OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 15.12.04 11:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Tak už ji mám
Ne, nesrovnávám to s atmosférickým benzínovým V6 ale s dvoulitrovými turbonaf?áky konkurence. A ta už problém "turbodíry" dávno úsp?šn? vy?ešila!
Jinak bych ten koncernový 2.0 TDI charakterizoval slovy: nesmyslný koncept (mám na mysli systém PD) dovedený tém?? k dokonalosti, ale bez jakékoli perspektivy - konkurence to s "CR druhé generace" umí lépe, jednodušeji a efektivn?ji, navíc s možnostmi "dalšího r?stu", by? s pon?kud vyšší pr?m?rnou spot?ebou, ale zase s nesrovnateln? lepší kultivovaností projevu, menšími riziky v životnosti (p?ílišné namáhání rozvodového mechanismu u TDI PD) a o dost menšími nároky na mazání ("speciální oleje" jsou pro PD p?ímo "životní nutností"). -
spitfire 15.12.04 11:40
« Re: Re: Re: Re: Tak už ji mám
to mitsi: Ten pocit z toho nemám. Nevim sice, jakej to má rotor, ale zdá se mi, že to jede tak, jak má a kdy má. Od n?jakej 1700 otá?ek reaguje bezprost?edn?, pod n? na turbodiesela ješt? docela snesiteln?.
Jasn?, t?eba V6 neturbobenzín co jsem míval reaguje tak n?jak radostn?ji, tohle zase žere do 6 litr? a 140 po dálnici na 6 je úplná pohoda. Párkrát jsem s tim p?edjížd?l a taky to docela vyst?elí. Myslím, že vidíš problém tam, kde v reálu není. -
"-- skrytý --" 15.12.04 09:27
« Re: Re: Re: Tak už ji mám
Ono ani tak nejde o to p?edchozí vyto?ení, jako spíše o absolutní letargii motoru po p?e?azení na vyšší kvalt, než se op?t rozto?í turbo ("turbodíra"), z?ejm? v d?sledku p?íliš vysoké hmotnosti rotoru (moc velké turbo na takový motor, malá energie výfukových plyn?, špatné nastavení rozvodných lopatek statoru... - to jsou ale jen mé odhady). Lze to pozorovat i p?i ustálené "piánko" jízd? na vyšších kvaltech, ale už v režimu otá?ek, kdy by již m?lo být v ?innosti turbo, ale evidentn? "se fláká", jelikož motoru op?t n?jakou dobu trvá, než pochopí, co po n?m ?idi? vlastn? chce, když se snaží p?idávat plyn... -
"-- skrytý --" 14.12.04 23:32
« Re: Tak už ji mám
Ale má! Co takhle vyto?it dvojku, za?adit trojku...a hle: ono se po p?idání plynu hódn? dlouho v?bec nic ned?je. Kde je chyba? Že bych tam snad dal omylem rovnou p?tku. Ale ne, chyba je (samoz?ejm?) v motoru, jako (u VW) již tradi?n?... -
« A jeste k EDS
No od toho se to tu jmenuje diskuze,takze dobrej kazdej nazor.Pokud clovek nenarazi na blba,coz se mi tady diky bohu jeste nestalo.Vubec netvrdim,ze EDS vyresi vsechny krizove situace.Myslim,ze jeho poslani je prave pro ruzne rozjezdy,vyjizdeni a manevry v male rychlosti.Me se osvedcilo a rekl bych lepsi S nez BEZ.Samozdrejme,pokud bude clovek na kluzkem povrchu obema kolama,tak se budou kola prepinat mezi sebou,bez vetsiho,neli zadneho efektu.A pro jizdu jako takovou tu mame zase jine,dokonalejsi systemy jako napr ESP atd.EDS je proti tomu vlastne drobny doplnek.A hlavni uloha je,ze umoznuje rozjezd pri rozdilne adhezi jednotlivych pohonnych kol tim,ze zabrzdi protacejici se kolo.Pro andree_cz: krupnuti nevim.Pri cinnosti EDS je slyset stejny zvuk,jako pri cinnosti ABS,diky tomu,ze ho vlastne vyuziva.S trochou nadsazky se to da nazvat krupnutim.Milej zvuk to rozhodne neni.Ale v situaci,jak popisujes mi prave EDS dost dobre pomaha.Muj typ je,jak uz jsem psal,zastavit si na hodne kluzkem povrchu (sterk,mokra trava) a rozjet se malicko razantneji s kolama v rejdu.A musis poznat,jetli maka,nebo ne. -
« Re: EDS
hm, ted na to koukam v manualu, ze to funguje pouze na principu pribrzdovanim protacejiciho se kola...to vysvetluje leccos; Ale stejne. Jedes sikmo po svahu a kola se ti zacnou protacet. Po chvilce se ozve takove krupnuti, asi jako kdyz vezmes napravou o sutr, a pak je cejtit, ze to zabira lepe nez pred tim, no a z mych zkusenosti vim, ze to "krupnuti" jsem jeste neslysel v situaci pr.: kdyz uviznes v kopci v kolejich a potrebujes z nich vyjet. Das plnej rejd a jedno kolo hrabe a druhy se flaka. Co znamena teda to krupnuti, kdyz neberu v potaz ten sutr? -
« Re: EDS
Možná se vám m?j názor líbit nebude, ale na m? EDS v Octávii Kombi, kterou jsem m?l 4 roky, neud?lalo žádný velký dojem. A to z toho d?vodu, že když za?ala kola hrabat a ozval se klapající zvuk EDS, tak se žádný efekt co do zm?ny trakce nekonal, tah byl po?ád stejný a prokluzovalo se st?ídav? levá pravá vesele dál. Nem?žu si pomoci, ale v principu se sice za?ne to?it to druhé, neprokluzující kolo, jenže naopak to p?vodní za?ne BRZDIT !!! A v tom je , podle m? , ten problém. Bu? je jedno kolo bržd?no a tudíž to druhé hrabe o to víc, a nebo bržd?no není a v tu chvíli žádné EDS nefach?í. Jediné na co bylo EDS dobré bylo to, že ?lov?k p?i normální jízd? a akceleraci hned podle klapání poznal, jestli je nebo není asfalt namrzlý. Te? EDS nemám a musím to zkoušet p?es ABS. -
« andree_cz asi Ti to nechodi
No,ja v tom nevidim problem,aby EDS fungovalo i plnym rejdu.Ja si to nevymyslim.Kdyz se treba rozjizdim v plnym rejdu na kluzkym povrchu a vnitrni kolo snadno prohrabne,tak sepne druhy a pohoda.Zadna ztrata adheze,nebo trakce nehrozi,protoze je hnaci sila prepnuta na mnohem vic zatizeny kolo.A funguje to dobre i pri jizde.Se zarukou do tech 40km/h.Na horach maka hodne casto.A uprimne,kdyby nechodilo v rejdu,coz je potreba treba pri vyjizdeni z parkingu a nemuzes se pohybovat jen rovne dopredu,nebo dozadu,tak by fakt bylo k nicemu.Fakt by nebyl problem Ti to ukazat.Nebo si to zkus.To jak maka pri prohrabnuti cerpadlo ABS musis slyset.A k tomu ASR.Zkusenosti mam z kamionu.Pravdou je,ze kazdy auto ma urcity system vyladeny pro sebe,takze obchylky tam muzou byt.Svezl jsem se tou limitovanou serii oct RS a kdyz bylo ASR zapnuty,tak si kola nehrably ani omylem.Ale kazdy typ vozu to ma individuelni. -
« Re: asr & ebd
EDS je elektronická uzáv?rka diferenciálu - a funguje na principu zabržd?ní jednoho (protá?ejícího se) kola, takže to není tak, že by ti uzav?el diferenciál, a ob? kola se to?ily stejn?. S uzáv?rkou diferenciálu to má spole?ný jenom ten název, princip je jiný.
Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR na asfaltu je poznat, záleží jen na výkonu auta... Pokud ti dokáže Octávka hrabat i na dvojku na suchým asfaltu, tak to musíš poznat. S vypnutým ASR ti budou hvízdat gumy bez p?erušení, se zapnutým ASR je to taková cuka?ka - hrábne zabere hrábne zabere. Nejrychlejší je samoz?ejm? se rozjet bez prokluzu a použití všech "berli?ek". Jinak ASR dokáže p?kn? upozornit na to, že asfalt za?íná namrzat a klouže to, když si to hrábne i na 4 nebo 5. TomB.
Subjektivn? nevidím, že by m?ly diesely t?eba od Fordu nebo Opelu n?co, co VW schází, s jinými TD ?ty?válci jsem nejel.