OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.04  12:34

    « Re: ASR vs EDS

    nevím jak v octávce, ale u VW je to asi takhle : (to je p?ímo z webu VW)
    ASR zabra?uje v celém rozsahu rychlostí protá?ení pohán?ných kol snížením výkonu motoru. ASR tímto zp?sobem zajiš?uje ú?inný p?enos síly motoru na povrch vozovky a zvyšuje stabilitu jízdy.
    ASR za?íná pracovat, pokud existuje nebezpe?í, že pohán?ná kola se za?nou protá?et. Pak se sníží to?ivý moment motoru, aby kola za?ala op?t zabírat. ASR pracuje p?i každé rychlosti. Zvyšuje bezpe?nost jízdy na kluzkém a hladkém povrchu a zajištuje harmonické zrychlení bez protá?ejících se kol. P?i jízd? do zatá?ky v mezních oblastech p?sobí systém regulace prokluzu proti nedotá?ení vozidla a zvyšuje tak jízdní stabilitu. Pracuje-li ASR, bliká kontrolka na p?ístrojové desce. ?idi? m?že následn? styl své jízdy p?izp?sobit pom?r?m na vozovce. ASR lze vypnout, pokud je prokluz naopak žádoucí, nap?. p?i jízd? se sn?hovými ?et?zy. ASR obsahuje elektronickou uzáv?rku diferenciálu EDS.
    EDS zabra?uje pomocí cíleného p?ibrzd?ní protá?ejícího se kola prokluzu a umož?uje bezpe?ný rozjezd.
    EDS pomáhá p?i rozjížd?ní, pokud mají pohán?ná kola jedné nápravy rozdílný záb?r. Systém EDS p?ibrzdí pomocí elektronického ?ízení protá?ející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže náprav? mohlo p?enášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro ?idi?e užite?ný tím, že mu umož?uje bezpe?ný rozjezd i na kluzké vozovce.
    EDS se vypíná u voz? s pohán?nou jednou nápravou p?i dosažení rychlosti 40 km/h, u voz? s pohonem všech kol pak p?i rychlosti 80 km/h.
    Aby se p?i neobvykle silném namáhání uzáv?rky diferenciálu zabránilo možnému p?eh?ívání dané brzdy, EDS se p?edtím automaticky vypne. ?idi? neriskuje poškození brzd a m?že jet dále bez zásahu EDS.
    Konec citátu :-) Tom B.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.04  22:23

    « ASR vs EDS

    Jojo. To jak bylo popsano je EDS.Mam ho taky na modelu 98 a v zime si ho nemuzu vynachvalit.A funguje i v plnem rejdu!!!ASR proste nedovoli prokluz.Nebo jen minimalni.Na kteremkoli hnanem kole.A moc jsem z neho nadsenej nebyl.U kamionu na MB Actros na naledi do kopce ASR vubec nepovolilo rozjezd.Pravda,u osobniho zkusenosti nemam.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.04  22:05

    « ASR

    Jak vjedu na klouza?ku nebo do vody, tak se kola jakoby trochu proto?í a pak to samo ubere (zárove? se rozvítí žlutá kontrolka na p?ístrojové desce). Když se to na pevné zemi chytí tak to zase samo p?idá a kontrolka zhasne. O2 TDI 77kW r.2004.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.04  21:48

    « Bez nadpisu

    andree_cz: tak jak to popisujes funguje EDS, ne ASR
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.04  20:12

    « tom

    TomB: nemas pravdu, asr v octavii, vykon nijak znatelne NESNIZUJE! Opravdu dochazi "pouze" k pribrzdovani prokluzujicich se kol a to az do te doby nez dojde k prehrati. (Navic pokud si dobre pamatuji, tak je to i tak psane v manualu) Uzaverka diferencialu pak fungule pouze pri jizde rovne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.04  18:31

    « Re: asr

    ASR využívá stejná ?idla, resp. ?idla otá?ení od ABS, ale princip má jiný. Pokud ?J zjistí, že se p?ední kola otá?ejí rychleji než zadní, tj. prokluzují, tak ?J sníží výkon motoru, aby zamezila prokluzování. N?kdy bývá ASR kombinováno s elektronickou uzáv?rkou diferenciálu - když za?ne prokluzovat jedno p?ední kolo, nap?. jedno je na asfaltu, druhé na sn?hu, tak to na sn?hu (prokluzující) ?J nechá zabrzdit a tím se záb?r p?enese na druhé kolo, které je na pevn?jším podkladu. Jinak všechny tyhle el. systémy má na webu popsána jak Škoda, tak VW. A ur?it? i ostatní. Tom B.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.04  17:23

    « asr

    Karlos: ne ne, tak to ten tvuj kamos ma navic esp. Asr (automaticka REGULACE prokluzu) funguje na stejnem principu jako abs... ale rozhodne nestabilizuje kola tak aby se neprotacela!
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.04  13:01

    « Bez nadpisu

    Chci se zeptat jaká by mela byt presna posdstata ASR?Mame Octavii r.v. 1998 a ma ASR ale pokud jedu po kluzkem povrchu tak reguluje prokluz jen jednoho kola ktere straci adhezi a koriguje vlasne jen aby se obe kola tocila stejnou rychlosti.Takze kdyz na to slapnu tak se protaci, ale obe stejne. Nekde jsem cetl ze by melo regulovat i kdyz se protaci obe kola stejnou rychlosti tak je pribrzdi obe aby vubec neprokluzovali. Jel jsem s kamosovo Fabii a tam to tak funguje a vlastne se nedaji protocit kola. To u nasi Octavie ne.....neni to chyba?..nebo jsou tyhle prvni ASR montovane do starych Octavii na jine podstate nez nove?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.04  07:11

    « Navigace

    Mám navigaci origo Škoda, je to asi jedna z prvních protože neumí ?esky a taky neumí mapu ?R, údajn? by to m?lo jít p?ed?lat p?ehráním software,
    ne?ešil jste to n?kdou? A p?vodní majitel ?íkal že to prý dokáže taky p?ehrávat DVD ale je k tomu t?eba p?ikoupit n?jaká krabi?ka, nevíte jaká a za kolik kde to sehnat, kde se dá p?ehrát ten soft. díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.04  20:09

    « Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    Nejsou to spatny typy,co tu pisou ostatni.Kazdopadne se vyplati a je to nejjednodusi nejdriv zkontrolovat veci s tim nejspis souvisejici.Taky uz jsem se setkal s pripadem,kdy ruzne pazvuky vydaval kryt pod motorem.Samozdrejme nemam na mysli ten standartni (k nicemu) plastovej.Pral bych Ti,aby to s loziskem nic spolecnyho nemelo,lec jak to popisujes bych to fakt videl na nej.Naklady neznam,ve znackovym asi znatelny.Jeste k tem projevum,me se ozyva fakt nepravidelne.Vlastne pri rozjezdu,nebo po podrazeni a razantnim pridani.A kdyz,tak pri ne jeste uplne ohratem motoru na provozni teplotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.04  18:20

    « Re: Re: Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    Ten dilata?ní ?len prohlédnu, ale myslím že ten by t?eba n?jak zavrzal a ud?lal by n?jaký "krátký zvuk" ale m?j pazvuk ud?lá Ra,ta,ta,ta ( :-) nevím jak to popsat, ale když si to ?ekneš takhle pro sebe tak to trvá ten zvuk asi takhle. :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.11.04  20:28

    « Re: Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    Zkus d?kladn? prohlédnout dilata?ní ?len na výfukovém potrubí (n?kde na pomezí motorového prostoru a podlahy vozu). Nejvíce se totiž "namaká", když jde motor, resp. celý agregát, z max. záb?ru do volnob?hu a zp?t (tj. p?i výkyvu agregátu), tedy typicky v situacích, které popisuješ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.04  20:15

    « Re: Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    :roll: No nazdar to bude pálka za opravu toho ložiska co? Podle m? by to mohlo být ono, ale zaráží m? jedna v?c. D?lá to p?evážn? p?i ?azení z 1 na 2 a z 2 na 3 rychl. stupe? a to pouze pokud motor vyto?ím jen velmi málo t?eba 1900ot. Pokud to vyto?ím na 2500 až 3000 tak se to neozve. Výfuk nbo tak to asi nebude protože když jedu na vy?azeno a zkouším "proturovávat motor" tak to v?bec není slyšet. ?ekl bych že by to mohlo být tou spojkou, ale rád bych slyšel ješt? n?jaké názory. Díky za p?ísp?vky. Zdenál
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.11.04  12:21

    « St?ra?e

    Nazdárek, zkoušel n?kdo p?estavit st?ra?e v O1 na st?ra?e Aero (O2, Superb)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.04  13:33

    « Re: Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    Neni to t?eby výfuk? Tlumi?, katalyzátor? Tohle ?asto d?lají uvoln?né p?epážky....
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.11.04  12:34

    « Kolik mas najeto?

    To Zdenal:No ja mam na ty svy neco malo pod 200tis a obcas uz se ozve spojkovy lozisko.Dost neprijemnej zvuk. (TDI 110k) Je dost mozny,ze je to i Tvuj pripad.Uvidis co na to ostatni prispevatele...
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.04  21:26

    « Divný pazvuk z motoru u 1,9Tdi

    :shock: Zdravím všechny konferenciéry. Mám jeden dotaz ohledn? pazvuku který se mi ozývá z motoru když t?eba do kopce roztahuju motor p?íklad na dvojku a jakmile je motor v záb?ru a sešlápnu spojku tak se ozve p?i padání otá?ek takový divný pazvuk. Nevým k ?emu bych ho p?irovnal, ale je to jako by se tam n?co cht?lo "rozsypat" Je to atkové hluboké zask?ehotání. Pokud to skouším jen tak na volnob?h a vyto?ím motor tak to ned?lá. Prost? jenom p?i záb?ru motoru v?tšinou hlavn? do kopce. Celkem mi to znechucuje pocit z jízdy. Nevíte n?kdo co to m?že zp?sobovat? Nemá n?kdo podobnou zkušenost a taky to tam slyší? Moc díky za p?ípadné informace.Zdenek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.04  20:07

    « zabezpeceni

    stylus: ja uz mam na tuhle problematiku, po svych zkusenostech, dost apatickej nahled. Dej si def. lock + neco na volant a auto pojisti. Kdyz ti ho budou chtit ukrast tak se tomu stejne nevyhnes. Ja navic jeste vyndavam urcite pojistky, kdyby nahodou zlodeji byli dreva.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.04  12:42

    « zabezpeceni

    Mam dotaz mam O2 a chci si ji co nejlepe zabezpecit, nechal jsem si tam dat seriovej alarm, defendlock, a odjimatelny radio ale zajimalo by me jestli je jeste neco jinyho nez treba sherlog....napr vypinani spinaci skrinky a tak....samozrejme mam vyndany zamky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.04  13:48

    « Re: Re: váha vzduchu

    rostam má pravdu. Spolehliv? to poznáš jedin? po p?ipojení na Vag-com nebo VAG v servisu (pokud s tím um?jí zacházet). Vcelku zajímavý ?tení o MAFu je na [odkaz]
    ?ešil jsem problémy s MAFem nedávno. A protože za novou cht?jí dneska v servisu cca 4 tK?, tak jsem trochu hledal a zkoušel a nakonec jsem si "opravil" tu starou váhu (stejn? už byla druhá v po?adí) s náklady 30,- K? :-)
    Mám vag-comem m??ený pr?b?hy hodnot p?ed i po úprav? a funguje to. Zapojení je od MAXTDI (SK).
    A s tím výb?rem na vraká?i bych byl opatrnej, pokud jí nezm??íš, tak nikdy nevíš, co kupuješ. Na druhou stranu by dneska nem?l být problém koupit váhu v servisu, nechat si jí namontovat, zm??it pr?b?hy a za rok ud?lat kontrolní m??ení. Pokud nebude vyhovovat, tak nárokovat bezplatnou vým?nu - reklamace. Tom B.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…