OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Zhrnutie
Zítra vyrážím na cca 1 300 km dlouhou cestu do Německa, V podstatě celou cestu budu absolvovat po dálnicích. Zvlášť na Německých dálnicích to nechci příliš šetřit, takže do limitu zimních gum - 190 km/h. Spotřebu vám tady pak pošlu :-))) Jen snad nebude moc sněžit :- (((( -
« Re: Zhrnutie
Přidám své zkušenosti s 1,8T v combi. Při jízdě podle předpisů mimo město s občasnou vesnicí se dá jet v pohodě mezi 5,7 a 6,1 l/100km. Ve městě to silně kolísá dle trasy a provozu, ale průměr může být 10 l/100km. Po dálnici při ne úplném dodržování max. povolené rychlosti se ale dostávám značně výš,např. včera jsem jel 578km, z toho cca 430 po dálnici, průměrná rychlost dle počítadla 114km/h, ale spotřeba 8,7 l/100km. A to je ještě dobré, často se spotřeba blíží 9 l/100km. Dodávám, že nejsem žádný závodník, abych se s každým honil, jedu sice rychle, ale maximálně plynule. Špičkové je to, že prakticky nemusím řadit, pětka si vezme bez potíží vše již od 1900 ot. Samozřejmě, pokud tím někomu nepřekážím, někam nespěchám nebo nejedu jen tak "pro radost", to potom zase je velice hezké, když to kolem 6000 ot na čtyřku frčí až 200 km/h(podle tacho). Souhlasím s názorem, že 1,8T je super motor.
-
« Octavia 2.0
No, zatial som sa tu este nestretol okrem mojich prispevkov s nikym inym, kto jazdi (alebo jazdil) na Octavke s 2.0 motorom. Ja som mal pred nejakym casom iste problemy, avsak zda sa, ze uz su vyriesene. Mimochodom, dal som vcera spat letne gumy na liatinovych diskoch a mam pocit, ako by som vymenil auto za nove ... Po vymene kolena vyfuku je ten motor fakt tichy, do asi 3000 ot. ho prakticky vobec nepocujem, pocut len aerodyn. hluk a kolesa (Continental - originaly z Mladej Boleslavi). Vsetci asi cakate, ze vzhladom na vek motora (znamy je zo starsich Pasatov) a jeho objem teraz napisem, aku ma to auto strasnu spotrebu - ale opak je pravda. Pravda v meste mi zerie tak medzi 8.0-10 litrov (podla stylu jazdy), ale mimo mesta som sam prekvapeny. Nedavno cesta cez hory, celkovo asi 200 km, priem. spotreba 6.6 litra (pravda, to soferoval otec a siel trocha opatrnejsie, rychlost tak okolo 100-110, avsak este so zimnymi gumami). Inak sa pri mojej rychlejsej jazde mimo dialnice zmestim pod 7.2 litra, po dialnici tak 7.5-8.5 - zase podla rychlosti. Aspon mne sa to zda celkom prijatelne. A navyse, mozno niekto oblubuje motory, ktore treba vytacat nad 4000 ot., tento 2.0 vsak dobre taha uz od malo nad 2000 ot. - skor mi tymto pripomina diesla, avsak pri kultivovanejsom chode.
Caute a privitam vase skusenosti.
-
« 1.6 v 1.9 aneb nic " " versus konec s červeným i "TDI"
Tak přátelé ani mně se nevyhne TDi. I když pořád kritizuji TDI tak jsem zjistil že si budeme kupovat VW Pasata TDI 81kw. Hm sice se těším na jízdu abych zjitil jak je na tom naše Octavie 1.6 55kw. A asi pro mně bude šok ten výkon v tak nízkých otáčkách. Ale stojím si za svým že v dynamice bude 1.6 rychlejší až do 3 stupně. Inu za rok to nebude jen pocit ale dozvím se skutečnost jak jsou ty TDI 81kw pružné a budu tedy moci porovnat bez zaujetí. Kdo zná motor 1.9TDI 81 kw A jak se sním dá jezdit. Jde lehce vytáčet až po omezovač? Kazí se motor když se točí k těm 5000. Má to význam atd... Díky -
« Re: Zhrnutie
Já by jsem snad doplnil, že 1,8 bez turba, myslím to poslední provedení, se kterou jsem pár dní jezdil, byla proti turbu poměrně solidně živá ale nepoměrně hlučnější a spotřeba byla vyrovnanější , ale vyšší. Pravidelnou cestu do práce jezdím s Turbem tak za 7,5 litrů ( asi 7 km ) a s 1,8 bez turba taky tak, ale na dálkové trasy je ta 1,8 T tak na 7 litrech, 1,8 bez tak na 7,5- 8. Alespoň moje " srovnávání " tak dopadlo. Ale ten hluk je jak z jiného auta. -
Diamant 15.02.00 01:00
« Zhrnutie
Kto by chcel, tak nech napíše na moju adresu diamant@dodo.sk a ja mu zašlem vybrané krivky výkonu a točivého momentu Škodováckych motorov v jednom grafe. Tak sa to dá krásne porovnať. Niektoré síce nemám (napr. 2,0; 1,4/44) ale väčšinu áno. A budete prekvapení, že pri motoroch 1,6 je v bežných otáčkach veľmi malý rozdiel vo výkone.
Za vozorový motor považujem práve 1,8T. To je proste lahôdka. Inak môžem potvrdiť, že s motorom 1,8 T je to iné auto. Ja by som ho volil hlavne kvoli tomu nádhernému tichu, kľudnému chodu a ten záťah trebás pri predbiehaní je impozantný. A spotreba je pri rozumnej jazde tiež veľmi dobrá. Sám užívam 1,9/81 ale ani ten sa 1,8 T nevyrovná. Je síce dostatočne dynamický, ale dosť hlučný a stále nie tak pružný, ako 1,8 T (hoci má menší točivý moment). Pre tých memej majetných by som odporúčal 1,6/55. Je síce trochu hlučnejší (najmä vo vyšších otáčkach), ale na bežnú jazdu v medziach zákona bohato stačí. Pre mňa by nemalo význam investovať do 1,6/74, lebo nemám rád privysoké otáčky. Mne by najviac pristal benzínový 2,0. Ale ten som žiaľ neskúšal.
A ešte otázočka: Čo máte proti slabším motorom? Aj s motorom 1,4/44 sa dá jazdiť 90 či 130. Alebo dnes už prestávajú platiť dopravné predpisy, alebo čo? Komu to stačí a nechce závodiť, tak si ho kúpi. Keby som veľmi chcel Octaviu a nemal na to, tak si ho tiež kúpim. -
« 1.6/55 v 1.8T
já měl obě a ta 1.6 je srovnatelná při jízdě po městě. tam se rozdíl opravdu moc nepozná a bylo by tedy zbytečné investovat více. ale právě na té dálnici jsem poznal že to auto moc nejede hlavně když je zapotřebí akcelerovat. do brna jsou pěkný taháky a rozjet se tam s naloženou 1.6 bylo dost těžký. spotřebu jsem měl okolo 9 a motor při rychlostech okolo 160 byl u konce svých možností. jinak v prosinci 98 byl ve výbavě slx již nový design přístrojovky, který je podle mého mnohem povedenější. -
« 11.února
Po dnešní jizdě mohu jasně říct že jsem se svým motorem spokojen. Šlape jak hodinky a hlavně perfektní dynamika Do Brna jsem jel za 6,7 a nikterak pomalu a z Brna jsem to hnal ale hodně a spotřeba 8,2. Na zimu a zimní gumy celkem slušné. Motor 1.6 55kw je SUPer! Zdravím dvě Octavie s SPZ PVH -**-** No snaha byla ale nemněli ste šanci na dálnici. -
"-- skrytý --" 11.02.00 06:58
« Re: TDi versus benzin .
benzín-nafta: Podle mne je to jen pustá zlodějina od prodejců. Naprosto nesledují ceny České rafinérské (alespoň trendy) a šponují to nahoru. Tím si vysvětluji, že lze koupit naftu i levněji, samozřejmě jen u malých prodejců. Doufám, že se to po zimě spraví, protože už nebude důvod kupovat tu správnou zimní naftu jen u těch značkových pump. Je to zralé pro vyšetřování (kartel). -
« Re: Vrzání dveří u Oktávie A MNOHO DALŠÍHO!!!!!!
Velice lehká odpověď A PRO VŠECHNY kdo máte probléb jakýkoliv s Octavií tak teď se radujte jelikož všechny jsou vyřešeny na stránce [odkaz] A co tu ještě uvidíte třeba Fabii cabrilolet a Novou ŠKODU na platformě A6 A HLAVNĚ VEŠKERÉ JÍZDNÍ DOJMY OD 1.6-20V TURBO VŘELE DOPORUČUJI. PS JAK SE VÁM LÍBILY ODEPIŠTE! octavie = MY LOVE -
« Vrzání dveří u Oktávie
Vím, že už se to tu někde řešilo, nevím přesně kde. Poraďte mi, prosím, co udělat s těmi "povrzávajícími" dveřmi u Oktávie. Je to jakoby z prostoru zámků a ozývá se to v rytmu "kroucení" karosérie. Jednou jsem to v servisu nahlásil, odstranili to, ale už to vrže znova. Strašně mě to sere. Díky. -
« Re: TDi versus benzin .
Já už jsem to tu v jiné skupině zmiňoval. Hodně jezdím a ty rozdíly mezi benzínem a naftou sleduji - není to všude stejné. Někde se ten rozdíl zcvrknul na korunu, ale jsou i oblasti, kde je benzín dražší skoro o 5 korun. Nevím, proč je to tak... -
« TDi versus benzin .
Není to tak dávno , kdy jsem tady vyslovil domněnku, že čím víc aut bude jezdit na naftu, tím se bude cenová výhoda mezi benzinem a naftou snižovat . A už se to přibližuje !! Před rokem byla nafta asi o 20 % levnější, dneska asi tak o 5%, možná. Samozřejmě zůstává u dieslu nižší spotřeba, ale výpočty rentability doznaly za ten rok jistých změn........ -
« Re: OCTAVIA 105L
Možná by stačilo vpředu jedno kolo uprostřed ....Jako v Mr. Beanovi :-))) Ale na druhou stranu, takových aut 105L ještě jezdí dost a dost !!! A taky 100 L a 110 L, a taky 1000MB....Mít takové auto, taky píšu : Je to super, na naše cesty to stačí, já nikam nespěchám, nemám v tom statisíce korun.......Ale tak se dá diskutovat o čemkoliv.... -
« OCTAVIA 105L
Škoda, že se neprodává OCTAVIA 105L, motor 1046ccm OHV, 45koní, 4 rychlosti, otevírací okénka pouze na předních dveřích, bubnové brzdy vpředu i vzadu, cena 205.000,- ( pro zvláště šetřivé zákazníky by se vůz dodával pouze v základovce a bez interieru -50.000,-) Určitě by to byl prodejní šlágr. 120km/h by to 100% jelo taky a vsadím se, že by to spoustě lidí maximálně vyhovovalo.
Ve městě když je samá červená tak do práce i 10,2 jinak se dá jezdit ve městě bez vytáčení a předvídavostí za 7,2. Kolik ti to nejvíc jede. A co říkáš 4 stupni, mně se zdá divný táhne jen do 130 pak je to šumka. 123 jsou perfektní bez výhrad.a 5 od 140 jede dobře až po 180 dál už zaleží na stavu silnice (stoupání...)