OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.04  11:27

    « Re: Re: Re: 16V

    "Jinak auto jezdí dob?e, motor našt?stí nemá ani tušení, že funguje na základ? zcela chybné koncepce."
    - Je to asi n?co podobného jako: "Podle všech fyzikálních zákon? ?melák nem?že létat, ale on p?esto létá, protože o nich neví!"
    Ale te? vážn?: P?ipomíná mi to stav, kdy v bývalém SSSR dovedli do dokonalosti (to skute?n?, ned?lám si srandu) p?vodní systém barevné obrazovky, v níž elektronové paprsky pro t?i základní barvy (RGB) vycházely ze t?ech r?zných míst, zatímco ve sv?t? již v té dob? existoval systém "in-line" (používá se dodnes), kde se dosahuje mnohem lepších kvalitativních výsledk? p?i nižší materiálové, technologické a výrobní náro?nosti, p?itom s lepší provozní spolehlivostí.
    Srovnání PD s CR druhé generace je o tomtéž: nelze ?íct, že PD "funguje na základ? zcela chybné koncepce", jen je už k dispozici n?co mnohem lepšího, jednoduššího, mén? náro?ného a s lepšími užitnými vlastnostmi...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 22.12.04  09:39

    « Re: Re: 16V

    to mitsi: Já bych ?ekl, že moderní turbodiesely mají takové vlastnosti, jaké mají a díky nimž jsou úsp?šné práv? proto, že konstrukté?i úsp?šn? vy?ešili ?adu ?asto i protich?dných požadavk? a zvládli extrémní zát?že, což platí jak pro PD, tak i pro CR. Navíc PD?ka už pár let jezdí a nezdá se, že by se to n?jak extrémn? sralo.
    Jinak auto jezdí dob?e, motor našt?stí nemá ani tušení, že funguje na základ? zcela chybné koncepce ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  22:16

    « Re: 16V

    To andree_cz: 16V? OK, to pak mnohé (i z hlediska spot?eby oleje) vysv?tluje.
    Ješt? k t?m olej?m: Jako hlavní problém bych vid?l zcela protich?dné požadavky na mazání mechanism? souvisejících s "prací" systému PD (co nej?idší olej s co nejodoln?jším - proti "protrhnutí" -, ale sou?asn? co "nejtenším" filmem) a fluidních ložisek turbodmychadla (tepeln? co nejodoln?jší olej, který je sou?asn? schopný udržet "tlustší" film). V??ím, že tohle skloubit je docela fuška....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  22:09

    « Re: Kde vstrikuje MPI ?

    To JakubJ: U MPI se jedná o klasiku, tedy vst?ikování do sacího potrubí t?sn? p?ed sací ventily.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.04  20:32

    « Kde vstrikuje MPI ?

    Ahoj fsici. Chtel bych se zeptat, motor MPI od VW, v mem pripade 1.6. Kam se vstrikuje benzin? Do valce (nad pist), nebo nekam do saciho potrubi? Diky za vyjasneni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.04  19:59

    « 16V

    Mitsi: kajes se spraven, protoze to 16V je!
    Mimojine k tem olejum... Ty "super" oleje, ktere jsou navic i pekne drahe, jsou dost na prd. Nevim jak ostatni, ale ja je vcelku snadno uvarim v me 1.9 / 81KW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  14:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi

    Te? jsi mne ale dostal! Opravdu si nejsem jistý... ale kaji se!
    PS: Jestli to n?kdo s ur?itostí víte, napište to sem. Skute?n? se mi to nechce hledat.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  13:43

    « Re: Re: Re: Re: to mitsi

    A ono to neni 16V?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  12:25

    « Re: Re: Re: to mitsi

    Extrémní nároky kv?li systému PD (navíc v kombinaci s prodlouženými servisními intervaly) na mazání / na mazací vlastnosti oleje, který tím pádem musí mít extrémní vlastnosti (nap?. viskozitu), ?emuž ale nejsou úpln? p?izp?sobeny ostatní ?ásti motoru, kde jde vícemén? o klasiku. A necht?l bych vid?t, kolik by to žralo oleje, kdyby to nebyl jen 8V, ale 16V motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  11:28

    « Re: Re: to mitsi

    to mitsi: Když už si zase nakousnul tu koncepci, je n?jakej teoretickej d?vod, pro? by m?lo PD žrát víc oleje než CR?
    Je fakt, že za podobnou cenu by se dalo po?ídit kde co, já jsem zvolil Oktávku. To že je to ?eská zna?ka ur?it? sehrálo svoji roli. V?tšina technologie je sice od VW, nevid?l bych to ale tak kriticky. Co maj t?eba ?ikat chudáci Švédové - Volvo S40/V50 je brácha od Fokuse, Saab má po?ád víc a víc díl? z Opela. VW aspo? Škodovku pozvednul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  10:44

    « Re: to mitsi

    Podle zkušeností koleg? to za první 4 tis. km spot?ebuje tak litr, od cca 6-8 tis. najetých km klesne spot?eba oleje zhruba na polovinu po?áte?ní hodnoty. To ovšem není "da? za pokrok", ale "da? za koncepci"!
    Krom? toho Octavii II 2.0 TDI "v plné palb?" zase tolik lidí rozhodn? mít nebude, nebo? v ?echách se kupují hlavn? ty "nejchudší" verze (aby to bylo co nejlacin?jší...) a ten, kdo už ty prachy nemusí p?íliš po?ítat, se spíše poohlédne po n??em jiném u konkurence (za zhruba stejnou cenu), tedy pokud zrovna není "opravdový vlastenec". I když, co to vlastn? znamená, když zn. Škoda už dávno není ?eská...?
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  10:13

    « to mitsi

    Kouknu na to, starý TDI nežralo skoro nic, doufám, že si tohle nevybere n?jakou "da? za pokrok" :D
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  10:09

    « to mitsi

    V pohod?, kupuj si co chceš, cho? si kam chceš, d?lej si sporty jaký chceš. Spoustu v?cí vidim podobn? i když t?eba na velkej koncert sem tam sko?im - oni t?eba takoví Deep Purple moc po klubech k vid?ní nejsou.
    Co se tý?e auta - nová Oktávka se mi líbila, zdálo se mi, že s 2.0 TDI by to mohlo být to pravé. Tak jsem si ji byl projet, líbilo se mi to a tak ji te? mám. To co se Tob? na tom nelíbí (turbodíra, chybná koncepce TDI) n?jak v praxi nepozoruju, že to je auto, jako má nebo brzy bude mít každej druhej má svý plusy i mínusy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  10:03

    « Re: to rostam

    Hlavn? ?asto kontroluj olej v motoru, zeza?átku to dost žere, pak se to ale ustálí na rozumných hodnotách (podle stylu jízdy). Nikdy tam ovšem nedávej (tzv. "preventivn?") nad horní rysku!
    PS: Tohle platí pro všechny motory TDI PD.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  09:51

    « to rostam

    Zatim jsem najezdil cca 1.500 km. Jezdim s tim normáln?, dálnice 140 s tempomatem, ve m?st? se snažim nebejt moc nad limitem.
    Ob?as to trochu protáhnu, zrychluje jako raketa, nesedí špatn? a brzdy d?laj co maj. P?edjíždí se s tim v pohod?, ve 200 km/h zjevn? neni u konce s dechem.
    Podle PP mám zatím pr?m?r 6,2. Jezdim m?sto, normální silnice i dálnice, pr?m?r zatím po?ád klesá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.04  17:55

    « Re: no tak

    Ja rozhodne nejsem z tech, kteri kupuji to, co maji ostatni, ponevadz to prece uz jen proto musi byt dobre...jinak by to tolik lidi nekupovalo...a tolik lidi s tim nebylo spokojeno... Proste princip "stada" se a priori prici memu charakteru - uz proto napr. nenavstevuji "tisicihlave" koncerty, vubec mne neoslovuji kolektivni sporty a nechapu lidi, kteri jsou bytostne stastni v chumlu ostatnich na vanocnich trzich.
    Ale k veci: TDI motory od VW maji podle mne primo idealni charakteristiku pro vyuziti ve stacionarnich aplikacich - napr. jako pohon agregatu elektriny, jako lodni mototy atd. Ovsem prave do aut s "primym pohonem" jsou podle meho nazoru krajne nevhodne!
    PS: To ostatne jiz sveho casu pochopil F. Piech, kdyz prosadil upravu TDI-cek pro vyuziti v lodich. Asi proto, ze ma rodinne sidlo na Ossiacher See v Korutanech...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.04  15:56

    « no tak

    Mitsi, to preci jenom trochu zvelicujes, ne? :-) Kdyby to opravdu bylo tak jak ty pises, tak ty auta nikdo nekupuje. Jsi prvni clovek ktereho slysim si stezovat na to, ze by 1.9PD takto extremne netahla odspodu. Ten motor ma svoje mouchy, ale proti konkurenci je dle meho soudu porad elitarsky. Nicmene ja bych jej nechtel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.04  14:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: no tak

    Jaké "podtá?ení" máš na mysli? Já jsem to bral tak, že plynulý rozjezd bez toho, aniž bych šel do otá?ek, kdy už zabírá turbo, je prakticky nemožný, nebo? motor má tendenci zdechnout i p?i opravdu velmi citlivém zacházení se spojkou. A když už turbo zabírá, pak už teprve nem?že být žádná ?e? o "plynulém" rozjezdu, navzdory zapnutému protiprokluzu (Audi A4). Prost? "všechno" nebo "nic", a to bez jakéhokoli rozumného (tj. v praxi využitelného) mezistupn?, to vše v rozmezí n?kolika málo set ot./min. Prost? op?t hloupost "a la VW"!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.04  21:56

    « Re: Re: Re: Re: no tak

    zajimave, co ja jezdil v 96KW Pd, tak mi prislo ze ten motor si o podtaceni primo rika
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.04  20:34

    « Re: Re: Re: no tak

    Ne, u 1.9TDI 96kW tam mnou popisovany problem neni. Zato je tam uplne jiny problem: dole "uplne mrtvo" (ten motor je asi rad, ze se vubec toci...), pak na chvilku "vsechno" (to kdyz "chytnou saze", resp. zabere turbo), nahore je pak "zase mrtvo". To rozsah vyuzitelnych otacek je u 2.0TDI mnohem vetsi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…