OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re to OCTAVIE
Prosim Te, kolik mas zkusenosti s autama ? Chapu, ze mas Octavku a jsi z ni unesenej, ale urcity veci, na ktery se ptas, jsou docela pekny kraviny. Nejen, ze by jsi mel dodrzet spravny pomer sirky pneumatiky k vysce, aby jsi dostal stejny obvod kola (pak by ses neptal, jestli to ma byt /60, /50 nebo jinak), ale taky by ses mel podivat do technicaku, co tam mas napsano za povolene rozmery, protoze jinak Te od technicke prohlidky vyhodej.
Jinak na pokud jde o Bravury souhlasim s predchozima nazorama - tzn. docela dobre pricne vedeni, ale kdyz zacnou jit do smyku, tak to poznate az v momente, kdyz v nem jste, nevarujou predem piskanim. Definitivne jsem to vyresil 17" diskama, coz je rozmer, ktery Barum nevyrabi. Ted tam jsou Pirelky P7000, ktery jsou dost tvrdy (podle meho subjektivniho soudu) a jsou pri jizde dost slyset, ale jinak to auto potom sedi jako pribity. -
« Re: noname
tAKŽE je blbost dávat 195/r15/60 lepší je 205/60/r15???? Já stejně radši z obav sem řekl ať si objedná 195/65/r15 BRAVURA a radši V (do 240 ) ale přímo z BARUMU a Ted se podržte oni tam už nedávají vzduch ale speciální plyn podmínka===== je každý 1/2 rok jezdit na kontrolu a záruka je ted nevím nemám u sebe ty podmínky. Má někdo zkušenosti s tímto ?? -
« Re: noname
Mno musíš zachovat přibližnou velikost obvodu. Čili 195/65 R 15 je správná volba. Dál můžeš jít na 205/60 R 15, 225/55 R 15, ale v 225tce se dělá akorát Michelin, Pirelli nebo Uniroyal.
Ad počet podélných drážek, nestarej se, ty pneumatiky jsou fakt dobrý do deště (pro přímou jízdu), BTW nejnovější Dunlop SP Sport 9000 jich taky moc nemá. -
« Re: Omezovač COKES
COKES ale abys mi věřil tak jsemtrochu hledal a motor 1.6 i v !!!!!!!!
v 5500 otáčkách má větší výkon než ve 4000 otáčkách !!!! adresa grafů [odkaz]
jsou tam velmi zajímavé tuningy motorů škoda od favorita až po 20v T.
jsem velmi zvědavý až si to prohlédneš dost si mně za to totiž atakoval. -
« Re: noname
Mám plecháče R15 195 a nejvíc mně zajímá co je lepší koupit 195/R15////65//// nebo /60 či dokonce 50 ????????? help jelikož si je otec chce koupit již příští týden Zlepší se tím vlastnosti nebo na tom čísle až tak nezáleží ??? Díky.
Je možné ale BRAVURY jsou vlajkovou lodí značky Barum tak si myslím že by mněli být dost dobré a cena je velmi dobrá 2660 za V (do 240) ale trochu se mi nelíbí ten dezén žádné pořádné podélné drážky a hlavně ty šikmé?? Mám trochu strach s těch vlastností minulé pneumatiky jsem mněl FIRESTONE FIREHAWK 195/15/65 parádní žádné chybičky ani zatáčky velmi čitelné byly i za mokra prostě super. -
« Re: noname
S tím voskem jsi asi objevil Ameriku, že? ;-)
K těm Bravurám. Nejlepší vlastnosti mají při jízdě za mokra v přímém směru - odolnost vůči aquaplaningu je velice dobrá. Příčná stabilita a odolnost proti smyku za mokra i za sucha je špatná. Za mokra nejsou zákeřné, nástup smyku je plynulý i za sucha, ale problémem je, že o tom nedají vědět (zvukem).
Při opatrném ježdění vydrží cca 40.000 (mluvím o Véčkách, nevím, jestli nižší kategorie nejsou tvrdší).
Hlučnost díky směrovému designu malá (no abych to nepřeháněl, na západní značky to nemá), menší než třeba Sava Rapidex R2.
Brzdná dráha nic extra, ale v mezích únosnosti.
K směsi, co se používá na Bravury, řekl bych, že je docela tvrdá, ale bez siliky (proto tak kloužou za sucha).
-
« noname
Dnes jsem si koupil tvrdý vosk a můžu to jako velmi dobrou radu doporučit !! Po umytí v myčce ho pak naneste a vyleštěte auto vydrží mnohem dýl čistčí a hlavně po spláchnutí vodou je zas čosté bez žádných drhnutí. Mám dotaz ohledně pneumatik BRAVURa chtěl bych vědět hlavně za deště i sucha a hlučnost a..... DÍKY -
« omezovač
Žárovky v zadu na SPZ mám 100 procentní a nikdy žádný problém jen přední potkávačky a i parkovačky parkrát odešly asi 3x za 2,5 roku provozu. A k tomu omezovači já točím motor když předjíždím dá se říct minimálně k 5000 a omezovač je tak u 5600otáček. A jsem rád že je to ujasněné proč se motor točí tak vysoko. No je jasné že když předjíždím 120 tak to tak netočím ale audi bmw ..... je to potřeba jsou tu i tací co vám schválně dupnou na plyn a pak byste neměli šanci. -
« Re: Omezovač
Ae to né !!! Já jsem ten omezovač nepropapagoval ani náhodou !!! Přesně naopak !! Šlo mi právě o to, co už tady potom napsali jiní : že motor ve vysokých otáčkách blízko omezovače má výkon zpravidla menší, než v optimálních otáčkách nebo v jejich blízkosti. Takže je potom výkon v třech tisících stejný jako v pěti tisících. Proto jsem zastáncem toho se držet těch nižších otáček !! Jediná výjimka je potřeba rychlého zrychlování bez prodlevy při řazení - třeba předjíždění. Ale že by byl omezovač nějak příjemný zážitek.....Zkusil jsem to jednou, jestli to vůbec funguje :-)))) Ale to škubání .......... -
Diamant 29.02.00 22:39
« Príklad
Pozrel som sa napríklad na Feliciu 1,3/50. Povedzme, že radíme z 3. na 4. prevodový stupeň. V prípade, že preradíme až pri dosiahnutí "obmedzovača", tak preradíme zo 47 kW na 43 kW. Pokiaľ však preradíme pri maximálnom výkone, tak je to skok z 50 kW na 39 kW. V prvom prípade je stredný výkon 45 kW a v druhom 44,5 kW. Musím ešte podotknúť, že tvar krivky výkonu spomínaného motora nijako nevybočuje z bežného štandardu benzínových motorov. -
« Re: Omezovač and other
Myslim ze mu jde o to, ze v kratkem casovem useku je vyhodnejsi tocit motor do otacek protoze tesne po prerazeni podle me kradkodobe klesa vykon, nez se opet motor dostane do otacek. To podle me neplati u nizsich rychlosti 1,2-3. Ale pokud pojedete vedle sebe na 3 treba 120 km/h pri 4000 otackach a jeden preradi na 4 a spadnou mu otacky na 2700 a druhej to orostuje na 7000 otacek tak mu fest ujede. Ovsem ne na dlouho :-)
Zeptal bych se Octavie jestli nema problem s zarovkama na zadku. Uz jsem videl asi 5 Octavek, ktery vzadu na jedny pulce nesvitily, jedna byla dokonce predvadeci...to je nejaka domena Octavek? -
« Re: Omezovač
podle toho co pise, bych rekl, ze jezdi jako prase. Tocit motor az do omezovace muze jenom technicky antitalent nebo barbar. Pri takovym zpusobu jizdy bude ten motor po 100.000 km srot. (pokud to ovsem vydrzi). Chudak ten co se necha napalit a koupi to auto po nem.
Na technický prohlídce ho nevyhoděj, dneska se může obout všeho, co se považuje za alternativní obutí (tzn. zachování obvodu kola) podle výrobce. V techničáku bývají občas takový kraviny, že by z toho jeden nebyl.
BTW ty máš v techničáku jako alternativní montáž 17" disky?