OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Haldex
Ještě mě napadlo ohledně vypínání haldexu pomocí oklamání čidla ruční brzdy, neomezuje to výkon motoru? Ptám se z toho hlediska, že např. EDC elektronika u motorů TDI si hlídá pomocí spínacích a rozepínacích čidel i takové maličkosti jako vypnutý spojkový a brzdový pedál. Pakliže nebude fungovat dobře jedno z čidel, elektronika bude mít pocit, že se přibržďuje nebo, že se bude používat spojka. V ten moment omezí cca o 30% dávku paliva. Lepší by bylo blokovat haldex přímo na elektronice ovládání el.mag. ventilu. -
« Re: Haldex
No taky varianta. V haldexu se neděje vůbec nic. Ta hydraulika jede pořád (jako třeba servo) a v momentě kdy elektronika vyhodnotí potřebu sepnutí haldexu, pomocí el. signálu sepne elektromagnetický ventil, který ten olej pošle do patřičného kanálu a hydraulicky se spojí mokrá, vícelamelová spojka.
-
« Re: převodovka
TO Novak: To je zajímavé s tím kolečkem. Obvykle se utrhne jeden zub a rozemele se z ostatními. Nicméně to kolečko určitě nebylo 100%, ale taky ten HALDEX se asi moc nevyznamenal ve své dokonalosti. Rázy, to je pro převodovku svinstvo!!! Jestli všechno bylo v záběru a najednou připnul haldex skokem zadní nápravu tak v podstatě na nepatrnou dobu zastavil převodovku, na převodu vznikl abnormální moment a jestli ozubení nebylo 100%, tak je celkem jasné co se stalo. Já bych doporučoval jednu věc. Inspirovala mě jedna německá firma, uděláme ten haldex vypínatelný. Znamenalo by to přepínač na palubní desce a v poloze vypnutu by haldex nikdy nesepnul. Měl bys v podstatě klasickou dvoukolku, s tím, že by se Ti ještě točil kardan. No a akorát v zimě nebo v terénu bys ho zapínal. Elektronicky to řešit jde a ještě bys ušetřil na spotřebě a měl bys klid. K tomu chipu: přepínací varianta není problém. Přepíná se mezi originálem a tuningem nebo se dá z originálu vyrobit třeba ještě slabší a super ekonomická a potom přepínáš mezi ECONOMIC A TUNING. Možností je hodně. -
« Re: Převodovka
Dobrá, berme tedy v potaz, že převodovku je navržena tak aby i AUDI A3 1.9 TDI PD 136PS a 310Nm měla rezervu. Osobně si myslím, že hodnota 350-370Nm je hranice přijatelné životnosti. Jinak vždy je nejslabším článkém řetězce motor-kola a taky určitou pojistko SPOJKA. Obecně převodovky nejvíc trpí: se zadním náhonem, na 1 přev. stupeň se značnou zátěží (tažení auta nebo přívěsu), a přetočení převodovky při podřazení. Synchrony a boky kol nejvíc trpí při neopatrném řazení, rychlejším než snesou synchrony. -
"-- skrytý --" 19.06.00 13:25
« Re: převodovka
ToˇNaď: Pro nový čip jsem se již rozhodl. Těžce mě zbrzdila ta převodovka. Kolečko nemělo zuby úplně odstřihlé, ale všechny pěkně ohnuté. Ve finále to vypadalo tak, že převodovka řadila, všechno chodilo, ale strašně řvalo. Stalo se to asi tak, že došlo k náhlému zvýšení kr. momentu (zabrala i zadní náprava) a zoubky se pěkně poskládaly na jednu stranu. Čekám na další informace. Pokud toto nebude jenom ojedinělý případ, půjdu do přepínatelného "čipu". V Brně jsem každý týden min 1x. Někdy se stavím a hodíme řeč. Čau LN -
« Re: převodovka
To Novak:To je mě líto, co se Ti stalo s převodovkou, ale určitě si myslím, že je to vadou materiálu. Zřejmě to 1° kolečko asi přecementovali. Docela buď rád, že se to projevilo a máš to za sebou. Jinak obecně převodovky VW jsou super, pěkně řadí, nejsou hlučné a hodně dlouho vydrží. Jinak Octavie od 1.9 TDI 90PS až po 1.8T mají stejnou převodovku. Rozdíl je pouze v převodech. 1.9TDI 90PS má spojku 228mm nebo 219mm (s tlumičem kmitů), 1.9 TDI 110PS 219mm (s tlumičem kmitů), 1.8 20V 215mm a 1.8T 219mm (s tlumičem kmitů). U verzí 4x4 používá VW stejnou převodovku pro: Octávii, GOLF IV a AUDI A3. Rozdíl oproti normální převodovce 2x2 je v přídavném převodu od diferenciálu na kardan. Tahle převodovka je asi nejvíce namáhaná v Golfu GTI V6 204PS a 270Nm. Apropos, jestli se namýlím už jsi mě kontaktoval ohledně chiptuningu. Dobral jsi se k něčemu? -
« Převodovka
To Kamil: tomu chlapci je 30 let a slyšel to od lidí ve Škodovce. Tvoji radost Ti nikdo nekazí, zajímá mě to, protože si tu Oktávku chci taky koupit. To AUTOKOMPLEX: samozřejmě, že existuje bezpečnostní koeficient, ten se ale počítá nad navržené maximální zatížení. Tím pádem to samozřejmě vydrží víc, ale zná někdo ten koeficient? Navíc se přetěžováním určitě snižuje životnost. Nikdo netvrdí, že to při 261 Nm rupne. -
« Re: sela
OCTAVIE pise: Sela a to zrychlení 16,5 sekundy je fakt úchvatný --- hele buliku, za spatny udaje ve zdejsim katalogu zodpovednej nejsem. 16,5 sekundy jsem mel leda predtim v Corse 1,2i. Znovu opakuji: Potkat te na dalnici ve 100 - 130 km/h, akorat ti zamavam. Leda bys starou poslal tlacit... -
"-- skrytý --" 19.06.00 06:40
« Re: převodovka
To Naď:Nevíš co je v Octávce 4x4 za převodovku? Kam ji ještě cpou? (Golf-Bora). Já jsem před chvílí protrpěl 14 denní výměnu převodovky. Při razantnějším rozjezdu se střihlo ozubení jedničky. Tak zatím jsem velmi skeptický k dimenzování převodovky u 4x4. Jinak se domívám, že u 81kw a 66kW jsou jiné převodovky, ložiska a spojka. Možná se mýlím, čau LN -
« Re: převodovka
Na to rychle zapomeň. Obvykle se používá bezpečnostní koeficient 0,6, z čehož plyne 40% rezervy. Nehledě na to, že koncernová převodovka musí bezpečně pokrýt kroutící moment 310 Nm (plán pro A3 1.9 TDI PD). Nehledě na to, že onen kritický moment, při kterém dojde na okamžitou mechanickou destrukci je ještě úplně někde jinde. -
« Ble, fuj, hnus...
to snad ani není možný...
Překladový slovník z Octavštiny do češtiny/moravštiny:
Autokomlex asi moc toho o autech neví = Autokomplex toho ví dost
omlývat = omílat
sklidněte = zklidněte (OCTAVIE, možná se budete učit ve škole pravidlo "změna stavu")
Držte mne, nebo mu něco udělám ;-)...
Bezděky mne napadá citát:
Tvýho fotra jsem znal, to byl skvělej chlap, ale co ty seš za idiota... ;-)