OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« to OCTAVIE
muzes mi, prosim, poslat grafy, ze kterych jsi vychazel pri zjistovani hodnot do te sve tabulky ? Jestli je mas k dispozici (a nejsou to jen zbozna prani, abys sis dokazal, ze ma tvuj tatik to NEJ auto), posli je na fija@mycampus.com
Ma-li nekdo jiny k dispozici prubehy vykonu a toc. momentu motoru 1.6/55kW a 1.9TDI/66kW, at napise, kdo ma pravdu - ja nebo OCTAVIE ? Diky. -
« Re: 7,4,2000
OCTAVIE, nanapadlo te, ze tvuj kamarad mel o trochu vic rozumu? Auto je technicky system jako kazdy jiny a nedela mu moc dobre, ani jeho pasazerum honit jej kolem maxima toho co muze. Pokud pojedes na 70 - 80% maxima, tak u normalniho vozu stredni tridy to je take 160, ale brzdy a podvozek budou (za predpokladu, ze neni problem mezi sedadlem a volantem) stihat. Jiz se svou OCTAVII muzes poznat rozdil ve 140 proti Favoritu - pokud jsi v necem jinem jel. -
« Re: 7,4,2000
No jasně, už jsi nás všechny přesvědčil, TDI je slabá sračka a 1.6 55kW, nejlepší vytočený na 5500, to je dělo..., nechceš toho už nechat?
Kolik máš sakra najeto, že děláš takovýhle soudy?
Jel jsi vůbec někdy v něčem jiným, než je tátova Oktávie? To až si koupíte něco jinýho, silnějšího , rázem to taky bude "the best"?
Teda já mám najeto s vlastníma autama něco kolem 400 000 (za sedm let ježdění), ale takovýhle soudy bych si nikdy neriskl... -
« 7,4,2000
Včera jsem se vrátil z trasy dlouhé 280 km z toho přibližně 30 procent po dálnici těsně před Brnem až asi 100 km na Prahu. Až na občasný déšť hlavně za Brnem bylo vše parádní. motor klidně vytočí 178 těsnš před 180 na rovince a ze stoupání není probléb 180 a více ale byla moc zacpaná dálnice takže se to moc rychle jed nedalo. Na zpátek jsem jel s kombi Octavie 1.9 TDi byli tam 3 osoby já jsem byl sám a v dynamice to bylo dost poznat Tdi jel o kus hůř jenom mě to přesvědčilo o tom že Tdi je velmi VELMI slabý motor.Ale je osvědčený spolehlivý úsporný až na tu jeho dynamiku!!! Ovšem kdybych měl zátěž tak bych neměl šanci ale 1.6 prázdná jezdí Velmi DOBŘE. Jen má VELKÉ mínus nesnáší zátěž už při třech osobách jede o hodně pomaleji.""ale proto taky jezdím sám """ -
« to DIAGRAM
Takže ve prospěch jasně vyplívá že TDi nemá ani náhodou šanci když se motor 1.6 točí až k omezovači nebo spíše lépe řečeno jen k 5500 otáčkám "těch 100 otáček raději vynechat nezdrží se aspoň tím že se mu vpne plyn" a tím má lepší dynamiku až po 3 rychlostní stupeň Ono totiž 1.6 má od 3500 otáček skoro stejný výkon ale hlavně má větší točivý moment v dalších otáčkách jeho rozdíl toč. momentu se jenom zvětšuje. TDi má výhodu jen v kopcích kdy z nižších otáček ho lépe táhne jeho vysoký toč moment kdežto u 1.6 se musí čekat na překročení 3500 otáček kde začíná tlačit do sedadel. -
« DIAGRAM 1.6 1.9TDi
Motor 1.6 55kw má tyto vlastnosti od 1500-5500 otáček 1500)15kw111Nm) 2000)26kw127Nm) 2500)32kw130Nm) 3000)41kw132) 3600)49kw135) 4000)52kw124) 4500)55kw116Nm 5000)54kw103) 5500)53kw93Nm ---------MOTOR 1.9 TDi má tyto vlastnosti od 1500-4500 otáček 1500)24kw51Nm 2000)49kw210nM) 2500)54kw172 3000)59kw149Nm 3500)63kw128Nm 4000)66kw106 4500)58kw100Nm. -
« Re: Zhrnutí
byli jste taky někdy někdo na měření výkonu svého miláčka? já jo a můžu říct, že skutečnost se může od grafu v časáku dost lišit. a na závěr. potkal jsem se svojí 1.8T trabanta a můžu říct, že ten jeho motor nic moc. na rovince jsem ho dostal už po 2 km. jediný co jsem mu záviděl bylo víc místa v kabině, ale kufr měl určitě menší!!! :-))) -
« Re: Zhrnutí
Fija podívej se na mé údaje a uvidíž ten rozdíl úplně jinak a to že ve vyšších otáčkách má 1.6 mnohem větší točák Máš špatné informace!!!!!!!!
jak může mít octavie při 4500 55kw když má až při 4600 a jak může mít při 5000 taky 55kw prostě v tom nemáš pořádek. -
« Re: Zhrnutí
Kdo chce kam, pomozme mu tam. Kdyz jsi mel za sebou prvni 10.000 jake jsi mel dojmy? Prvnich 150.000 jsem najezdil na Favoritech / Formanech a bylo to pro mne svetove auto . . . az do chvile nez jsem si sedl do auta. Take jsem byl okouzlen "raketovou akceleraci" motoru 1.3, tehda jeste s karburatorem. Dnes se do toho bojim sednout. Jinak me moc bavi panove na dalnici, co se kolem proriti ve F nebo Octavii 55KW dolu kopcem, ale jen co zacne silnice trochu stoupat, dochazi jim dech. Kdo s TDI ani s D nejel, nevi o cem mluvi. -
« Re: Zhrnutí
pokusny prispevek s :
OCTAVIE: aby bylo jasno, tak je potreba rici, ze max. otacky pro 1.9TDI jsou cca 4600/min, pro 1.6/55kW asi 5300/min. A ted ke skutecnym hodnotam (dle grafu DIAMANTa): prvni hodnota plati vzdy pro 1.6/55kW, druha pro 1.9TDI/66kW;
3500/min -> 48 kW/ 135 Nm - 60 kW/ 170 Nm
4000/min -> 52.5 kW/ 129 Nm - 64 kW/152 Nm
4500/min -> 55 kW / 115 Nm - 65 kW/ 128 Nm
5000/min -> 55 kW / 102 Nm - neuvedeno
tedy i v oblasti max. vykonu a toc. momentu 1.6/55kW je na tom TDI stale lepe. Ale porovnejme jeste oblast max. toc. momentu 1.9TDI:
1500/min -> 20 kW/ 117 Nm - 25 kW/ 186 Nm
2000/min -> 28.5 kW/ 125 Nm - 40 kW/ 210 Nm
2500/min -> 37 kW/ 130 Nm - 47.5 kW/ 201 Nm
takze dynamicke vlastnosti ma v grafech lepsi 1.9TDI - o skutecnosti te ale stejne nikdy neprasvedcime (vis vubec, co jsou to ty tve "nM" ? - to neznamena "ne MAMO" ale Newton metry, psano tedy Nm! obdobne "kw" neni "kiwi" ale "kilo Watty" - jmena piseme s velkym pismenem na zacatku, ucili nas to jiz ve DRUHE tride.... GRRRR proc se necham vzdycky tak rychle vytocit ?!).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!