OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: ASR
to: fija Ten Radešín je Radešínská Svratka ?? Mno, mohl jsi to popotáhnout kousek dál k nám do ZR a tam by jsi se v ten pátek vyřádil :-) Státní cesty holý a místy s náledím, odbočíš na městský- břečka, kousek dál rozbředlý sníh na pevným podkladu ještě kousek dál místy ujetý sníh s dírama od upadanýho sajrajtu ze zástěrek a tak dál... porůznu ... :-) A když odbočíš z tý státní na tu městskou tak na 50 metrech všechny ty povrchy vyzkoušíš navíc v levotočivý zatáčce, která se ztočí rovnoběžně s tou státní... a ta kontrolka ASR jen bliká a bliká a ty jedeš a jedeš...a v pohodě :-))) -
« Mřížka
Nevíte prosím někdo, jak vyndat na Octavii (2001) mřížku na palubní desce - tu oválnou, která je vpředu uprostřed na palubce a ofukuje se skrz ní přední sklo?
Uprostřed je nějaké čidlo (asi klimatizace), to je na jednom šroubku a vyndat jde, ale nevím, jak vydloubnout celou tu mřížku.
Dík. -
"-- skrytý --" 13.02.04 17:14
« Re: ASR
"Neco jako klima - kdyz ji mas, muzes to pouzit, ale neni to o lepsi bezpecnosti jizdy." Tak to bych se hádal: jestli má něco v létě zásadní vliv na bezpečnost jízdy, tak je to právě klima! Asi v tom smyslu, že řidič, který má místo hlavy "vajíčko natvrdo", s největší pravděpodobností není příliš v pohodě, tudíž ani příliš dobře neřídí... -
« Re: ASR
ladao> nikomu nezakazuju ASR pouzivat ke zjisteni, jestli to klouze. Ani nikomu netvrdim, ze muj nazor je jedine mozny a spravny. Proste ze zkusenosti vim, ze ASR ke zvyseni bezpecnosti nepotrebuju - ergo tedy bezpecnost jizdy nezvysuje (vzdy a za vsech okolnosti). Stejne tak jsem pripustil, ze pri jistem stylu jizdy to pomoct muze, ale soucasne jsem rekl, ze stejne urovne bezpecnosti lze dosahnout nejen pomoci ASR, ale take zmenou stylu jizdy. A at si kazdej udela obrazek sam - muze to vzit, nebo na to * (jako howard). K Vysocine - bydlim na jejim okraji, zrovna ted jsem v Radesine (coz myslim, ze na Vysocinu patri urcite) a stejne musium rict, ze bez ASR jsem se sem dostal naprosto vpohode, bezpecne a za celou cestu mne predjelo jen jedine auto - ne ze bych jel tak rychle, ale obvykle na suchu maj vsichni "piloti" odvahu, ale na snehu holt jsou priposrani - a ja ne. Jezdim svym tempem a meni se jen muj odstup od bezpecne hranice - na snehu se hranici proste blizim vic. Ale neprekracuju ji, ani ji nezjistuju ASRkem. No a muj nazor na ASR se nezmeni - je fajn ho mit, ale nutnost to neni. Neco jako klima - kdyz ji mas, muzes to pouzit, ale neni to o lepsi bezpecnosti jizdy. :-))) -
« zrcátka
Zdravim, nevite někdo jak jsou zapojeny elektricky ovládané zpětné zrcátka, už jsem rozebral pul auta ale jak jsou tam ty draty zapojene a odkad fakt nevim. Proste se ani nehnou a to u ridice ani netopi a ten blbej ovladac ani nesviti. Kdyby nekdo vedel odkaz na zapojeni elektriky tak by me vazne potesil. nechce se mi to davat do servisu, kdyz to bude urcite nejaka kravina. Dik -
« Re: ASR
to: fija to co jsi napsal ""...howard> spravne. Jeste mne napada - nejses ucitel ? Ze se za kazdou cenu snazis ostatni ucit, a navic ses sebestrednej a myslis si, ze vis vsecko nejlip ... No nic. Najdi si nekoho jinyho, kdy ti bude verit tve rozumy. ....."" pasuje především na tebe, většina z těch kdo ASR maj nebo s ním občas jezdí tvrdí úplně ale úplně něco jiného než ty... :-))) Já to tvrdím pořád, stačí aby jsi jel po cestě kde je kapka ledu sněhu břečky a to včechno na 5 km cesty u nás na vysočině a jen vidíš jak kontrolka bliká a bliká a bliká a autíčko (Fabia 1,4-50) jede jako po kolejích a ty jedeš v pohodě a s úsměvem na tváři :-))) a vůbec nejlepší na tom všem je, že to ABS (který je k tomu ASR nutný) vůbec ale vůbec při tý jízdě, co jsem popsal nepoužiji... A pak že to néní zařízení který slouží k bezpečnosti :-) A to MSR u 1,2 HTP jsem jaksi ani nezaznamenal... jaksi nebylo kdy ...jako to ABS. Já vím fijo že se vyřádíš na motokárách a na silnicích jezdíš v pohodě ... ale přijeď k nám na vysočinu, momentálně je u nás -8 st a mrholí... kupy sněhu, břečky, suchýho asfaltu... já ti tu fabku pučím a uvidíš jak změníš názor na to ASR :-))) -
"-- skrytý --" 12.02.04 17:51
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
to verstappen:
tak to máme stejné příznaky, já to bouchání zatím neřeším, auto se chová stabilně (resp. stabilně v rámci možností u oktávky :-(, takže mě to zas až tak netrápí. Problémy s vrzáním ani moc nemám, i když co si budem povídat - vrže každá oktávka, některá méně, některá více, ale podle mě to nemá cenu moc řešit. Je fakt, že když je vypnuté radio, působí to rušivě, ale já mám stejně puštěný (neříkám "vyhulený") radio, takže to není moc slyšet. Prostě "na vrzání" to nejezdí :-)
ASR:
Měl jsem ASR na služebáku (1.8T) a také jsem to v zimě používal jako indikaci náledí. Prostě se krátce a razantně přidá a hned se ukáže. Velikou výhodu spatřuju v tom, že se to dá použít i v "provozu" bez nebezpečí že ten za mnou skončí v mém kufru. Samozřejmě, že se to dá zkoušet i bez ASR, ale když to tam je, proč toho nevyužít...
Moje Otina je 1.6-ka 74 kW a přece jen již nejde u tohohle motoru použít razantní přidání plynu ke zkoušce "lehké" námrazy. Nezbývá než prostě ostře přibrzdit (nemám ABS). Jenže tohle se dost těžko praktikuje v hustším provozu. Zvlášť když se hodně střídá terén (les apod.) a člověk neví, zda se jen leskne nový asfalt nebo je to jen námraza přijde mi "zkouška prohrábnutím" jako přínosná...
Teď jsem zase jezdil se služebákem a měl jsem čas si trošku hrát, tak jsem měl možnost si pěkně vyzkoušet třeba ABS-ku. Překvapuje mě jedna věc, několikrát jsem to zkoušel a nevím zda je to jen mů subjektivní pocit. Když jedu pravou stranou na kluzkém povrchu a druhou na relativně suchém asfaltu, brzdím co to dá (fakt stojím na brzdě), ABS cvaká (a dělá rachot) jak o život, auto jede rovně dál, a nezatáčí, ale přišlo mi že to málo brzdí. Později jsem zkusil stejný úsek se svojí károu, při brždění se mi auto stáčelo, ale na druhou stranu brzdilo podstatně razantněji. Obě zkoušky proběhly při rychlostech 80-100 km/h. Zajímalo by mě, jestli je to jen subjektivní pocit nebo mám pravdu. Samozřejmě tím nechci zpochybňovat význam ABS (o její velké (!) užitečnosti jsem se několikrát již přesvědčil), jen mě to zajímá.
-
"-- skrytý --" 12.02.04 16:59
« Re: ASR
Svého času jsem měl auto, u něhož stačilo (když jsem chtěl zjistit, zda a jak moc to klouže, dát plný plyn, a když se to utrhlo (předohrab), bylo jasné, jak je na tom povrch vozovky. Fungovalo to kupodivu i na pětku při jízdě po dálnici! Teď musím za tímtéž účelem šlapat na brzdu (mám holt jenom 110kW a 225 Nm a hóóódně "dlouhou" převodovku...). -
« Re: ASR
dinar> jo, jsou to hezke informace, ale to je vse. Ja tvrdim, ze ASR samotne neprispiva bezpecnosti, ale jen poskytuje "pridanou hodnotu". Pokud problikne, plati ta informace pro dane misto, kde to probliklo, ale o 200m dal uz to platit nemusi. Totez ABS, akorat ze to zafunguje kdykoliv, a vetsinou ti umozni prezit pocatecni krizovy okamzik, kdy hrozi (bez ABS_) potencialni ztrata kontroly nad autem.
No a pilot HOWARD to zda se nechce prijmout, bohuzel ovsem s tim, ze podava svuj nazor za jediny spravny. -
« Re: ASR
howard> spravne. Jeste mne napada - nejses ucitel ? Ze se za kazdou cenu snazis ostatni ucit, a navic ses sebestrednej a myslis si, ze vis vsecko nejlip ... No nic. Najdi si nekoho jinyho, kdy ti bude verit tve rozumy. U mne opravdu nepochodis. No a s tomcatem polemizovat nebudu, protoze mi zatim nic nevnucuje.
No a nejaky pokrok s tim bouchanim ? Kolik mas najeto ? A jak je na tom zadni brzdove oblozeni ?