OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: To AUTOKOMPLEX
Chápu, že je Octavia těžší a výkonnější, ale ty kotouče a vůbec celé brzdy by na to měly být dimenzované. 40-60 tisíc je teda opravdu málo, tolik mi vydrží destičky. Jestli je to s životností dalších věcí u Oktávky podobné, tak teda zlatá felda a místo Oktávky se radši podívám po nějakém japonci. -
« Re: To AUTOKOMPLEX
Jestli se nepletu, tak silnější TDi 81 kW a 1.8T mají vzadu kotouče, ne bubny. Životnost kotoučů je opravdu tak nízká? Já mám na feldě skoro 190 tisíc a kotouče původní, i když musím přiznat, že nejsem žádnej brzdič. On si člověk s motorem 1.3/50kW rozmyslí, než začne brzdit :-) -
« Re: To AUTOKOMPLEX
to BODA: děláme benzíny taky.
to ALL:
brzdy u Š Octavia
1. 1.6 55kW
přední-kotouče 256/22mm
zadní-bubny 230mm
2. 1.9TDI 66kW
přední-kotouče 280/22mm
zadní-bubny 230mm
3. 1.9TDI 81Kw
přední-kotouče 280/22mm
zadní-bubny 232/9mm
4. 1.8T
přední-kotouče 288/25mm
zadní-bubny 232/9mm
Očividně ta 1.6 55kW je nejvhodnější na rychlou jizdu, zejména na "závodních Bravurách". Mimochodem, když jsem poprvé jel s autem na Bravurách (BMW 325i 194PS) než jsem se podíval co je obuto, myslel jsem si, že to má zimní pneu.
Jinak dobrá rada pro majitele 1.9TDI 66kW a 1.9 TDI 81kW: až ojedete kotouče (40-60tis. km), kupte nové na 1.8T včetně desek. Pasuje to do brzdiče, líp to brzdí a kotouč je trochu tluštší a víc vydrží. -
« No comment
Ja myslim, ze tunning je blbost. Staci prece mit 55 kW octavku a bude nam to jezdit hrave 180 , tunning prece vubec nebudeme potrebovat. Navic, kdybychom znali figle, ktere nam daji 100 koni .... Zbyva jeste nejdulezitejsi: pneu Bravura se zavodnim plynem presne na 2.15 atmosfery. A na to vse staci uplne 13000 najetych km zkusenosti s octavkou a zigulem. A my vsichni ostatni jsme pitomci, co mame favority a nenajezdime nikdy mesicne, to co Mistr tydne.... -
« Pro pana Chytreho:
k brzdam: kdyz myslis, ze 66 kW Td octavka nema dimenzovany brzdy pro vetsi vykon ( "je to s tema seriovyma brzdama vrazda "), proc si myslis, ze v tatove strele s 55 kW motorem se citis pri skoro 200 km/h bezpecne ? Pripominam 180 hrave, 190 v pohode a 200 z mirneho kopce. -
« tuning
Dnes jsem hodne premyslel o te spotrebe.Je to veskrze jednoduche.Motor ma podstatne vyssi vykon,takze ho neni potreba pro udrzeni teze rychlosti treba tak vytacet.Dnes jsem napriklad zkousel maximum asi 70 % mesto a 30 % dalnice/celkem 300km/, okrsky a spotreba neatakovala 6 l hranici.Se vsim vsudy,tedy popojizdeni ve meste,zacpy,asi dvacetkrat startovani,na dalnici na max/220km/h./.Podotykam,ze se syrovym motorem/cca 5000 km/I rano za studena cestou na firmu to melo za tech par kilometru podstatne vetsi prumer,nez ted.Zmena je v tom,ze predtim se motor zahral asi po sedmi kilometrech/na optimum/ ted uz hned po trech.Po chipu mam pocit jako by to tahlo lip od nizssich otacek a pokud jednotlive stupne vytacim,tak je ten narust temer o polovinu takovy.Zda se i jako by omezovac byl dale polozen,spis na 5 tis.Cely den jsem predjizdel,opajel se maximalnim zrychlenim,zkratka jezdil na plno a nejsem schopen se dostat pres sest litru.Jsem rad,ze jsem chipoval.
-
« motory 1.9 SDI a TDI
to ALL:
všechny motory VAG řady 1.9 diesel s elektronikou EDC jsou materiálově naprosto totožné. Srovnejme si jejich originální výkony:
1.9 SDI 68PS a 133Nm
1.9 TDI 90PS a 210Nm
1.9 TDI 110PS a 235Nm
1.9 TDI 115PS a 285Nm
1.9 TDI 115PS a 310Nm
1.9 TDI 130PS a 310Nm
Když nebudeme uvažovat o systému vstřikování a typu turbodmychadla, ale pouze o motoru jako takovém, jak je možné, že továrna si dovolí takovým způsobem motor zatěžovat? Odpověď je celkem jednoduchá, ten motor je od přírody hodně předimenzovaný. Běžně 1.9 TDI 90PS najezdí 500-600tis. km. Vezmuli v potaz průměrnou roční kilometráž motoristy 25tis.km, tak motor přežije auto tak 2x a i Volkswagen přece chce, aby se jejich auta prodavala. Osobně vím z interních materiálů VW, že např. motor 1.9TDI 110PS má normovanou životnost na 250tis. km a to si myslím, že i tato hodnota náleží k nižšímu pásmu rozptylu. Nezlobte se na mě, ale pokud nebudu obchodní zástupce nebo taxikář respektive pokud mě auto nebude živit, nepotřebuji větší životnost motoru než 200tis. km, kterou jakožto soukromá osoba najedu za cca 10 let.
Dobře si pamatuji dobu, kdy byly jenom 1.9TDI 90PS a chipovaly se a taky byly obavy o životnost motoru. Nicméně dnes sama továrna motor daleko více zatěžuje než 1.9 TDI 90 a 1.9 TDI 110 po chiptuningu a bez obav je prodává a garantuje určitou standardní životnost. Jenom 1.9 TDI pumpa-tryska po chiptuningu vykazuje hodnoty 145PS a 335Nm, což je v podstatě o 11% více v případě výkonu a o 8% více v případě kroutícího momentu nejsilnějsí koncernové pohonné jednotky řady 1.9 diesel.
Výkon motoru z továrny není jenom otázka toho co VW dokáže, ale otázka obchodní politiky a konkurence ostatních motorů v rámci koncernu a konkurence. Mimochodem řídící elektroniku motoru vyrábí jako subdodávku BOSCH a nikdo ve VW nevyvýjí žádně "chipy". Proč 1.9 TDI 110PS má seriově jenom 235Nm a ne více? Protože po chuiptuningu dosáhne až na 140PS a 305Nm, ale nesplní přísné zejména US normy na emise. Pomocí systému pumpa-tryska se docílí lepšího rozprachu paliva a už je možno motor prodávat ve variantě 1.9 TDI PD se 115PS a 285Nm a velice s přehledem splňující všechny i ještě neplatící emisní normy. Sériová varianta 1.9TDI PD 115PS a 310Nm (nyní dodávané do Passatu) je oproti 1.9TDI PD 115 a 285Nm jenom lehce nachipován a nejvýkonější varianta 1.9TDI 130PS a 310Nm (novinka pro A3) má větší katalizátor a vychází opět z klasické verze 1.9TDI PD 115PS a 285Nm + chiptuning. Osobně si myslím, že u posledního zmíněného motoru chiptuning končí a půjde z něho dostat to co ze standardního 1.9TDI 115 PD, čili zhruba 145PS a 335Nm je pro tento motor maximum a osobně si myslím, že minimálně vydrží 200tis. km.
Ještě třešničku na dortě ke spotřebě. Proč má výkonější motor 1.9TDI PD 115PS a 1.9TDI 110 nižší měrnou spotřebu než 1.9TDI 90PS? Ta spotřeba není jenom otázka maximálních výkonů.
Michal Naď -
Diamant 15.06.00 23:32
« Chip tuning
Myslím, že OCTAVIE tú 1,6/55 asi má. Inak by sa predsa chválil niečím oveľa lepším.
To vici: my všetci (aspoň dúfam) vieme, aký OCTAVIE je. Ale o to tu ide. Aspoň sa tu niečo deje a je sranda. Bojím sa, že keby tu nebol, tak by tu bolo asi tak veselo, ako v podniku po bankrote.
K tomu tuningu. Je nesporné, že tuningom je možné dosiahnuť o niečo vyšší výkom. Ale za to sa musí zaplatiť. A to nemyslím iba kúpnu cenu, ale zníženie životnosti, zvýšením emisií a vyššou spotrebou. Podľa môjho názoru sú motory navrhované na taký výkon, pri ktorom ešte spĺňajú isté emisné limity. A samozrejme danému výkonu je prispôsobená aj konštrukcia motora a podvozku. Je nezmysel, aby výrobca motory predimenzovával, nakoľko by to zbytočne zvyšovalo výrobné náklady. Inak každý palubný počítač sa kalibruje. A nie je nič jednoduchšie než ho trochu prekalibrovať a bude ukazovať povedzme o 4% menej než skutočnosť. Na Felicii spravím za 50 sekúnd. -
« Tuning
Je největší hloupost jednak Vám to nikde v autorizované prodejně škoda neudělají jednak ztratíte záruku jednak se ničí motor který je dimenzovaný na ten výkon a při něm tuto životnost. PROČ ASI WOLSWAGEN VYMYSLEL NOVÝ SYSTÉM A MÁ 1.9 tDI 85KW A RADŠI NEŠEL DO PROGR. JEDNOTKY A TÍM BY ZVÍŠIL VÝKON JAK LEHKÉ ALE TÍM BY PORUŠIL PROSLULOU ŽIVOTNOST A HLAVNĚ TÍMTO SE U AUTOMOBILEK NEZVYŠUJE VÝKON. -
« něvěřící styďte se
Ještě by mě zajínalo kdo si myslí že nevlastníme Octavii a nejezdím tyto trasy je asi ...... nebudu sprostý!!!! Tak za prvé jak bych asi věděl veškeré informace o Octavii a motoru 1.6 55kw Jak bych asi psal vlastnosti motoru v Otáčkách a rychlostech ten kdo vlastní Octavii mi klidně napište u 1.6 55kw rychlost a já jak pojedu se mrknu na otáčky klidně i 20 stupňu já si to klidně pro uklidnění nevěřících poznačím. -
« Bez nadpisu
Je sice pěkné že někdo načipuje seriový motor 1.9 TDi na výkon zhruba 2.5 Tdi !!!!! Ale To nemohou udržet brzdy tak jak sériový pokud to je obyčejný 66kw to pak je skoro vražda. Pokud nejsou dokoupeny dodatečně za dost peněz.
Je vidět ŽE UŽ MUSÍM CO NEJDŘÍV I KDYŽ JENOM S FOTKAMI ZPROVOZNIT MOJI INTERNETOVOU STRÁNKU.
Jinak opravdu si nedovedu představit jen tak si zajet do Brna a to ještě v týdnu. To bych asi musel jet do práce tam si půjčit Octavii říct že jedu jenom do Zlína přitom jet do BRna závodit vrátit se a to ještě zpátky do práce a odvézt otce a to vše nejpozději do 15 30 hod. -
« Re: tuning vs. spotreba
to body:
ad1) Kamilovo auto je v záběhu cca 4000km a dnem ode dne se spotřeba snižuje, takže není možno objektivně říct, že spotřeba šla přesně o tolik atolik dolů. Nehledě na to, že ta původní spotřeba byla průměrem od začátku provozu (poznamenaná zvýšení odporů motoru před záběhem) a ta nová je po chiptuningu několik dní
ad2) Po chiptuningu má motor jinou charakteristiku, stejnou sílu produkuje v nižších otáčkách. V praxi se to projeví tak, že pokud budu chtít udržet nějakou konstantní rychlost dejme tomu na 50% výkonu, spotřeba bude nižší než sériová. Pakliže využiju 100% výkonu, spotřeba bude zákonitě vyšší, ale u TDI to není až taková katastrofa (+1l).
ad3) Palubní počítač nemá s chiptuningem nic společného. Spotřeba se měří na základě udáje čidla rychlosti na převodovce, času, teploty paliva, množství paliva na zdvih jehly vstřikovače a otáček motoru. -
« Re: tuning vs. spotreba
Myslím, že s motorem přečipovali i palubní počítač. Vzhledem k zkušenostem VW s výrobou Tdi bych pochyboval o tak radikální možnosti snížení spotřeby. Navíc myslím, že vzhledem k energetickým zákonitostem není při tak vysokém výkonu motoru(v současném stádiu vývoje) podobná spotřeba možná (zákon o zachování energie a entropie).
Dik za informaci.