OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« ASR vs EDS
Jojo. To jak bylo popsano je EDS.Mam ho taky na modelu 98 a v zime si ho nemuzu vynachvalit.A funguje i v plnem rejdu!!!ASR proste nedovoli prokluz.Nebo jen minimalni.Na kteremkoli hnanem kole.A moc jsem z neho nadsenej nebyl.U kamionu na MB Actros na naledi do kopce ASR vubec nepovolilo rozjezd.Pravda,u osobniho zkusenosti nemam. -
« tom
TomB: nemas pravdu, asr v octavii, vykon nijak znatelne NESNIZUJE! Opravdu dochazi "pouze" k pribrzdovani prokluzujicich se kol a to az do te doby nez dojde k prehrati. (Navic pokud si dobre pamatuji, tak je to i tak psane v manualu) Uzaverka diferencialu pak fungule pouze pri jizde rovne. -
« Re: asr
ASR využívá stejná ?idla, resp. ?idla otá?ení od ABS, ale princip má jiný. Pokud ?J zjistí, že se p?ední kola otá?ejí rychleji než zadní, tj. prokluzují, tak ?J sníží výkon motoru, aby zamezila prokluzování. N?kdy bývá ASR kombinováno s elektronickou uzáv?rkou diferenciálu - když za?ne prokluzovat jedno p?ední kolo, nap?. jedno je na asfaltu, druhé na sn?hu, tak to na sn?hu (prokluzující) ?J nechá zabrzdit a tím se záb?r p?enese na druhé kolo, které je na pevn?jším podkladu. Jinak všechny tyhle el. systémy má na webu popsána jak Škoda, tak VW. A ur?it? i ostatní. Tom B. -
« Bez nadpisu
Chci se zeptat jaká by mela byt presna posdstata ASR?Mame Octavii r.v. 1998 a ma ASR ale pokud jedu po kluzkem povrchu tak reguluje prokluz jen jednoho kola ktere straci adhezi a koriguje vlasne jen aby se obe kola tocila stejnou rychlosti.Takze kdyz na to slapnu tak se protaci, ale obe stejne. Nekde jsem cetl ze by melo regulovat i kdyz se protaci obe kola stejnou rychlosti tak je pribrzdi obe aby vubec neprokluzovali. Jel jsem s kamosovo Fabii a tam to tak funguje a vlastne se nedaji protocit kola. To u nasi Octavie ne.....neni to chyba?..nebo jsou tyhle prvni ASR montovane do starych Octavii na jine podstate nez nove? -
« Navigace
Mám navigaci origo Škoda, je to asi jedna z prvních protože neumí ?esky a taky neumí mapu ?R, údajn? by to m?lo jít p?ed?lat p?ehráním software,
ne?ešil jste to n?kdou? A p?vodní majitel ?íkal že to prý dokáže taky p?ehrávat DVD ale je k tomu t?eba p?ikoupit n?jaká krabi?ka, nevíte jaká a za kolik kde to sehnat, kde se dá p?ehrát ten soft. díky. -
« Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi
Nejsou to spatny typy,co tu pisou ostatni.Kazdopadne se vyplati a je to nejjednodusi nejdriv zkontrolovat veci s tim nejspis souvisejici.Taky uz jsem se setkal s pripadem,kdy ruzne pazvuky vydaval kryt pod motorem.Samozdrejme nemam na mysli ten standartni (k nicemu) plastovej.Pral bych Ti,aby to s loziskem nic spolecnyho nemelo,lec jak to popisujes bych to fakt videl na nej.Naklady neznam,ve znackovym asi znatelny.Jeste k tem projevum,me se ozyva fakt nepravidelne.Vlastne pri rozjezdu,nebo po podrazeni a razantnim pridani.A kdyz,tak pri ne jeste uplne ohratem motoru na provozni teplotu. -
« Re: Re: Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi
Ten dilata?ní ?len prohlédnu, ale myslím že ten by t?eba n?jak zavrzal a ud?lal by n?jaký "krátký zvuk" ale m?j pazvuk ud?lá Ra,ta,ta,ta ( :-) nevím jak to popsat, ale když si to ?ekneš takhle pro sebe tak to trvá ten zvuk asi takhle. :? -
"-- skrytý --" 16.11.04 20:28
« Re: Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi
Zkus d?kladn? prohlédnout dilata?ní ?len na výfukovém potrubí (n?kde na pomezí motorového prostoru a podlahy vozu). Nejvíce se totiž "namaká", když jde motor, resp. celý agregát, z max. záb?ru do volnob?hu a zp?t (tj. p?i výkyvu agregátu), tedy typicky v situacích, které popisuješ. -
« Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi
:roll: No nazdar to bude pálka za opravu toho ložiska co? Podle m? by to mohlo být ono, ale zaráží m? jedna v?c. D?lá to p?evážn? p?i ?azení z 1 na 2 a z 2 na 3 rychl. stupe? a to pouze pokud motor vyto?ím jen velmi málo t?eba 1900ot. Pokud to vyto?ím na 2500 až 3000 tak se to neozve. Výfuk nbo tak to asi nebude protože když jedu na vy?azeno a zkouším "proturovávat motor" tak to v?bec není slyšet. ?ekl bych že by to mohlo být tou spojkou, ale rád bych slyšel ješt? n?jaké názory. Díky za p?ísp?vky. Zdenál -
« Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi
:shock: Zdravím všechny konferenciéry. Mám jeden dotaz ohledn? pazvuku který se mi ozývá z motoru když t?eba do kopce roztahuju motor p?íklad na dvojku a jakmile je motor v záb?ru a sešlápnu spojku tak se ozve p?i padání otá?ek takový divný pazvuk. Nevým k ?emu bych ho p?irovnal, ale je to jako by se tam n?co cht?lo "rozsypat" Je to atkové hluboké zask?ehotání. Pokud to skouším jen tak na volnob?h a vyto?ím motor tak to ned?lá. Prost? jenom p?i záb?ru motoru v?tšinou hlavn? do kopce. Celkem mi to znechucuje pocit z jízdy. Nevíte n?kdo co to m?že zp?sobovat? Nemá n?kdo podobnou zkušenost a taky to tam slyší? Moc díky za p?ípadné informace.Zdenek. -
« zabezpeceni
stylus: ja uz mam na tuhle problematiku, po svych zkusenostech, dost apatickej nahled. Dej si def. lock + neco na volant a auto pojisti. Kdyz ti ho budou chtit ukrast tak se tomu stejne nevyhnes. Ja navic jeste vyndavam urcite pojistky, kdyby nahodou zlodeji byli dreva. -
« zabezpeceni
Mam dotaz mam O2 a chci si ji co nejlepe zabezpecit, nechal jsem si tam dat seriovej alarm, defendlock, a odjimatelny radio ale zajimalo by me jestli je jeste neco jinyho nez treba sherlog....napr vypinani spinaci skrinky a tak....samozrejme mam vyndany zamky -
« Re: Re: váha vzduchu
rostam má pravdu. Spolehliv? to poznáš jedin? po p?ipojení na Vag-com nebo VAG v servisu (pokud s tím um?jí zacházet). Vcelku zajímavý ?tení o MAFu je na [odkaz]
?ešil jsem problémy s MAFem nedávno. A protože za novou cht?jí dneska v servisu cca 4 tK?, tak jsem trochu hledal a zkoušel a nakonec jsem si "opravil" tu starou váhu (stejn? už byla druhá v po?adí) s náklady 30,- K? :-)
Mám vag-comem m??ený pr?b?hy hodnot p?ed i po úprav? a funguje to. Zapojení je od MAXTDI (SK).
A s tím výb?rem na vraká?i bych byl opatrnej, pokud jí nezm??íš, tak nikdy nevíš, co kupuješ. Na druhou stranu by dneska nem?l být problém koupit váhu v servisu, nechat si jí namontovat, zm??it pr?b?hy a za rok ud?lat kontrolní m??ení. Pokud nebude vyhovovat, tak nárokovat bezplatnou vým?nu - reklamace. Tom B.
ASR zabra?uje v celém rozsahu rychlostí protá?ení pohán?ných kol snížením výkonu motoru. ASR tímto zp?sobem zajiš?uje ú?inný p?enos síly motoru na povrch vozovky a zvyšuje stabilitu jízdy.
ASR za?íná pracovat, pokud existuje nebezpe?í, že pohán?ná kola se za?nou protá?et. Pak se sníží to?ivý moment motoru, aby kola za?ala op?t zabírat. ASR pracuje p?i každé rychlosti. Zvyšuje bezpe?nost jízdy na kluzkém a hladkém povrchu a zajištuje harmonické zrychlení bez protá?ejících se kol. P?i jízd? do zatá?ky v mezních oblastech p?sobí systém regulace prokluzu proti nedotá?ení vozidla a zvyšuje tak jízdní stabilitu. Pracuje-li ASR, bliká kontrolka na p?ístrojové desce. ?idi? m?že následn? styl své jízdy p?izp?sobit pom?r?m na vozovce. ASR lze vypnout, pokud je prokluz naopak žádoucí, nap?. p?i jízd? se sn?hovými ?et?zy. ASR obsahuje elektronickou uzáv?rku diferenciálu EDS.
EDS zabra?uje pomocí cíleného p?ibrzd?ní protá?ejícího se kola prokluzu a umož?uje bezpe?ný rozjezd.
EDS pomáhá p?i rozjížd?ní, pokud mají pohán?ná kola jedné nápravy rozdílný záb?r. Systém EDS p?ibrzdí pomocí elektronického ?ízení protá?ející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže náprav? mohlo p?enášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro ?idi?e užite?ný tím, že mu umož?uje bezpe?ný rozjezd i na kluzké vozovce.
EDS se vypíná u voz? s pohán?nou jednou nápravou p?i dosažení rychlosti 40 km/h, u voz? s pohonem všech kol pak p?i rychlosti 80 km/h.
Aby se p?i neobvykle silném namáhání uzáv?rky diferenciálu zabránilo možnému p?eh?ívání dané brzdy, EDS se p?edtím automaticky vypne. ?idi? neriskuje poškození brzd a m?že jet dále bez zásahu EDS.
Konec citátu :-) Tom B.