OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Diamant 26.09.00 23:14
« Re: Octavie
OCTAVIE, prečo potom vyrábajú kadejaké motory (podľa teba oničom), keď existuje "skvelý, moderný, dlhozdvihový, hospodárny, tichý a výkonný" motor 1,6 / 55 a Octavia s ním v pohode dosahuje aj 200 km/h. Len mi akosi nejde do hlavy, prečo Octavia ani s motorom 2,0 nedosahuje papierových 200 km/h ale len o niečo menej. To je ale pekná šunka, keď nejde ani 200, čo? Ten motor potom určite nepodáva výkon ani 60 kW. Čo ty na to? Predbehneš aj dvojliter? Myslím, že je to slovo do bitky. Skús na tom zapracovať, dofúkaj závodný plyn, pridaj ešte aj hliníkové krytky piatych dverí a možno to zvládneš. -
« Re: motor 1,6 74kW
Pravdou je , že i různá motory mají i různé uchycení motoru ke karoserii. 1,8 T má " hydraulické silenbloky " a je hodně tichá. Musím potvrdit , že po zkušenostech z různými auty je motoricky jednoznačně nejtišší. Problém je , podle mě, především s hlukem od podvozku a od pneumatik především při rychlé jízdě a nekvalitním povrchu ( dálnice Vyškov-Brno ). Good-Year NCT 5 205/60 tomu dost pomohly, ale ty to mají přímo v popisu, že jsou mimořádně tiché..... -
« Re: Převody
Octaviane, kdes přišel na to, že maximální rychlost je limitovaná omezovačem? Za prvé bys měl pochopit že, a) každý pohybující se předmět vykazuje aerodynamický odpor, kvadraticky rostoucí s rychlostí b) tachometr není etalonem rychlosti. Když se nad tím velmi, ale velmi hluboce zamyslíš, tož ti možná dojde, že vaše Octavie se v určité rychlosti dostane do bodu, kdy bude součet všech odporů roven výkonu na kolech a v tomto momentě se rychlost již přestane zvyšovat. Výrobce maximální rychlost testuje na určeném rovném úseku v obou směrech na několika stejných vozech s polovičním užitečným zatížením a výslednou rychlost zcela určitě neměří dle tachometru. Výsledkem všech zprůměrovaných hodnot je ono číslo uváděné v oficiálních dokumentech. -
« Bez nadpisu
Před nedávnem si naše auto vyzkoušel známý jelikož tam bylo klepání ! a jeho slova !!!!!!!!! : Ty to auto je dost živé Jako dobrý zátah na to že to má být 1.6 55kw. Můj názor je ten že opravdu máme asi štěstí a můžeme mít klidně na brzdě naměřený výkon kolem 60 kw a 140 Nm Zatím nejvíc co jsem četl měla Felicie sport 64kw a točák 142 Nm. Jo jinak Tdi 66kw je úplný mlsanec pro naši 1.6 Jeden chlápek dost často ho potkávám Na takové auto se nezapomíná má totiž stmavené skla křídlo a hlavně jezdí jako já park+mlhovky se mě už radši nesnažil předjed. Minule jsem se sním honil když jsem jel do Brna a když mě předjel v koloně a já ho dohnal tak radši odbočil k motorestu. -
« Převody
To že jsou dlouhé je jenom dobře je to výhoda a hlavně naše 1.6 to vyhovuje tzv. na dálnici je tím získána větší možnost přesáhnout udávanou hranici výrobce 170 A u NOVÉ OCTAVIE 172 jak vidíte už zvýšil maximálku asi pochopil ze zkušeností . Jinak není problém překročit i o více než 20km/h a to bez sebemenšího přiblížení k omezovači. A to si myslím že je SUPR. při 190 to má rezervu stačí a hlavně záleží už jen na kopečku. -
« Re: Dočasné vypnutí počítadla ujetých km
Také jsem podobný problém řešil, ale na nic kloudného kromě odpojení náhonu tachometru jsem nepřišel. A to se kamarádím s mistrem dílny z Škoda servisu. Tak nevím. Ale našel jsem zajímavou adresu [odkaz] zkus se tam podívat, sice tam neprozrazují systém, ale ... -
« Re: Dočasné vypnutí počítadla ujetých km
znam to. Bohuzel mne to postihlo, kdyz jsem si kupoval novou Octavii. "Finta" je v jedne pojistce - cislo napisu, az se zajdu kouknout do auta. Prijdes o udaje souvisejici se vzdalenosti a rychlost, tzn. nebude ukazovat ruchlomer, nebude to pocitat kilometry, PP nebude pocitat rychlost, spotrebu ani vzdalenost. Mne prodali nove auto bez tehle pojistky a resil jsem to reklamaci - tak tam prede mnou mechos vrazil pojistku, a ja zvesela smutne odjel. Dost chyba prodejce - asi to meli jako predvadeci auto a chteli to prodat jako nove ? -
« Dočasné vypnutí počítadla ujetých km
Nezná náhodou někdo způsob jak dočasně vypojit počítadlo ujetých km ( tachometr ) u Octavie ? Samozřejmě bez jakéhokoliv zásahu do motoru popř. elektroniky ( tím myslím odpojení náhonu tachometru, vyjmutí přístrojové desky apod. ). Docela by se mi nějaký šikovný trik hodil. Pomůže někdo ? -
« Re: motor 1,6 74kW
Motor 55kW je skutečně jinak zpřevodovaný, takže se nemusí tolik točit. Nejhorší nárůst hluku u 74KW je od 3 do 4 tisíc, pak už opravdu neroste.
Ten "kovově znějící projev" tam je, stejně jako bručení. V SM z konce srpna je článek o starších A4, cituji: ... motor cestující znervózňuje bručením ... U mě se to objevilo po zajetí, když jsem začal motor pomalu vytáčet nad 3 500 ot. Před rokem jsem jezdil nějakou dobu s Lagunou 1.6
16V, a tam k žádnému zvýšení hlučnosti nedošlo.
Jinak nemám Oktávce co vytknout, podvozek je skvělý stejně jako brzdy. Ten motor je asi nejslabší článek. Do Golfů se už montuje nový
1.6 16V s výrazně nižší spotřebou a lepším průběhem krouťáku. Jak narazím na předváděčku, tak to porovnám. -
« motor 1,6 74kW
Pánové, děkuji za Vaše příspěvky. To je přesně to, co jsem potřeboval. Asi si budu muset poopravit názor na tento motor. Zatím jsem ho zkoušel jen v městském provozu a to se jevil příznivě. Je zajímavé, že se v různých motoristických periodikách v testech tohoto motoru nezmiňují o jeho hlučnosti při vyšších rychlostech. Snad jen v jednom testu uvedli, že "má nezvykle kovově znějící projev, který uspokojí vyhraněnou část řidičů" - to já ale nepovažuji za kritiku vysoké hlučnosti! Myslím si, že vyšší hlučnost při vyšších rychlostech má také trochu na svědomí kratší zpřevodování pětky a s tím související výše položené maximum točivého momentu. Mám zkušenost s motorem 1,6 55 kW, u kterého se mi při 140 Km/h zdála hlučnost přiměřená, ale tento motor má právě naopak dlouhé převody. Nesouhlasím z názorem, že všechny motory ve zvýšených ot. hlučí. Některý při 3500 ot/min řve jako tur a jiný je úplně v pohodě. Motor se 74 kW asi bohužel patří mezi ty uřvanější. -
« Re: To: pedro
Tak to ti něco povím. předtím než jsem si koupil tu Octávku jsem jezdil s Vectrou r.v. 93. Byl tio 2.0 i a řeknu ti že i při 200 km za hodinu nebyl takový hluk jako při 140 km/h v Octávce. Tam totiž při těch 200km/h jsem měl na budíku 4 800 otáček a auto sedlo níže a neslyšel si žádný zvuk ani z motoru a ani aerodynamický hluk. Proste tvarem vozu.. Octávka je při 140km/h velice hlučná protože ji musíš vytáčet na 4 tisíce otáček. A navíce se k tomu přidá aer. dyn. hluk tak je to hotovka. Je pravda že jak si rozjetej a jedeš těch 160 tak jen lehce přišlapuješ plynem a jedeš ale ten hluk je fakt nesnesitelnej. Nevím neměl jsem možnost prubnout jiné motory. Ale Vectra byla jasně lepší. Na tu nedám dopustit. Bohužel 1,6 74 KW je na městský provoz a občas ven. Kdo hodně a daleko jezdí měl by mít minimálně TDI nebo dvoulitr. A vůbec nejlepší je nekupovat Octávku, neboť velice trvdé sezení je nepříjemné. Na delší trasy bych doporučoval Opel Vectra či Astra ( né classic) nebo Renault Scénic či megane ale taky z 1,8 motorem.
-
« Re: To: pedro
Dovolil bych si s vámi trochu polemizovat. Souhlasím, že motor je kolem 4tis. otáček asi nejhlučnější, pak už ale hluk nestoupá, jen se mění charakteristika zvuku. V rychlostech nad 140km/h pak vstupuje do hry mnohem výraznější zdroj hluku a to je proudění vzduchu. A to samozřejmě není závislé na motoru, ale na tvaru karoserie. Hlučnost motoru jako takového nejlépe otestujete na dvojku, kdy je motor dobře slyšet v celém spektru otáček.
Jinak pokud jde o celkovou hlučnost v rychlostech přes 150km/h, nezdá se mi Octavia o mnoho hlučnějčí než jiná auta (i za několikanásobně vyšší pořizovací cenu), se kterými jsem měl možnost jezdit (Ford Focus 1.6, Volvo 850 2.5, Honda Accord 2.0, Jeep Grand Cherokee 4.7, atd.). -
« par informaci ze Skody Auto
Pro ty, ktere to zajima (neni to na webu):
plnene emisni normy u motoru Fabia
1.4/44kW, 1.4/50kW - EU II
1.9 SDI/47 kW, 1.9 TDI-PD/74 kW, 1.4/55 kW s manual prevodovkou - EU III
1.4/55 kW automat, 1.4/74 kW, 2.0/85 kW - EU IV
Octavia:
1.4/44 kW, 1.6/55 kW, 1.6/74kW automat, 1.9 TDI/66 kW, 1.9 TDI/81 kW - EU II
1.9 SDI/50 kW, 1.9 TDI/66 kW automat, 2.0/85 kW automat, 1,8T/110 kW automat i mechanicka prevod. - EU III
2,0/85 kW mechan. prev. - EU IV
pro Octavie MR2001 jsou prodlouzeny servisni intervaly, a to:
benzinove motory 30tkm nebo 2 roky
dieselove motory 50tkm nebo 2 roky
podminkou je pouziti oleje WIV (nová norma VW-specialni olej, odolny vuci starnuti) pro benzinove motory dle normy VW 503 00, pro dieselove motory dle VW 506 00.