OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 25.07.04 21:19
« Problém s 1,6i
Sdar všem >:D Už delší dobu to tady sleduju a pročítám a až teď se připojuju do diskuzí, páč jsem teď začal jezdit víc autem. A hned mám problém.
Je to Octavia 74kW, rok 1997. Jakožto auto v rodině se s ní jezdilo v týdnu hlavně po městě a na menší vzdálenosti, takže má za celé roky najeto jenom 47000 km. Nedávno byla ve značkovym servisu na kontrole, výměně oleje atp. a opravě po drsné cestě na Ukrajinu ;-) >:D V popisu provedených prací byla i diagnostika na VAGu. A teď ten problém: Natankoval jsem za 500 V-Power (17,55litru) a ujel jsem na tohle množství paliva 230 km. Jenže to je moc málo - umím jezdit s hodně lehkou nohou a předvídám kopce a dojezdy do křižovatek. PP mi při všech cestách ukazoval průměrnou spotřebu od 5,1 do 6,0 ale prostou matematikou to vychází na 7,7 !!! A to je setsakra dost na to že to všechno bylo pohodový popojíždění letní krajinou rychlostma 50 - 90km/h - žádný extra vytáčení, podtáčení, závodění ...
Máte nějaké nápady, rady co s tím??? Kde začít hledat příčinu ??? Díky
Jo, a ještě přidám aktuální stav auta: Všechno zkontrolovaný a podle papírů OK, ale
1)pozoruju čas od času kolísání volnoběžných otáček - často to zůstane i viset až na 1500 rpm a až po chvíli to jde dolů na normál - už se to tady řešilo ;-) Stává se to i teď v létě, v zimě je to markantnější
2)těsně po nastartování - třeba druhý den, když je motor studený, to v první chvíli nabíhá divně - jakoby se přidávaly jednotlivé válce a vibruje to + má nepravidelný běh (otáčky taky kolísají). Po cca 2s si ECU přidá na 1500 rpm, pak to klesne na normál a všechno je v nejlepším pořádku.
Na autě bylo už asi před cca 4 roky měněné nějaké čidlo, protože se zbláznilo a motor na volnoběh kolísal mezi 700 - 4000 rpm :shock:
Co může být přícinou těch potíží ??? Lambda??Výfuk ??(Je ještě původní...) -
« Re: Re: Volnobezne otacky
Zacalo to zlobit v cca. 80tkm. Z pocatku se to objevovalo obcas, ale stacilo to jen trochu project (200km nebo jeste lepe z Chorvatska do CZ) a bylo to OK. Vypozoroval jsem, ze se to stavalo hlavne tehdy, kdyz mi chcipnul motor a ja musel hned startovat. To to udelalo skoro na 100%. No nakonec se odporoucela v 110tkm. Ted mam 133tkm a zatim v poho.
Nejdriv jsem si myslel, ze to je nejake cidlo teploty nebo lamdba sonda (znamy problem s lambdama na 1.6 55kw), ale nebylo to tim. Jeste mam k tomu praskle svodove potrubi (zatim neresim), tak jsem si rikal, ze by to mohlo byt tim, ale fakt to byla ta klapka.
Kdyz to v servisu rozdelali, tak ji chteli nejdrive nastavit. To ale vubec neslo, pry mela nejak cvaknout pri startovani. To nedelala (necvakala), resp. delala, ale az po uderu kladivem. -
"-- skrytý --" 07.07.04 17:21
« Kryty kol
Tak mi ukradli ty plastovy poklice - nechapu, kterej idiot si moh ty vcelku zasly poklice vzit, ale....
Nevite nekdo, kde koupit na webu poklice? Nejaky hezci nez origos takovy ty imitace elektronu a aby to moc nestalo (az mi je zase nekdo ukradne)
Nasel jsem nejaky 15-ky v OBI, ale - nepasujou mi tam...
Diky T. -
« Re: Volnobezne otacky
Mel jsem to same na 1.6 55kW. Otacky ne a ne spadnout dolu, jednou 1500, pak 1000, pak i 400. Drive pomahalo naject delsi trasu, pak se to srovnalo, ale postupem casu uz ani to nepomahalo. Byla to skrtici klapka, resp. servo v ni. Samotna klapka byla v orig. servisu za 8000,-. :-| -
« Re: Re: Re: Re: turbo u TDI
Obecne to neplati, ze by u cipnuteho turbo toci vice, navic se reguluje vzdy pozadavkem na tlak, nijak jinak (vyjma starych mechanickych). Takze aby tocilo nejak vice, tak to musi byt cip prase, kde pan tuner dal pozadavek na tlak i kdyz je zatizeni 20% a to pak pujde brzy do kyticek. Kdyz pry zacne "piskat", je to predzvest toho, ze odejde.
To ostatni plati, nechat dochladit (nekde ani 5 minut nestaci, aby se svodove potrubi zbavilo cervene barvy) a nejprve zahrat a to prepalovani neni kdovijak kriticke, vsechny skodovky maji chlazeni vodou a TDI obvlast vetsi. -
« Re:
A nemas to ciple? :-)
Pro styl "az na podlahu" dali soudruzi u Bosche zvlastni mapy, takze rizeni vstriku je pri volnobehu, castecne seslapnutem plynu a plnem plynu podle jinych map a korekci... Zkus ten plyn sespapavat pomaleji, mnohdy to akceleruje rychleji, dle zkuis. s TDI.
Take u nekterych "akcnich modelu" octavia tdi66 byly tak dobre spojky, ze je bylo treba softwarove chraniti, jinak ze pry odchazely, o cipu nemluve, to odesla hned. -
« Re: pokus o kradez
Porad nechapu jak obesli imobilizer.
... a to soudis podle ceho, ze "obesli" imobilizer?
Proc meli vyndanou RJ nevim, vi nekdo? Leda prinest si vlastni RJ s upravenym programem, ktery neumi funkci imobilizeru, ale takovy program nebude levny, navic co typ auta a verze, to jiny program/ECU.
Staci si precist pin z panelu (pocitacem s vhodnym SW) anebo zjistit z databaze dle VIN pin a ten pak zadat do panelu (jde to i pres ty cudliky hodin) a uz jedes. A takove sw jsou radove zadarmo.
Jedina zabrana tohoto je alarm a pripadny pager, kdy muzes nadalku to auto odposlechnout (je-li to GSM) a zastavit na vhodnem miste (je-li tam i GPS), pripadne promluvit do duse zlodejum. -
« Re:
imobilizer - přerušení jednoho z mnoha vodičů do ŘJ, podívej se do návodu k autu, tam je spousta námětů, např. napájení panelu přístrojů, napájení ŘJ motoru ...
Stačí přerušit tajným spinačem na vhodném místě vhodný přívod energie do ŘJ. Případně i tak, aby zůstala zapsána SP chyba v jednotce jako indicie pokusu o neoprávněnou manipulaci. Ona se pak po několika startech sama vymaže, ale do té doby může svítit kontrolka atp.
V podstatě ta pojistka stačí.
"s variabilními a kombinovatelnými způsoby komunikace mezi majitelem a vozidlem" - patrně magnetické karty. -
« Re: Re: Re:
Ja baterku taky neodpojoval, ale pred 2 t km mi menili rozvody, a kvuli tomu to pak bylo asi na Vagu, protoze mi trvalo par set km, nez mi prestal kolisat volnobeh, naprosto stejna situace, kdyz jsem si nechal auto proverit VAGem po koupi.
Spotreba: s 1.8T mam prumer 6.2 (3/4 roku ), s Bravou 6.4 ( 4 roky ), Formanem 6.3 ( 4 roky ). Neni to jen auty, ael za tech par let si ridic najde svuj styl jizdy, mlada leta na blbnuti pominou, clovek se diva casteji na penize atd,. a to vse ovlivnuje spotrebu. Tim chci rict, ze snizeni spotreby auta nema nasvedomi asi samotne auto, ale spise je zmena v ridici.