OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.00  16:45

    « Re: Omezovač

    LIDI POCHOPTE JSTE TAK HLOUPý NEBO CO?? POCHOPTE žE PRERADIT V 4600 JE HOVADINA PROTOZE NADALSIM STUPNI BUDETE MIT 3000 A NECO A TAH MOTORU SLABY ALE KDYZ TO VYTOCITE ANI NE K OMEZOVACI ALE TREBA K 5000 TAK I V TECH 5000 BUDE VETSI VYKON NEZ VE 3000 A PROTO SE NEPRERAZUJE A AUTO JEDE RYCHLEJI, A POKUD MI NEVERIS TAK SE PODIVEJ NA GRAF MOTORU A UVIDIS ZE MAM PRVDU.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.00  13:58

    « Re: Omezovač

    BTW může mít takovu intimní otázku? Co za známku jsi míval ve škole z fyziky resp. mechaniky?...

    Uvidíme, co nám pak z toho "vypline"... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.00  13:55

    « Re: Omezovač

    Koukám, že ani deset lidí by ti nevymluvilo, že je to blbost..., takže se už nenamáhám...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.00  18:43

    « Re: Omezovač

    Tak to ale vůbec nemáš pravdu!! Ono totiž je velký rozdíl jestli jedeš na 3 a pořád nebo na 4 pochop že pořád máš rychlejší převod. Tohle není z mojí hlavy. No právě když přeřadíš tak ti otáčky klesnou hodně dolů a tím i výkon a tah motoru. A z toho vyplívá že auto bude táhnou mnohem rychleji i za max. výkonem protože bude mít více výkonu než po přeřazení na nižší stupeň hned po největším výkonu. NEPLATÍ U DIESLŮ!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.00  16:18

    « Re: Omezovač

    Co to je za kravinu? Takovou blbost jsem už dlouho neslyšel.

    Pokud ovšem nepočítáš, že budeš s někým soupeřit v maximálním zrychlení dejme tomu do 50 km/h (tam by se přeřazení na dvojku zřejmě projevilo)...:-)))

    Maximální zrychlení je dosažitelné právě v přeřazení při otáčkách maximálního výkonu. Většina aut s atmosférickými motory má převodovky dělané tak, aby se otáčky motoru po přeřazení trefily těsně na nebo za vrchol kroutícího momentu.

    Motory s přepňováním a variabilním sáním/nastavováním ventilů mají plošší průběh kroutícího momentu. Tam si výrobce může dovolit delší stály převod -> větší rozdíly mezi stupni. Opět ale platí, ve vrcholu výkonové křivky.




    Chudák tatínkova oktávka...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 25.02.00  19:37

    « Re: Omezovač

    Nemá zmysel motor vytáčať až k obmedzovaču. Pokiaľ už chcete "vyžmýkať" z motora maximum, tak pre motor 1,6/55 je to pri 4.600 otáčkach a pre motor 1,6/74 pri 5.600 otáčkach. Pokiaľ teda motor má max. výkon 74 kW, tak pri obmedzovači je to už len cca 70 kW. Akurát stúpne spotreba a opotrebenie rotačných a pohyblivých častí motora.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  17:35

    « Omezovač

    Proč točit k omezovači? No Jelikož když oba pojedem se stejným autem a ty třeba v 5000 přeřadíš tak já rozhodně pojedu rychleji a nechám auto vytočit k 6000 těch 1000 otáček je poznat ty ztratíš čas puštěním plynu zařazením a zase se rozjízdíš z nižších otáček. Kdežto já naženu čas o těch 1000 otáček a pak po přeřazení budu mít zas podstatně vyšší otáčky na dalším stupni a to je to proč se motor točí co nejdýl. Tento rozdíl je hlavně citelný u silných aut, které mají takový výkon že neklesá prakticky až po omezovač a tím pádem má smysl to dělat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  16:09

    « Re: Radimk 1.6 55

    Proč se musí motor točit až k omezovači? Apropo, já jsem ještě omezovač nezkoušel. Kde je na 1.6 74?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  11:56

    « Re: Radimk 1.6 55

    T moje německé cestování jsem zhodnotil v rubrice o 1,8 T ,.........
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 25.02.00  11:37

    « Re: Radimk 1.6 55

    15W40 není polosyntetika
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 25.02.00  10:31

    « Re: Sportovní výfuk

    Výkon, hluk a spotřeba se zvýší. Nejvýrazněji to prostřední.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  10:15

    « Sportovní výfuk

    Má někdo zkušenosti s výměnou orig. výfuku za sportovní. Je to poznat při jizdě zlepší se tím něco?? Nezvětší se spotřeba?.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  22:52

    « 1.9 TDI s červeným D I.

    Tento motor vám klidně zaručím že v Ocatviích nebude na 100 procent. VW ho nedá dokud nevymyslí další TDI novinku a Škoda je pod VW takže ta nemůže měnit a taky s tím nic udělat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  22:49

    « Re: Radimk 1.6 55

    Mně výměna oleje čeká za 2000km A asi jsi tam dám zas to co mi tam v servise nalijí minule to byl ten Castrol Gtx3 a asi nebude špatný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.00  17:07

    « Re: Radimk 1.6 55

    Já jsem zrovna dnes podstoupil výmenu a dal jsem tam ARAL BASIC TRONIC 15W-40 polosyntetika, coz bohate musí stacit. Viko na kapotu se mi davat nechce.Ale jinak diky. Jestli chces muzes mi primo na jirik@aral.cz, tady v motor café se dostanu tak 2x v tydnu, ale mail asi 10x denne. CUS
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.00  21:58

    « I takový blázni jsou!!!

    Přečtěte si příspěvky v místnosti SVÍTIT VE DNE MLHOVKAMI PROČ? loginův příspěvek stojí za to!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.00  21:20

    « Re: 1.6

    Samo sebou na kufr od motoru "kapotu" Proč no vetšina dnešních nových octavek to má a já si myslím že to stlumí hluk o dost "ale za tím jsem neměl možnost porovnat a ani nebudu" Já ji nemám jelikož hluk žádný není a ve vyšších otač. no inu tak to tak netočit a jinak ten hluk není nijak nepříjemný ba naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.00  19:48

    « 1.6

    jakej má smysl taková tlumicí deska na kufru? já ji teda dával do motoru a to rovnou ve dvou vrstvách, ale žádnej zázrak to stejně nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.00  13:03

    « Re: Radimk 1.6 55

    Jelikoz tento motor aby se vyrovnal musi se tocit az k omezovaci a proto je velmi dulezite jestlize jezdis podobnou jizdu mit velmi kvalitni olej !!!
    A to je dulezite nam tam davali Castrol GTX 3. Najeto mame 72 000,- a zatim je supr. A hluk tam zadny velky neni. A jinak staci koupit tlumici desku na kufr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.00  11:27

    « Re: Radimk 1.6 55

    Já jezdím jenom v Praze a žere mi to cca 9.3 l, jezdím sám, tankuju pouze ARAL, tak doufám, že mi spotřeba klesne (zkušenost s VW Golf), motor nijak nešetřím, má najeto 70 tis. Od 1-3 je to dobrý až na ten kravál uvnitř, nejhorší je snad ta pětka na dálnici, než se to rozejede samej BMW mi svítí do očí a já je musím pouštět, to se mi s Golf III 1,8 GL nestávalo. Kupoval jsem si to ale, kvůli kufru a kvůli tomu že je to celkem nový auto. Máš nejaký zkušenosti ohledně kvality/vizkozity oleje a spotřeby/opotřebení motorů vůbec ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…