OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: cena vers cena
Tys' někdy viděl BMW 325 tds s čiptuningem, mezichladičem z Mercedesa SLK, a 225 tkama gumama na O.Z. Exlusive za 200.000,-? Já teda ne...
BTW to auto je *moje vlastní* takže si na něj dávám větší pozor, než ty na to tatínkovo...
BTW2 ten závodní plyn asi asi pěkně prodražil, myslel jsem, že 1.6 Oktávie je levnější, než "skoro 500 000" (BTW 500 000 tisíc - to je půl miliardy ne?)... -
« Re: Zábeh motora
Ono to stím třením zas není tak jednoduché. Na první pohled to má logiku : záběh raději opatrně, až se sníží tření, pak se to dá vytáčet. Je tady však jedno ale: ve vyšších otáčkách jsou silové a třecí poměry výrazně odlišné od těch v nízkých otáčkách a proto je, podle mého, důležité občas krátkodobě poslat motor i v záběhu do vysokých až maximálních otáček. Ono totiž pokud se díly ošolichají v těch nízkootáčkových režimech, mají pak často malou ochotu do těch vysokých otáček vůbec vystoupat a hlavně pak už proces " zajíždění " v podstatě nefunguje, protože díly už jsou nějak vyhlazeny. Kdo měl možnost jet ve špatně zajetém autě ví, o čem mluvím. Je to prostě líné = jde to do otáček hodně neochotně. A pak už se můžete zbláznit. -
« Re: Zábeh motora
to Diamant:
zabeh je na stolici - to znamena, ze "neco" toci pres klikovku motorem. Myslim, ze nelze tvrdit "ma to najeto xyz km", ale "ma to natoceno xyz otacek motoru". Pritom v motoru je jiste olej, ale tepelne namahani motoru je VYRAZNE nizsi nez pri provozu s PHM. Takze neni potreba drivejsi vymeny oleje, usetris na PHM a spotrebujes nejakou el. energii. Soucasne motoru pridas na zivotnosti, protoze pokud by nekdo "zajizdel" zcela syrovy motor zpusobem zde obcas popisovanym, zrejme by motor do GO vydrzel max. 150tkm...
BTW: nove motory ve VW a AUDI (mozna i SEAT?) uz maji prodlouzeny interval vymeny (mam pocit, ze na 25tkm nebo 30tkm), pri pouzivani predepsaneho oleje. Ve Skodovce by na to meli prejit po faceliftu (ale nejsem si tim zcela jist...) -
Diamant 23.05.00 11:26
« Zábeh motora
To kamil*: Neexistuje, že motor má nabehnutých 5 kkm! To je blud. Motor sa zabieha iba tak na stolici? Ako potom vieš, že to je to tých 5 kkm? Kto by zaplatil ten benzín, sviečky a olej? Uváž, že keby ten motor bežal len na voľnobeh (bežne auto na voľnobehu pri piatom prevodovom stupni ide aj okolo 45 km/h - to kvoli výpočtu času ubehnutia tých 5 kkm). Keby sme vzali do úvahy chod bez záťaže, tak by zabehnutie trvalo 111 hodín, spotrebovalo by sa vyše 100 l benzínu. Keby ten voľnobeh bol aj so záťažou (povedzme ako auto na voľnobehu) tak by tá spotreba bola cca 140 l benzínu. Ale všetci vieme, že na voľnobehu sa v motore vo zvýšenej miere tvoria usadeniny (rovnako aj na sviečkach a vo výfukovom potrubí). Takže jediný rozumný zábeh je pri záťaži (nie viac ako 3/4) a vo vyšších než voľnobežných otáčkach. Najlepšie prevádzkových. Tak by spotreba činila u benzínového motora minimálne 300 l benzínu. Kto by to platil a čo by sa robilo vo fabrike s tým neskutočným lokálnym znečistením ovzdušia? Veď pri ročnej výrobe 400.000 áut by sa každý deň muselo začať zabiehať cca 1100 motorov. Nakoľko 111 hodín je zhruba 4,5 dňa, tak by súčasne muselo bežať vyše 4500 motorov. Taktiež je zaujímavé, prečo nie je na výkladoch autosalónov vylepený nápis "Naše vozidlá sú už zabehnuté!". Prvá výmena oleja by potom bola naplánovaná o 5 kkm skôr. Jednoducho nezmysel. Zabehnúť si musí motor každý sám. Alebo si myslíš, že predajca, ktorý často ani nevie, aký výkon či dĺžku má to a to auto v salóne, má lepšie info o zábehu než výrobca, ktorý zostavoval dokumentáciu k vozidlu?
Motor šetriť pri zábehu skutočne nemusíš. Tvoja vec. Ale počas prvých pár stovák až tisíc kilometrov je na pohyblivých dieloch mnohonásobne väčšie trenie, nakoľko diely ešte nie sú absolútne hladké a majú pomerne malé vôle. Pri vyššej záťaži sa exponenciálne zvyšuje aj opotrebenie. Navyše motor je aj tepelne viacej namáhaný. Auto bude skôr fit (rozumej, trenie v motore skôr klesne vďaka väčším vôľam) a motor je skôr schopný podávať vyšší výkon. Ale má nižšiu životnosť. Tá je daná dosiahnutím takej vôle, ze klesá kompresný pomer, do spaľovacieho priestoru sa dostáva olej a pod. Už nepodá taký výkon, ako kedysi. -
Diamant 23.05.00 11:23
« Teoria a prax
To OCTAVIA: Kto jazdí autom, tak to veľmi dobre vie. Hlavne, ak jazdí Feliciou. Keď sa správne radí a motor sa točí tak akurát, tak aj Felicia vie byť dynamická. A ten, kto nejazdí a len sa díva na grafy, tak musí pochopiť, že ak chce z auta dostať maximum, musí otáčky motora držať v okolí maximálneho výkonu. Tak neviem, o čom tvoja "prednáška" bola. Ale aj ja sa ti vopred ospravedlňujem, ak som to nesprávne pochopil. Vieš, ja sa na auto chodím do garáže len pozerať (za cca dva roky som napozeral 31 kkm). A ešte by som zabudol. Na Golfe som vypozeral z celkového počtu 54 kkm asi 35 kkm. Ale ja viem, je to priveľa na to, aby som o tom niečo mohol vedieť. Takých 10-15 kkm je dosť. -
« Re: Octavia pod lupou
Taky myslim, ze tvrdsi sedacky jsou lepsi. Vyraz "na pohled laciny plast" je ponekud snobsky, ale budiz. Z Tveho prispevku se mi zda, ze pravazuji klady, je to tak?. Blbosti jako semis, ucho kufru, nebo "lacine plasty" mne nezajimaji. (Ja Octavii nemam, jel jsem jen jako spolujezdec, ale libi se mi) -
« Octavia 2.0 SLX
Tak co, ještě jsem tu neviděl žádného příznivce velkého objemu a vůně benzínu zároveň.
Asi jsem chtěl optimalizovat náklady na nový vůz a jelikož jsem se chtěl vejít do 550 tis a mít rychlý vůz a zároveň vyšší dávku komfortu a super jízní vlastnosti.
tedy jsem zvolil 2.0 SLX a doplatil jsem Climatronic a 16" kola.
Motor šlape jako hodinky a poté, co jsem se od prosince trápil se zimními pneu a jenom 15" koly, jsem na jaře vybatolil zbrusu nová kola INTRA a nízkoprofilovými DUNLOPY jsem se nestačil divit. Auto sedí v zatáčkách jako vlak na kolejnicích a to auto nejde utrhnout.
Jelikož se jedná o druhý nejsilnější motor v Oktávce, aniž bych se nechtěl dotknout dieselů, má málo konkurence na našich silnicích.
Jasně1,8 20V s turbem, když chce, tak mě nechá se slzou v oku daleko za sebou, ale já mám zase pohodý zátak od nižších otáček a nemusím se bát, že se mi rozsype turbo za několik desítek tisíc.
Tak kdo mě podpoří? Nebo jsem s 2.0 exot nehodný zájmu?
-
« Re: Octavia pod lupou
Nezbývá mi než souhlasit. Jen bych se zastal tvrdých sedaček. Na delší cesty je považuji za daleko vhodnější. Absolvoval jsem cestu cca. 1600km na jeden zátah (střídali jsme se dva) a musím říct, že jsem byl daleko méně unavený než po dvouhodinové cestě do Brna v Renaultu 19 s pohodlnými - měkkými sedačkami. Ale jde určitě hlavně o individuální preference a také o zvyk. -
« Re: Octavia pod lupou
Jo s tímto tvrzením se nedá než souhlasit. Po uvedení Faceliftu se sice nedočkáš mikroplyše ale barvy potahových látek a trochu pozměněný materiál plastů by měly přijít určitě. Jinak jsem si dal nahoru střešní křídlo a už nemám takové problémy se zadním stěračem (teda bez...), máte někdo podobné zkušenosti? -
« Octavia pod lupou
Pokud mohu Octavce neco prece jen vytknout,tak je to:
-tvrde,nepohodlne sedacky,postradajici vyraznejsi bocni vedeni
-mirna nachylnost na silny bocni vitr/pri vysokych rychlostech/
-tvrde hlavove operky jsou stale jeste ergonomicky nevyresene
-pouzity svetly,na pohled laciny plast na spodni casti palubovky a na dverich
-nepouzivani mikroplyse u SLX verzi/hruba potahova latka pusobi lacine/
-nedoreseny odtok vody pri otevreni namokleho kufru/cast vody steka primo dovnitr/
-chybejici zadni sterac
-bez doplnku pusobi karoserie syrovym dojmem
-spatny vyhled sikmo vzak pri couvani
-textilni pruh latky na zavirani kufru/u SLX hruza!/
-zvyseny prunik necistot na oblast vnitrnich prahu a podbehu/po trech dnech deste totalne spinave a to se oteviraly jen dvere ridice/
-abych si nerypnul-tragicky malo mista na zadnich sedackach
Pokud jsem zde uvedl zapory ,slusi se uvest i klady tohoto vozu:
-jedinecny motor TDI s opojnou dynamikou a neskutecne nizkou spotrebou-v dobe zajezdu prum. 6,1 l/100 Km a to tocim do 4 tis.ot.Domnivam se ,ze tento motor nema v soucasne dobe konkurenci.
-kvalitni podvozek bez zaludnych jevu
-presne rizeni s optimalnim ucinkem posilovace
-sametove,presne a kratke razeni
-kvalitni dilenske zpracovani,nic nevrze a neskripe/s vyhradou k nekterym pouzitym materialum/
-naprosto skvele az jedovate brzdy s obrovskym deceleracnim ucinkem
-pouzite mekke materialy na horni casti palubovky
Takove jsou tedy moje zkusennosti s Octavii.
Co vy na to ?? -
« Re: Zajizdeni:
Souhlasím s Tebou. Mam 1.9 TDI 66kW a v prodejně mi řekli, že to už v podstatě zajetý je. Jel jsem s tím zatím nejvíc 180 km/h a pohoda. Muj kámoš má 81 kW a v Německu na dálnici jel 210 a řikal, že by to ještě zrychlovalo. Jinak nejsem žádnej vrah a tu rychlost jsem zkoušel na prázdný dálnici - když už něco poseru, tak ať to neodskáče někdo jiný. -
« Zajizdeni:
Takze,abych uvedl veci na pravou miru.Ten pribeh se stal presne tak jak jsem ho napsal.Samozrejme,ze vsechny udaje o rychlosti jsou dle tachometru/jak znamo odchylka je kolem 7 az 10%/.Jinak co se tyce zajizdeni:Nez jsem auto koupil,mluvil jsem s mnoha lidmi z oboru a vsichni az na par vyjimek maji ten nazor,ze v zajizdeni se nema motor vubec setrit,ba prave naopak.U dealera Skody mi rekli,ze motor v novem voze ma najeto 5 kKm na stolici,takze o neho pri zajizdeni vubec nejde.Jinak kazdy motor ma mirne jiny vykon,nez uvadi vyrobce/uvadi se nejnizsi vykon motoru/.Silnejsi TDi maji kolem 85 - 87 KW skutecne namerenych.Dale jsem se dozvedel,ze motor je hrube predimenzovany a teoreticky by v pohode snesl,pri zachovani plne zivotnosti vykon temer jednou takovy.Naopak vsichni bez vyjimek me varovali pred vytacenim studeneho motoru/u dieslu se nedoporucuje jit pres 3000 ot./min.Nedodrzovani teto poucky muze vest az k 50 % snizeni zivotnosti motoru.
S tim tocenim jednotlivych rychlostnich stupnu nemas pravdu.U TD icka to rozhodne neplati,vuz znatelne zrychluje i na petku.Vse hlavni se deje po prekroceni 1900 ot./min -
« Re:
to je stara diskuze na tema, jestli je vetsi akcelerace pro predjeti na 2-3-4. Proste jestli je lepsi to tocit k cervenejm nebo radeji preradit a ztratit cas pri tom razeni a nasledne nez se to dostane do otacek... taka asi idea, pricemz dusevni pochody a asociace Octaviana taky moc nechapu. asi chtel rici, ze vsichni jste tady teoretici a on ma auto... -
« teče mi mlíko po bradě
Podívejme se do minulosti ! Kolik z Vás to pořádně rozpílilo aby zkusilo jak a co každý rychlostní stupeň Dokáže!!!!!! Typl bych že Vás moc nebude a jenom mluvíte z technických údajů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… příklady. Když jsem u toho rozjíždění je jasný že než pustíte spojku je dobré mít sešláplý plynový pedál aspoň do půlky!!! A pak poznáte zátah těla do sedačky. taky při zrychlování netočím moc jedničku protože jednička je silná v nízkých otáčkách že pánové!!! a při dynamice ve vyšších rychlostí znáte každičký stupeň který je vhodný co třeba u takových mezních rychlostí jako jsou 110 , 60 , 130, 140, .... mnoho dalších jen tak příklad při 110 mnozí jedou na 4 ale pro předjetí je lepší jed na 3!!!!! v 60 je málo těch co zařadí 2 ale točíto z 3 !!!!!!! Uvědomte si jak toho moc málo znáte když to často a hlavně se skušenostmi točíte !!!!!!!!!!!!
-
« Perlicka:
Dnes jsem se vracel po dalnici D1 na Brno/vuz Octavia 1,9 TDi 81 Kw/ a nekde u Jihlavy me v rychlosti 200 KM v hod predjizdela modra felda combi/popsana nejakymi reklamami-zrejme sluzebni/ 1,6 Mpi.Mam auto v zabehu,takze jsem se nechtel poustet do nejakeho delsiho zavodu,proste jsem jel stale mezi 190 a 200 a ta Felina se neustale vzdalovala .Pripletla se do toho nova Omega a taky se pokousela Feldu predjet.Jel jsem za nimi asi tak dve ste metru po dobu deseti minut a te Omeze se to proste nepodarilo.Potom me tam vletela nejaka dodavka,tak uz jsem je ztratil.A ted pointa.
Tesne pred Brnem asi pet kilaku pred Agipkou-v odstavnem pruhu ona modra Felda s otevrenou kapotou motoru a okolo pobihajicim bezradnym ridicem.Tipnul bych to na nejaky drsny tuning motoru,zrejme svepomoci a proste to uhnal.
Prislovi:Z ciziho krev netece.
Rada:Nikdy se nepokousejte prekonat technicke moznosti vozu,muze se Vam to hrube nevyplatit.
Neříkám že auto má zase nějak moc velkou cenu ale stálo 440 000 tisíc sice dnes už nemá takovou cenu!! ale nejsu zvědavý na nějakého nalepeného žigula 120, favorita či felicii. A proto zásadně nejezdím závodit!! Něco jiného je rychlá jízda ale to je pěkný rozdíl a závody nemůžeš ani brat pořádné sešlápnutí plynu aby tě jiný Octavista nepředjel.