OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    18.02.00  22:08

    « Radimk 1.6 55

    Motor je dobrý i když neumím si představit kdybych tam mněl 1.8T to bych byl asi zabiják silnic.Jelikož by se dalo předjíždět snad kdykoliv. V létě 1osoba tak minimální je 5,6 max je 8,9. V zimě min. 6,5 max 8,9 jsou to spotřeby z tras Zlín Brno.
    Ve městě když je samá červená tak do práce i 10,2 jinak se dá jezdit ve městě bez vytáčení a předvídavostí za 7,2. Kolik ti to nejvíc jede. A co říkáš 4 stupni, mně se zdá divný táhne jen do 130 pak je to šumka. 123 jsou perfektní bez výhrad.a 5 od 140 jede dobře až po 180 dál už zaleží na stavu silnice (stoupání...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.00  14:52

    « Re: Zhrnutie

    Zítra vyrážím na cca 1 300 km dlouhou cestu do Německa, V podstatě celou cestu budu absolvovat po dálnicích. Zvlášť na Německých dálnicích to nechci příliš šetřit, takže do limitu zimních gum - 190 km/h. Spotřebu vám tady pak pošlu :-))) Jen snad nebude moc sněžit :- ((((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.02.00  16:10

    « Re: Zhrnutie

    Přidám své zkušenosti s 1,8T v combi. Při jízdě podle předpisů mimo město s občasnou vesnicí se dá jet v pohodě mezi 5,7 a 6,1 l/100km. Ve městě to silně kolísá dle trasy a provozu, ale průměr může být 10 l/100km. Po dálnici při ne úplném dodržování max. povolené rychlosti se ale dostávám značně výš,např. včera jsem jel 578km, z toho cca 430 po dálnici, průměrná rychlost dle počítadla 114km/h, ale spotřeba 8,7 l/100km. A to je ještě dobré, často se spotřeba blíží 9 l/100km. Dodávám, že nejsem žádný závodník, abych se s každým honil, jedu sice rychle, ale maximálně plynule. Špičkové je to, že prakticky nemusím řadit, pětka si vezme bez potíží vše již od 1900 ot. Samozřejmě, pokud tím někomu nepřekážím, někam nespěchám nebo nejedu jen tak "pro radost", to potom zase je velice hezké, když to kolem 6000 ot na čtyřku frčí až 200 km/h(podle tacho). Souhlasím s názorem, že 1,8T je super motor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.02.00  10:59

    « Octavia 2.0

    No, zatial som sa tu este nestretol okrem mojich prispevkov s nikym inym, kto jazdi (alebo jazdil) na Octavke s 2.0 motorom. Ja som mal pred nejakym casom iste problemy, avsak zda sa, ze uz su vyriesene. Mimochodom, dal som vcera spat letne gumy na liatinovych diskoch a mam pocit, ako by som vymenil auto za nove ... Po vymene kolena vyfuku je ten motor fakt tichy, do asi 3000 ot. ho prakticky vobec nepocujem, pocut len aerodyn. hluk a kolesa (Continental - originaly z Mladej Boleslavi). Vsetci asi cakate, ze vzhladom na vek motora (znamy je zo starsich Pasatov) a jeho objem teraz napisem, aku ma to auto strasnu spotrebu - ale opak je pravda. Pravda v meste mi zerie tak medzi 8.0-10 litrov (podla stylu jazdy), ale mimo mesta som sam prekvapeny. Nedavno cesta cez hory, celkovo asi 200 km, priem. spotreba 6.6 litra (pravda, to soferoval otec a siel trocha opatrnejsie, rychlost tak okolo 100-110, avsak este so zimnymi gumami). Inak sa pri mojej rychlejsej jazde mimo dialnice zmestim pod 7.2 litra, po dialnici tak 7.5-8.5 - zase podla rychlosti. Aspon mne sa to zda celkom prijatelne. A navyse, mozno niekto oblubuje motory, ktore treba vytacat nad 4000 ot., tento 2.0 vsak dobre taha uz od malo nad 2000 ot. - skor mi tymto pripomina diesla, avsak pri kultivovanejsom chode.
    Caute a privitam vase skusenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.00  17:34

    « Re: 11.února

    Kolik Ti to prosím žere v Praze nebo ve městě, mám teďka 1.6, 55kW asi 1a1/2 roku starou a zajímá mě to , Díky Čus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.00  16:54

    « Re: 1.6 v 1.9 aneb nic

    Motory 1.9 TDI Pumpe-Duese mají koncipovanou životnost 250.000 km do GO, což mi připadá málo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.00  14:21

    « Re: 1.6 v 1.9 aneb nic

    Jezdit se s nim da velmi dobre. Ale asi uplne jinym stylem, nez na jaky jsi (zrejme) zvykly. Na omezovac a otacky kolem pres 5000 muzes klidne zapomenout, lechtej to nekde kolem 2000 otacek a uvidis, ze ti to pojede...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.02.00  13:11

    « 1.6 v 1.9 aneb nic " " versus konec s červeným i "TDI"

    Tak přátelé ani mně se nevyhne TDi. I když pořád kritizuji TDI tak jsem zjistil že si budeme kupovat VW Pasata TDI 81kw. Hm sice se těším na jízdu abych zjitil jak je na tom naše Octavie 1.6 55kw. A asi pro mně bude šok ten výkon v tak nízkých otáčkách. Ale stojím si za svým že v dynamice bude 1.6 rychlejší až do 3 stupně. Inu za rok to nebude jen pocit ale dozvím se skutečnost jak jsou ty TDI 81kw pružné a budu tedy moci porovnat bez zaujetí. Kdo zná motor 1.9TDI 81 kw A jak se sním dá jezdit. Jde lehce vytáčet až po omezovač? Kazí se motor když se točí k těm 5000. Má to význam atd... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.00  14:04

    « Re: Zhrnutie

    Já by jsem snad doplnil, že 1,8 bez turba, myslím to poslední provedení, se kterou jsem pár dní jezdil, byla proti turbu poměrně solidně živá ale nepoměrně hlučnější a spotřeba byla vyrovnanější , ale vyšší. Pravidelnou cestu do práce jezdím s Turbem tak za 7,5 litrů ( asi 7 km ) a s 1,8 bez turba taky tak, ale na dálkové trasy je ta 1,8 T tak na 7 litrech, 1,8 bez tak na 7,5- 8. Alespoň moje " srovnávání " tak dopadlo. Ale ten hluk je jak z jiného auta.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.02.00  01:00

    « Zhrnutie

    Kto by chcel, tak nech napíše na moju adresu diamant@dodo.sk a ja mu zašlem vybrané krivky výkonu a točivého momentu Škodováckych motorov v jednom grafe. Tak sa to dá krásne porovnať. Niektoré síce nemám (napr. 2,0; 1,4/44) ale väčšinu áno. A budete prekvapení, že pri motoroch 1,6 je v bežných otáčkach veľmi malý rozdiel vo výkone.


    Za vozorový motor považujem práve 1,8T. To je proste lahôdka. Inak môžem potvrdiť, že s motorom 1,8 T je to iné auto. Ja by som ho volil hlavne kvoli tomu nádhernému tichu, kľudnému chodu a ten záťah trebás pri predbiehaní je impozantný. A spotreba je pri rozumnej jazde tiež veľmi dobrá. Sám užívam 1,9/81 ale ani ten sa 1,8 T nevyrovná. Je síce dostatočne dynamický, ale dosť hlučný a stále nie tak pružný, ako 1,8 T (hoci má menší točivý moment). Pre tých memej majetných by som odporúčal 1,6/55. Je síce trochu hlučnejší (najmä vo vyšších otáčkach), ale na bežnú jazdu v medziach zákona bohato stačí. Pre mňa by nemalo význam investovať do 1,6/74, lebo nemám rád privysoké otáčky. Mne by najviac pristal benzínový 2,0. Ale ten som žiaľ neskúšal.


    A ešte otázočka: Čo máte proti slabším motorom? Aj s motorom 1,4/44 sa dá jazdiť 90 či 130. Alebo dnes už prestávajú platiť dopravné predpisy, alebo čo? Komu to stačí a nechce závodiť, tak si ho kúpi. Keby som veľmi chcel Octaviu a nemal na to, tak si ho tiež kúpim.

  • 00 Reagovat !

    foto

    12.02.00  16:09

    « 1.6/55 v 1.8T

    já měl obě a ta 1.6 je srovnatelná při jízdě po městě. tam se rozdíl opravdu moc nepozná a bylo by tedy zbytečné investovat více. ale právě na té dálnici jsem poznal že to auto moc nejede hlavně když je zapotřebí akcelerovat. do brna jsou pěkný taháky a rozjet se tam s naloženou 1.6 bylo dost těžký. spotřebu jsem měl okolo 9 a motor při rychlostech okolo 160 byl u konce svých možností. jinak v prosinci 98 byl ve výbavě slx již nový design přístrojovky, který je podle mého mnohem povedenější.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  23:30

    « 11.února

    Po dnešní jizdě mohu jasně říct že jsem se svým motorem spokojen. Šlape jak hodinky a hlavně perfektní dynamika Do Brna jsem jel za 6,7 a nikterak pomalu a z Brna jsem to hnal ale hodně a spotřeba 8,2. Na zimu a zimní gumy celkem slušné. Motor 1.6 55kw je SUPer! Zdravím dvě Octavie s SPZ PVH -**-** No snaha byla ale nemněli ste šanci na dálnici.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  20:17

    « Re: Vrzání dveří u Oktávie A MNOHO DALŠÍHO!!!!!!

    Díky. Našel jsem tam, co jsem potřeboval. Je to dobrý tip, akorát nevím, proč kvůli tomu tak vyvádíš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.00  06:58

    « Re: TDi versus benzin .

    benzín-nafta: Podle mne je to jen pustá zlodějina od prodejců. Naprosto nesledují ceny České rafinérské (alespoň trendy) a šponují to nahoru. Tím si vysvětluji, že lze koupit naftu i levněji, samozřejmě jen u malých prodejců. Doufám, že se to po zimě spraví, protože už nebude důvod kupovat tu správnou zimní naftu jen u těch značkových pump. Je to zralé pro vyšetřování (kartel).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  21:31

    « Re: Vrzání dveří u Oktávie A MNOHO DALŠÍHO!!!!!!

    Velice lehká odpověď A PRO VŠECHNY kdo máte probléb jakýkoliv s Octavií tak teď se radujte jelikož všechny jsou vyřešeny na stránce [odkaz] A co tu ještě uvidíte třeba Fabii cabrilolet a Novou ŠKODU na platformě A6 A HLAVNĚ VEŠKERÉ JÍZDNÍ DOJMY OD 1.6-20V TURBO VŘELE DOPORUČUJI. PS JAK SE VÁM LÍBILY ODEPIŠTE! octavie = MY LOVE
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  20:28

    « Vrzání dveří u Oktávie

    Vím, že už se to tu někde řešilo, nevím přesně kde. Poraďte mi, prosím, co udělat s těmi "povrzávajícími" dveřmi u Oktávie. Je to jakoby z prostoru zámků a ozývá se to v rytmu "kroucení" karosérie. Jednou jsem to v servisu nahlásil, odstranili to, ale už to vrže znova. Strašně mě to sere. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  20:26

    « Re: TDi versus benzin .

    Já už jsem to tu v jiné skupině zmiňoval. Hodně jezdím a ty rozdíly mezi benzínem a naftou sleduji - není to všude stejné. Někde se ten rozdíl zcvrknul na korunu, ale jsou i oblasti, kde je benzín dražší skoro o 5 korun. Nevím, proč je to tak...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  15:45

    « TDi versus benzin .

    Není to tak dávno , kdy jsem tady vyslovil domněnku, že čím víc aut bude jezdit na naftu, tím se bude cenová výhoda mezi benzinem a naftou snižovat . A už se to přibližuje !! Před rokem byla nafta asi o 20 % levnější, dneska asi tak o 5%, možná. Samozřejmě zůstává u dieslu nižší spotřeba, ale výpočty rentability doznaly za ten rok jistých změn........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  11:53

    « Re: OCTAVIA 105L

    Možná by stačilo vpředu jedno kolo uprostřed ....Jako v Mr. Beanovi :-))) Ale na druhou stranu, takových aut 105L ještě jezdí dost a dost !!! A taky 100 L a 110 L, a taky 1000MB....Mít takové auto, taky píšu : Je to super, na naše cesty to stačí, já nikam nespěchám, nemám v tom statisíce korun.......Ale tak se dá diskutovat o čemkoliv....
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.00  17:23

    « OCTAVIA 105L

    Škoda, že se neprodává OCTAVIA 105L, motor 1046ccm OHV, 45koní, 4 rychlosti, otevírací okénka pouze na předních dveřích, bubnové brzdy vpředu i vzadu, cena 205.000,- ( pro zvláště šetřivé zákazníky by se vůz dodával pouze v základovce a bez interieru -50.000,-) Určitě by to byl prodejní šlágr. 120km/h by to 100% jelo taky a vsadím se, že by to spoustě lidí maximálně vyhovovalo.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…