OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Omezovač
LIDI POCHOPTE JSTE TAK HLOUPý NEBO CO?? POCHOPTE žE PRERADIT V 4600 JE HOVADINA PROTOZE NADALSIM STUPNI BUDETE MIT 3000 A NECO A TAH MOTORU SLABY ALE KDYZ TO VYTOCITE ANI NE K OMEZOVACI ALE TREBA K 5000 TAK I V TECH 5000 BUDE VETSI VYKON NEZ VE 3000 A PROTO SE NEPRERAZUJE A AUTO JEDE RYCHLEJI, A POKUD MI NEVERIS TAK SE PODIVEJ NA GRAF MOTORU A UVIDIS ZE MAM PRVDU. -
« Re: Omezovač
Tak to ale vůbec nemáš pravdu!! Ono totiž je velký rozdíl jestli jedeš na 3 a pořád nebo na 4 pochop že pořád máš rychlejší převod. Tohle není z mojí hlavy. No právě když přeřadíš tak ti otáčky klesnou hodně dolů a tím i výkon a tah motoru. A z toho vyplívá že auto bude táhnou mnohem rychleji i za max. výkonem protože bude mít více výkonu než po přeřazení na nižší stupeň hned po největším výkonu. NEPLATÍ U DIESLŮ!!!! -
« Re: Omezovač
Co to je za kravinu? Takovou blbost jsem už dlouho neslyšel.
Pokud ovšem nepočítáš, že budeš s někým soupeřit v maximálním zrychlení dejme tomu do 50 km/h (tam by se přeřazení na dvojku zřejmě projevilo)...:-)))
Maximální zrychlení je dosažitelné právě v přeřazení při otáčkách maximálního výkonu. Většina aut s atmosférickými motory má převodovky dělané tak, aby se otáčky motoru po přeřazení trefily těsně na nebo za vrchol kroutícího momentu.
Motory s přepňováním a variabilním sáním/nastavováním ventilů mají plošší průběh kroutícího momentu. Tam si výrobce může dovolit delší stály převod -> větší rozdíly mezi stupni. Opět ale platí, ve vrcholu výkonové křivky.
Chudák tatínkova oktávka... -
Diamant 25.02.00 19:37
« Re: Omezovač
Nemá zmysel motor vytáčať až k obmedzovaču. Pokiaľ už chcete "vyžmýkať" z motora maximum, tak pre motor 1,6/55 je to pri 4.600 otáčkach a pre motor 1,6/74 pri 5.600 otáčkach. Pokiaľ teda motor má max. výkon 74 kW, tak pri obmedzovači je to už len cca 70 kW. Akurát stúpne spotreba a opotrebenie rotačných a pohyblivých častí motora. -
« Omezovač
Proč točit k omezovači? No Jelikož když oba pojedem se stejným autem a ty třeba v 5000 přeřadíš tak já rozhodně pojedu rychleji a nechám auto vytočit k 6000 těch 1000 otáček je poznat ty ztratíš čas puštěním plynu zařazením a zase se rozjízdíš z nižších otáček. Kdežto já naženu čas o těch 1000 otáček a pak po přeřazení budu mít zas podstatně vyšší otáčky na dalším stupni a to je to proč se motor točí co nejdýl. Tento rozdíl je hlavně citelný u silných aut, které mají takový výkon že neklesá prakticky až po omezovač a tím pádem má smysl to dělat. -
« Re: Radimk 1.6 55
Já jsem zrovna dnes podstoupil výmenu a dal jsem tam ARAL BASIC TRONIC 15W-40 polosyntetika, coz bohate musí stacit. Viko na kapotu se mi davat nechce.Ale jinak diky. Jestli chces muzes mi primo na jirik@aral.cz, tady v motor café se dostanu tak 2x v tydnu, ale mail asi 10x denne. CUS -
« Re: 1.6
Samo sebou na kufr od motoru "kapotu" Proč no vetšina dnešních nových octavek to má a já si myslím že to stlumí hluk o dost "ale za tím jsem neměl možnost porovnat a ani nebudu" Já ji nemám jelikož hluk žádný není a ve vyšších otač. no inu tak to tak netočit a jinak ten hluk není nijak nepříjemný ba naopak. -
« Re: Radimk 1.6 55
Jelikoz tento motor aby se vyrovnal musi se tocit az k omezovaci a proto je velmi dulezite jestlize jezdis podobnou jizdu mit velmi kvalitni olej !!!
A to je dulezite nam tam davali Castrol GTX 3. Najeto mame 72 000,- a zatim je supr. A hluk tam zadny velky neni. A jinak staci koupit tlumici desku na kufr. -
« Re: Radimk 1.6 55
Já jezdím jenom v Praze a žere mi to cca 9.3 l, jezdím sám, tankuju pouze ARAL, tak doufám, že mi spotřeba klesne (zkušenost s VW Golf), motor nijak nešetřím, má najeto 70 tis. Od 1-3 je to dobrý až na ten kravál uvnitř, nejhorší je snad ta pětka na dálnici, než se to rozejede samej BMW mi svítí do očí a já je musím pouštět, to se mi s Golf III 1,8 GL nestávalo. Kupoval jsem si to ale, kvůli kufru a kvůli tomu že je to celkem nový auto. Máš nejaký zkušenosti ohledně kvality/vizkozity oleje a spotřeby/opotřebení motorů vůbec ?