OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  19:04

    « Re:

    to Mistsi:
    Dík za návod! To by mě ani nenapadlo, že takováhle "prkotina" takhle pozlobí.
    Jak budu mít teď čas, tak to zkusím a pak napíšu jak to funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  18:54

    « Re: Re: Kolísání otáček

    Škrticí klapka je tam vždy jen jedna. Hledej, najdeš!
    Jak se ten sprej přesně jmenuje, to je druhořadé - každý výrobce si pojmenovává podle svého. Důležité je, že je určen na čištění sání u vstřikových motorů (něco jako "Intake system spray cleaner for injection engines..."). Bývá cca 2x dražší než podobný čistič pro karburátory, odhaduji tak kolem 8 USD za butelu 440 ml.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  18:36

    « Re: Kolísání otáček

    Mitsi: Moc dekuji za podrobny navod.Jeste,ale,ktera klapka to je??Je to ta hned na sani?Nevis,jak se ten sprey jmenuje,mam bratrance v USA a mohl by ho sehnat.Moc dekuji..Ahoj Jirka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  18:26

    « Re: Re: Kolísání otáček

    Jirka má pravdu. Klapka je špinavá a je třeba ji vyčistit - samozřejmě včetně difuzoru. Jsou v zásadě tři způsoby, jak to udělat:
    1/ Seženete si onen zázračný, avšak v našich končinách zcela nesehnatelný sprej (běžně k mání v USA, jednou se mi ho podařilo koupit ve Francii, jednou jsem ho doslova vyžebral ve švýcarském servisu). V zásadě jde o čistící sprej na klapky vozů se vstřikováním. Při samotném čištění se postupuje tak, že sejmete hadici či cokoli jiného, prostřednictvím čehož se přivádí nasávaný vzduch k difuzoru/tělesu klapky. Následně nastartujete motor a jednou rukou sami (u motorů s elektronickým plynem však jedině za pomoci kolegy na místě řidiče) tůrujete motor (pokud možno ohřátý) a druhou rukou stříkáte sprejem na znečištěná místa tak dlouho, než se všechen ten mastný bordel uvolní a motor ho kompletně vcucne. Během této operace se samozřejmě rozsvítí na palubce kontrolka signalizující poruchu očisty výfukových plynů, neboť motor nasává vzduch napřímo - mimo tzv. váhu vzduchu. Řešení viz konec příspěvku.
    2/ Seženete si speciální sprej na "čistění karburátorů". V poslední době je k sehnání i u nás, a to dokonce od různých výrobců. Dále postupujete dle bodu 1, ovšem s tím rozdílem, že motor by měl být studený a nesmí běžet a pro důkladné vyčištění klapky a jejího okolí použijete měkký a tenký hadr, který nepouští chlupy. Na silné znečištění obvyklé v místech průchodu osičky klapky difuzorem můžete použít vhodné dřívko obalené hadrem. Pozor!!! Klapku ani difuzor nesmíte nijak (ani poškrábáním) mechanicky poškodit a nic vám nesmí spadnout do prostoru "za klapkou". Po vyčištění dáte vše rychle dohromady a CO NEJDŘÍVE (nesmíte dát šanci tomu svinstvu usadit se a zaschnout někde jinde) motor nastartujete. Může se stát, že motor zpočátku poběží nepravidelně, bude protestovat atd. Párkrát ho tady protůrujde, aby tu špínu spálil a pak už běžel rovnoměrně. Pokud se přitom rozsvítí jiš shora zmiňované kontrolka, postupujte rovněž podle konce příspěvku.
    3/ (nejdůkladnější postup) Odmontujete celé těleso škrtící klapky ze sacích beranů. Přitom bude nutno odpojit konektor (-ry) snímače polohy klapky (vždy při vyjmutém klíčku zapalování!) a možná také hadičky chlazení (řada vozů má sání vyhřívané chlad. kapalinou) a podtlaku. Pozor!!! Nikdy nedemontujte snímač polohy klapky z tělesa difuzoru, pokud to není nezbytně nutné, např. při jeho výměně. Jeho správné nastavení vůči klapce je totiž v amatérských podmínkách téměř neřešitelný problém. Získáte tak ideální přístup ke klapce jak zepředu, tak zezadu. Následně použijete některý ze sprejů uvedených v bodech 1 a 2 k uvolnění usazených nečistot (metoda "klacík" je i tady vhodná). S větším úsilím a menším úspěchem (z hlediska výsledné čistoty) lze v krajní nouzi použít i technický benzín. Pozor!!! Žádná jiná organická rozpouštědla, hrozí totiž zničení snímače polohy šktr. klapky. Při té příležitosti zkontrolujeme, zda klapka chodí v celém rozsahu volně, případně promažeme pohyblivé díly přípravkem WD-40.
    Poslední úkon - reset ŘJ: Pokud se vám během všech předchozích operací rozsvítila kontrolka na přístrojovce signalizující poruchu v řídící elektronice a následně už nezhasla, budete muset resetovat ŘJ. Nejjednudušší a nejbezpečnější je na pár hodin odpojit akumulátor. Pokud ani to nepomůže, poradím ještě dvě drastičtější metody, ale to až na přímé vyžádání. Dle mých zkušeností to však výrobků koncernu VW není nutné, neboť jejich ŘJ jsou natolik primitivní, že "na předchozí problém prostě raději samy rychle zapomenou...". Tak hodně zdaru!
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  15:58

    « Kolísání otáček

    Alsik: Jo,BREX je stavebni firma.Byl jsem na nakupu...Do Liberce po rovince 120 a na pc.5.9 litru..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  13:29

    « Re: Re: Kolísání otáček

    Jirka: No, já na tom samym kopci nedávno jel za Trabantem se 4 lidma, kterej vypouštěl oblaka modrýho dýmu... Zlatá cirkulace :)
    Ještě otázka (možná blbá :-) : Brex je stavební firma v Liberci ne ????? :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  13:17

    « Re: Re: Kolísání otáček

    JIrka: ICQ nemám pač to na mě pořád cinkalo a zvonilo tak jsem to odinstaloval :))) Ale nejni problém - znova stáhnu a večer zprovozním :))))) Vím přesně jakej servis myslíš, až budu mít zkraje srpna víc času, tak se tam zkusím stavit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  11:23

    « Re: Kolísání otáček

    Alsik: Jinak jestli mas ICQ tak muzeme pres nej..
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  11:21

    « Re: Kolísání otáček

    Alsik: Jinak ta cesta je pekne na pi**.Vcera jsem chytil na bedrichovku S-petku...Jel do kopce 20..no hruza!!! :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  11:18

    « Kolísání otáček

    Alsik:Byl jsem tam poprve,protoze mam dobreho kamarada v servisu v Brexu,ale on mi nemohl zmerit diagnostiku,protoze ma SW jen do 97 roku.Tak zavolal tomu Vaskovi/je to jeho znamy/a ten mi to meril..Je to servis,kdyz jedes od Totalu na letku,odbocis doprava,jako k veterine a hned doleva/stara silnice/ je to z kopce.Je tam i pujcovna naradi.Ted si nemohu vzpomenout na ulici..A na diagnistiku potrebujes adapter-cca 2000,-,kabel-cca 60,- soft-ten se da sehnat na netu,a notebook..
    Az to rozjedu,tak neni problem,kdyby jsi neco potreboval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  11:11

    « Re: Re: Kolísání otáček

    Jirka Tak to je kousek >:D Akorát je tam teď zprasená ta hlavní, jak se to celý rozšiřuje ... :-( Kde je v Liberci ten servis jak jsi jmenoval ??? Jseš s nim spokojenej ???
    A ještě - na kolik tak zhruba peněz tě vyjde diagnostika na vlastní pěst ????
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  10:46

    « Re: Kolísání otáček

    Ja jsem kvuli tomu byl v Liberci v servisu u Vasky a ten jeho mechanik mi rikal,ze nejaka klapka se zanasi a musi se to vystrikat nejakym specialnim sprejem,kterej to odstrani..ze to je pak v pohode..ale nechtel mi rict,co to je za sprej.. :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  10:37

    « Re: Kolísání otáček

    Mitsi je tajnustkar... >:D ne a ne nam to prozradit..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  10:32

    « Re: Re: Kolísání otáček

    mitsi:
    já bych to taky moc rád věděl :P
    Když to bude fungovat, jsi zvaný na pivko! ;-) (za měsíc se stěhuju do Prahy)
    Jinak co se týká servisů: doplácím na to (koupeno jako ojetina) leasing a v leasingových podmínkách je i servisování v "autorizovaných" servisech. Koupil jsem auto v jednom malém městečku u obchodníka Škoda a jsem spokojen, velice slušná cena za práci, technik kluk asi jako já (mě je 26) když něco na o mrkne a ví, příjemný personál.
    Docela jsem byl překvapen protože přece jen reakce na dealery Škoda byli spíš negativní. Na ten problém s otáčkama jsem se neptal, začalo to intenzivněji zlobit až teď. (najeto 68 tkm).
    Tak přiznávám, že některé detaily si radši "doladím" sám, např. montáže zadních repro apod., ale tak jsem z eletro oboru, takže.... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  10:09

    « Re: Kolísání otáček

    Alsik: Jsem z Chrastavy..kousek od Liberce..Ted davam dohromady veci na diagnostiku a budu si ji delat sam,protoze v servisu je to kotel a nemuzes jim verit,jestli je to opravdu v poradku a bez zavad..Dneska mi prislo CD s Etkou a Autodaty 2004..tak jsem zvedav..Ahoj Jirka.
    Jsem zvedavy,jakou radu nam poskytne Mitsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  09:59

    « Re: Kolísání otáček

    Jirka: No jo, z Liberce :-) Školu dělám v Praze. Odkud jsi ty?? To ti muselo foukat pěkně do zad, když to takhle rychle jelo za málo bnzínu... >:D
    mitsi : No, docela by se to šiklo >:D přece jen peněz mám málo ... :'-( A různý příspěvky mě akorát neustále utvrzujou v tom, že ve značkových servisech oškubou spoustu lidí (hlavně ty, u kterých odhadnou že tomu pendrek rozumí) a že si nechají naúčtovat věci, které ve skutečnosti třeba vůbec neprovedou ... CHtělo by to být po celou dobu opravy u toho auta, ale dost dobře to nejde :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  09:42

    « Kolísání otáček

    Mitsi:To víš,že by nás zajímalo jak na to...Myslíš vyčistit klapku??
    Alsík:vážně takový průměr jsem měl a to jsem nejel na plny plyn..
    Ty jsi z Liberce??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.07.04  09:35

    « Re: Re: Re: Kolísání otáček

    chci !!! chci !!! chci !!! chci !!! chci !!! chci !!! chci !!! chci !!! chci !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  09:17

    « Re: Re: Kolísání otáček

    Ale ví! Jde o to, že se odpojí akumulátor u motoru, který má už "dostatečně" špinavou škrtící klapku. ŘJ ztratí (zapomene) informaci o základním nastavení klapky a tu si jaksi už neumí znovu načíst (přes snímač polohy škrt. klapky), jelikož se klapka pro tu špínu nevrací až na "úplně zavřeno". Někdy se to časem tzv. "samo spraví", někdy to dokonce před křižovatkou po vyhození kvaltu začne chcípat. Tohle nakonec dovede každého do servisu, který nabídne zákazníkovi výměnu ŘJ, samozřejmě za několik tisíc Kč, byť se započítáním kulance. To pomůže na několik tisíc, možná i několik desítek tisíc km. Následuje opětovná návštěva servisu a opětovná výměna ŘJ. Při třetí návštěvě pak opět za několik tisíc Kč konečně vymění těleso klapky se samotnou klapkou a snímačem její polohy, čímž problém na dlouhou dobu vyřeší. Všichni jsou nakonec spokojeni: zákazník, že to konečně objevili a odstranili; servis, že si konečně trochu vydělal a "vyšetřil" dvě zcela bezchybné ŘJ, které prodá pod rukou tunerovi; a konečně tuner/čipař, který má zdroj levných ŘJ k dalším úpravám. Koloběh se prostě uzavřel.
    A chcete vědět, jak na to, navíc téměř zadarmo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.04  07:24

    « Rychlost

    Jirka: To teda nevim, jak můžeš při 160-190km/h dosáhnout spotřeby 7,7l. :-) To totiž motor točí přes 5000 a musíš šlapat skoro plný plyn. Já jsem měl při podobných rychlostech cca 8,5 - 8,9 a to jsem nijak dramaticky nezrychloval a snažil jsem se držet konstantní rychlost (byla to dálnice Praha-Liberec). Těch 8,2 - 8,5l mám na popojíždění taky.
    Nemyslím že by to byl celkově líný a žravý motor. Spíš průměr mezi ostatními šestnáctistovkami. Pravda je, že když se začínal vyrábět, tak nebyla na trhu 1,6 s podobným výkonem - aspoň ne u Meganu atd.(možná existovaly výjimky-nepamatuju si přesně). To až později když všechny automobilky zavedly 16V 1,6... Na tom motoru se mi líbí, že docela plynule táhne od 2000 výš a i v těch 2000rpm má dost síly na běžnou pohodovou městskou jízdu (pokud není zácpa:)). Docela jsem jeden čas přemýšlel, že kdybych měl něco peněz, že bych šel do chiptuningu (82kW, 155Nm) + do nějakýho sportovního filtru - ale asi se na to vykašlu. Máte s tím někdo zkušenosti ?? :?:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…