OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.09.00  23:14

    « Re: Octavie

    OCTAVIE, prečo potom vyrábajú kadejaké motory (podľa teba oničom), keď existuje "skvelý, moderný, dlhozdvihový, hospodárny, tichý a výkonný" motor 1,6 / 55 a Octavia s ním v pohode dosahuje aj 200 km/h. Len mi akosi nejde do hlavy, prečo Octavia ani s motorom 2,0 nedosahuje papierových 200 km/h ale len o niečo menej. To je ale pekná šunka, keď nejde ani 200, čo? Ten motor potom určite nepodáva výkon ani 60 kW. Čo ty na to? Predbehneš aj dvojliter? Myslím, že je to slovo do bitky. Skús na tom zapracovať, dofúkaj závodný plyn, pridaj ešte aj hliníkové krytky piatych dverí a možno to zvládneš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  11:07

    « Re: motor 1,6 74kW

    Pravdou je , že i různá motory mají i různé uchycení motoru ke karoserii. 1,8 T má " hydraulické silenbloky " a je hodně tichá. Musím potvrdit , že po zkušenostech z různými auty je motoricky jednoznačně nejtišší. Problém je , podle mě, především s hlukem od podvozku a od pneumatik především při rychlé jízdě a nekvalitním povrchu ( dálnice Vyškov-Brno ). Good-Year NCT 5 205/60 tomu dost pomohly, ale ty to mají přímo v popisu, že jsou mimořádně tiché.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  10:36

    « Re: Octavie

    Octavie ty ses fakt *.Konec komentare
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  01:00

    « Re: Převody

    Octaviane, kdes přišel na to, že maximální rychlost je limitovaná omezovačem? Za prvé bys měl pochopit že, a) každý pohybující se předmět vykazuje aerodynamický odpor, kvadraticky rostoucí s rychlostí b) tachometr není etalonem rychlosti. Když se nad tím velmi, ale velmi hluboce zamyslíš, tož ti možná dojde, že vaše Octavie se v určité rychlosti dostane do bodu, kdy bude součet všech odporů roven výkonu na kolech a v tomto momentě se rychlost již přestane zvyšovat. Výrobce maximální rychlost testuje na určeném rovném úseku v obou směrech na několika stejných vozech s polovičním užitečným zatížením a výslednou rychlost zcela určitě neměří dle tachometru. Výsledkem všech zprůměrovaných hodnot je ono číslo uváděné v oficiálních dokumentech.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  00:00

    « Bez nadpisu

    Před nedávnem si naše auto vyzkoušel známý jelikož tam bylo klepání ! a jeho slova !!!!!!!!! : Ty to auto je dost živé Jako dobrý zátah na to že to má být 1.6 55kw. Můj názor je ten že opravdu máme asi štěstí a můžeme mít klidně na brzdě naměřený výkon kolem 60 kw a 140 Nm Zatím nejvíc co jsem četl měla Felicie sport 64kw a točák 142 Nm. Jo jinak Tdi 66kw je úplný mlsanec pro naši 1.6 Jeden chlápek dost často ho potkávám Na takové auto se nezapomíná má totiž stmavené skla křídlo a hlavně jezdí jako já park+mlhovky se mě už radši nesnažil předjed. Minule jsem se sním honil když jsem jel do Brna a když mě předjel v koloně a já ho dohnal tak radši odbočil k motorestu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  00:00

    « Převody

    To že jsou dlouhé je jenom dobře je to výhoda a hlavně naše 1.6 to vyhovuje tzv. na dálnici je tím získána větší možnost přesáhnout udávanou hranici výrobce 170 A u NOVÉ OCTAVIE 172 jak vidíte už zvýšil maximálku asi pochopil ze zkušeností . Jinak není problém překročit i o více než 20km/h a to bez sebemenšího přiblížení k omezovači. A to si myslím že je SUPR. při 190 to má rezervu stačí a hlavně záleží už jen na kopečku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.00  00:00

    « Bez nadpisu

    Už máme i Tuning koupil jsem hliníkové kritky dveří a když tak přijede te na semaforu k Oktávce tak pokaždé ČUMÍ !!!! Je to opravdu pěkné !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.00  21:29

    « Re: Dočasné vypnutí počítadla ujetých km

    Také jsem podobný problém řešil, ale na nic kloudného kromě odpojení náhonu tachometru jsem nepřišel. A to se kamarádím s mistrem dílny z Škoda servisu. Tak nevím. Ale našel jsem zajímavou adresu [odkaz] zkus se tam podívat, sice tam neprozrazují systém, ale ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.00  11:52

    « Re: Dočasné vypnutí počítadla ujetých km

    znam to. Bohuzel mne to postihlo, kdyz jsem si kupoval novou Octavii. "Finta" je v jedne pojistce - cislo napisu, az se zajdu kouknout do auta. Prijdes o udaje souvisejici se vzdalenosti a rychlost, tzn. nebude ukazovat ruchlomer, nebude to pocitat kilometry, PP nebude pocitat rychlost, spotrebu ani vzdalenost. Mne prodali nove auto bez tehle pojistky a resil jsem to reklamaci - tak tam prede mnou mechos vrazil pojistku, a ja zvesela smutne odjel. Dost chyba prodejce - asi to meli jako predvadeci auto a chteli to prodat jako nove ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.00  22:27

    « Re: To: mfilip

    Škoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 24.09.00  19:26

    « Re: Dočasné vypnutí počítadla ujetých km

    A načo to potrebuješ? Veď stačí pred predajom vyhľadať špecialistu, ktorý by mal vedieť ti tam nastaviť akúkoľvek hodnotu. Pred časom to ukazovali na PRO7, či kde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.00  16:51

    « Dočasné vypnutí počítadla ujetých km

    Nezná náhodou někdo způsob jak dočasně vypojit počítadlo ujetých km ( tachometr ) u Octavie ? Samozřejmě bez jakéhokoliv zásahu do motoru popř. elektroniky ( tím myslím odpojení náhonu tachometru, vyjmutí přístrojové desky apod. ). Docela by se mi nějaký šikovný trik hodil. Pomůže někdo ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  21:12

    « To: MikeT

    Proudění vzduchu tam samozřejmě je. Ale zkus se projet s TDI, a tam při 140 uslyšíš skoro jen to
    proudění. A zkus ten 74 motor protočit i naprázdno s otevřenými dveřmi u řidiče a uvidíš ... Vlastně spíš uslyšíš :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  21:06

    « To: mfilip

    Od 1.1.2000 nemusí mít nové vozy zadní zástěrky,
    Škoda toho hned využila...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  21:04

    « Re: motor 1,6 74kW

    Motor 55kW je skutečně jinak zpřevodovaný, takže se nemusí tolik točit. Nejhorší nárůst hluku u 74KW je od 3 do 4 tisíc, pak už opravdu neroste.
    Ten "kovově znějící projev" tam je, stejně jako bručení. V SM z konce srpna je článek o starších A4, cituji: ... motor cestující znervózňuje bručením ... U mě se to objevilo po zajetí, když jsem začal motor pomalu vytáčet nad 3 500 ot. Před rokem jsem jezdil nějakou dobu s Lagunou 1.6
    16V, a tam k žádnému zvýšení hlučnosti nedošlo.
    Jinak nemám Oktávce co vytknout, podvozek je skvělý stejně jako brzdy. Ten motor je asi nejslabší článek. Do Golfů se už montuje nový
    1.6 16V s výrazně nižší spotřebou a lepším průběhem krouťáku. Jak narazím na předváděčku, tak to porovnám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  15:54

    « motor 1,6 74kW

    Pánové, děkuji za Vaše příspěvky. To je přesně to, co jsem potřeboval. Asi si budu muset poopravit názor na tento motor. Zatím jsem ho zkoušel jen v městském provozu a to se jevil příznivě. Je zajímavé, že se v různých motoristických periodikách v testech tohoto motoru nezmiňují o jeho hlučnosti při vyšších rychlostech. Snad jen v jednom testu uvedli, že "má nezvykle kovově znějící projev, který uspokojí vyhraněnou část řidičů" - to já ale nepovažuji za kritiku vysoké hlučnosti! Myslím si, že vyšší hlučnost při vyšších rychlostech má také trochu na svědomí kratší zpřevodování pětky a s tím související výše položené maximum točivého momentu. Mám zkušenost s motorem 1,6 55 kW, u kterého se mi při 140 Km/h zdála hlučnost přiměřená, ale tento motor má právě naopak dlouhé převody. Nesouhlasím z názorem, že všechny motory ve zvýšených ot. hlučí. Některý při 3500 ot/min řve jako tur a jiný je úplně v pohodě. Motor se 74 kW asi bohužel patří mezi ty uřvanější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  13:06

    « Bez nadpisu

    Videl jsem uz par novych Octavek a u asi poloviny z nich nebyly namontovany zadni zasterky. Zacaly byt nyni v doplnkove vybave, nebo to byla nahoda a normalne se dale montuji standardne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.00  13:53

    « Re: To: pedro

    Tak to ti něco povím. předtím než jsem si koupil tu Octávku jsem jezdil s Vectrou r.v. 93. Byl tio 2.0 i a řeknu ti že i při 200 km za hodinu nebyl takový hluk jako při 140 km/h v Octávce. Tam totiž při těch 200km/h jsem měl na budíku 4 800 otáček a auto sedlo níže a neslyšel si žádný zvuk ani z motoru a ani aerodynamický hluk. Proste tvarem vozu.. Octávka je při 140km/h velice hlučná protože ji musíš vytáčet na 4 tisíce otáček. A navíce se k tomu přidá aer. dyn. hluk tak je to hotovka. Je pravda že jak si rozjetej a jedeš těch 160 tak jen lehce přišlapuješ plynem a jedeš ale ten hluk je fakt nesnesitelnej. Nevím neměl jsem možnost prubnout jiné motory. Ale Vectra byla jasně lepší. Na tu nedám dopustit. Bohužel 1,6 74 KW je na městský provoz a občas ven. Kdo hodně a daleko jezdí měl by mít minimálně TDI nebo dvoulitr. A vůbec nejlepší je nekupovat Octávku, neboť velice trvdé sezení je nepříjemné. Na delší trasy bych doporučoval Opel Vectra či Astra ( né classic) nebo Renault Scénic či megane ale taky z 1,8 motorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.00  13:36

    « Re: To: pedro

    Dovolil bych si s vámi trochu polemizovat. Souhlasím, že motor je kolem 4tis. otáček asi nejhlučnější, pak už ale hluk nestoupá, jen se mění charakteristika zvuku. V rychlostech nad 140km/h pak vstupuje do hry mnohem výraznější zdroj hluku a to je proudění vzduchu. A to samozřejmě není závislé na motoru, ale na tvaru karoserie. Hlučnost motoru jako takového nejlépe otestujete na dvojku, kdy je motor dobře slyšet v celém spektru otáček.


    Jinak pokud jde o celkovou hlučnost v rychlostech přes 150km/h, nezdá se mi Octavia o mnoho hlučnějčí než jiná auta (i za několikanásobně vyšší pořizovací cenu), se kterými jsem měl možnost jezdit (Ford Focus 1.6, Volvo 850 2.5, Honda Accord 2.0, Jeep Grand Cherokee 4.7, atd.).
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.09.00  12:15

    « par informaci ze Skody Auto

    Pro ty, ktere to zajima (neni to na webu):


    plnene emisni normy u motoru Fabia


    1.4/44kW, 1.4/50kW - EU II


    1.9 SDI/47 kW, 1.9 TDI-PD/74 kW, 1.4/55 kW s manual prevodovkou - EU III


    1.4/55 kW automat, 1.4/74 kW, 2.0/85 kW - EU IV



    Octavia:


    1.4/44 kW, 1.6/55 kW, 1.6/74kW automat, 1.9 TDI/66 kW, 1.9 TDI/81 kW - EU II


    1.9 SDI/50 kW, 1.9 TDI/66 kW automat, 2.0/85 kW automat, 1,8T/110 kW automat i mechanicka prevod. - EU III


    2,0/85 kW mechan. prev. - EU IV



    pro Octavie MR2001 jsou prodlouzeny servisni intervaly, a to:


    benzinove motory 30tkm nebo 2 roky


    dieselove motory 50tkm nebo 2 roky


    podminkou je pouziti oleje WIV (nová norma VW-specialni olej, odolny vuci starnuti) pro benzinove motory dle normy VW 503 00, pro dieselove motory dle VW 506 00.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…