OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Rozdíl v cenách
Rozdíl v cenách (benzin, nafta, LPG, zemní plyn) se opravdu předem odhadnout nedá, jelikož nezávisí na nějakých objektivních důvodech, ale na subjektivních rozhodnutích našich posranců (a člověk nikdy neví co ty d.....y napadne - i když zatím se směr vývoje spotřebních daní zdá být jasný ...) -
« Re: Opel Vectra VS Skoda Octavia
Já jsem to zas tak moc vážně s tím plynem nemyslel...:-))). Viděl jsem ve středeční MF Dnes propočty, jak a kdy se vyplatí diesel a benzín u Octávií. Byly přesvědčivě pro diesel....i když vývoj ceny nafty a benzínu a hlavně vzájemný rozdíl v cenách se dá asi těžko předem odhadnout. Podle mě mají prodejci na naftě menší marži ( údajně asi poloviční ) než na benzínu. Co asi udělají prodejci, když začne klesat poptávka po benzínu a naopak bude větší zájem o naftu ?? Jedničko, jaký je pro zajímavost rozdíl v ceně nafty a benzínu v Rakousku ?? A na Slovensku ?? Pokud se nepletu, tak tam byly všechny pohonné hmoty už před měsícem pěkně vysoko a skoro stejně. -
matuS 25.05.00 22:29
« Bez nadpisu
este sa vratim k tomu zabiehaniu: musim suhlasit s DIMom, tiez som uz siel so zle zabehnutym autom, aj dieslom aj benzinom.
ked sme dostali do roboty seat, precital som si knizku a tam bolo napisanie nieco v takomto zmysle: prvych 1000km vytacat do 75% max otacok, do od 1000 do 3000 do 90% max otacok a potom je uz auto zabehnute.
takze tiez si myslim, ze nema cenu auto dusit ked je nove, treba ho poriadne rozbehnut a az potom setrit na spotrebe -
« Re: Opel Vectra VS Skoda Octavia
Nevím, jestli jde do 1.8 T dodelat plyn, ale nez jsem koupit Tdi tak jsem uvazoval o 1.6 s plynem a v autosalonu u Klokocky a v Nevecomu Kladno me to rozmluvili, ze pry to prozatim do Octavek prestali delat a dali na provereni vyrobci. Do felicie je to pry v pohode. Ale kdyz jsem pak videl u svagra v kufru tu bombu, tak jsem radsi priplatil na Tdi. Zabere to opravdu dost mista. Montujou to i misto rezervy, ale co na to policajti a co kdyz pichnes ? Jinak odpoved na tu otazku by mohli dat na www.skodaeurosport.cz, kde to montujou do novejch aut. -
« Re: Opel Vectra VS Skoda Octavia
Kolik asi tak stojí pojištění na tu Vectru ?? Jinak diskuze benzín x diesel začíná být v poslední době znovu hodně aktuální :-(( Je fakt, že nafta je tak asi o 20 % míň než benzín a TDI bere taky asi tak o 20 % míň.......dohromady je s dieslem 100 km tak za 150 Kč a s benzínem asi za 230 Kč. Já vím, že jsem neobjevil ameriku, ale když to vidím vedle sebe napsané.....nevíte, dá se na 1,8 T dodělat plyn ?? :-)))) -
« Re: Opel Vectra VS Skoda Octavia
Měl jsem Vectru 2.0 z 89 roku a před měsícem jsem přesed do nové Octávky 1.9 TDi 66 Kw GLX. Navíc tam mám akorát 4 repráky dozadu, anténu na GSM, gumový koberce, přední zástěrky (nevím proč je nedávaj automaticky), příplatek za barvu a zamykání zpátečky CONSTRUCT. 460 000,- V novější Vectře jsem nejel, ale Octávka má proti Opelu obrovskej, dobře přístupnej kufr a ten motor je super (dobrej tah, celkem tichej, dlouhodobá spotřeba 4.7 - čumim furt na počítač). Velikostí jsou to přibližně stejný auta, akorát je hůř vidět zpětným zrcátkem přes kufr. Cena nafty bude asi pořád o něco nižší než benzínu, ale zase platíš víc za to, že je to diesel. Padají tady názory, že musíš najet tak 70 000 ročně aby se to vyplatilo ale to už si musíš spočítat sám. Pokud to budeš chtít za chvíli prodat, tak je asi lepší benzín, ale já to kupoval (doufám tak na dalších 5 a více let) a tak se mi snad vyplatí diesel (najedu asi 20 000 ročně). -
« 1-6 omezovač
Ohledně ceny si spočítej když tam dáš všechny příplatk kromně klimatizace střešní okno vyhř. sedadla a tím myslím všechno co je pro verze GLX v dnešním katalogu. Lepší ale je si vzít starý a tam dát úplně vše rok 97. Ale můj hlavní dotaz je trošku důležitější a teď majitelé 1.6 55 jak je to s omezovačem na 5 ??? a na 4????? na 1,2,3 se k omezovači dostane hladce stačí sešlápnout a zhruba ve 3200 to tam joko by vyletí ale na 4 ani ve 160 sice to bylo blízko ale já to nechtěl točit spíš když jsem byl na dálnici tak jsem jen chtěl trochu zrychlit a jaksi od 150 km/h nemá u tohoto motoru smysl podřazovat. A TE´D TO S TOU 5 tam snad k omezovači ani nejde dostat při rychlosti 190 to točí tak něco kolem 5300 a omezovač by měl být sice červené pole začína na 5500 ale omezovač bude asi na 5600 podle zkušenosti s 1.2.3,stupni ???? TAk už tu někdo zkoušel ???????? -
« Re: Octavia 2.0 SLX
Zdravim Ta ako asi druhy a zrejme doteraz jediny majitel 2.0 Octavie tuna. Konecne mam spriaznenu dusu... Inak moje dojmy z auta ? Dost casto sa tu pise, aky je ten motor na h...., avsak ja s tym vobec nesuhlasim. Pravda, ten 2.0 88 kW bude lepsi, ale len bude... Ja som si osobne vyberal medzi 1.6 74 kW a 2.0 a ked som sa presiel v 1.6 a potom v 2.0, tak 2.0 to jasne vyhral - vyrazne lepsi tah a tiez tichsi chod. A kedze tam mam tiez climu, tak potom kazdy kW navyse je dobry. Priznam, ze som mal iste problemy s autom, avsak zatial vsetko bolo odstranene (vymena casti vyfuku - zvod od motora - chyba sa prejavovala dutym plech. zvukom pri istych ot.), zapach z klimy - zatial v stadiu riesenia... Inak keby som mal opat kupovat auto, tak znovu volim Oct. Combi, a podla financii by som asi opat volil bud 2.0 alebo 1.8T.
Zatial Ta zdravim.
Grandson -
« Re: Zábeh motora
Na firme jsme dostavali novy felicie 1.3, predzabehnuty. Na tachaci 2500 km, ptal sem se jak to delaj, prej udajne tech 2500 km odpovida 50 motohodinam na stolici. Jeste jedna vec, asi ne vsechny motory se montujou v Boleslavi (mozna jo, kdo vi..) a uz vubec se vsechny motory nezabihaj. Asi to je jen na dohode, je lepsi dostat na firmu zabehnuty auto, kdyz s tim musis hned jezdit a neni cas na zabeh. Sam sem zabihal 1.6/55kW, reknu vam, pekna nuda. Nekdy me to svadelo vytocit to, co to da, ale ted toho nelituju. Asi je dobry menit casto otacky, snad ze vseho nejhorsi je motor podtacet. Taky sem slysel ten nazor dupat motoru hned od zacatku, ale je to podle me blbost. Motor muze subjektivne jet jak pila, ale v 50tis je mrtvej(S120)Znamej by moh vypravet, modrej kour,s tim souvisejici spotreba oleje....atd. Rad uvidim vase nazory, mejte se pekne. -
JTF 24.05.00 12:25
« řazení
Mám dotaz na uživatele Octavií. Do firmy jsme cca před měsícem dostali pár kusů 1,6GLX. U té "mojí" během prvních 14. dní přestal fungovat zámek u kufru(opraveno - prý výměna motorku), rovněž mi zatéká řidičovými dveřmi(dosud neopraveno), ale co mi vadí nejvíce je řazení. Konkrétně z 1. na 2. a z 2. na 3. rych. stupeň. Při přeřazení tam rychlost "nezapadne", je potřeba řadicí páku dát mírně nazpátek a úkon opakovat, jinak není možné zařadit. V servisu tvrdí, že mám počkat jestli si to ńesedne a pak se uvidí. Nemáte někdo podobé zkušenosti? -
« Opel Vectra VS Skoda Octavia
Ahojky. Chtel bych si poridit najeke lepsi priblizovadlo nez moji 3,5 roku starou Felinku a po konfrontaci mojich predstav , pozadavku a me penezenky jsem si vybral do finaloveho boje dva kandidaty na jedne strane je 2-3 roky stara Octavka (motor 1,6 74Kw nebo 1,9TD 66Kw) a na druhe strane kolbiste se nachazi 2 roky stary(a) Opel Vectra (1,6 nebo 1,8 benzin). A ted babo rad do ceho jit. Soukrome toho najezdim pomerne velmi malo (cca. 15KKm do roka, predevsim mesto) a pro firmu (ktera plati pohonne hmoty) je to tak 30-40Kkm / rok. Zkuste prosim poradit , ktere auto by bylo nejvhodnejsi , cena starsich Octavek je tak 350-400KKc (benzin je ta spodni hranice) a Vectry tak 320KKc. (samozreme s ABS, protoze bez toho bych se zabil i na piskovisti). Jaka je poruchovost techto vozu , kolik stoji pozarucni servis. Diky za kazdou radu. (momentalne je to u me na body 7:5 pro vectru 1.6). Diky za kazdou radu.
-
« Re:
OCTAVIE, jak zkousis ten tlak zavodniho plynu kazdy dva tydny, kdyz jeste za 3 mesice ani o kousek neklesl ? To ja, kdyz to zkusim 6x, tak mi tlak klesne o cca 0.2-0.3 MPa... No, asi to bude dalsi sqela vlastnost Octavky tveho tatika...
Jeste jedna vec - Octavia GLX 1.6 stala od zacatku 379900 Kc - za tech dalsich cca 60 tisic mate v aute asi tu "standardni vybavu puvodnich GLX, skoro jako SLX", ze ? No, je pro tvou informaci, SLX 1.6 74kW staly 479900, a mely podstatne vic veci (vcetne lepsiho motoru) nez ma ta vase Octavka. Mozna kdyby tatik nebyl "drobny skudlil", tak ses mohl svezt aspon trosku dynamicky... treba to priste vyjde na neco lepsiho nez zaklad. I kdyz potom by na nasich silnicich bylo zase nebezpecneji...
-
« Bez nadpisu
BRAVURY +++ plyn "závodí " asi skoro 3 měsíce a zkoušel jsem tlak v pneu a ani o kousek neušly!!!! (samo že ho zkouším každý 2 týden)Konečně pršelo a tak jsem je trochu rozjel v dešti a a Bomba mají ještě velkou hloubku dezénu a tak 130 km/h uplně v klidu i když už bylo u některých kaluží cítit že je to tak tak ale ani jedno kolo nepodklouzlo. Víc ani v dešti nemá smysl jed i když možná na dálnici by to bylo lepší -
« 2.0 a motory
2.0 motor no nic moc aspoň ten který dávají do Octavií musím tě zklamat tento motor už ztratil budoucnost a je nahrazen 2.0 88kw!!!!!!! modernější ... a jiné lepší vlastnosti. Sami se přesvědčíte na plánovací rok 2001 kde 2.0 85kw , 1.9 TDI 66kw i 81kw a taky 1.6 74kw zmizí UŽ SE NEBUDOU VYRÁBĚT PRO OCTAVIE!! a nabídka bude 1.4 , 1.6 55kw 1.6 16v, 1.9 TDI 74kw a 85kw pak 2.0 88kw a dvě BOMBY 1.8T 110 kw a 132kw 4x4.
Ale jinak se dá hlavní je že když se rozjede tak těch 200 udělá v celku i když zase ta hmotnost auta dost stoupla a když se ještě přidá plné auto tak zas až tak slavný.