OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Zivotnost motoru...
Chtěl bych jenom dodat, že pokud se motor točí, tak čerpá olej do systému bez ohledu na to, jestli je ještě zapnuto zapalování......Takže pokud šlápnu na plyn a vypnu zapalování, tak se olej pumpuje ještě několik sekund. Navíc turbo v tu chvíli není tolik poháněno výfukovými plyny a díky tzv. deceleračnímu odpojení ani netlačí směs do válců - jinými slovy není nijak namáháno a prostě se setrvačností dotáčí, na což má určitě olej dost a dost. Fakt si myslíte, že by někdo zapomněl na takovou základní věc, jako je to, že nějaká baba si při vypnutí motoru splete brzdu a plyn a že by tím jednoduše odrovnala turbo ?? To by asi bylo těch reklamací :-))) Vždyť kromě toho, že by v motoru prokazatelně chyběl olej, se nešetrné zacházení s autem v podstatě nedá nijak dokázat. To by byl pěkný risk, dát takové auto do prodeje. To by kdejaký vychcánek si nechal měnit turbo v záruce každého půl roku tím, že by šlápl na plyn a vypnul zapalování..... Snad jenom při tzv. přečipovávání bych se možná trošku obával...Ale teď se na mě asi někteří vrhnou, tak do toho !! -
« Re: Zivotnost motoru...
Musím souhlasit s RSD, protože pokud to vezmete do detailů, tak tím, že vypnu zapalování u motoru s turbem, tak se turbo dotáčí (to je blbý slovo), ale už není tlak oleje, kterej by ho mazal ! V tom je ten největší průšvih. Ale myslím, že to není tak tragický, protože v motoru je více věcí, které se tímto způsobem opotřebovávají. -
« Re: Zivotnost motoru...
Caste starty,caste vypinani motoru.Tak presne s TDickem jezdim,chces me tvrdit,ze ho tim odrovnam.
Mam snad pred kazdym vypnutim cekat dve minuty nez se dotoci turbo?To by pak byl motor na h...o.
Neverim tomu,ze by to vyrobce nemel nejak doresene. -
« Re: Zivotnost motoru...
Budu li vycházet z toho, že Němci dělají standartně téměř o 85PS (v extrémech dokonce i +150PS) vyšší výkon , při zachování stávajících mechanických součástí, dá se předpokládat, že koncipovaná životnost motoru 1.8T bude také rozhodně velmi dlouhá. Problémem turbo-auťáků jsou ale časté starty, jízda s nezahřátým motorem a dokonce i náhlé vypnutí zapalování nebo výšlapu plynu do vysokých otáček s následným vypnutím zapalováním. Turbo je pak roztočené a prakticky nemaže, což zapříčiňuje vymílání čepů provázené později pískáním turba při akceleraci. Lidem kteří si kupují Turbo auto by měli prodejci dávat rozhodně větší osvětu! -
« Zivotnost motoru...
Vobcas tady ctu neco o tom, jakou ma predpokladanout (jedna baba povidala) zivotnost nejakej motor. Existuje neco jako "tovarenska tabulka", ve ktere by jsem se treba mohl docist, ze moje 1.8T ma predpokladanou zivotnost takovou a takovou (v pripade, ze s ni clovek jezdi jak s vlastni, ze ano Octavie)? Me by to dost zajimalo, protoze pokud se tady doctu ze 1.6 55kw, je tezce poddimenzovana diky tomu se predpoklada 500 000 km, co potom 1.8T? Diky... -
« Re: 1.6
Měl jsem svody s KitCaru -Felicie, a nevešlo se mi to tam. Pak jsme je namontovali na Filcku, kam patřily a to byl rámus, že by jednomu upadly uši. Už tak mi to vrní víc než je zdrávo..... Do motoru se mi moc brutálně zasahovat nechce, protože jak sundáš makovici , tak to jde brzy víš kam... Až se v tom budu muset rejpat, tak akorát slícuju potrubí, projedu kanály, zalapuju sedla a dám možná ventilový pružiny taky od DBilas Dynamic. To vyvážení by asi taky nebylo od věci (včetně odvrtání setrváku)...ale to uvidim. -
« Re: Maska:
No jo, ale rumpálem zůstane i s jinou vačkou. Jestli rád a dlouho točíš, sundej hlavu, vytáhni spodek a odlehči písty a setrvák na minimum a pořádně to nech vyvážit metodou píst s ojnicí, to vše s klikou a to vše se setrvákem. Potom uvidíš jak půjde do otáček. Proč neotestovals svody? To je to nejlepší.
P.S. Už Ti píšu email -
« Re: Maska:
v tom je právě u prodejců Škodovek ale i u ostatních značek (...nejhorší jsou snad u Opela)velkej problém. Všichni oficiální prodejci dost prudí proti úpravcům, a dokonce mi řekli, že pokud si budu chtít namontovat jiné rádio, tak že musí být 1) schváleným doplňkem ŠKODA 2) odborně namontovaný v autorizovaném servise a tato montáž zanesena do servisní knížky , jinak samozřejmě padá záruka. K tomu Motoru 1.6 je to dáno dlouhým zdvihem . Motor se chová jako diesel a neupravený nemá cenu točit nad 4.500 1/min. Po úpravě ECU, vačky, Filtru JR který jsem napáchal přímo místo krytu s kulatým filtrem, a katalyzátorem REMUS Z-Flow no a obligátní koncovkou REMUS pak tato 1.6 žije až do 6,500 1/min (!!!) Nejzajímavější je ale nárůst další nárůst již tak slušného spodku.
Jinak mail na mne je: rsd@seznam.cz -
« Maska:
Michale ta maska se upravuje sadou chromovych polepu na jednotliva zebra,nebo se jedna o samostatny dil?
Jeste k tomu ol.chladici:Jelikoz se jedna o dalsi dil v motor.prostoru navic,je treba ho pred kazdou servisni prohlidkou demontovat,nebo to tam muzeme trvale nechat?(to by byl celkem vopruz)
Pokud to v servise Skoda uvidi,neprijdu tim o zaruku?Jak to dela ten kolega se kterym jsme se byly projet? -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
Jo ty motory mají v základu obrovskou životnost. Pokud ale 1.6 55kW má mít výkon, musí točit. Sám moc dobře víš co je to za rumpál, takže odlehčit a abnormálně vyvážit, jinak ....
Jak to myslíš s tím programováním pumpa-tryska?
Děláme to normálně, jako všechno. Hele hoď mi sem email nebo telefon, něco se Tě chci soukromě zeptat. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
..souhlasím. Motor 66kw/TDI je hodně poddimenzovaný. Stejně poddimenzovaný je ale i motor 1.6/55kW a třeba někým odsuzovaný, zato však nekonečný motor 2.0 / 85kw. Všechny tyto motory mají koncipovanou životnost k 500.000 km.
Zajímalo by mne jak jse na tom s programováním Pumpe-Dusse? Nikomu se do toho moc nechce....(nakonec to udělaj, ale je to tak buď a nebo...)
Škoda protože nový motor 1,9TDI 130PS by byl rozhodně po chiptunningu RAKETA. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
přesně tak RSD, kapající nafta je největší nepřítel pístů, ať netěsným vstřikem nebo všemi těmi speedboostery, kompakty nebo jak všelijak těm zmetkům říkají. Jinak je jasné, že u dieselů je více namáhán spodek (vyprodukovaným kroutícím momentem), ale tak stejně je jasné, že se s tím počítá a ten spodek je mnohem masivnější než u benzinu. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
..jen bych dodal ,že TDI má akorát díky většímu kompresnímu poměru oproti benzinovým motorům o dost větší tlaky, a tak je namáhán o něco více spodek. Jinak jsem se také s problémy u TDI nesetkal. Viděl jsem akorát někde fotky steklých pístů, ale to bylo vlivem nějakých předřadníků před řídící jednotkou , kde stékalo palivo z vstřikovací trysky, a nafta vypálila do pístu díru jak po 24-hodin LeMans. -
« Re: TDI 66 vs. 1.6 55
To nemáš pravdu, že odcházejí často čerpadla u TDI. Lidi jsou prasata a aby se ušetřilo jsou ochotni nalít do nádrže cokoliv za "lepší cenu". Stačí trochu vody a čerpadlo končí. TDI není rozhodně více tepelně namáhaný motor než 1.6 benzín. Za prvé nafta při hoření (650°C - výfuk. ventil) nedosahuje teplot benzínu (900°C- výfuk. ventil), za druhé litrový výkon motorů TDI je nižší než litrový výkon běžných benzinových motorů, za třetí sama podstata přímého vstřiku tepelně motor velice málo zatěžuje. Vždyť TDI mají ve vodním okruhu 3 žhavící svíčky aby bylo možno motor vůbec ohřát, naproti tomu systém nepřímého vstřiku mnohem více motor tepelně zatěžuje.
Roztavené písty u diselových motorů jsem taky už x-krát viděl, ale není to příčinou rychlé jízdy naplno! Obvykle za to může kapající vstřik nebo jízda bez chlazení nebo bez oleje, popřípadě olej starý 80tis. km. Jinak pokud je TDI motor v pořádku, i po kvalitním chiptuningu s chladičem oleje, bez problému snáší dlouhodobou jízdu naplno. Vlastní zkušenosti a mnoho nachipovaných TDI jsou mi toho svědkem.
-
« Re: Jestě k 1.6/55kW
Tohle vypada na nejakou zavadu regulace volnobehu na skrtici klapce, neco na spojce, popr. po jistych zkusenostech svicky,ale to asi ne.
Jel jsem zcela jiste s vice, nez deseti kusy ruzneho stari a nikde jsem problemy pri razeni nemel,snad krome kvedlajici se radici paky a paky, ktera mi pri predjizdeni zustala v ruce, a zvalst u aut, ktery jsou podnikovy, maj nalitano haldu km a nikdo se s nima nesere jsou 1.3 vetsi mrdky, nez 1.6 (az na nektere vyjimky potvrzujici pravidlo).
Jinak v oktavce jsou kupodivu zvysene volnobezne otacky uz v serii, takze staci opatrne manipulovat se spojkou a rozjedes se.
Na posilovac rizeni si stezovac nemuzu, chodi hladce jenom je divny, ze neco pri vedrech loupe ve volantu - ze bych mel v aute trpasliky ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jiná alternativa je pro mne, pokud například zajíždím k čerpací stanici na dálnici, posledních pět kilometrů se nehnat na plný plyn a dejme tomu kilometr před odbočkou vyřadit a doplachtit k pumpě na volnoběh. Pro motor je to neskutečná úleva, točí se na volnoběh, všechna čerpadla pracují, nevyvíjí se odpadní teplo ale čerstvý vzduch ochlazuje chladiče.