OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: je libo tempomat???
Prosím Tě proč? Jednotka se ani nevytahuje ven z auta, programuje se diagnostikou přes diagnostickou zástrčku. Jediná operace spočívá v demontáži volantu a výměně levé páčky a zapojení 2 konektorů na patřičná místa. Tenhle ten tempomat je ve všech směrech stejný jako originální tempomat VW. -
« Re: Dojezd
deficit reálné spotřeby vs. spotřeby na PP vznikne na základě principu měření spotřeby PP.
V řídící jednotce je datové pole závislosti hustota nafty vs. teplota nafty. Vstřikovací čerpadlo měří teplotu nafty, na vstřiu 3tího válce jehla měří zdvih vstřiku, otáčkové čidlo na klice měří otáčky motoru a z převodovky se změří rychlost auta. Když se tyto údaje sejdou v řídící jednotce, vypočítá se na jejich základě spotřeba v litrech za hodinu nebo v litrech na 100km. V momentě kdy kolísá hustota nafty od jakéhosi etalonu ve Wolfsburgu vzniká rozdíl ve spotřebě reálné a spotřebě udávané. BTW bionafta je hustší něž klasická nafta. -
« je libo tempomat???
Horká novinka posledních dnů: přišel jsem na to, jak u TDI od VW naprogramovat do jakékoliv jednotky tempomat(5000,-) , stačí k tomu dokoupit páčku blinkrů s patřičným přepínačem tempomatu ( cca 1600,-) a 2 konektory (cca 700,-) a je na světě originální tempomat. P.S. mám informace, že by to mělo jít i na benzinové motory, ale musím to otestovat.
-
« Octavie versus Almera
Rozhoduji se nad koupi noveho automobilu a to mezi novy Nisan Almera 1,5 Comfort 2ab/ac 5D benzin (407 000Kc) a Skoda Octavia Ambiente 1,6 MPI/74 kW benzin (424 900Kc).Nevim jestli mate nekdo zkusenosti i s Almerou, ale presto prosim o radu. Jsme zatim 3 clena rodina, ktera najede behem roku asi 10000km. Jezdime prevazne kratsi trate s nekolika delsimi vylety a dovolenou. Prosim o radu a o Vase nazory. Jakou maji auta spotrebu, kde se necha platit nejnizsi havarijni pojistka (ta pojistka zatim hovori pro Skodu)? (zatim jsem jezdil s Skodou Felicia 1.3 Lxi). Moc diky. -
« Re: Už si o tom i povídají....
No, Octavie, nechápu, proč bys nemohl ve 160 přeřadit na trojku ?? Já myslím, že mezi Zlínem a Brnem, v té zatáčce těsně před stoupáním vpravo, by se tam dala dostat i zpátečka !! Ale to bys asi musel jet bez tatínka , tuším :-))) Jinak i 1,8 T ještě těch 160 na trojku udělá....ale na zrychlování už to není. -
« Už si o tom i povídají....
Sierra 2.5 turbodiesel? ....asi nějaká speciální edice, kterou upravili pro závod s OCTAVIEM, a chudák Ford-motorsport to projel na plný čáře.... Onehdá jsem slyšel Enrica Bretoneho, jak se baví, vyděšenej s Michalem Gargulákem o nějaký zelený Octavii 1.6 GLX (ale je to vlastně SLX), jak jí při testování po dálnici na Zlín nemohli za žádnou cenu dojet. Nakonec zjistili, že nemaj nafoukaný kola Heliem, vyměněnou lambdasondu a hlavně , že to nemaj tak najetý a tak splakali nad výdělkem. Bertone se pak ptal Kresty, jestli nemaj v "továrně " ještě nějakou jednašestku zašitou, že sere příští rok na Forda a jde do Octávky, nejlíp 1.6/55 "jinak na tvou přitroublou otázku k 160 a přeřazení na 3 - já jsem jel s BMW E30, 325i na trojku 170 ....ale věřím, že na tu čtyřku a pětku by mi to na dálnici tolik nejelo jak tobě." -
« BMW kobra 11
Kdo se díval na Cobra 11 no dost se mi zbíhaly sliny si zajezdit na dálnici !! Jeden z těch nejlepších dílů . Jinak řeknu ale dost nereálný starý ušumtělý mercedes a má prý 200 koní myslím že to němci zase dost přehání ale jinak nechápu jak mohl a to jsem se díval ve 160 km/h v tom BMW přeřadit na !!!!! 3° a předjet je aby mohl rozbít bariéru se sudy s vodou ?? Podle odhadu to byla 3řada a i kdyby tam měl třeba 2,.8 litrů je možný??? přeřadit ?? -
« Jízda
Mám kompletně projeté auto z cesty do Brna a jede líp než předtím a to o dost. Tak třeba 1.6 74kw Slovák co jel za námi si ani nevrznul jelikož náše Octavie je po opravě o kus líp a to si dovolím srovnávat takže 1.6 74 ani jedénkrát si nedovolil přiblížit na předjetí Potom chlápek v Sieře 2,5 Td tak to jsme jeli zrovna do kopce a byla to úplná hračka JENOM jediné auto mě předjelo na celé trase a to Opel Zafira 1.8 16v zrovna když jsme jeli do kopce já jel za ním on mě pustil já předjížděl tu sieru a hnal to na 3 asi tak těsně před 120 pořád na 3° se ani nepřibližoval pořád jel konstantně za mnou asi tak 3 m pak ale po přeřazení a to rychlém na 4° mu to jelo jaksi až moc rychle. Předjel mě a to dost bleskově. No díval jsem se na stránky opel a zase to nemá tolik koní Můj názor je ten že v kopci se projeví ten 16v kdy on to pořád hnal na 3° a to až do 130!! Jinak jízda na dálnici je paráda čtverka táhne úplně normálně dřív jí docházel dech při 130 dnes není problém 140 pořád bleskově dosáhnout a pětka má dynamiku okolo 150 kde není problém se dostat na 160 za pár sekund nevím jak to bude v dalších rychlostech nad 160 jelikož jsem jel s otcem a nemůžu s ním jezdit 180 a více stejně by mě řekl abych zpomalil. -
« Re: Dojezd
Kamil*e, Michal to vyjadruje skoro presne - velmi lehka noha. Te spotreby (podotykam, ze tankuju skoro vyhradne bionaftu - obyc. jenom kdyz se vyskytne "vyhodne" a to byva velmi zridka) dosahuju na dalkove trase; sice jezdim i po meste, ale to mi celkovou spotrebu zvedne max. o 0.2l. Takze pro ilustraci Opava-Brno jedu prumernou rychlosti 68km/h, ve meste to pak (v pondeli rano, kdy stojim na kazdem semaforu 2x, nez projedu na zelenou) klesne na cca 65km/h. Spotreba 3.2 dle PP, ve meste se zvedne na 3.3-3.5 l/100km. Na trase Opava-Tisa (za Decinem skoro na hranicich se SRN) prumerna rychlost 64km/h, spotreba 3.4l/100km dle PP. realna spotreba je proti PP o 0.2-0.3l/100km vyssi - naposledy jsem to spocital na 3.67l/100km na 1200 km. Celkovou spotrebu za 24tkm co ma auto najeto jsem zatim stlacil na cca 3.9l/100km. Zatim muzu rict, ze se mi stale dari spotrebu snizovat, jak se ucim vyuzivat vsech moznosti a lepe poznavam trasu a lepe odhaduju provoz. Jeste tip pro tebe: zkus si na dalnici pri ustalene rychlosti dejme tomu 120km/h trosku ubrat plyn a sleduj okamzitou spotrebu. Ta ti treba klesne o 0.6l/100km, ale rychlost zustane (skoro) stejna. Obecne - snazim se co nejmin akcelerovat (a kdyz uz, tak plynule), spis se snazim udrzovat konstantni, neprilis vysokou rychlost. Pro tebe by jizda jiste ztratila kouzlo (a jako velkopodnikatel na to ani nemas cas), ale pro mne to kouzlo ziskava a porad souperim sam se sebou, kam az se dostanu. Za vsechno muze PP - dokud jsem jezdival autama bez nej, tak jsem taky mel vysokou spotrebu (no, s P205 1.8D jsem jezdival za cca 4.2l/100km i bez PP a s prumerne 4 lidmi v aute, ale to je auto o polovicni hmotnosti nez Octavka), ale PP je pro mne drab :-) Jen by mne zajimalo, jestli bych byl schopen jet s 1.8T pod 6l/100km, ale zatim se mi ji nepodarilo od nikoho na test vypujcit. -
« Re: 1.8
Nee jenom na jednicku jsem predjizdel traktor, a mrknul se na displej.Jinak vzhledem k tomu, ze 1.8 T ma lepsi ucinnost, tak bude brat o chlup min, ale kdyz se na to slapne, tak to tam proste tece, protoze ten motor ma na to spalit vic smesi,a tim dostat vetsi vykon na kola.Tech 150 k je proste o tom jak mit moznost prevalcovat kde co.Jinak me napada tipni si aerodynamicky ztraty pri rychlosti napr 100 a 170 km/h.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
2. VW 1.6 74kW
3. dostupnost servisu
4. dostupnost ND oficiálně a neoficiálně
5. prodejní cena po X letech