OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
A zážitek z dálnice no je to něco pěkného mi co nemáme dálnici u nosu je to smutné jezdit 200 km abych se mohl projet na dálnici ale ta ryhclost ve 190 je v Octavii úplná pohoda ani mi to nepřišlo a byl jsem překvapen většinou se rozjede z kopečku tak na 180 a když jsem se podíval na tachometr nádhera 190. Ani si nedovedu představit kdybych měl možnost jezdit v autě co má maximálku víc jak 200 to bych nikdy nechtěl jelikož by mě to nutilo jezdit rychle a žádná silnice u nás není bezpečná ne víc jak 200, Sice při 190 to nic tak hrozného nebylo ale dost DOST JSOU ZRÁDNÉ MALÉ ZATÁČKY bylo cítit že je to opravdu velká rychlost. -
« Bez nadpisu
Spotřeba byla i po celkem svižné jízdě 7,8 l/100 což musím říct že je PArádní co skoro Bomba. V testech aut bývá většinou při testování tak 8,5 9 i 10 . A to bych řekl že jsem to testoval víc než oni ti určitě nejezdí na max po dálnici atd..
Jiank mě dost naštvalo už další uzávěrka na dálnici a ta je v obou směrech na Prahu za Brnem i směr na Brno je to tam tak na 60 km/h a bývají tam fronty, Další je zas na odbočce při výjezdu směr na Buchlovice tzv. směr Uherské Hradiště to pro ty když tama pojedou . -
« projížďka
Po měsíci co jsem nebyl na projížďce jsem se včera vrátil z trasy dliuhé 320 km. Řeknu Vám je to úplně něco jiného než v jiném období na to že byla středa bylo hodně aut všude a to i cizinců. Má to nevýhody hlavně kvůli těm Favoritům a Škodovkám a těch kamionů hrůza. Tak první co jsem měl možno vyyzkoušet byla Felicie v Buchlovicích Lxi, v kopci po vyjetí oba za ráz to musel dusit na 3 pořád protože jsme jeli skoro stejně no později asi když už jsem měl 4000 to je zhruba 85 km/ha víc se to trochu víc hýbalo ale ne víc jak o 10km/h víc než on. Je to poznat když se má Octavie 1.6 pořádně rozjed do kopce z 30km/h. Dvojka to sice dokáže velmi svižně ale až dojde na 4 radši nebudu mluvit.
JInak 1,3 50kw Felicie je dost pomalá hlavně v rychlostech přes 100km/h.
Na dálnici na zpátky tak to jsem byl velmi mile překvapen !!!!!!!!!!! Úplně v pohodičce se to rozjelo na 190!!!! Ano ! Točilo to 5300 . Za mnou jela další Octavie TDI a nedoháněl mě byl pořád tak 500 m za mnou pak ale jak jsme se blížili k autům tak jsme spomalili a ani tam mu to nejelo rychleji !! Octavie 1.6 když není naložená jede rychleji než TDI 81kw ALe byla v ní celá rodina asi jeli z Prahy. -
« Re: Olej
Dymanická viskozita:
0W 3250 při -30 st.C
5W 3500 při -25
10W 3500 při -20
15W 3500 při -15
20W 4500 při -10
25W 6000 při -5
Kinematická viskozita při 100 st.C
číslo za W 20 5,6-9,3
30 9,3-12,5
40 12,5-16,3
50 16,3-21,9
60 21,9-26,1
Zkrátka, číslo před W (winter) označuje teplotu za které je olej schopen mazat a číslo za W mazací schopnosti oleje při teplotním zatížení. Tedy čím vyšší teplota, tlaky motoru a sportovnější styl jízdy, tím vyšší požadavky na kinematickou viskozitu.
Vřele doporučuji např. "Automobilové kapaliny" od Zdeňka Hrdličky z vydavatelství Grada. -
« Re: Olej
Cokesi, to W (jak jiste vis) znamena Winter. Kolik rally (krome 1000 jezer) se jezdi v teplotach hloubeji pod bodem mrazu ?
Treba Castrol Formula SLX ma viskozitni tridu myslim 10W-60, protoze je treba vyssi odolnoti pri zatizeni (zahrati). Nechci nejak moc polemizovat - zkuste nekdo rict obsah tech norem, a potom se muzem bavit presne. -
« Re: Olej
Do 1.6/55kW minerál? A proč ne? Když to nebude jezdit v mínus 40, tak není problém. Pro vysoké tepelné namáhání bych dokonce i váhal (jestli by to nebylo lepší než kdejaká syntetika).
Na čem myslíš, že se jezdí rallye (nejezdí se na Aral, OMV či co super hyper 0W-*), ale na 10W-50, 10W-60 (namátkou Castrol, Valvoline...). -
« Re: Olej
Uryvkem z Cimrmanovy "Vysetrovani ztraty tridni knihy" - "no tak trosku jsem si zaprehanel" :-)
Ale vazne; v servisni knizce jsou minimalni pozadavky na olej specifikovany normami VW 501 01 (od 11/92), VW 502 00 (od 1/97) a nouzove ACEA A2 nebo A3-96. Neznam presnou specifikaci techto norem, ale dle servisaku "do techto technicky vyspelych motoru (o cemz lze jiste u VW 1.6/55kW stareho koncepcne cca 20 let uspesne pochybovat) je potreba prinejhorsim polosynteticky olej; z tovarny je tam plne sysnteticky FUCHS". A myslim, ze _NIKDO_ROZUMNY_ nebude doporucovat do Octavie mineralni olej. Ty snad ano ? Ne ze by tam nesel nalit, ale nakolik je to vhodne ? (kdyz uz chces usetrit, jsou k dispozici i levne polosynteticke oleje; navic v cene servisni prohlidky se cena polosyntetiky zda byti skoro zanedbatelnou). -
« Re: Olej
Cokesi, OCTAVIE mele asi o necem jiny. Protoze Magnatec ma viskozitni tridu 5W-40 nebo 10W-40 a urcite nema v nazvu GTX3. Podle toho, co pise, tak je to nejaka mineralni sracka, ktera by do Octavie s jakymkoliv motorem nemela ani nikdy prijit. Doporucovana je plna syntetika, nebo alespon polosyntetika (alespon 10W-40)... -
« Re: TDI 66 Kw vs chip
Nemusis to ani zkouset. Subjektivne jede 1.8T proti moji TDI/66kW asi tak, jako Kawasaki Ninja ZR6 proti stare dobre MZ 250. No - ale ten pocit v 1.8T za to stoji. Protoze to neni limuzina, ale auto nizsi stredni tridy, tak ten motor s nim cvici subjektivne daleko lepe nez MV6 3.0 s Opelem Omega. Zase je to o pocitech a o tom, n aco jsi zvykly. -
« TDI 66 Kw vs chip
Dnes jsem mel moznost projet se v TDI 66 Kw a musim rict,ze nic moc.Cekal jsem od toho auta vic.
Asi jsem hodne ovlivneny ocipovanym TDI 81,potazmo 103 Kw(nově + KN filtr,takze mozna i vic,snad 110 Kw).Ten rozdil vsak byl skutecne markantni.Prislo mi ,ze to nejak netahne.Musim jeste nekde vyzkouset turbo benzin,to jsem zvedav. -
« Olej
Olej to nejdůležitější s čím motor kamarádí a mě by zajímalo co říkáte na olej Castrol GTX3 magnetic 15w-40, já totiž potřebuji spíš olej na to když náš motor se pořád vytáčí teda aspoň když jezdím sám. A to o dost než bežní motoristé co mají 1.6 Zatím co jsem viděl fakturu při 75000km tam dali Castrol GTX,. další je na 90 000 a to už se zatraceně blíží. -
« Re: fotky
OCTAVIane nezlob se na mě, ale jestli nesvedeš ve Frotpagi udělat stránku s pár fotkama, tak nevím co si mám o tobě myslet a zvlášť o tvé inteligenci.I můj jedenáctiletej bratranec to zvládne. Všude na internetu jsou návody, jak udělat velice jednoduché stránky. A už si proboha uvědom, že otáčky motoru nejsou všechno a rozhodně ne větší rychlost a větší síla motoru. U TDI jsou jiné převody, takže pokud ty tadz argumentuješ, že TDI přeřazuje a ty jsi ještě o převodový stupeň níž, tak vlstně můžete mít stejný převod. Koukni na stránky, kde jsou převodové stupně rozepsané podrobně a uvidíš ty rozdíly. A potom si taky nezapomeň položit otázku proč tam jsou ty rozdíly. Radši ti poradím. No protože TDI má mnohem větší sílu a ta tatínkova Octavka na něj prostě nemá. Jseš ubohej různejma komentářema !!! -
« fotky "mojí" Octavie
Zrychlení jsem bral verzi Lx 1.4 proti Glx SDi. DNES JSEM si nachystal fotky mnou udělané zatím jen fotky tento týden je půjdu nascenovat a OCTAVIE Octaviána bude pro zájemce co mi už skoro půl roku nevěří rozeslána na email STRTÁNKA se mi nechce dělat zkoušel jsem to ve Front page a moc mi to nešlo. A myslím že je krasavec. ps: email na OCTAVIE@post.cz -
Saab 16.07.00 21:53
« Re: 1.4xSDI ,,,,,1.6 x TDi
to OCTAVIE: kde jsi vzal ty záhadné data o zrychlení ? Než něco napíšeš, tak se nejdřív koukni na oficiální weby, protože SDI má zrychlení 18,9 s, tedy úplně stejné jako 1.4. Navíc pochybuji, že by se 1.4ka mohla rovnat SDIčku v pružnosti, tj. zrychlení z 80-120 apod. -
« Re:
Nejsi Ty náhodou externí, brigádní spolupracovník aneb agent s velkým "A" společnosti ŠKODY AUTO a.s., určený k podpoře výprodeje řekněme dnes již méně atraktivnímu, avšak na svůj datum zrození adekvátnímu, značnou skladovou plochu zabírajícímu, výkon postrádajícímu, průběhem výkonu, vrtáním, zdvihem a hmotností diesela a spotřebou mnohem vyšší kubaturu připomínajícího, tak pro firemní auto nebo pro čerstvého aspiranta rekrutovaného ze Š105 na Octavii vhodného, oficiálně označovaného motoru (s velmi malým m) VW 1.6 55kW, jež vyvinuli, dnes již spokojení penzisté pokročilého věku, v tehdejším "západním Německu" možná někdy v době, kdy Ty jsi byl ještě na houbách.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!