OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: otáčkami slábne tah a dynamika u TDI
DIMe, ja mam teda za sebou jenom 7 let vejsky, takze do toho zase tak moc nevidim; mohl bys vypichnout tu nesrovnalost mrazika ? Je jasny, ze pokud tocak strme klesa, tak ani narust otacek nepomuze k udrzeni urovne vykonu (ten muze klesat taky). Coz je asi to, co mrazik chtel rici, a plati to pro vsechny motory (jenom je ruzna oblast otacek, kdy vykon zacne klesat). Co tam teda je "uplne spatne", pripadne "smesne" ?
BTW: OCTAVIE tvrdi, ze 1.6 benzin ma vyssi tocak napr. pri 4000 otackach nez 1.9TDI/66kW. A ja tvrdim, ze ne. Co si myslis ty ? A co na to Jan Tleskac ? -
« Re: Synové a auta otců
Bingo co? Ja jsem z Opavy, proto se ptam. Jestli ti neco rika pojem "prajzak", tak pochopis, ze jsem taky zacal s autem jezdit az kdyz jsem si na ne nasetril a koupil si ho. S otcovym to neslo. No a ted mam najetych za cca 10 roku odhadem 300tkm a stale se ucim .... Kdepak, s OCTAVIANEM a jeho 13tkm se ja srovnavat zdaleka nemuzu ... -
« Re: otáčkami slábne tah a dynamika u TDI
Mrazíku, výkon motoru je součin otáček a kroutícího momentu !!! Pro některé vysokoškoláky : součin je znaménko x, čti krát. Kroutící moment je u dieslů sice vysoký, ale s velice ostrou špičkou a velice strmým klesáním směrem k vyšším otáčkám......... A teď si přečti ten svůj příspěvek ještě jednou :-)) -
« otáčkami slábne tah a dynamika u TDI
Co to meleš ? Ty si asi myslíš, že čím vyšší otáčky, tím vyšší výkon, ale to je pěkná hloupost. Nynější motory jsou konstruovány tak, aby největší výkon podávali v rozmezí ideálních otáček (2000 - 3500). U té otcovy Octavie se krouťák od 4000 otáček výš jen snižuje a s ním i výkon motoru, takže pokud ho točíš výš, tak ničeho nedosáhneš. Ty píšeš, že u TDI by jsi musel přeřadit. Možná jo, ale TDI má dvojnásobný krouťák, takže to auto předjedeš rychleji, jelikož má větší zrychlení, takže přeřazení realizuješ až po předjetí, stejně jako u benzínu. A ty tvoje argumenty, že TDI už jede na 4 a ty na 3 svědčí o tom, že s tím autem moc jezdit neumíš, když ho držíš stále ve vysokých otáčkách, kde ten motor není až tak dobrý. Já si spíš myslím, že to může být i naopak, jelikož TDI dává větší výkon a tím pádem se řadí ve vyšších rychlostech (můj otec má motor 1.9D,takže dokážu jakžtakž porovnat s benzínem). Jestli jsi někdy koukal na rally, tak jsi si určitě všimnul, jak často řadí. To je prostě známku toho, že se pohybují v určitých otáčkách, kdy motor dává nejvyšší výkon a vědí, že nemá smysl ho zbytečně moc točit, protože z něj víc nevymáčknou. Na závěr vybírám pár úryvků z testu Octavie 1.6 55kW : ,,má dobrý tah odspodu, ale ve vyšších otáčkách subjektivně postrádá výkon" a nebo ,,Základní šestnáctistovka v Octavii rozhodně není sprinterem, který dokáže v krátké době podat maximální výkon, ale spíše maratónec, který vydává energie méně". Co ty na to OCTAVIane ? Jo a od několika lidí, kteří tuto Octavii mají je ten pocit stejný jako v tomto testu. -
"-- skrytý --" 22.06.00 08:23
« Re: Synové a auta otců
To mfilip: Mohl by si mi poslat, prosim, na mail nejake podrobnosti o te Octavii? Prodal sem z nedostatku finananci na renovaci 2-dver Skodu 1000MBX, ale stejne to hluche misto v garazi musim zaplnit. Myslim si, ze by na tom byla stejne blbe, protoze na jezdeni mam Astru95 a tohle by bylo tak na nedeli a v lete. Rado
mejl: skoda1000mbx@post.cz -
« Re: 2,0 siera
Myslim, ze OCTAVIE pohanenim Harousovy Sierry udelal velkou chybu. Ted tu beha, rozciluje se a vodnasi to nevinny lidi a auta(teda jako ja se svoji plynovou 105-kou). OCTAVIE, za sebe mohu jen rici, ze Harous by Ti to urcite nandal, protoze kdyby nahodou potkal Vasi octavku, tak by jak na potvoru ridil Tvuj otec a ty by ses krcil vzadu v detske autosedacce a maximalne Harousovi maval z okenka (jak to mas v oblibe). -
"-- skrytý --" 22.06.00 07:20
« Re: 2,0 siera
Oktávko, ty si ale kráva, viď? Ty mi chceš vypravovat, že by si mi opravdu ujel? Já myslim, že 2.0i DOHC se u Sierry nemá rozhodně za co stydět. O 120 koníčkách se tobě může jenom snít. Taky se ten samej motor používal až do Fordu Galaxy. Ráno tam zařadim trojku, budu na ni jezdit celej den a stejně se nechytneš...Opravdu s tebou začíná bejt *... -
« Bez nadpisu
A proč mám odpor Tdi jelikož bych se bál když budu předjíždět riskantně tak když potřebuji opravdu jet tak v TDI !!!!! !!! mi otáčkami slábne tah výkon a dynamika takže bych dokonce musel i přeřadit atd.... Kdežto u benziňáku podřadím jedu a jede mi to až po omezovač prakticky pořád s výkonem a dynamikou mnohem VĚTŠÍ NEŽ U TDI A O TO JDE -
« 2,0 siera
No k tomu mám dost jízdních zkušeností sierra Ano to je největší slabina tyto staré motory a k tomu 2.0 je velice slabý To je jako když jsem jel za starým BMw tyto auta i když mají 2.0 litrů obsah je prostě staré koncepce a mladý wv 1.6 i když výkonem slabší nezaostává vůbec a když se na to šlápne řekl bych že je sierra bez šance. Ovšem něco jiného je od 2.0 víš to jsem byl i u starýho mercedesu překvapen jak mě předjel ve 160 a to jsem měl nohu kick down tam je už poznat obsah a hlavně maximálka. Takže mi tu prosím nechtěj abych srovnával 10 let starý 2.0 litr s novým 1.6. -
« 1.1
Ono se na to díváš ze špatnýho hlediska když si jedeš ze svojí Fiestou 1.1 tak to je maximum co tak jede těch 100 pak už jenom vydýchává a rozjede se možná na 150 -160 kdežto já když budu chtít tak ve 100 zařadím 3 a v pohodě ještě budu zrychlovat až ke 130 bez ztráty dechu, kdežto v 1.1 Víc míň jak na 4 přeřadit nemůžeš. -
« Re: SELA
PRO OCTAVII: Nevim, kde si svuj komplex vuci TDI / popr. DTI u Opla / ziskal. Rict o Mercedesu c220 CDI, ze ti neujel, zcela vypovida o tvem spatnem zraku [hlave nemluve]. On s tebou totiz asi nezavodil. On nejspis chrochtal blahem, jak mu ta blondyna kourila pt... :-) Pochybuji, ze si te vubec vsiml. Pokud jezdis 120-130 s 1.6 na ctyrku s tatinkovim autem, prosim te jen o jedno. Dej mi telefon na tatinka. Pozadam prvniho servisaka, at mu vysvetli, jaky je rozdil mezi ctyrkou a petkou ve 130 km/h a garantuji ti, ze tolik facek si od tatinka jeste nedostal. BTW: Na Astre v tom "posranym" DTI das petku v 70-80km/h a do 160 km/h muzes pravou rukou laskat nadra spolujezdkyne. Na razeni uz pravacku nepotrebujes. P.S. Nech SDicka byt. Tise jim muzes zavidet jejich vyrovnanou povahu a nizke financni naklady na naftu. Naopak ti doporucim, jezdi s SDI! Nezabijes se nam a za finanance usetrene na nafte si muzes na pumpe koupit nejaky krasny model opravdoveho auta [ted nemyslim ty povozy nizsi tredni, o kterych se tu bavime] a doma na koberci delat "Brrrrrrm, brrrrrm.." :) -
« Re: Synové a auta otců
Zapomnel jsem jeste na 1 smutnou pointu. Nase Octavka ted uz 6. rokem lape prach v garazi pod plachtou. Tata plati pojisteni, ale jezdit s ni nechce. Je moc pohodlny, radsi se sveze v Brave. Ta Octavka ma najeto 60 000 km, je v super stavu, v zime ani za deste nebyla jeta. Vse puvodni, historicke. Nevite co s ni ? -
« Re: Synové a auta otců
Ja vam na sebe neco prozradim. Muj tata mne az na jednu vyjimku za volant sveho jedineho auta ( Skoda Octavia Super r.v. 61 ) v zivote nepustil. Ta vyjimka byla, kdyz jsem ho po absolvovani autoskoly ( na potreti: 1 x vyhazov za najizdeni do chodcu a 1 x za nepripoutani bezp. pasem ) uprosil na svezeni na opustene ceste. Ta Octavka mela razeni pod volantem a ja jsem se misto na 1° rozjel na 3°, okamzite jsem letel od volantu s poznamkou "Ku.va, ty tum spojke urvješ" ( foneticky ). Za volant jsem se od autoskoly dostal az po 3/4 roce na vojne, kde jsem mel obrovske stesti, kdyz mne bez vojenskeho ridicaku a pouze se skupinou A,B urcili vojenskym ridicem. Mel jsem super vojnu, najezdil jsem 25 000 km s UAZ, S 120L a Vaz 2107. Vzpominam si jak jsem tyden po absolvovani KRK a s celkove 1500 km najetymi za zivot mel jet na sluzebku do Prahy na stab do Dejvic. Prozil jsem celou noc nad ucebnici autoskoly. Nastesti meli ridici velky respekt pred vojenskym UAZem. Po navratu z vojny jsem proste bez auta nemohl zit a napadlo mne, ze kdyz uz tata s Octavkou nejezdi, bylo by super ji zrenovovat a uzivat si. Kupodivu mi ji tata pujcil jednou do prace ( tam a zpet cca 60 km ). Kdyz jsem ji v poradku privez nadseny jizdou 60 km/h, nepripoutan a s loktem v okynku, musel jsem celit dotazum, jestli jsem to auto nenechal stat na slunku (bo to neni dobre na lak), jestli jsem na ni celou praci videl ( bo by ji mohl nekdo ukrast ), jestli nestala pod velkym stromem ( bo by mohl fouknot vitr a ulomit vetev ), atd. Vysral jsem se na pujcovani aut a setril na sve konecne vlastni, do ktereho mi nemuze nikdo nic kecat. Zacal jsem Erkem, pokracoval Forman a nasledovala soucasna Brava.
Ja jsem skromnejsi, jezdim 8 let - 95 000 km. A je fakt, ze se clovek musi za volantem furt ucit.
Jo, prajzska. Kolovaly o vas vzdy spatne zpravy, takova zvlastni komunita, ale dnes uz to pry neni co kdysi.