OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Nova Octavia
Zdravim vsechny motoristy,
vcera jsem si po dlouhem zvazovani a dukladnem vyberu konecne objednal nove auto.Bude to Octavia 1,9 Tdi 81KW,model SLX v cerne metalize.Puvodne jsem se rozhodoval jeste mezi Focusem/to byl vazny kandidat/,Lagunou a Golfem.Octavka mi vysla jako nejlepsi pomer cena/vykon/uzitna hodnota.
Pevne doufam,ze jsem se rozhodl spravne.
Prosim napiste mi Vase zkusennosti s timto typem.Jak nejlepe zajizdet,na co si dat pozor atd...Predem dekuji za pratelske rady.
Kamil -
« Distanční podložky....
Dal jsem si na auto distanční podložky, které jsou na každé poloose 2,5 cm. Auto tím získalo skvělé vlastnosti do zatáček, a dokonce zmizel efekt podhuštěných gum, na který je Octavia náchylná (t.j. pískot podhuštěné gumy v zatáčce již při menší nájezdové rychlosti) Bojím se ale, že tím odejdou brzy ložiska...nemáte s podložkami někdo dlouodobější zkušenosti? -
« Re: odchazejíci podvezek
mám nakrouceno s Octavií 75.000 km , když jsem to měl na Vectře , tak už jsem se po novém podvozku poohlížel, ale s Octavií na to nejmíň ještě 40.000 km nepomyslím (můj odhad) Je sice pravda, že už auto není tak pevné v krutu, jako bylo nové, ale stále je to super. Mám pár známých, kteří mají najeto již přes 100.000, a podvozek pořád drží, a zatím jsem slyšel výtku na podvozek - jen tady. Vysvětli teda, kde jsi tuto informaci získal, a trochu ji zkus upřesnit. -
« Jizdni dojmy
Zdravim vsechny! Komentovat Octavianovy kilometry asi fakt nema cenu. Skutecne dobry ridic o sobe nikdy neprohlasi, ze je dobry, natoz vyborny. Ale zda se, ze jste drobek odskocili od puvodniho tematu v rubrice. Po necelych dvou mesicich a 8tkm s mou novou TDI 81kW mam zhruba tyto dojmy:
Motor super, spotreba skvela, vynikajici brzdy, razeni presny (a bez selestu). Nekolik mensich problemu jsem vsak mel. Auto trochu tahlo doprava, do 100km/h neznatelne, ale na dalnici to bylo trochu znat. Byla rozhozena sbihaviost, v servisu na optice namerili na LP kole -1.5mm a na PP -4mm ! coz je v obou pripadech mimo toleranci, laicky si myslim, ze se kola spis rozbihaly nez sbihaly. Stalo me to 1000kc (do servisu jsem jel az po mesici, protoze jsem driv nemel cas a nevim, jestli se na to da uplatnit zaruka nebo ne). Dalsi problem byl, ze asi kazde pate zamceni auta dalkovym ovladacem nefungovalo, jen klicem ale neblikala kontrolka. Stacilo ale zapnout a vypnout zapalovani a pak se to zamklo bez problemu. Asi po tydnu se to ale samo spravilo a uz mesic je to OK, nevynechalo ani jednou.... Dalsi vec, asi po mesici provozu se mi utrh ten plast po motorem. Sam od sebe, po 250km na nemecky dalnici. Na auto jsem dost opatrnej, o zadnej obrubnik jsem nevzal.. nicmene docoural jsem s tim az domu, v servisu to prisroubovali poradne, v ramci zaruky zdarma, vymenovat se to nemuselo, je to jen drobek obrouseny, ale jinak neposkozeny. Posledni moji vyhradou je lehce pulzujici spojkovej pedal, viz muj prispevek v rubrice "konstrukcni vady". Nicmene jsem s jizdnimi vlastnostmi auta nadmiru spokojen, mohu srovnavat se starou Primerou 2.0i a BMW 316i a za ty penize je oktavka fakt dost dobra. Je to ale muj prvni diesel ve kterym jsem kdy sedel, takze nemohu srovnavat pruznost TDI s normalnim D, nebo TD. To je zhruba vse, doufam, ze jsem vas mym dlouhym prispevkem k tematu moc neotravil, pokud ma nekdo blizsi informace ke geometrii naprav a jednotlivych parametru, rad se neco dozvim. Diky moc a diskusi zdar !
-
« Re: kilometry
Skutecne, vzdycky kdyz se citim nejhur tak jdu sem a hnedka se mne zvedne nalada :). Akorat jsem chtel napsat, ze z vlastni zkusenosti musim nesouhlasit s tim, ze kdyz nekdo najede par tisic v Oktavce 55kw je hnedka lepsi nez ten ktery ma stotisic v nejakem krapu. Naucit se jezdit se da nejlip v poradnem delu, kde koneckoncu nic jineho nezbyva, nebo v slabem aute se spatnym podvozkem. Kdyz vidim lidi, kteri nikdy nic takoveho nepoznali a vidim, co si k autu dovoli a to auto jim to odpousti, tak mi hnedka stoupne sebevedomi (trenoval jsem na te druhe skupine :) -
« Re: kilometry
OCTAVIE: ...já třeba jezdím mnohem líp jak řidič který má i 100 000km...
Já vím že jsem vynikající řidič i když těch kilometrů zas tak moc nemám...
Umím předvídat a mnoho...
teda ty seš třída..., tebe bych chtěl mít doma. K tomu všemu mám jen málo připomínek:
a) samochvála smrdí
b) je smutné, že si myslíš, že už teď jsi mistr světa amoleta, o to tvrdší budou pozdější následky
c) tomuhle "," se říká čárka, která odděluje od sebe věty, jednu větu většinou poznáš, že je tam takové to slovo, co znamená nějakou činnost (sloveso)
d) Kolik kilometrů že jsi to najedl?
e) Pokud stejným způsobem mluvíš, jako i píšeš, musí to být opravdu legrace, s tebou komunikovat... -
Diamant 11.04.00 23:50
« Re: Výkon / toč. moment to OCTAVIE
To Octavie: Keď na tú krivku klikneš, tak sa zväčší. Ale na to treba vysokú školu, aby si na to prišiel.
To petous: ja viem, že reálne sú grafy omnoho kostrbatejšie a líšia sa kus od kusu. Tieto hodnoty sú od výrobcu. Teda asi nejaký stred alebo čo. Ale podľa tvojho fyzikálneho hľadiska by potom nemohli byť správne ani krivky 1,8T u ktorého je pri konštantnom toč. momente stále rastúci výkon. A taktiež všetky dieselové motory by nemali existovať, lebo výkon rastie a moment dokonca klesá. Skús nám napísať reálny vzťah medzi výkonom a točivým momentom... -
« Re: kilometry
to zoom: ZLATA SLOVA, DO MRAMORU TESAT!!!
to OCTAVIE: z toho, cos napsal, je jasne, ze: bud vubec nemas ridicak a jen si hrajes na pirata silnic, anebo jsi vemeno, jakymu neni rovno. V tom druhym pripade doufam, ze az to nekdy nekam nasijes, neublizis nikomu jinymu, jenom sam sobe (a i to pokud mozno co nejmin). -
« Re: kilometry
. . . i v 60 se da krasne zabit. Uznavam ale, ze ve 160 to mene boli. Je dobre rozlisovat mezi zkusenosti a jizdnim stylem. Ta zkusenost je o tom, ze za zatackou, kterou hvizdnes 120 ale nevidis do ni, jede nahodou mix Tatra, co nezna bratra. A ta zkusenost ti rika, ze tam muze byt. Pak potes panbuh BRAVURY i se zavodnim plynem. -
« Re: Výkon / toč. moment to OCTAVIE
No OCTAVIE, pokud zapojis mozek, prijdes na to sam. Je to hezka stranka, ale pro 1.9TDI/66kW nemohou byt tabulky spravne (taky cejchovani grafu je na p...).
Porovnej sam 1.9TDI/66kW a 1.9TDI/81kW - spisckove hodnoty toc. momentu jsou 210Nm/235Nm, pritom dle CIMBU by melo mit 1.9TDI/66kW pri 1500 ot. 51Nm, ale 1.9TDI/81kW 185Nm !? Trosku divny, ne, kdyz pri 2000 otackach maji oba motory max.
A i pokles je radikalne odlisny - pri 3500 ma slabsi TDI mit 128Nm, silnejsi 180Nm, pri 4000 pak 106Nm/152Nm !? Pro _VELMI_ podobne motory (konstrukcne) s jedinym podstatnym rozdilem v systemu turba (ktere ma tak vliv na vykon, vyrazne mene ale na prubeh toc. momentu) je to podivne, coz ? Se "stejnym" turbem jako slabsi TDI je i 1.8T, a tam je pokles toc. momentu s otackami vyrazne nizsi (obdobne jako u silnejsiho TDI). Takze ja jsem ke spravnosti uvedenych udaju pro 1.9TDI/66kW velmi skepticky. Navic, kdyz s tim autem jezdim, tak myslim poznam udajny rozdil 160Nm pri 1500/2000 otackach - ten tam proste a jednoduse neni.... subjektivne mohu jedine potvrdit priblizny prubeh toc. momentu jako je uvaden u TDI silnejsiho provedeni.
Omlouvam se, ze jsem se tak rozkecal, ale hutneji jsem se nemohl nevyjadrit. -
« kilometry
Nevím proč hodnotíte zkušenost já třeba jezdím mnohem líp jak řidič který má i 100 000km on to má najeto ve 120 či vazu nebo trabantu a to pak dnes v takovém provozu kde se už dávno nejezdí 130 mám mnohem víc zkušeností. Já vím že jsem vynikající řidič i když těch kilometrů zas tak moc nemám ale jak bych mohl mít že najed 50 000 mezi tím není žádný rozdíl. Umím předvídat a mnoho ... A třeba i řidič kamionu co má 500 000 tisíc v KAMIONu pak přesedne na osobní a je z toho roztřepený najednou už nejede do kopce 60 musí taky předjíždět jinak by si linul jak šnek. atd.. a mnoho jiného. Co mi dají další desetitisíce kilometrů nic víc jak seberou peníze za benzín , zkušenosti se sbírají v prvních 10 000km -
« Re: Výkon / toč. moment to OCTAVIE
Tak nevím ale díval jsem se ale jsou to jenom malé prťounkaté grafy které vůbec nic neříkají možná s lupou. Já jsem své informace hledal u autorizované TUNING společnosti jen pro vozy ŠKODA takže je to vše graficky ale FIJA hlavně tabulkově !!!!! Takže se tam podívej [odkaz] a pak mi dej vědět 1.6 má od 3500 otáček pořád vyšší toč. moment!!! Myslím že tyto stránky jsou mnohem přehlednější a hlavně naučné pro motory od MB Kdo si chce najít pro svůj motor graf tak tam najde i spolu s tuningem. -
petous 11.04.00 13:58
« Re: Výkon / toč. moment
No nevim. Zdají se mi ty grafy nějaké cinknuté. Obzvlášť třeba graf srovnávající motory 13MPi 40 a 50kW má momentové charakteristiky posunuté vzájemně od sebe cca o 10% v celém průběhu, ale to mu vůbec nebrání, aby se výkonové křivky protínaly. To je trochu proti přírodě nebo ne ? Zdá se mi, že jsou to křivky podle křivítka nebo z magazínu. Ty z motorové brzdy vypadají většinou jinak.