OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« nehoda
Fotky našeho autíčka asi hned tak nebudou z důvodu menší autonehody, sice jsem zachránil cose dalo ale odnesl to blinkr, blatník, nárazník a taky jsem si všiml utrženého umělé hmoty nad koly ta umělá hmota jeden ten vrut se utrhl . A ani nevím jestli si vůbec ještě zajezdím. Dopravní policie jednoznačně udala viníka toho imbecila cose nedívá do zpětného zrcátka a JAK JSEM HO PŘEDJÍŽDĚL TAK ON ZAČAL PŘEDJÍŽDĚT TAKY KDYŽ JSEM BYL V PŮLCE JEHO AUTA TAK JSEM MU UHÝBAL DO KRAJNICE A BRZDIL NO CHYBĚLO 60 CM A NIC BY SE NESTALO. Nakonec se střetl můj pravý bok a jeho levý zadek. Ale snad to zaplatí pojišťovna. -
« Re: Tuning motoru
Že se Kerscher nezmínil, že má oficiálního dovozce do ČR...... ale když to někdo tvrdí, tak má k tomu důvod...asi... Nabízíme tuning motoru 1.9TDI 110PS na 140PS a 305 n.m krouťák za cenu 20.400,- bez DPH , ale dá se jít i dále..... V praxi tu máme Octavii 9/98, která má najeto 49.000, a zatím žádné negativní odezvy motoru. Auto s přečipováním jede, jak s vyměněným motorem, a subjektivní pocit vyvolaný z obrovského krouťáku je, že to jede líp jak 1.8T (maximálka je ale tak u tacho-220)Je to k tuningu skvělý motor.....[odkaz] nebo na rsd@seznam.cz -
« Re: Tuning motoru
Ptej se u firmy AUTOKOMPLEX (www.chiptuning.cz), jsou výhradními zástupci fy Kerscher(www.kerscher.de).
Nejznámější firmy - ladiči diesel čipů jsou Kerscher, Wetterauer, Digi-Tec.
Nejdřív bych motor zajel, pak nasadil čiptuning (pozor na levné tvz. Powerboxy - předřadné jednotky, které nemají s úpravou programu nic společného - pouze falšují data dodaná čidly - např. vidno u sportmotor.sro.cz). -
« Re:
Common Rail - vysokotlaké čerpadlo + zásobník -> vstřikovače
Pumpe-Duese - každý vstřikovač má svoje čerpadélko, poháněné od vačkového hřídele.
U přímého vstřiku se palivo vstříkne přímo do spalovacího prostoru v prohlubni pístu - rychlé explozivní hoření (pro zmírnění rychlosti se používá série předvstřiků).
U komůrkového motoru se palivo vstřikuje do komůrky a kanálkem postupně prohořívá až do spalovacího prostoru (pomalejší hoření, měkčí chod, ale menší účinnost).
-
« Tuning motoru
Jeste nekolik tydnu zbyva do odberu me nove Octavie TDI 81KW a uz uvazuji i o zvyseni vykonu a tocaku.Mate nekdo zkusenosti s cipovanim?Je dobre to udelat hned u noveho motoru,nebo je lepe ho nejprve zajet?Pokud nekdo jiz dlouhodobe jezdite s tuningem,prosim podelte se o sve zkusennosti,ceho se vyvarovat a podobne.
Kamil -
« Re: 1.6/74 nebo 1.9TDI/66
Na dálnici je lepší TDI. A 280 kkm určitě vydrží. Podle interních materiálů VW je životnost motoru TDI 85 kW (Pumpe-Duese) do GO cca 250 kkm. Jednoduše si spočti, o kolik je ten motor zatíženější proti 66 kW..., myslím že TDI kontra dálnice = 350 kkm do GO. -
"-- skrytý --" 21.04.00 12:57
« Re: 1.6/74 nebo 1.9TDI/66
Mám Combi 4x4 TDI(66kW). Spotřeba je o něco vyšší poslední dobou jezdím rychleji cca 130-170 za 6,9-7,2l (4x4 papá více).Mám najeto 7 kkm a teprv teď se to rozjelo (naučil jsem se s tím jezdit). Je méně dynamická než benzín, ale krásně tahá (kopce-dálnice). Jako bývalý zapřísáhlý odpůrce nafty se kaji a hluboce omlouvám. -
« Re: 1.6/74 nebo 1.9TDI/66
mam 1.9TDI/66kW, myslim, ze ten motor je schopnej tech 280tkm vydrzet bez generalky. Spotreba pri udavane rychlosti na dalnici cca 5.5-6l/100km. interval vymeny oleje je u obou motoru stejny - 15tkm. Myslim, ze existuje rubrika se srovnanim primo obou motoru v Octavii, hledej tam dalsi nazory. -
« 1.6/74 nebo 1.9TDI/66
Cus all
Resim problem, do ceho skocit, jestli si mam vybrat TDI/66, nebo benzin 74. Zajimala by me prumerna spotreba techto motoru predevsim pri jizde na dalnici okolo 140-160km (vetsinu cestovniho casu travim na nemeckych dalnicich) a pak take jak casto se musi menit olej u diesla.
No a posledni otazkou, kterou bych se rad dozvedel je porovnani zivotnosti techto dvou motoru. Rika se , ze dieselovy motor je neznicitelny, ale pry u turbodieslu neni zivotnost nijak zavratna. (Predpokladam, ze bych mel najet behem 5 let cca. 280tkm a nerad bych abych behem teto doby musel delal 2x generalku ;-))) ) -
Diamant 21.04.00 00:00
« Re: 1.6 1.9 TDI
Ááááále, čo vy viete. Keď si JA do tej babkinej Octacie Combi 1,4 doplním CDčo, ofuky, kožušinku na volant, dva biele pruhy cez celé auto (teraz nám také striekajú na cesty, možno ušetrím za fóliu) tak okolo tej 1,9 TDI len tak preletím. A keď olej vymením každých 2000 km (pri okolitej teplote nad 25°C každých 1500 km), tak už budem môcť prenasledovať aj 1,8 T! Pcha, kam sa vy hrabete s dajakými 66 či 74 kW. Ja už súperím len s autami nad 100 kW. Ale to až potom, čo si namontujem rozširujúce vložky na nápravy. Lenže keď budem chodiť rak rýchlo, je nutné aby ma bolo dobre vidieť. Preto si zadné svetlá zastriekam na zeleno a dopredu si nainštalujem modré "xenonové" žiarovky H4. Ešte len potom uvidíte.
A keď ptom asi rýchlo v pruhu pôjdem prach ma nepredbehne nový ferrrrari s malým f a vela r idem už aj 254,8 km/h hodnotím... Rozumeli ste mi, nie? -
« Re: to fija
teda RDS, to je jediny, co ti na LX zavidim. Protoze v pripade nouze se teda v GLX spat da, ale jen se dvema spacaky na podlaze - a vozit s ssebou na ryby TRI spacaky pro jednoho cloveka, to uz je teda dost otrava... Jeste ze je ten kufr tak velkej :-)
to OCTAVIE: skoda, ze jsi jeste nikdy tu TDI neridil. Protoze pak bys pochopil, jak moc se tu zesmesnujes. I kdyz, u tebe nelze snad ani tolik inteligence ocekavat... Proste ty a Luda Sobota, dohromady snad to stovku IQ date :-) -
« Re: 1.6 1.9 TDI
Jdi s tím už k šípku. Nejdříve bych ti doporučil alespoň zhruba prostudovat pravidla českého pravopisu...
začli jsme předjíždět a on ještě pak mě tak jsem to točil na 3 až k 5200 a do té doby neměl šanci mě předjed... předpokládaje, že tě chtěl předjet, nikoliv sníst (předjed), konstatuju, že jsi pěkný prase, protože jsi se právě přiznal k tomu, že jsi tomu řidiči bránil v předjetí... -
« 1.6 1.9 TDI
Dnes jsem se po delším výpadku ze strany školy projel v Octavii 1.6 Glx a tak sem s těmi dojmy:, Už to není taková nuda jako v zimě nebo na jaře jízda už je pestřejší vždyť nám taky začíná vše kvést zelenat atd.. ach ti TDI čáci musím vást zklamat. Když jsem jel za kamionem a za mnou byla další Octavie 1.9 TDI 81kw a začli jsme předjíždět a on ještě pak mě tak jsem to točil na 3 až k 5200 a do té doby neměl šanci mě předjed a to prosím už bylo v zatáčce takže když jel vedle mě tak měl kratší dráhu. Motor TDI jede skoro na chlup stejně když jsem jel za ním a on to viditelně držel kick down abych ho nepředjel jeli jsme stejně pak už v rychlosti 140 víc nejel ale to je slabina 1.6 kdy se nedá přeřadit na 4 jelikož by to moc nejelo a na 5 když by jenom trochu na to šlápl tak bych neměl šanci protože TDI má mnohem lepší tah na 5 ve 140km/h než 1.6. Potom po další obci už jsem ho předjel ve 110 na 3.´´´====== Ano TDI 81 kw je dobrý na dálnici by se asi rozjel dost ale vše mimo dálnici je na tom stejně. Ono totiž 1.6 do 4 stupně jede zcela totožně ve vyšších otáčkách i lépe ale slabinka jsou rychlosti nad 140 do 160 pak po 160 jede i na 5 velmi slušně. -
« Re: Jedine JA
Pokud nemáš kožich na volantu, cédeéčko pod zrcátkem, tygří potahy, a ofuky, tak to je fakt vo ničem :)))) Jo a s těma Bravurama se závodním plynem je to pravda, jdi do nich, fakt seděj :)))!!! Ale jinak sis to vyšperkoval krásne, kam se hrabe Octavia :)))) Tady je fakticky * :))))))))
Jakym zpusobem presne provedete zvyseni vykonu?
Neodpovedel jste mi zda je lepsi auto nejprve zajet ci nikoliv?Nesnizi se vyrazne zivotnost motoru?Montuje se po uprave intercooler,nebo to neni potreba?
Chapejte za vuz dam pres 600KKc a nechci ho po 100KKm odepsat.Vyssi vykon me laka,ale ne za kazdou cenu.Uvadite,ze jeden vuz Vam jezdi bez problemu 49 KKm,to se mi jako argument zda neprijatelne.
Jak hodnotite firmu CIMBU.CZ?Jejich stranky ne me zatim udelaly ten nejlepsi dojem a navic nabizi totez za mene penez.Prosim vyjadrete se...
Kamil