KAŽDÉ SILNICI 550 000 KVŮLI TOMU ŽE POJEDE RYCHLEJI. JINAK NIC JINÉHO V ROZDÍLU NENÍ. A PROTOŽE MÁTE ROK VÝR. 98 TAK KROMNĚ KLIMATIZACE A VYHŘÍVANÝCH SEDADEL NEMÁTE ANI O CHLUP NA VÍC O PROTI MOJÍ 1.6 GLX VE VÝBAVĚ SLX AŽ PO ROK 99 KDY UŽ JE CELKOVĚ NOVÝ DESIGN DESKY SEDADEL... A ROZDÍL JÁ UŠETŘIL 130 000KČ ASPOŇ na benzín a taky na další auto. A na svou dynamiku se nebudu opakovat viz předešlé stránky.
Dnes jsem se vrátil z Brna a parádní svezení suché silnice to se to frčelo na dálnici 180 a pro vaši informaci teď v zimě 7,6 litrů!!! -
« 1.6GLX 55kW-97 v 1.8T SLX 110kW-98
měl jsem obě a ta 55 byla dobra možna ve srovnání s felicií ale jinak nic moc a při srovnání s 1.8T je to jen ubohý šlapací autíčko. za zhruba stejnou spotřebu mám k dispozici podstatně více výkonu i točivého momentu, lepší brzdy, lepší výbavu a hlavně podstatně kultivovanější motor. jo stojí víc, ale ve srovnaní s tím co nabízí to není mnoho. na 55 jsem najel 45tis.km a na 110 30. 55 byla pořád v servisu s lambda sondou a 110 jen jednou a to proto že jsem se nechal trochu unést :-))) -
« Velký rozdíl F 1.6 a O 1.6
OCTAVIE 1.6 55kw /4600 a 135/3200///// FELICIE 1.6 55kw /4500 a 135/3500? Proč je v tom takový rozdíl ? Je to ve prospěch Ocatvie je tím pádem tento motor líp vyladěn a taky potom líp jede i když je Ocatvie těžší. Může te mi to někdo vyvrátit ?? a nebo líp popsat ?? -
« Re: 1.6MPI vs 1.6SR
No tedy i ja jsem byl prekvapeny temi udaji. Mam 1.6 GLXi/74kW z roku 97. Nemam v ni motor SR, ktere se tam montovaly az nekdy od prazdnin, ale ten o neco starsi, s kodovym oznacenim AEH (ten novejsi je oznacovan jako AKL). Co vim, tak tyhle dva motory se lisi stupnem plneni emisi, ten novejsi ma trochu jinou elektroniku a max. vykon ma posazen na 5600 otacek (starsi ma 5800). Novejsi ma taky jinak zprevodovanou rychlostku (tusim ze 4 a 5 jsou vic "dorychla").Jezdi mi jako drak, maximalka (plne obsazena) kolem 200 (samozrejme tachometrova). Souhlasim, ze kdyz je plne obsazena, akcelerace je samozrejme horsi, ale ze by to byl takovyhle lenoch, jako tu psali kolegove, to potvrdit nemuzu. -
« 1 co takhle
AHOJ 1 NO KRÁTKÉ A VÝSTIŽNÉ. NECHCI TI NIJAK NALHÁVAT A PODOBNĚ ALE ZATÍM CO JSEM JEZDIL ZE ZLÍNA DO BRNA VŽDY JEZDÍM PŘES UHERSKÉ HRADIŠTĚ BUCHLOVSKÉ KOPCE... TAK TI ŘEKNU ŽE TDI 81KW V PASSATU A TOLEDU CO JSEM MNĚL MOŽNOST SE TROCHU S TĚMITO AUTY "POHONIT" TAK TI ŘEKNU ŽE SE MŮJ MILÁČEK VELICE SLUŠNĚ DRŽEL!!NEŘÍKÁM ŽE KDYŽ DO V TDI FURT DRŽÍŠ POD PEDÁLEM TAK TĚ PŘEDJEDU ALE V URČITÝCH RYCHLOSTECH JEDE LÍP!! A TO NEKECÁM
RSD ???????? TY KOTOUČE TAM MUSELY BÝT DOMONTOVANÉ
A S TÍM PODVOZKEM TO NEVÍM TO BYCH KECAL... LIDI JE TU NĚJAKÝ MAJITEL 1.4!!!!!!1.4 OZVI SE !!! -
« 1.6MPI vs 1.6SR
to Octavia. No tak ta 1.6SR byla z roku 1997 a opravdu měla v zádu kotouče sériově!!!!!. A za druhé s tím podvozkem nemáš pravdu, protože jsme jich pár upravovali a opravdu je veliký rozdíl v 1.6 55Kw a 75Kw. Samozřejmě se tento handycap dá napravit , ba i lepší podvozek předčit, ale stojí to zase nějaké koruny. Také musím z praxe potvrdit, že tvrdit, že TDI 81Kw jede skoro stejně jako 1,6 55Kw je nesmysl. TDI 81Kw jede jako ďas, a řekl bych že ještě lépe než 1.820V 92Kw. Ale s tím srovnáním s motorem TDI 66Kw plně souhlasím. Bez Chipu je to líná mrcha. -
« Re: 1.6MPI vs 1.6SR
Ahoj lidi, vaše zkušenosti mě trochu překvapily. Já mám 1.6GLXi (nebo SR, chcete-li) z roku 97 (model 98). Co se týká maximální rychlosti, tak můj rekord je 210 (podle tachometru samozřejmě) s plně zatíženým autem (cesta z dovolené po dálnici v Německu). Jinak rychlost kolísá v rozsahu 190 - 210km/h, podle toho jestli je to do kopce nebo z kopce :-). Pokud je auto takto zatížené, sice hůř akceleruje, ale zase o dost lépe sedí a na maximálce to není znát. Podle mně je to kus od kusu a taky záleží na tom, jak je motor zajetý. Abych nezapomněl, nemám žádnou úpravu! -
"-- skrytý --" 03.02.00 11:40
« Re: 1.6 versus 1.9 TDi 66KW A 81 KW
TDI 81 kW prazdne 190 km/hod,plne 190 km/hod,kdyz uz je moooc dlouhy kopec,tak za 4,jinak furt petka.Ma sice tezsi cumak,ale na brzdy jdu pozdeji,kotouce a dobre gumy brzdi jak certi.Takze se s ni ostre jede i v zatackach.Stovku umi za 10,5 sek.,zatim ale nejdu moc pres 4000,je jeste novorozenec a zajizdi se:-)
S drivejsi 66kW jsem tahal bezne pres 4000 ot.,mel jsem jednu z prvnich,sibr,klima(neni to zbytecnost,to rozhodne ne-ovsem diesl to utahne,aniz to poznam na spotrebe).
Bye -
« Re: 1.6 versus 1.9 TDi 66KW A 81 KW
"1.6 v TDI 81 kw U těchto srovnání je motor 1.6 rychlejší do 3 rychlostního stupně..."
Hm... Opravdu ?
"Ale mimo dálnici na klikatých silnicích jsou oba motory velice vyrovnané!"
A vubec nejvyrovnanejsi jsou v zacpach nebo kdyz stoji na cervenou :-)))
"Dále nejsem řidič který hned ve 4000 nebo 4500 přeřazuje."
Tak takovym hodnotam jsem se pri normalnim jezdeni s TDI 81 jeste vubec nepriblizil :-))) -
« Re: 1.6MPI vs 1.6SR
Ahoj RSD
Já mám 1.6 Glx z roku 97 a tedy po rok 99 patří mezi výbavu SLX nemám jenom klimatizaci (naco že?to by tento motor asi nerad) a vyhřívané sedadla a taky na nic (jestli jezdíš dlouhé tratě tak víš že se hrozně potí sedadlo i v zimě, chtělo by to cirkulaci vzduchu!!) A chci ti říct že rozdíl v brzdách by nemněl být jelikož obě 1.6mpi a 1.6 sr mají jen přední kotouče. A podvozek aspoň si myslím že má GLX stejný jako tehdy nejrychlejší 1.8 20v. Jelikož v testech psali že tento podvozek je natolik dobrý že s 1.6 55kw se jeho hranicí nedá dosáhnout pokud řidič neudělá obrovskou chybu. Jinak s rychlostí s tebou souhlasím tento motor bez úpravy jede 180 mně i 190 ale jedině prázdný jinak s rodinou a velkým nákupem atd. jede max 160 a taky se sním nedá jezdit nijak riskantně.Kolik máš najeté a rok výroby. -
« 1.6MPI vs 1.6SR
Vlastním Octavii 1.6MPI v provedení LX a porovnával jsem ji s Octavii 1.6 SR v provedení SLX. Co se týče podvozku a brzd, tak v porovnání s 1,6MPI LX je 1.6SR SLX jako úplně jiné auto. Podvozek je u dražšího provedení s kotoučovými brzdami daleko stabilnější a brzdy mnohem výkonější. Co mne však sklamalo u 1.6SR je Motor.
Ačkoliv mám jinou vačku, filtr JR a změnu programu řídící jednotky (92PS) tak moje papírově slabší verze jede nejen pocitově lépe, ale vykazuje i vyšší maximální rychlost cca 190 Km/h oproti 180 Km/h u 1,6 SR. I před úpravou mi jela nad 180 Km/h.
Jinak jsem očistil všechny zbytečné nápisy a známí, které svezu nevěří , že to je "pouhá" 1.6MPI. Co se týče spotřeby tak dnes jezdím něco přes 7 litrů. Když byla nová, tak jsem dosáhl na dlouhé dálniční trati i 6.05 l/100km. -
« 1.6 versus 1.9 TDi 66KW A 81 KW
1.6 55kw v 1.9 TDi 66kw
Mé zkušenosti mně natolik přesvědčily že jízda s Octavií 1.6 55kw (prázdnou) je mnohem rychlejší než TDi 66kw. KDyž jezdím trasu Zlín-Brno dvakrát za měsíc, hlavně když jsou suché silnice tak v "závodění" s TDi je velice snadné! Motor 1.6 na 1,2,3 zde nemám výhrady. Je to úžasný tah. Nejlíp zabírá tak po 3500 otáčkách až do omezovače. 4 je čilá jenom do 4600 a zatím se mi ji nikdy nepodařilo vytáhnout do omezovače protože při rychlosti 140 je lepší dynamika na 5. U 5 rychlostního stupně je vynikající jeho odstupnění kdy se sním dá jet až do 190 a točí 5200. Víc jsem nejel ale asi by to možná ještě jelo až do omezovače. 5 vyhovuje nejlíp rychlost kolem 170 kde po sešlápnutí plynu lépe zrychluje než v rychlostech 140-160 které jsou u tohoto stupně dosti pomalé.
1.6 v TDI 81 kw
U těchto srovnání je motor 1.6 rychlejší jen do 3 rychlostního stupně a potom po zařazení 4 je už TDI mnohem rychlejší a dále už je jenom lépe TDI jelikož jeho max rychlost je mnohem vyšší a ze zkušeností od kamarádů není pro něho 200 km/h žádný problém. Ale mimo dálnici na klikatých silnicích jsou oba motory velice vyrovnané!
ps: Jsou to zkušenosti s mojím autem s malým zásahem do motoru (vstřikování) jeho výkon je oněco lepší než původní výkon. Dále nejsem řidič který hned ve 4000 nebo 4500 přeřazuje. Když jet dynamicky tak jet na doraz. To neznamená že bych motor hnal za každou cenu, někdy je lepší přeřadit atd.
TAK PIŠTE ZKUŠENOSTI !! -
« OCTAVIE 1.6 55kw malá úprava motoru
Jsem zakladatelem a velkým příznivcem Octavii tak doufám že tu všichni najdou to co chtějí vědět o motorech z MB.
Vlastním Octavii rv 97 najeto 71 000 km, max rychlost 190 při prázdném autě. Spotřeba v létě min 5,6 max 8,2 v zimě min 7,2 max - 8,9
Kdo má stejný motor napište své zkušenosti!!!!!!
rychlejsi. Asi jsi soutezivy typ cloveka.
Ale na silnicich se to obcas nevyplaci.