OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.00  06:29

    « Re: Haldex

    souhlas, ale lez do toho v záruce. Např. převodovka na 4x4 = 109 000.- (a těch řečí kolem toho: uznáme reklamaci nebo neuznáme reklamaci..) To že jede HAldex stále mi zatím vůbec nevadí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  17:37

    « Re: Haldex

    Ještě mě napadlo ohledně vypínání haldexu pomocí oklamání čidla ruční brzdy, neomezuje to výkon motoru? Ptám se z toho hlediska, že např. EDC elektronika u motorů TDI si hlídá pomocí spínacích a rozepínacích čidel i takové maličkosti jako vypnutý spojkový a brzdový pedál. Pakliže nebude fungovat dobře jedno z čidel, elektronika bude mít pocit, že se přibržďuje nebo, že se bude používat spojka. V ten moment omezí cca o 30% dávku paliva. Lepší by bylo blokovat haldex přímo na elektronice ovládání el.mag. ventilu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  17:25

    « Re: Haldex

    No taky varianta. V haldexu se neděje vůbec nic. Ta hydraulika jede pořád (jako třeba servo) a v momentě kdy elektronika vyhodnotí potřebu sepnutí haldexu, pomocí el. signálu sepne elektromagnetický ventil, který ten olej pošle do patřičného kanálu a hydraulicky se spojí mokrá, vícelamelová spojka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.00  15:04

    « Re: Haldex

    HAldex vypnout jde. Jednoduše se sepne spínač signalizující zatažení ruční brzdy. Haldex nesepne. Tohle ale nemám požehnaný (nevím co se všechno v Haldexu blokuje - třeba hydraulická pumpa musí jet stále - mazání..) Čau LN.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:57

    « Re: převodovka

    TO Novak: To je zajímavé s tím kolečkem. Obvykle se utrhne jeden zub a rozemele se z ostatními. Nicméně to kolečko určitě nebylo 100%, ale taky ten HALDEX se asi moc nevyznamenal ve své dokonalosti. Rázy, to je pro převodovku svinstvo!!! Jestli všechno bylo v záběru a najednou připnul haldex skokem zadní nápravu tak v podstatě na nepatrnou dobu zastavil převodovku, na převodu vznikl abnormální moment a jestli ozubení nebylo 100%, tak je celkem jasné co se stalo. Já bych doporučoval jednu věc. Inspirovala mě jedna německá firma, uděláme ten haldex vypínatelný. Znamenalo by to přepínač na palubní desce a v poloze vypnutu by haldex nikdy nesepnul. Měl bys v podstatě klasickou dvoukolku, s tím, že by se Ti ještě točil kardan. No a akorát v zimě nebo v terénu bys ho zapínal. Elektronicky to řešit jde a ještě bys ušetřil na spotřebě a měl bys klid. K tomu chipu: přepínací varianta není problém. Přepíná se mezi originálem a tuningem nebo se dá z originálu vyrobit třeba ještě slabší a super ekonomická a potom přepínáš mezi ECONOMIC A TUNING. Možností je hodně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:50

    « Re:

    Treba na pan jezdec pekne namakanyho staryho))))))!
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:28

    « Bez nadpisu

    Neblaznete, ze by stara od Octavia sla tlacit, ktera by si vubec s takym chujem sedla do auta ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:28

    « Re: Převodovka

    Dobrá, berme tedy v potaz, že převodovku je navržena tak aby i AUDI A3 1.9 TDI PD 136PS a 310Nm měla rezervu. Osobně si myslím, že hodnota 350-370Nm je hranice přijatelné životnosti. Jinak vždy je nejslabším článkém řetězce motor-kola a taky určitou pojistko SPOJKA. Obecně převodovky nejvíc trpí: se zadním náhonem, na 1 přev. stupeň se značnou zátěží (tažení auta nebo přívěsu), a přetočení převodovky při podřazení. Synchrony a boky kol nejvíc trpí při neopatrném řazení, rychlejším než snesou synchrony.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.00  13:25

    « Re: převodovka

    ToˇNaď: Pro nový čip jsem se již rozhodl. Těžce mě zbrzdila ta převodovka. Kolečko nemělo zuby úplně odstřihlé, ale všechny pěkně ohnuté. Ve finále to vypadalo tak, že převodovka řadila, všechno chodilo, ale strašně řvalo. Stalo se to asi tak, že došlo k náhlému zvýšení kr. momentu (zabrala i zadní náprava) a zoubky se pěkně poskládaly na jednu stranu. Čekám na další informace. Pokud toto nebude jenom ojedinělý případ, půjdu do přepínatelného "čipu". V Brně jsem každý týden min 1x. Někdy se stavím a hodíme řeč. Čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:10

    « Re: To AUTOKOMPLEX

    Mělo by. Ten kotouč z 1.8T je o 4mm na průměru větší a o 3mm tlustší. Brzd. destička je stejná.
    Dávali jsme to do Oct. TDI 110PS 8/98.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  13:04

    « Re: převodovka

    To Novak:To je mě líto, co se Ti stalo s převodovkou, ale určitě si myslím, že je to vadou materiálu. Zřejmě to 1° kolečko asi přecementovali. Docela buď rád, že se to projevilo a máš to za sebou. Jinak obecně převodovky VW jsou super, pěkně řadí, nejsou hlučné a hodně dlouho vydrží. Jinak Octavie od 1.9 TDI 90PS až po 1.8T mají stejnou převodovku. Rozdíl je pouze v převodech. 1.9TDI 90PS má spojku 228mm nebo 219mm (s tlumičem kmitů), 1.9 TDI 110PS 219mm (s tlumičem kmitů), 1.8 20V 215mm a 1.8T 219mm (s tlumičem kmitů). U verzí 4x4 používá VW stejnou převodovku pro: Octávii, GOLF IV a AUDI A3. Rozdíl oproti normální převodovce 2x2 je v přídavném převodu od diferenciálu na kardan. Tahle převodovka je asi nejvíce namáhaná v Golfu GTI V6 204PS a 270Nm. Apropos, jestli se namýlím už jsi mě kontaktoval ohledně chiptuningu. Dobral jsi se k něčemu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  12:45

    « Převodovka

    To Kamil: tomu chlapci je 30 let a slyšel to od lidí ve Škodovce. Tvoji radost Ti nikdo nekazí, zajímá mě to, protože si tu Oktávku chci taky koupit. To AUTOKOMPLEX: samozřejmě, že existuje bezpečnostní koeficient, ten se ale počítá nad navržené maximální zatížení. Tím pádem to samozřejmě vydrží víc, ale zná někdo ten koeficient? Navíc se přetěžováním určitě snižuje životnost. Nikdo netvrdí, že to při 261 Nm rupne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.00  09:04

    « Re: To AUTOKOMPLEX

    Prave dojizdim kotouce na 1.8 20V je taky mozny nahradit je tema pro 20V turbo ? Zda se mi ze tam vetsi kotouce nemuzou vejit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.00  08:31

    « Re: sela

    OCTAVIE pise: Sela a to zrychlení 16,5 sekundy je fakt úchvatný --- hele buliku, za spatny udaje ve zdejsim katalogu zodpovednej nejsem. 16,5 sekundy jsem mel leda predtim v Corse 1,2i. Znovu opakuji: Potkat te na dalnici ve 100 - 130 km/h, akorat ti zamavam. Leda bys starou poslal tlacit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.00  06:40

    « Re: převodovka

    To Naď:Nevíš co je v Octávce 4x4 za převodovku? Kam ji ještě cpou? (Golf-Bora). Já jsem před chvílí protrpěl 14 denní výměnu převodovky. Při razantnějším rozjezdu se střihlo ozubení jedničky. Tak zatím jsem velmi skeptický k dimenzování převodovky u 4x4. Jinak se domívám, že u 81kw a 66kW jsou jiné převodovky, ložiska a spojka. Možná se mýlím, čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.00  22:30

    « Re: převodovka

    Na to rychle zapomeň. Obvykle se používá bezpečnostní koeficient 0,6, z čehož plyne 40% rezervy. Nehledě na to, že koncernová převodovka musí bezpečně pokrýt kroutící moment 310 Nm (plán pro A3 1.9 TDI PD). Nehledě na to, že onen kritický moment, při kterém dojde na okamžitou mechanickou destrukci je ještě úplně někde jinde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.06.00  21:16

    « převodovka

    Tolerance 10% je ve VW a tedy i ve Škodovce asi možná, protože pro Fabii 1,4 (co má těch 126 Nm točák) je převodovka na max. 150 Nm.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.00  17:02

    « to OCTAVIE

    Tak OCTAVIE co nějakej sraz ? Kdy už nám ukážeš tu tátovu Octavii ? (stejně se nikomu neukážeš, ale zkoušim to, srabe)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.00  15:12

    « Ble, fuj, hnus...

    to snad ani není možný...

    Překladový slovník z Octavštiny do češtiny/moravštiny:

    Autokomlex asi moc toho o autech neví = Autokomplex toho ví dost

    omlývat = omílat

    sklidněte = zklidněte (OCTAVIE, možná se budete učit ve škole pravidlo "změna stavu")



    Držte mne, nebo mu něco udělám ;-)...



    Bezděky mne napadá citát:

    Tvýho fotra jsem znal, to byl skvělej chlap, ale co ty seš za idiota... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.00  11:39

    « sela

    Sela a to zrychlení 16,5 sekundy je fakt úchvatný to už by tě přejela i Fabie 1.4 MPI 50 kw!!! Jo jinak jsem klidný ani plně naložený s rodinou a věcmi by ses možná UŽ DRŽEL !!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…