OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 14.12.04 23:32
« Re: Tak už ji mám
Ale má! Co takhle vyto?it dvojku, za?adit trojku...a hle: ono se po p?idání plynu hódn? dlouho v?bec nic ned?je. Kde je chyba? Že bych tam snad dal omylem rovnou p?tku. Ale ne, chyba je (samoz?ejm?) v motoru, jako (u VW) již tradi?n?... -
« A jeste k EDS
No od toho se to tu jmenuje diskuze,takze dobrej kazdej nazor.Pokud clovek nenarazi na blba,coz se mi tady diky bohu jeste nestalo.Vubec netvrdim,ze EDS vyresi vsechny krizove situace.Myslim,ze jeho poslani je prave pro ruzne rozjezdy,vyjizdeni a manevry v male rychlosti.Me se osvedcilo a rekl bych lepsi S nez BEZ.Samozdrejme,pokud bude clovek na kluzkem povrchu obema kolama,tak se budou kola prepinat mezi sebou,bez vetsiho,neli zadneho efektu.A pro jizdu jako takovou tu mame zase jine,dokonalejsi systemy jako napr ESP atd.EDS je proti tomu vlastne drobny doplnek.A hlavni uloha je,ze umoznuje rozjezd pri rozdilne adhezi jednotlivych pohonnych kol tim,ze zabrzdi protacejici se kolo.Pro andree_cz: krupnuti nevim.Pri cinnosti EDS je slyset stejny zvuk,jako pri cinnosti ABS,diky tomu,ze ho vlastne vyuziva.S trochou nadsazky se to da nazvat krupnutim.Milej zvuk to rozhodne neni.Ale v situaci,jak popisujes mi prave EDS dost dobre pomaha.Muj typ je,jak uz jsem psal,zastavit si na hodne kluzkem povrchu (sterk,mokra trava) a rozjet se malicko razantneji s kolama v rejdu.A musis poznat,jetli maka,nebo ne. -
« Re: EDS
hm, ted na to koukam v manualu, ze to funguje pouze na principu pribrzdovanim protacejiciho se kola...to vysvetluje leccos; Ale stejne. Jedes sikmo po svahu a kola se ti zacnou protacet. Po chvilce se ozve takove krupnuti, asi jako kdyz vezmes napravou o sutr, a pak je cejtit, ze to zabira lepe nez pred tim, no a z mych zkusenosti vim, ze to "krupnuti" jsem jeste neslysel v situaci pr.: kdyz uviznes v kopci v kolejich a potrebujes z nich vyjet. Das plnej rejd a jedno kolo hrabe a druhy se flaka. Co znamena teda to krupnuti, kdyz neberu v potaz ten sutr? -
« Re: EDS
Možná se vám m?j názor líbit nebude, ale na m? EDS v Octávii Kombi, kterou jsem m?l 4 roky, neud?lalo žádný velký dojem. A to z toho d?vodu, že když za?ala kola hrabat a ozval se klapající zvuk EDS, tak se žádný efekt co do zm?ny trakce nekonal, tah byl po?ád stejný a prokluzovalo se st?ídav? levá pravá vesele dál. Nem?žu si pomoci, ale v principu se sice za?ne to?it to druhé, neprokluzující kolo, jenže naopak to p?vodní za?ne BRZDIT !!! A v tom je , podle m? , ten problém. Bu? je jedno kolo bržd?no a tudíž to druhé hrabe o to víc, a nebo bržd?no není a v tu chvíli žádné EDS nefach?í. Jediné na co bylo EDS dobré bylo to, že ?lov?k p?i normální jízd? a akceleraci hned podle klapání poznal, jestli je nebo není asfalt namrzlý. Te? EDS nemám a musím to zkoušet p?es ABS. -
« andree_cz asi Ti to nechodi
No,ja v tom nevidim problem,aby EDS fungovalo i plnym rejdu.Ja si to nevymyslim.Kdyz se treba rozjizdim v plnym rejdu na kluzkym povrchu a vnitrni kolo snadno prohrabne,tak sepne druhy a pohoda.Zadna ztrata adheze,nebo trakce nehrozi,protoze je hnaci sila prepnuta na mnohem vic zatizeny kolo.A funguje to dobre i pri jizde.Se zarukou do tech 40km/h.Na horach maka hodne casto.A uprimne,kdyby nechodilo v rejdu,coz je potreba treba pri vyjizdeni z parkingu a nemuzes se pohybovat jen rovne dopredu,nebo dozadu,tak by fakt bylo k nicemu.Fakt by nebyl problem Ti to ukazat.Nebo si to zkus.To jak maka pri prohrabnuti cerpadlo ABS musis slyset.A k tomu ASR.Zkusenosti mam z kamionu.Pravdou je,ze kazdy auto ma urcity system vyladeny pro sebe,takze obchylky tam muzou byt.Svezl jsem se tou limitovanou serii oct RS a kdyz bylo ASR zapnuty,tak si kola nehrably ani omylem.Ale kazdy typ vozu to ma individuelni. -
« Re: asr & ebd
EDS je elektronická uzáv?rka diferenciálu - a funguje na principu zabržd?ní jednoho (protá?ejícího se) kola, takže to není tak, že by ti uzav?el diferenciál, a ob? kola se to?ily stejn?. S uzáv?rkou diferenciálu to má spole?ný jenom ten název, princip je jiný.
Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR na asfaltu je poznat, záleží jen na výkonu auta... Pokud ti dokáže Octávka hrabat i na dvojku na suchým asfaltu, tak to musíš poznat. S vypnutým ASR ti budou hvízdat gumy bez p?erušení, se zapnutým ASR je to taková cuka?ka - hrábne zabere hrábne zabere. Nejrychlejší je samoz?ejm? se rozjet bez prokluzu a použití všech "berli?ek". Jinak ASR dokáže p?kn? upozornit na to, že asfalt za?íná namrzat a klouže to, když si to hrábne i na 4 nebo 5. TomB. -
« asr & ebd
panove ja si pripadam jako z jine planety; nebo mam mozna auto v neporadku; takze moje zkusenosti jsou takove... Elektronicka uzaverka diferencialu ( doufam ze eds ) opravdu na me octavii funguje pouze pri rovnych kolech- sam jsem to videl z venku, protoze hodne cato autem vyjizdim do mist urcenych pro off roady, a je to i logiceke, prece kdyby se ti v zatacce uzavrel diferencial tak ztratis adhezi; k tomu asr pak je vyzkouseno exaktne a i subjektivne, kdyz se rozjizdis na asfaltu s umyslem zahrabat, tak prakticky neni zadny rozdil v tom jestli je asr zaple ci ne, az na to, ze ti pekne blika kontrolka-o case na stopkach nemluve... Mne asr prijde dobre pri predjizdeni na snehu, kdy se auto dalekolepe drzi v primem smeru a i ta regulace prokluzu je fajn. Naopak pri vyjezdu v blate atd. je pri mensich rychlostech spise brzou jak psal Tom a tak se vyplati jej vypinat- vyzkouseno nekolika lidmi a i v manuale o tom pisou. -
« Souhlas
Musim plne souhlasit s TomB.!!!! Je to presne tak jak pises.EDS je fakt skvely prave treba na zasnezenych parkovistich.Clovek se nemusi bat,nekam zajet.A rozdil je hlavne v tom,ze ASR (v cinnosti)je vzdycky avizovany kontrolkou.Pro andree_cz.Neni problem.Pokud nejsi nejak extra z daleka,rad predvedu.A jak pise TomB. tak asi nejsem jedinej,komu EDS funguje i v plnym rejdu.Navic,nevidim duvod,proc by nemelo fungovat.Jinak by celkem bylo k nicemu.Hahaha (i kdyz ten vysmech jsem fakt nepochopil),neni problem Te presvedcit. -
« Re: asr
andree> ono to s tím ASR není zas taková výhra. A máš pravdu i v tom, že si to hrábne. Je to asi tak, že pokud stojíš na plynu a za?ne to hrabat, tak to hrábne, ASR ubere, pneu zabere, ty stojíš po?ád na plynu, tak to znova hrábne a ASR znova reguluje a tak po?ád dokola. Já ho t?eba na sn?hu vypínám, protože mi vadí. Bez hrábnutí se rozjedu i z volnob?hu bez p?isp?ní ASR a v hlubším sn?hu je n?kdy lepší cílen? prohrabovat, ale jet po?ád dál, než nechat auto zásahama ASR pomalu zastavovat. A nízkých otá?kách a rychlostech stejn? ASR nijak moc nereaguje.
PS: EDS opravdu funguje i p?i plným rejdu. Však si to vyzkoušej na míst?, t?eba p?i parkování ve sn?hu. Tom B. -
« Re: Re: ASR vs EDS
Jinak EDS je super v?c - parádn? se s tím "hrabe" ve v?tších vrstvách sn?hu nap?. na neupravených parkovištích. Není problém zajet do v?tší vrstvy sn?hu a pak z ní zase vyjet. Kdo to zná, jak se chová diferenciál bez podpory EDS, tak ví o ?em mluvím. Jednokolo se dostane na zpevn?ný podklad, zastaví se a druhý se za?ne protá?et, ale auto se nehne. S EDS je to p?esn? obrácen?.
Akorát m? to málem vypeklo, když jsem pot?eboval trochu p?ebrousit p?ední brzd. kotou?e. P?vodní zám?r byl zvednout na jedné stran?, sundat kolo, nastartovat, za?adit 3 a nechat kolo to?it. Jenže práv? EDS by v tomhle p?ípad? to auto z heveru normáln? shodilo. Nakonec jsem ty kotou?e rovnou vyhodil, ale zkusili jsme to zvednout na celým p?edku, a zkoušeli jsme zabrzdit botou jedno kolo. Jakmile se ho dotknete, tak na druhý stran? na volným kole cvaknou ?elisti a rozto?í se to bržd?ný kolo.