OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 28.07.04 09:17
« Re: Re: Kolísání otáček
Ale ví! Jde o to, že se odpojí akumulátor u motoru, který má už "dostatečně" špinavou škrtící klapku. ŘJ ztratí (zapomene) informaci o základním nastavení klapky a tu si jaksi už neumí znovu načíst (přes snímač polohy škrt. klapky), jelikož se klapka pro tu špínu nevrací až na "úplně zavřeno". Někdy se to časem tzv. "samo spraví", někdy to dokonce před křižovatkou po vyhození kvaltu začne chcípat. Tohle nakonec dovede každého do servisu, který nabídne zákazníkovi výměnu ŘJ, samozřejmě za několik tisíc Kč, byť se započítáním kulance. To pomůže na několik tisíc, možná i několik desítek tisíc km. Následuje opětovná návštěva servisu a opětovná výměna ŘJ. Při třetí návštěvě pak opět za několik tisíc Kč konečně vymění těleso klapky se samotnou klapkou a snímačem její polohy, čímž problém na dlouhou dobu vyřeší. Všichni jsou nakonec spokojeni: zákazník, že to konečně objevili a odstranili; servis, že si konečně trochu vydělal a "vyšetřil" dvě zcela bezchybné ŘJ, které prodá pod rukou tunerovi; a konečně tuner/čipař, který má zdroj levných ŘJ k dalším úpravám. Koloběh se prostě uzavřel.
A chcete vědět, jak na to, navíc téměř zadarmo? -
"-- skrytý --" 28.07.04 07:24
« Rychlost
Jirka: To teda nevim, jak můžeš při 160-190km/h dosáhnout spotřeby 7,7l. :-) To totiž motor točí přes 5000 a musíš šlapat skoro plný plyn. Já jsem měl při podobných rychlostech cca 8,5 - 8,9 a to jsem nijak dramaticky nezrychloval a snažil jsem se držet konstantní rychlost (byla to dálnice Praha-Liberec). Těch 8,2 - 8,5l mám na popojíždění taky.
Nemyslím že by to byl celkově líný a žravý motor. Spíš průměr mezi ostatními šestnáctistovkami. Pravda je, že když se začínal vyrábět, tak nebyla na trhu 1,6 s podobným výkonem - aspoň ne u Meganu atd.(možná existovaly výjimky-nepamatuju si přesně). To až později když všechny automobilky zavedly 16V 1,6... Na tom motoru se mi líbí, že docela plynule táhne od 2000 výš a i v těch 2000rpm má dost síly na běžnou pohodovou městskou jízdu (pokud není zácpa:)). Docela jsem jeden čas přemýšlel, že kdybych měl něco peněz, že bych šel do chiptuningu (82kW, 155Nm) + do nějakýho sportovního filtru - ale asi se na to vykašlu. Máte s tím někdo zkušenosti ?? :?: -
"-- skrytý --" 28.07.04 01:50
« Re:
kamarád má 1.6-ku z 99, najeto 120 tkm a stejné "problémy". Ale jak jsem zmínil, je to velmi (!) zřídka, takže nic hrozného.
Co se motoru týká, pamatuju si, že na tomhle fóru na něj padla spousta kritiky: líný, hlučný, žíznivý....
Jezdím občas s 1.8T v Passatu, takže moje subjektivní posouzení 1.6-ky: líný není, prostě průměr, ale dá se s ním vcelku dynamicky
hlučný .... nechal jsem si domontovat deku na víko kapoty a je to lepší, oproti 1.8T o dost hlučnější, v passatu je nádherné ticho, ale dá se to.
Spotřeba: já jsem spokojen, jezdit za cca 8 litrů na 100 s 1.2 tuny těžkým autem je slušný
co se týká výbav: VW v tom měl chaos. Známý mají verzi Ambiente a má to okna v el. jen vepředu. Moje (o 4 roky starší) má komplet. S nasazením ABS se taky moc nepředali, ale zas na ABS to nejezdí. Spíš by se šikla klima. Prostě VW-Škoda, někdy se člověk u těch výbav pobaví :-)))) -
« Re: Kolísání otáček
Tak me to teda stve..kdyz stojis na krizovatce a skube Ti auto,tak to je na zblazneni..jinak k te spotrebe,couracky jezdim kolem 8.2-8.5 na 100.To ted se svetli a klimou.Jinak na dalku 740 kilaku po dalnici a rychlosti 160-190 km/h byl prumer 7,7 litru.Tak nevim,jestli nekdo jezdite za min se stejnym motorem.. -
"-- skrytý --" 27.07.04 20:04
« Re: Kolísání otáček
Mám ten samej problém u stejnýho auta... 8-s Nikdo tady vlastně přesně neví co to je - čas od času to zmizí, pak se to zase objeví.
Já rozvod vyměněný určitě nemám a dělá mi to taky. Najeto 47kkm. S rozvodem bych to teda do souvislosti nedával. Ale vypadá to na nějakej obecnější problém těchhle motorů... Pokud to nic jinýho nedělá, tak mi to zas až tak nevadí, ale mám pocit že se mi zvedá spotřeba :(((
mfilip: No jo, 1,8T je ideální benzín do Oktávky, ale v 97 nic moc nebylo. Teprve nabíhala výroba 1,6i, jinak bylo jen 55kW a 1.8 92kW, ale to byla nenasyta - krátce zpřevodovaná a teda moc žíznivá (hlavně dálnice). No a proti dieselům jsme měli ještě zakořeněný nějaký podvědomý odpor - z neznalosti a nezkušenosti - prostě to byl diesel. Teď má táta služebáka TDI 81kW a je to pěkný svezení...
Tommy78: No s tou výbavou to je fakt podivný :-O Ale jinak myslím že v 97 měla GLX ve standardu elektrický stahování okýnek. Pak to dali pryč a pak přišlo Ambiente ... Tenkrát nám řekli že v SLX bude ABS, takže proto ta koupě. Jenže to byl vlastně ještě začátek výroby a tak ve výbavách byl docela chaos (stejně jako se teď prodávají ty první OktávkyII třeba v Ambiente ale bez klimy která tam má být...). Nakonec ABS nebylo no... Akorát mě na SLX štvou ostřikovače světel, protože to úplně láká * aby to urvali. A nejni to zrovna nejlevnější :-( :( -
« Kolísání otáček
Ahoj chlapi.Mám kloktávku 1.6 100 koní 99 rok. >:D
Ted mi to začalo dělat,že na volnoběh mi kolísají otáčky.Motor houpe a i na otačkoměru to je vidět.Byl jsem v servisu na diagnostice,ale vše je OK,tak nevím..Jinak auto jede normalně a mám najeto 105000 km.
Vážně nevím,čím už to je..Jirka. -
"-- skrytý --" 27.07.04 10:07
« Re:
to Alsik:No k té výbavě: právě že majitel byl asi podivín, protože jak jsem psal: plná výbava kromě ABS a klimošky, pokud se nepletu, tak (aspoň tak mi to bylo vysvětleno) proti základu GLX to má: okna v elektrice, šíbr v el. airbag spolujezdce + nastav. sedadlo řidiče, nemělo to elektrony, ale ty teď dokupuju (z Německa, super ceny). Takže nechápu proč rovnou nekoupil SLX, ale... no to už je jedno >:-[]
Když jsem to kupoval, tak jsem byl taky student, sice dělám i soukromě, ale žádnej zázrak. To auto jsem vzal že mělo málo najeto, je v dobrém stavu a nebude nutné do něj investovat. Zatím se to splnilo, ani koruna mimo běžné provozní věci. Motor je asi zastaralej, ale je to držák a jede to slušně. Hlavně se na něm díku jeho jednoduchosti nemá co porouchat . Spíš je div, že ho cpou do nový oktávky, ta je tuším o 150 kg těžší... >:-[]
Co se týká spotřeby: kouknu se na to až pojedu, ale myslím, že z začátku to taky dost žere.
Na diagnostice jsem s tím nebyl, ty otáčky netuším. Možná vadná lambda sonda? Já mám totiž ten motor AEH, co se dělal do 8/97, pak začal AKL. U toho mýho je lambda sonda zespoda v katalizátoru, zatímco u toho novějšího někde v koleni výfuku. Takže možná sonda u mě trpí. Fakt nevím, za 8 000 jdu na výměnu oleje, tak se zeptám. Jinak se o tom tady ještě diskutovalo v souvislosti s klapkou, je to vcelku nedávno, je to tu někde mezi staršími příspěvky.
to Miro:
baterku mám ještě originál (fakt 7 let starou), 44 Ah, na zimu už jí vyměním, asi by to stálo za zkoušku to co ty píšeš, tak jí můžu vyměnit dřív...
PS: se to tu nějak rozjelo a to už tu bylo vcelku mrtvo :D -
« Re: Re: to Alsik:
Mam 1.8T, 1999: jak uz jsem drive psal, auto mi s kolisanim otacek blbne vzdy po navsteve v servisu po napojeni na VAG anebo odpojeni baterky. Posledne mi to blblo dobrych 1000 km a nyni po dalsich 1000 km muzu konstatovat, ze je vse OK a motor drzi vyssi vonobeh, pokud mam zapnutou klimu. S V-Power jsem taky krom nizsi spotreby o 0,2 l nezaregistroval jiny duvod, proc jej kupovat. PP mi taky v lete/zime ukazuje po nastartovani studeneho motoru spotrebu 15.3-15.7 l/100 a po par stovkach metru to klesa. BTW dela to i u 1.9 TDI 81kW. Dojizdim 30 km do prace a po 60 km, kdy se vracim domu mivam prumernou spotrebu po 60 km kolem 5.0/100 km. Prumernou rychlost mivam kolem 55 km/h. Taky jsem pohodovy ridic, ale Liazka mne nikdy nepredjela a nepredjede.
Z 1 tankovani u Shellu bych nedelal zavery, pokud ti PP ukazuje 6 l a real je 7.7. Kazdy cerpacka ma vypnuti pistole nastavene jinak. U 1 cerpacky dotankuji 1 litr a uz mi tece benzin ven, u OMV mi vypla pistola, ja se zaradoval, ze budu mit nizkou spotrebu a pak jsem tam v pohode dal dalsich 6 litru ... -
« Re: to Alsik:
aku mas baterku? Ja som maval podobny problem s kolisanim otaciek, zlym startovanim a po vymene slabej baterky to zmizlo. Ale to bola Felda 1.3 MPi
Potom to iste u Fiatu Brava 1.2 16V. Tiez mi obcas vobec neudrzalo volnobeh a inokedy volnobeh 3000 ot. Na chybu sa diag. a ani inak nedoslo. Ale stavalo sa to iba obcas . Nastastie som to uz predal a nemusel dalej hladat chybu, kto vie co by to stalo :roll: -
"-- skrytý --" 27.07.04 08:13
« Re: to Alsik:
Ahoj, to auto je úplně to samý, akorát SLX měla ve standardu 2. Airbag, litý kola a střešní okno :-) Jinak mám taky bez ABS a klimy. Na tu dobu ('97) super auto - dneska můžu srovnávat s 1,6 81Kw Hondou Civic co má matka a to je zas o něčem jiném ... :-)
Ad spotřeba: Je pravda, že ten motor je dost žravej. Třeba na dálnici nemá cenu jezdit nad 130, protože motor točí 4000+ rpm a spotřeba jde nahoru - rekord mám 9l ve 4 lidech Praha-Liberec (rychlosti 130 - 170km/h), na druhou stranu jsem zkusil i supereconomy :-) Liberec-Praha ustálenejma rychlostma 90-110km/h a podle PP byla po ujetých 100km spotřeba 5,1l >:D (ale předjížděly mě někde i liazky :-) )
V-Power tankuju na zkoušku teď a nepozoruju žádné zlepšení ani ve spotřebě, ani v dynamice.
Je normální, když po nastartování a prvních asi 300m jízdy to ukazuje neustále průměrnou spotřebu mezi 15,1 a 15,9 l?? Prostě tam ty čísla pořád skáčou a až po další stovce metrů to začne klesat. To by možná taky ukazovalo na nějaký problém hlavně při studenym motoru, protože pokud mi paměť sahá, tak to dřív nedělalo.
Byl jsi ohledně těch otáček někde na diagnostice v servisu nebo v neznačkovym servisu ??? Rád bych to nějak elegantně vyřešil ale dělám VŠ a mám vysoko do žlabu - a ve značkovym servisu si nechaj pěkně MASTNĚ zaplatit každou pitomost a na to zrovna nemám...
Jinak s autem je spokojenost, na silnici sedí dobře, nerovnosti jsou sice znát ale nemůžu čekat zázraky.
Max rychlost mám taky takovou (zkoušeno ve 2 ráno na rovném liduprázdném úseku ;-) ) - to je asi daný tim krátkým zpřevodováním, protože motor už vlastně točí maximum, žejo. Delší pětka by neuškodila ;-) -
"-- skrytý --" 27.07.04 01:14
« to Alsik:
No, v podstate asi mas tu samou karu co mam ja: 1.6 74 kW GLXi 97, bývalý majitel tam leccos pridal, chybi akorat ABS a klima, takze krome zminenych dvou komponent muzu rict svoje zkusenosti. Mela najeto taky 47 000, ted ma 68 000.
1. spotreba: spotreba pri rozume svizne jizde je kolem 7.5 ve dvou lidech, pri plne nalozenym aute (5 lidi + plny kufr zavazadel) pri srovnatelne dynamice 8.5 Co se tyka PP: ja jsem ho nekolikrat kontroloval, ukazuje spotrebu mi (kupodivu (!) >:D ) presne na desetiny litru. Na spotrebu pod 7.5 zapomen, muj rekord je 6.8, jenze ustalena rychlost a porad rovinka.
Me se spotreba pohybuje lehce pod 8 litru
Jinak k tomu Shell V-power: zkusil jsem to, a neprijde mi, ze by to pridalo vykon, mozna je to min hlucny ve vyssich otackach. I maximalka je stejna jako u ostatnich kvalitnich benzinu - dle tacha na rovine (bez rozjezdu z kopce) cca 205. Tacho miva chybu asi 8 procent. (zkouseno navecer na prazdne D5, zadny silnicni pirat >:-[] ) Spis je hodne poznat spatny benzin (napr. ONO)
2) Co se tyka kolisani otacek: obcas me to zlobi taky, nevim cim to je, ale je to fakt neprijemny. Mam vychytanou jednu "zavadu" nastartujes, popojedes, lehounce zahrejes motor a chcipnes to. Za chvilku to chces natocit a ... nic ... pockas pet minut a OK. Pokud je motor studeny nebo teply nestava se to. Nastesti se tohle stane 1x za 2 mesice a da se tomu predchazet.
Je fakt, ze nekdy se to samo vytoci i na 3 tisice a drzi to tam. No, pokud nechci vypadat jak trubka (na krizovatce), tak tam loupnu jednicku, zabrzdim a pres spojku ten motor proste pribrzdim. Drasticky....
Ale nastesti tohle se stava ojedinele, kazdopadne to neni nic prijemneho...
To je vse co me napada.
Tom -
"-- skrytý --" 26.07.04 22:54
« Bez nadpisu
rybiz : Přečetl jsem si ve Fabia fóru, co máš za vykutálený kousek. Jestli se nechceš z toho auta zbláznit, tak se ho co nejrychleji zbav a kup třeba málo jeté a prověřené auto. Protože tohle je evidentně zmetek a nevěřím, že bys na něj narazil 2x po sobě. Ušetřil bys spoustu času a nervů. Anebo jestli je ještě v záruce, tak tlačit na prodejce aby uznal vadnej kus a řešil to radikálněji než několikanásobnou opravou téhož.
Kamarád si kdysi koupil nového escorta a ten se začal vlastně okamžitě sypat. Vůbec nic nepomohlo. Nakonec mu vyměnili kus za kus, protože sami uznali že to auto v servisu strávilo 90% času. A od té doby spokojenost ... -
"-- skrytý --" 26.07.04 22:42
« Re: Re: Problém s 1,6i
andree : To si můžu stěžovat leda tak na lampárně co ? :'-( :?: :?: To je lumpárna :-)
Akorát mám dotaz: Dokáže VAG diagnostikovat potíže se škrt - klapkou ??? Nebo aspoň sdělit že je něco v nepořádku ??? Pak bych mohl v servisu něco řešit - na opravy a úkony by měla být poskytnutá záruka ne??? Ergo jestli napsali že VAG diagnostika je OK a přitom to takhle vyvádí ... 8-s
Jo a dneska se mi jako na potvoru POPRVÉ stalo, že palivoměr při jízdě umřel a spadl totálně na dno, zapískala kontrolka, po 10 sec to naběhlo zpátky a ukazuje to víc benzínu než tam bylo předtím. Buď mám perpetuum mobile anebo si nemůžu bejt jistej kolik tam tý šťávy vlastně je 8-s :-) :) -
"-- skrytý --" 26.07.04 21:25
« Bez nadpisu
Vím že to sem nepatří, jenomže ve Fabia fóru je to mrtvý a klima bude asi podobná jako v Octavii. Když zapnu klimu tak se mi někdy stane že normálně chladí, pak najednou začne topit a bez jekéhokoliv zásahu zase chladí . Nechápu kde je chyba, někdy se to stane dvakrát za hodinu a někdy se to nestane za tři dny ! Jo,aby toho nebylo málo tak už mi to třikrát na volnoběh chcíplo a někdy se stane že po vyřazení chvíli trvá než spadnou otáčky na normál. Drží tak kolem těch 1500, po pěti vteřinách spadnou na asi 800. To by bylo asi tak všecno,jestli někdo víte co se děje , v servise to nevědí, tak mi prosím poraďte co s tím. Ještě rok mám záruku a nerad bych bych to potom řešil "za svoje" !!
mitsi : No, docela by se to šiklo >:D přece jen peněz mám málo ... :'-( A různý příspěvky mě akorát neustále utvrzujou v tom, že ve značkových servisech oškubou spoustu lidí (hlavně ty, u kterých odhadnou že tomu pendrek rozumí) a že si nechají naúčtovat věci, které ve skutečnosti třeba vůbec neprovedou ... CHtělo by to být po celou dobu opravy u toho auta, ale dost dobře to nejde :?