OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: PRO NIKU
Honzo, dík za gratulaci :-)))) Ale já jsem to nijak ironicky nemyslel !!!! :- ((( Bionafta přece není opravdu nic jiného než rostlinný olej !!! A je z řepky olejky !!! A tu reportáž jsem si nevymyslel !!! Opravdu tam ten člověk lil normální rostlinný olej z flašek, ukazovali ho, jak v supermarketu nakupoval olej na salát v 5 litrových baleních a pak ho tam prostě lil na parkovišti !!!FAKT NEKECÁM !!! Tvrdil, že ho to v Rakousku vyjde levněji !!! JÁ ZA TO NEMŮŽU !! A já navíc proti TDi zas tak moc nemám :-))) Když ho má Nika..... -
« Re: Jezdím
zoom> GLX I bych se nebál. Není to žádná formule (jako 1.6 55kW OCTAVIE :-))), ale pro bežnou jízdu stačí. Motor dobře táhne od spodu a nezalekne se ani otáček kolem 6000ot/min. Když si na to člověk zvykne (naučí se správně řadit), tak se dá jet i docela svižně (ovšem ne tak svižně jako OCTAVIE). Spotřeba je dlouhodobě kolem 8.5l/100km, ale to je dáno tím, že jezdím hlavně po Praze a rád si občas šlápnu na plyn. Mimo město se dá jet i těsně nad 5l/100km aniž bys někoho zdžoval nebo překážel (ale je to nuda). Abych nezapomněl, mám ji (GLXi) dva roky a zatím naprostá spokojenost. M. -
« to OCTAVIE
tak panove, vsechno je jasny - OCTAVIE uz ma najeto asi 10tkm bez nehody! Takze prosim, berte ho uz vazne, neni to zadny teoretik, ale praktik praxi kovany! :-)
OCTAVIE - na tvam miste bych udaj o ujetych kilometrech tajil. Jen pro tvou informaci, takovou "porci" kilometru jsem mel ujeto jeste nez jsem mel ridicak na motorku - to je za dva roky jezdeni na malem motocyklu. Taky jsem si po ziskani ridicaku na auto myslel, ze umim jezdit (mel jsem najeto na ruznych motorkach cca 20tkm) a ted vim, ze jsem byl "mlady a neklidny", ale predevsim BLBY! Ani ted (odhaduju sve ujete kilometry na cca 150tkm) se neodvazim tvrdit, ze jsem dobry ridic. No, ted, kdyz uz vime, jak na tom jsi, tak asi mnozi jsme schopni "vzit" (ale ne pochopit) obsah tvych prispevku. Mozna by stalo za to ten obsah pred zverejnovanim davat nekomu k cenzure (i kdyz na druhou stranu, byla by skoda prijit o zabavu :-)) Mej se fajn a nekdy dojed s otcovou 1.6/55kW, abychom si mohli vysvetlit ty vlastnosti oproti TDI. -
« Re: Rychlost na tachometru To OCTAVIE
to ano: Ten cudlik mela starsi auta. U novejsich aut je to vyreseno tak, ze na podvozku je takove specialni cidlo, ktere zjisti, jake mas obute pneumatiky, a v pripade ze mas pneu do 240 kmh se automaticky (t.j. bez mackani cudliku !!!) zvysi na 240 i maximalka. Tak, a proto ma Passat na tachecu tech 240. Ted uz to vis, mily Octaviane... :-))))) -
« Re: Jezdím
zoom: ekonomickou ustálenou jízdu je nafta asi příjemější. Myslíš že třeba s BMW 325 tds se nedá jet i sportovně? Že by 105 kW a 280 Nm bylo málo? Červené pole otáčkoměru začíná na 6000 tisících a když akceleruješ na 1,2,3 máš co dělat dávat pozor, abys' to nepřetočil k omezovači, nárůst otáček je fakt impozantní.
BTW asi vezmu nabídku od jedné brněnské firmy - Kerscher chiptuning + větší mezichladič z Mercedesa SLK Kompressora. To by v tom byl čert, aby se z toho 170 koní nevymáčklo :-)...
BTW2 nedávno čipovali nové BMW 330d, cit.:
Včera jsem poprvé chipoval novou 330d E46. S chipem 222PS a 460Nm.
Kdybych v tom potom nejel ani bych neuvěřil. To je raketa!! Na trojku to v
mírné zatáčce prohráblo až se zapnulo ASR. Úžasná síla a tah a motor není
vůbec slyšet. To bych jednou chtěl.
-
« Re: Rychlost na tachometru To OCTAVIE
To jsem dělali jako malý kluci, že jsme se dívali do aut na tochometr, kolik který jede. Proč maj auta na tachometru víc km než je maximálka? Protože v každým autě jě v motoru takovej skrytej čudlík. Ten když se zapne, tak auto jede opravdu až tak rychle jak je napsáno na tachometru. Nojo, ale dá práci ho najít. Možná že budeš muset rozebrat celej motor. Ale stojí to za to. -
« Re: Jezdím
Srovnávat TD a benzin asi přímo nelze. Pro ekonomickou ustálenou jízdu je nafta asi příjemější (jezdil jsem 140.000 s Vectrou 1.7TD, při přebírání jsem se děsil a pak jsem se naftě dlouze a pokorně omlouval). V rozmezí 2.000 - 4.500 se TD chová jake benzin 2.0 a více, nedá se ale protočit (tím myslím 140 na 3 a podobně). Jel jsem tehdá do Bratislavy stejnou generací Vectry s 1.8 8V a byl jsem proti TD sklamán - v rychlostech přes 120 na 5 netáhla a na 4 řvala a netáhla.
Sledoval jsem diskuzi o 1.6 55KW. Jezdil jsem občas s Golfem s tímto motorem (domnívám se, že to bylo podobné jako Octavie). Do 90 OK, pak radši zapomenout na předjíždění nebo mít před sebou letiště. U Octavie vs. Felicie se domnívám (bez zkušenosti), že Felda musí Octavii natřít, ale 150 bych radši jel v O než F. Felda je OK ve všem kromě nestabilního podvozku ve větších rychlostech.
V dohledné době mě čeká služební Octavie GLX I. Máte někdo nějaké zkušenosti prosím? -
« nová projížďka
Pořád mě štve že ještě nebyla pořádná bouřka takže jsem nemohl otestovat pneu v dešti a ani ještě nejsou pořádně usazené ještě jsou na povrchu výstupky sice se zmenšily ale ještě to chce trochu ojet než to rozjedu kick down, S Bravurama drží auto jak čert a zdá se mi že mají lepší adhenzi a asi ani nepůjdou protočit kola při prudkém rozjezdu "ale ještě jsem to nezkoušel kvůli tomu že nejsou ještě ojeté" Při velkých rychlostech 180 km paráda jsou tišší než původní Firestone firehawk fuel saver a TY BYLY TAKY KATEGORIE V 240KM TAKŽE PROČ BY ASI MB DÁVALA NA TENTO MOTOR TOTO PNEU!!!!!!! ASI VÍ CO DĚLÁ BYLY TAM UŽ Z VÝROBNY !! Ještě ani nejsou vysoké teploty takže jsem nemohl posoudit + závodního plynu ale to půjde nejřív až tak na konci dubna kdy teploty přesáhnou hodnotu 18 stupňů. A řek bych že motor zase vyždíme vice než na původních jelikož jsou moderní a mají menší valivý odpor počítam tak o 5 km určitě stoupne maximálka. ze 180 na 185 na rovince. -
"-- skrytý --" 02.04.00 18:54
« Re: Jezdím
Co to je vic vytacet?Nad 1900 ot/min zabere turbo a zacina koncert.Nebo se prevazne pohybujete v otackach 1000-1900/min.No to asi ne.
S TDI se da jezdit s podrazovanim,nebo tam kopnout petku a jet.Apropo,kolik aut s Vami staci drzet krok do tahleho dalnicniho stoupani. -
"-- skrytý --" 02.04.00 16:49
« Re: PRO NIKU
Chci poprat radost s jizdy,vitr v penezence to nebude s dieslem nikdy,po Evrope uz dela cenovy rozdil(v korunach) i pres 10 Kc na litr.U nas chvalabohu zatim ne.(Ve Svycarech je nafta drazsi nez benzin-ale zase vzhledem k prijmum :-)).Nenechte si zkazit dojem z teto rubriky,odpoved DIMa je natolik originalni,ze se az ptam,kde na to chodi ;-).Vyborne. -
Diamant 31.03.00 23:03
« Rastlinný olej
Ja som ten dokument videl tiež. Neviem, čo je na tom pravdy. Chcelo by to vyskúšať. Ja však mám benziňáka. A do Golfu si to dať netrúfnem, lebo nie je môj. Mohol by to niekto skúsiť najprv na niečom staršom. Ale inak dieselový motor bol pôvodne navrhnutý na uhoľný prach, lebo je ho v Nemecku dostatok. Ešte dobre, že vyhrala nafta. :o) -
« Re: Avengerq
To JS: Hehehe, ty seš fakt frajer. Nemůžeš si zabránit, abys nerejp. Dám ti radu. Kdo lže, ten krade! Tak se tu nevykrucuj holobrátku. Na baby ve vinárně možná dojem děláš, lidi tě asi děsně žerou a manželka se každý večer modlí za to, že si tě vzala. Na mě ale nesekej. Nemám to rád. A tebe už dávno ne. -
« Avengerq
omlouvám se, že jsem se nějak dotkl občasného cenzora v této rubrice. jinak šlo o ironii na málo místa v octávce a jinak taky nešlo o péro ze sedačky. to mě myslim tlačilo do zadku (teda do zadečku pro ty teplejší) jen v jednom nákl. autě..... berlingo nebo tak něco. -
« PRO NIKU
Bionafta není nafta s živou biologickou strukturou bifidus aktiv ale je to palivo podobné naftě vyrobené lisováním řepky olejky......vlastně rostlinný olej. Mimochodem viděl jsem na nějakém satelitu, jak nějaký Rakušan lil do Feldy diesel normální rostlinný olej na saláty . Fakt !! A ukazovali servis, kde po kontrole konstatovali, že je to bez následků. A údajně byl ten olej ze supermarketu levnější než nafta u pumpy....Tankoval s košíkem mezi regály :-)))