OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Ještě k 1.6/55kW
Já jsem s Felicií 1.6 najel přes 100 kkm a nikdy jsem nezaznamenal žádný tebou zmiňovaný problém. Auto řadí bez problémů. U posilovače mám pocit spíše opačný, protože při vysokých rychlostech jde řízení příliš zlehka. A bez použití plynu se rozjedeš (s velkou dávkou citu v levé noze) i na pětku. Na jedničku tak popojíždím v zácpách. Trošku tomu nerozumím. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
Co se tyce spolehlivosti obou motoru v zavislosti
na otackach, uvedom si, ze porovnavas dosti rozdilne zdvihove obemy, a jeden s turbem, druhy bez turba, muzu rici, ze pomerne casto navstevuju jeden skodovacky servis, a pomerne casto tam vidim vymeny a opravy vstrik. cerpadel Zrovna tak jako jsem jel s 1.6/55Kw felicii, ktera zvonila, jako kdyby nekde chytal plech o nejakou rotacni soucast...
Technik mi rekl "Ty svine to nekde prohnali a zadreli dva valce"
Taktez jsem videl rozebrane TDI/66Kw s roztavenymi a zadrenymi pisty ( vsemi), i ptal jsem se jak je mozno dosici tohoto stavu...
"To je hned, staci to trochu prohnat na dalnici".
Takze bych rekl, ze vzhledem k vetsimu tepelnemu namahani TDI oproti benzinu jsou na tom oba druhy motoru tak stejne. -
« Ještě k 1.6/55kW
Nevím, jak je to s tímhle motorem v Oktávce, ale měli jsme ho ve feldě. Bylo utrpení jezdit s tímhle autem. Volnoběh byl cca 500 otáček a na prvním centimetru plynu to nedělalo vůbec nic. Takže každýmu to při prvním rozjezdu okamžitě chcíplo, protože bez plynu se to prostě nerozjede. Někdy při parkování do řady to člověku nezvyklému na tohle auto chcíplo i třikrát. Při řazení šly otáčky okamžitě dolů, takže pro plynulé přeřazení to chtělo opravdu cit, aby se to neškubalo jak pes u boudy. I člověk, který s tím autem jezdil denodenně, měl problémy plynule přeřadit. Sám tvrdil, že s třináctistovkou se jezdí daleko líp. Bez plynu to nejelo, první centimetr plynu nic a potom to zběsile vyrazilo. Ani daleko silnější auta (Octavia 1.8T) nejsou takhle nepříjemný. Další u Felicie byl posilovač. Když jsem s tím jel poprvé delší cestu po dálnici, bylo mi divný, proč mě bolí ruce. Zjistil jsem, že reverzační síla v posilovači v mírných zatáčkách na dálnici je větší, než normální síla u Felicie bez posilovače. Takže dobrý na parkování, ale na delší jízdu na prd. Je fakt, že to jelo o dost líp než třináctka (na rovině přes 180 km/h) ale do města zážitek. O spotřebě nemluvě. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
Konečně rozumné slovo. Jenom bych k tomu dodal, že maximální výkon u benzínových motorů je posazen do takových otáček, které člověk (říkám člověk, ne Octavie) při běžné jízdě využívá málokdy. Zvlášť, když si to auto pořídil za svoje chechtáky :-) Proto za daleko směrodatnější údaj považuju kroutící moment v běžných otáčkách (1500-4000) a tím pádem moje příští vozidlo bude rozhodně turbodiesel. S klimatizací, protože tenhle tejden byl k nepřežití. -
« TDI 66 vs. 1.6 55
1. ty hodnoty z křivek od CIMBU co tady prezentuje OCTAVIE bývají v reálu odlišnější.
2. je nesmysl aby OCTAVIE hodnotil oba motory podle výkonu a krout. momentu v 4500 1/min.
3. jednou je dáno, že TDI 66 vyprodukuje 66kW a 210Nm a 1.6 55 vyprodukuje 55kW a 135Nm, což je o 20% víc v případě výkonu a 55,5% víc v případě krout. momentu. Tečka a přes to nejede vlak.
4. Nehledě na to, že TDI 66 má na 4° skoro stejný celkový převod jako 1.6 55 na 5°!!! (1.6 55 1° 15,41, 2° 8,67, 3° 5,76, 4° 4,20, 5° 3,35""""1.9 TDI 66 1° 12,81, 2° 7,18, 3° 4,6, 4° 3,28, 5° 2,57). Ať si z toho každý vypočítá v různých otáčkách rychlost otáčení kol a kroutící moment na kolech. -
« Re: o (((((( LHáři !!!! TDI je slabší!!!
OCTAVIE nemůžeš tyto dva motory takto srovnávat, protože mají různou dynamiku, různý průběh kroutícího momentu i rozdílný výkon v různých otáčkách !!!! Benzín vždycky bude mít větší výkon ve vyšších otáčkách (u sériově vyrábených aut), ale s tím souvisí vytáčet ten motor a tím pádem i mnohem větší spotřeba. Ale diesel ten prostě táhne odspodu a ve vyšších otáčká ztrácí a podle toho se s tím musí jezdit. Odkazoval jsi se na realitu a tedy dobrá. Pokud pojede vedle sebe Octavie tvýho táty 1.6 55 kW a Octavie 1.9 TDI tak ty ji budeš muset vytáčet, ale diesel ne a protože bude podávat TDI větší výkon tak ti začne ujíždět. Nedej bože kdyby to bylo do kopce, to nemáš vůbec šanci. A jak uvádíš, kdyby ty auta byli naložený (rodina+věci na chalupu), tak v dieselu to nepoznáš, jestli je auto naložený (možná trochu, ale rozhodně míň než v 1.6 55kW). -
« Re: Úvaha o výkone ...
To diamant 1.6/74 Kw se od 1.8/20V lisi jen tim, ze ma mensi zdvih,8 ventilovou palici,blok z hlinikove slitiny misto ze sede litiny.
Dost malo pribuznych veci ne?.
To vsichni.
Ono krome motoru dost zalezi taky na zprevodovani,
mate -li dva stejne motory, ale s ruznymi prevodovkami,napr. 1. a 2. rychl. stupen stejne, a 3. u jednoho motoru do 100 km/h, u druheho do 120 km/h.
Tak ten prvni bude vykazovat papirove lepsi zrychleni z 0 na 100, ale ten druhy bude mozna subjektivne vykazovat lepsi dynamiku jizdy pri predjizdeni.
Jinak jel jsem s oktavkami se vsemi typy motoru,
krome 1.4 a 1.6/55 kw je jednoznacne slabsi nez 1.9/66 kw.
PS. na moje stare mysi 1.6/83kw pri jeho 900 kg zive vahy melo jen turbo. -
« Bez nadpisu
Jasně že Vám mnoho lidí řekne že to není sprinter viz urívky ale Jak říkám já když jezdím dynamicky tak jedu sám. S rodinou to jede HODNĚ o dost slaběji. Proto není férové porovnávat realitu a testy. V realitě když už jsme u toho porovnání tak většina lidí jezdí ve 2 nebo celé rodiny a když oba začnem předjíždět Znáte kopce 2 pruhy do stoupání a jeden na klesání tak Hodně lidí v této situaci to potrápí a zkouší jak se jeho koníčky dokáží rozhíbat a co ten druhý za ním a právě tady jde poznat to hlavní zátěž ve vozidle. Jinak po další služební cestě už má najeto 85 000 a už aspoň podle mně má takových 10 000 km ještě jako mladíček Ale výhoda je že příští rok touto dobou už bude Více volná kvůli tomu že dostane Otec služebního passata 1.9 Tdi 81kw Už jsem se na něho byl podívat teď s ním jezdí jeho společník.Má najeto 17 000 km -
« o (((((( LHáři !!!! TDI je slabší!!!
Prosím Vás nikdo doufám že se mnou souhlasíte že 1.6 má větší točák od 3500 ANO od 3500 otáček vede 1.6 v točitém momentu !!!!!!!!!!!!!!!!! o))) dnes jsem se díval na www.cimbu.czpříklad prosím zde je TDI 3500 má 128 1.6 3500 má 135 // TDi 4000 má 106 1.6 má 116// TDI 4500 má 100 nm a naše 1.6 má 116 Nm. Prosím takže proto je lepší vždyť od 3500 otáček TDi má slabší točák zhruba 8 Nm a pak se to zvětšuje. Takže bych nerad ... -
Diamant 22.06.00 23:27
« Úvaha o výkone ...
1,6/55 má pri 4000 otáčkach cca 130 Nm a 1,9/66 má cca 150 Nm. Inak grafy skoro vštkých motorov Škoda sú na stránke www.home.sk/private/diamantsworld a potom treba kliknúť na obrázok so symbolom grafu. Netvrdím, že sú úplne presné, ale je to maximum, čo je dostupné. A aj z grafov vidno, že 1,6/55 nie je vo vysokých otáčkach príliš doma. Ale inak aj keď po cca 4600 otáčkach klesá výkon, nemusí to znamenať maximálnu rýchlosť. Pokiaľ je výkon potrebný na jazdu ustálenou rýchlosťou menší, než ten maximálny, tak auto pôjde aj do vyšších otáčiek. A to až kým motor nedosiahne maximálne dovolené otáčky, alebo kým potrebný výkon neprekročý výkon, ktorý je motor práve schopný dodať. A ešte dodatok. Motor 1,6/74 má rovnaké vŕtanie (81,0) ako motor 1,8/110. Líšia sa len zvihom. -
"-- skrytý --" 22.06.00 18:53
« RE:to DIM and Jiri
To mrazik: Focus 1.8i Kombi mam od konce brezna a najeto teprve neco pres 2000 km. Motor Zetec E 1.8i/85kW (modernizovany motor z Mondea) jsem od zacatku dost podcenoval (zejmena diky srovnavani s nekterymi konkurencnimi motory 1.8i), ale asi si to nezaslouzi. Ma tichy a kultivovany chod a dobry zatah uz od nizkych otacek. Prumernou spotrebu mam zatim 7.5 l a to jezdim velmi casto se zapnutou klimatizaci. Pro kombika se mi benzinova osmnactistovka zdala jako rozumny kompromis mezi uspornejsi, ale slabsi sestnactistovkou a vykonnejsim, a take hlucnejsim a ziznivejsim dvoulitrem. Rysem Focusu 1.8i, ale i 1.6i je tezka petka a castecne i ctyrka, coz ma sve prednosti (nizsi otacky pri vyssich rychlostech a tedy mensi spotrebu a hlucnost) i zapory (mensi dynamika). Dvoulitr je z hlediska zprevodovani opacnym extremem. Shrnuto: slusny motor a vse ostatni super (jizdni vlastnosti, razeni, rizeni, brzdy, prostornost). Ja jsem jeste stihl uzavrit kupni smlouvu v dobe, kdy kombik i petidverak staly stejne (tech 350l zmensenych na 320l zavazadloveho prostoru plnohodnotnym kolem u petidveraku se mi zdalo dost malo). U megana se mi velmi libil motor 1.6/74kW, ale odradila me opakovana kritika jizdnich vlastnosti (naklon v zatackach, rany pri prejezdu pricnych nerovnosti s prenosem na rizeni) a nepresneho razeni v redakcnich testech a take to, ze me zene se okoukal hatchback a kombika delaji v Turecku.
Oktavistum se omlouvam, ze se tu bavime o fordech(jen vyjimecne). -
« Re: turbo matiz
greggie máš Matize, zajímalo by Tě to?
Když jsem to tak předběžne počítal, dospěl jsem cca k ropočtu 70-85 tis. Kč. "KIT" by obsahoval následující komponenty: chiptuning, Garrett T03 včetně bypass ventilu + optimalizace výfuk. potrubí, intercooler + hadice + trubky, otevřený KN filtr, modifikace sacího potrubí, olejový chladič včetně příslušenství, decelerační ventil, zapalovací svíčky a montáž. Možná ještě jiná spoječka a větší vodní chladič. Životnost bude hodně záležet na zacházení, tzn. pokud se bude jezdit pořád "naplno" předpokládám tak 50tis. km., v obráceném případě do 100tis. km. Jestli Tě to zajímá do hloubky mailni chiptuning@chiptuning.cz. P.S. vytvořil jsem obrázek matize na 17" kolech. -
« Re: RE:to DIM and Jiri
Octávie 1.6 55kW má ne opimální, ale maximální výkon při 4600 1/min. Je sice pravda, že každý motor sedne malinko jinak a tak když by se 10 těchto stejných motorů měřilo na brzdě bude ten maximální výkon v toleranci dejme tomu +- 250 otáček. Pokud se bude motor točit přes svoje maximum, bude výkon zákonitě klesat. Neznamená to však, že nepůjde přetočit a potažmo třeba na 5° dosáhnout větší maximální rychlosti, nicméně jenom za cenu nějaké setrvačnosti větru v zádech nebo jízdy z kopce. Na druhou stranu je otázka převodů, jestli třeba na 3° je lepší ho trochu přetočit a zařadit tak 4° do řekněme příznivějších otáček. Ale pokud se budeme bavit o zrychlení Octavie 1.6 na daný převod. stupeň, tak přes oněch 4600 otáček bude vždy menší než do 4600 otáček. Jinak tahleta prastará VW šestnáctistovka vznikla pouze zvětšením zdvihu u čtrnáctistovky. Má vrtání 76.5 (skoro jako Favorit 75.5) a zdvih 86.9, proto tak málo točí. Na benzinový motor je to hrozný "rumpál". V praxi se jevý jako klasický americký motor, táhne plynule hodně od spodu, ale ve cca 4500 1/min je konec. Pro informaci 1.6 100PS je úplně jiný motor, má vrtání 81mm a zdvih 77.4mm a maximálního výkonu dosahuje při 5800 1/min. Určitě by spousta lidí ocenila tento motor ve Feliciích. -
« Re: RE:to DIM and Jiri
Uznávám, že jsem se nevyjadřoval dost přesně, ale to bylo schválně. nechtěl jsem brousit do odbornosti, protože to by OCTAVIE nemusel pochopit. jen jsem chtěl naznačit v čem je princip ohledně otáček a výkonu motoru. DIM a ty (Jiri) jste to popsali zcela do detailů. Já jsem psal kolem 4000, nechával jsem si tam trochu rezervu, protože je každej motor jinej. Ty grafy jsou trochu zmateny, ale princip ukazujou dobře. jinak taky uvažuju o změně a chci se tě zeptat Jri, jak ta 1.8 jezdí. Já uvažuju nad normálním Focusem. Jo a proč jsi zavrhnu Megana 1.6 ? Mě se docela zamlouvá, ale ještě jsem v tom nejel. -
"-- skrytý --" 22.06.00 16:18
« RE:to DIM and Jiri
Mraziku, myslim ze v DIMove i me reakci neni nic s cim by si nemohl zcela souhlasit. Problem je asi trochu v tom, ze se trochu nepresne vyjadrujes. Neni vzdy zcela jasne mas-li na mysli kroutici moment nebo vykon. Nebo zavedes termin "optimalni" vykon! Octavianova 1.6/55kW ma maximalni vykon pri 4500 ot/min, takze kdyz zvysuje otacky pres 4000 tak mu vykon jeste stoupa. Nikdo tady take netvrdil ze vykon s otackami roste do nekonecna. Pokud jde o stranku www.renault.cz, tak me fascinuje, ze nebyli schopni ani za dva roky odstranit zmatky v tebou zminenych grafech, viz napr. kroutici moment pro 1.6/79kW. Pred dvema roky jsem totiz uvazoval o koupi Megana. Nakonec jsem koupil jako ty Forda (ne vsak Fiestu ale Focus 1.8i Kombi). Ze bychom tady tem oktavistum udelali v hlavach trochu zmatek, kdyz uz jim musime zavidet ty skvele motory TDi a 1.8T? -
« to DIM and Jiri
Pánové sorry, ale nemůžu s vámi úplně souhlasit. V něčem máte pravdu, že s narůstajícími otáčkami stoupá výkon, ale to přeci nejde do nekonečna!? Záleží na nastavení toho motoru. U ,,běžných" dieselů je vrchol okolo 2000 a strměji klesá od 4000. U benzínu (tam zase záleží na počtech ventilů) je vrchol kolem 3000 a klesá kolem 5000, prostě klesá s tím nikdo nic neudělá. Krásně je to vidět pokud se podíváte na stránky www.renault.cz a dáte si technické informace o autu, kde jsou informace o motoru s grafy. A právě na těchto grafech je zmíněný krouťák a výkon. Tam DIMe uvidíš, že u Dieselu není ten pokles vůbec strmý. To by znamenalo, že když trochu víc vytočíš diesela, tak by to mělo přestat táhnout, ale dle mých zkušeností to táhne dobře. Mě šlo o zdůraznění, že zas tak úplně nezáleží na otáčkách motoru, jelikož se OCTAVIE tak vyjadřuje. Každý motor je jiný a každý potřebuje jiné otáčy pro dosažení optimálního výkonu.
193 Nm @ 1900 1/min a 69 Kw @ 4100 1/min
1.6/55 142 Nm a 59 Kw a myslim, ze tady nekdo neco telil az o 63 kw, kdyz k prevodum zapocitate hmotnostnbi deficit TDI GLX/GLX=1185/1265 nebo LX/SLX Combi 1160/1350, tak vidite, ze vse neni tak ruzove, jak
vypada a muze se klidne stat, ze vasi Combi TDI/66 v plne tonazi bude na dalnici pri 140 predjizdet i hola LX 1.6.
Samozdejme ze hodnoty vykonu i kroutaku letaji nejen nahoru ale i dolu, takze vetsinou je to presne opacne.