OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 22.12.04  18:04

    « to mitsi

    Trošku v?tší traktor na volnob?h a p?i rozjezdu, na oplátku nižší spot?eba, nevidim v tom žádný problém. P?i normální cestovní rychlosti je to docela tichý. Žádnou nep?ijemnou charakteristiku nepozoruju. Nevím co k tomu víc dodat.
    Btw jakým techologickým zázrakem jezdíš ty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.04  17:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16V

    Promi?, ale Tvá logika mi p?ipadá jako obhajoba nap?. elektronicky ?ízených karburátor? (kteréžto si vyžádala nutnost zavedení t?ístup?ových kat?) v dob?, kdy nap?. Japonci už dávno používali MPI, zatímco u VW se ješt? nezmohli ani na jednobodový vst?ik (to je samoz?ejm? o benz. motorech). Elektronicky ?ízený karbec byl samoz?ejm? také dokonalým za?ízením, ale principiáln? na draka!
    A pokud jde o PD, tak krom? spot?eby skute?n? nevidím sebemenší výhodu: traktor zvukov? i vibracemi, nep?íjemná charakteristika, je limitech z hlediska perspektivy dalšího snižování exhalací, extrémní technologická a materiálová náro?nost (ale to jsem už stejn? psal...) atd. atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 22.12.04  13:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: 16V

    to viados: PD je jenom u t?í a ?ty?válc?. Podle VW je PD výhodný jen pro mén? válc?. N?kte?í nejmenovaní by ho ale asi nedali ani do seka?ky :D
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 22.12.04  13:36

    « Bez nadpisu

    to mitsi: P?esn? tím ?melákem jsem se inspiroval. Kdo to vlastn? ?ekl? Marcel Dassault?
    K tomu "jen je už k dispozici n?co mnohem lepšího, jednoduššího, mén? náro?ného a s lepšími užitnými vlastnostmi..." asi tolik:
    1. Moderní CR taky je všechno možný, jenom né jednoduchej motor
    2. Mén? náro?ný? V ?em? maximáln? to m?že žrát trochu oleje, to n?který CR ale ob?as taky d?laj. Spot?eba paliva? Lepší u PD, než u CR. Do sevisu to musí jednou za 30.000, takže žádná extrémní náro?nost. Nebo n?kdo n?kdo zjistil, že má PD nadm?rnou poruchovost? Kdo? Kdy? Kde?
    3. Užitné vlastnosti? Spot?eba nízká, výkon slušný (srovnatelný se stejn? velkými 2.0 CR). Jaké další?
    4. Na tý jednoduchosti možná n?co bude, mám ale pocit, že to není jenom otázka systému vstrikování, když si koupíš srovnatelný auto, jako mám já, jenomže s CR, tak to taky bude komplikovaný, až b?da.
    5. Lepší? Co to je? Výkonn?jší? Levn?jší? Úsporn?jší? Leh?í? Tišší?
    Jinak to neber, že jsem n?jakej fanatickej volkswagenotdipumpedýsista. Myslím si jenom, že 2.0 TDI v Octavii je fajn motorizace - žere málo, jede hodn?, moc ne?ve. Nic víc, nic mí?. Taky jsem si to koupil na ježd?ní a né pro rozbor trend? v konstrukci naftových motor?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.04  12:57

    « Re: Re: Re: Re: 16V

    Jen tak naokraj, i VW používá u n?kterých diesel? CR, jen se s tím moc nechlubí ... myslím, že t?eba V6 TDI 3.0 je CR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.04  11:27

    « Re: Re: Re: 16V

    "Jinak auto jezdí dob?e, motor našt?stí nemá ani tušení, že funguje na základ? zcela chybné koncepce."
    - Je to asi n?co podobného jako: "Podle všech fyzikálních zákon? ?melák nem?že létat, ale on p?esto létá, protože o nich neví!"
    Ale te? vážn?: P?ipomíná mi to stav, kdy v bývalém SSSR dovedli do dokonalosti (to skute?n?, ned?lám si srandu) p?vodní systém barevné obrazovky, v níž elektronové paprsky pro t?i základní barvy (RGB) vycházely ze t?ech r?zných míst, zatímco ve sv?t? již v té dob? existoval systém "in-line" (používá se dodnes), kde se dosahuje mnohem lepších kvalitativních výsledk? p?i nižší materiálové, technologické a výrobní náro?nosti, p?itom s lepší provozní spolehlivostí.
    Srovnání PD s CR druhé generace je o tomtéž: nelze ?íct, že PD "funguje na základ? zcela chybné koncepce", jen je už k dispozici n?co mnohem lepšího, jednoduššího, mén? náro?ného a s lepšími užitnými vlastnostmi...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 22.12.04  09:39

    « Re: Re: 16V

    to mitsi: Já bych ?ekl, že moderní turbodiesely mají takové vlastnosti, jaké mají a díky nimž jsou úsp?šné práv? proto, že konstrukté?i úsp?šn? vy?ešili ?adu ?asto i protich?dných požadavk? a zvládli extrémní zát?že, což platí jak pro PD, tak i pro CR. Navíc PD?ka už pár let jezdí a nezdá se, že by se to n?jak extrémn? sralo.
    Jinak auto jezdí dob?e, motor našt?stí nemá ani tušení, že funguje na základ? zcela chybné koncepce ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  22:16

    « Re: 16V

    To andree_cz: 16V? OK, to pak mnohé (i z hlediska spot?eby oleje) vysv?tluje.
    Ješt? k t?m olej?m: Jako hlavní problém bych vid?l zcela protich?dné požadavky na mazání mechanism? souvisejících s "prací" systému PD (co nej?idší olej s co nejodoln?jším - proti "protrhnutí" -, ale sou?asn? co "nejtenším" filmem) a fluidních ložisek turbodmychadla (tepeln? co nejodoln?jší olej, který je sou?asn? schopný udržet "tlustší" film). V??ím, že tohle skloubit je docela fuška....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  22:09

    « Re: Kde vstrikuje MPI ?

    To JakubJ: U MPI se jedná o klasiku, tedy vst?ikování do sacího potrubí t?sn? p?ed sací ventily.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.04  20:32

    « Kde vstrikuje MPI ?

    Ahoj fsici. Chtel bych se zeptat, motor MPI od VW, v mem pripade 1.6. Kam se vstrikuje benzin? Do valce (nad pist), nebo nekam do saciho potrubi? Diky za vyjasneni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.04  19:59

    « 16V

    Mitsi: kajes se spraven, protoze to 16V je!
    Mimojine k tem olejum... Ty "super" oleje, ktere jsou navic i pekne drahe, jsou dost na prd. Nevim jak ostatni, ale ja je vcelku snadno uvarim v me 1.9 / 81KW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  14:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi

    Te? jsi mne ale dostal! Opravdu si nejsem jistý... ale kaji se!
    PS: Jestli to n?kdo s ur?itostí víte, napište to sem. Skute?n? se mi to nechce hledat.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  13:43

    « Re: Re: Re: Re: to mitsi

    A ono to neni 16V?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  12:25

    « Re: Re: Re: to mitsi

    Extrémní nároky kv?li systému PD (navíc v kombinaci s prodlouženými servisními intervaly) na mazání / na mazací vlastnosti oleje, který tím pádem musí mít extrémní vlastnosti (nap?. viskozitu), ?emuž ale nejsou úpln? p?izp?sobeny ostatní ?ásti motoru, kde jde vícemén? o klasiku. A necht?l bych vid?t, kolik by to žralo oleje, kdyby to nebyl jen 8V, ale 16V motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  11:28

    « Re: Re: to mitsi

    to mitsi: Když už si zase nakousnul tu koncepci, je n?jakej teoretickej d?vod, pro? by m?lo PD žrát víc oleje než CR?
    Je fakt, že za podobnou cenu by se dalo po?ídit kde co, já jsem zvolil Oktávku. To že je to ?eská zna?ka ur?it? sehrálo svoji roli. V?tšina technologie je sice od VW, nevid?l bych to ale tak kriticky. Co maj t?eba ?ikat chudáci Švédové - Volvo S40/V50 je brácha od Fokuse, Saab má po?ád víc a víc díl? z Opela. VW aspo? Škodovku pozvednul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  10:44

    « Re: to mitsi

    Podle zkušeností koleg? to za první 4 tis. km spot?ebuje tak litr, od cca 6-8 tis. najetých km klesne spot?eba oleje zhruba na polovinu po?áte?ní hodnoty. To ovšem není "da? za pokrok", ale "da? za koncepci"!
    Krom? toho Octavii II 2.0 TDI "v plné palb?" zase tolik lidí rozhodn? mít nebude, nebo? v ?echách se kupují hlavn? ty "nejchudší" verze (aby to bylo co nejlacin?jší...) a ten, kdo už ty prachy nemusí p?íliš po?ítat, se spíše poohlédne po n??em jiném u konkurence (za zhruba stejnou cenu), tedy pokud zrovna není "opravdový vlastenec". I když, co to vlastn? znamená, když zn. Škoda už dávno není ?eská...?
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  10:13

    « to mitsi

    Kouknu na to, starý TDI nežralo skoro nic, doufám, že si tohle nevybere n?jakou "da? za pokrok" :D
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  10:09

    « to mitsi

    V pohod?, kupuj si co chceš, cho? si kam chceš, d?lej si sporty jaký chceš. Spoustu v?cí vidim podobn? i když t?eba na velkej koncert sem tam sko?im - oni t?eba takoví Deep Purple moc po klubech k vid?ní nejsou.
    Co se tý?e auta - nová Oktávka se mi líbila, zdálo se mi, že s 2.0 TDI by to mohlo být to pravé. Tak jsem si ji byl projet, líbilo se mi to a tak ji te? mám. To co se Tob? na tom nelíbí (turbodíra, chybná koncepce TDI) n?jak v praxi nepozoruju, že to je auto, jako má nebo brzy bude mít každej druhej má svý plusy i mínusy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.04  10:03

    « Re: to rostam

    Hlavn? ?asto kontroluj olej v motoru, zeza?átku to dost žere, pak se to ale ustálí na rozumných hodnotách (podle stylu jízdy). Nikdy tam ovšem nedávej (tzv. "preventivn?") nad horní rysku!
    PS: Tohle platí pro všechny motory TDI PD.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 20.12.04  09:51

    « to rostam

    Zatim jsem najezdil cca 1.500 km. Jezdim s tim normáln?, dálnice 140 s tempomatem, ve m?st? se snažim nebejt moc nad limitem.
    Ob?as to trochu protáhnu, zrychluje jako raketa, nesedí špatn? a brzdy d?laj co maj. P?edjíždí se s tim v pohod?, ve 200 km/h zjevn? neni u konce s dechem.
    Podle PP mám zatím pr?m?r 6,2. Jezdim m?sto, normální silnice i dálnice, pr?m?r zatím po?ád klesá.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…