OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 23.12.04 22:27
« Re: to mitsi
Spotreba u primovstrikovych motoru pracujicich s chudou smesi je az extremne zavisla na stylu jizdy. Pokud se s tim jezdi "normalne", pak to bere "normalne", kdyz "na doraz", tak jeste o dost vic, bez bezne MPI.
A s mym GDI je uz (po kompletnim tuningu dodanem sportovnim oddelenim MMC) vsechno OK. Snad jen s tim, ze uz davno nepracuje s chudou smesi (3/4 provozniho casu naopak bezi na mnohem bohatsi, nez je stoechiometricky pomer), neskutecne smrdi, obcas dost kouri, ale zato KONECNE PORADNE JEDE! -
« Lambda sonda
Zdar lidi. P?edem hezké vánoce. Chci se zeptat n?koho kdo tomu rozumí pro? jsou z lambda sondy na výfuk. potrubí u fabie 4 dráty? Jsou tam dva barevné a dva bílé. Známému kuna p?ekousala vodi?e tak to budeme zkoušet sletovat. M?žou se ty bílé provodit mezi sebou? Nevíte n?kdo jak a na jakém principu to pracuje? Díky p?edem za odpov??. ;-) -
"-- skrytý --" 23.12.04 10:22
« Re: Re: Re: to mitsi
P?ímý vst?ik to je, jen nepracuje s "vrstvenou", ale homogenní sm?sí (ve stylu JTS u Alfy Romeo). Technologie p?ímého vst?iku je tak v daném p?ípad? využívána výhradn? ke zvýšení výkonových parametr? motoru.
Jde totiž o to, že chudá sm?s v kombinaci s p?ímým vst?ikem se absolutn? nemá ráda se sirnatým palivem: v evropských benzínech je jí cca 20x více, než optimáln? pot?ebuje p?ímý vst?ik pro svou práci s chudou sm?sí! Nap?. v SRN a Rakousku je už cca 2 roky b?žné, že všechny víceoktanové benzíny (98 a více) jsou bez síry, resp. mají výrazn? snížený její obsah. To v ?R se mi dodnes nepoda?ilo s ur?itostí zjistit, které benzíny jsou vlastn? bezsirnaté!
A jelikož "ceska zákazník" je od p?írody šet?ivý(-á) a ur?it? by tam nelil 98-i?ku, jak je p?edepsáno, ale "oby?ejnou" 95-ku, tak to u FSI pro ?R jednoduše vy?ešili "za zákazníka" tím, že mu zrušili "mode fuel stratified injection"... -
"-- skrytý --" 22.12.04 18:28
« Re: pd
A ješt? pro andree(ho)_cz: Ano, a až opravdu nebude zbytí, tak se - i u VW - tak stane...
Ostatn? naco používat n?co lepšího, když to staré ješt? sta?í a zákazníci to p?ece úpln? "baští"?! Te? mám na mysli zpožd?ní v délce min. jedné modelové generace p?i zavád?ní nap?. jednobodového a pak vícebodového vst?ikování, víceventilových motor?, inteligentních ?J (tak daleko ale ješt? u VW bohužel nejsme...) atd. atd.
Tak klidn? napiš, že se Ti to líbí nebo že Ti to nevadí, ale ušet?i si soudy o rádoby "neomylnosti" (vím, takto jsi to nenapsal...) politiky koncernu. -
"-- skrytý --" 22.12.04 18:19
« Re: to mitsi
S p?ímým vst?ikem benzínu. Docela pr?ser! MMC ale dokázala amortizovat náklady na výzkum a vývoj úsp?šným rozprodejem licencí (v?etn? koncernu VW: FSI totiž ?erpá z GDI), aby pak sama zav?ela krám...
PS: Jen tak na okraj - VW motory FSI prodávané v ?R v?bec se systémem FSI nepracují, jelikož už i u VW (sv?te, div se!) pochopili, že to v praxi jaksi nefunguje. Asi tzv. "na oplátku" budou od p?íštího léta brát u MMC do n?kterých svých model? motory TDI PD od VW: Prost? "zlo?in a trest" aneb "bludný kruh se uzav?el"! -
« pd
Mitsi: Sorry, ale ty dokola meles porad tu svoji. Souhlasim plne se spifirem, nebot ja osobne u techto motoru nejaky vetsi problem zhlediska uzivatelskeho nevidim a co se tyce VW, tak plne chapu jejich strategii. Proc by v soucasnosti montovali pouze CR, kdyz mohou navic vyuzivat svuj uz vyvinuty system PD, ktery funguje a je plne konkurenceschopny. Az bude potreba prejit na technologicky odlisny zpusob vstrikovani, tak se tak stane... -
spitfire 22.12.04 18:04
« to mitsi
Trošku v?tší traktor na volnob?h a p?i rozjezdu, na oplátku nižší spot?eba, nevidim v tom žádný problém. P?i normální cestovní rychlosti je to docela tichý. Žádnou nep?ijemnou charakteristiku nepozoruju. Nevím co k tomu víc dodat.
Btw jakým techologickým zázrakem jezdíš ty? -
"-- skrytý --" 22.12.04 17:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16V
Promi?, ale Tvá logika mi p?ipadá jako obhajoba nap?. elektronicky ?ízených karburátor? (kteréžto si vyžádala nutnost zavedení t?ístup?ových kat?) v dob?, kdy nap?. Japonci už dávno používali MPI, zatímco u VW se ješt? nezmohli ani na jednobodový vst?ik (to je samoz?ejm? o benz. motorech). Elektronicky ?ízený karbec byl samoz?ejm? také dokonalým za?ízením, ale principiáln? na draka!
A pokud jde o PD, tak krom? spot?eby skute?n? nevidím sebemenší výhodu: traktor zvukov? i vibracemi, nep?íjemná charakteristika, je limitech z hlediska perspektivy dalšího snižování exhalací, extrémní technologická a materiálová náro?nost (ale to jsem už stejn? psal...) atd. atd. -
spitfire 22.12.04 13:36
« Bez nadpisu
to mitsi: P?esn? tím ?melákem jsem se inspiroval. Kdo to vlastn? ?ekl? Marcel Dassault?
K tomu "jen je už k dispozici n?co mnohem lepšího, jednoduššího, mén? náro?ného a s lepšími užitnými vlastnostmi..." asi tolik:
1. Moderní CR taky je všechno možný, jenom né jednoduchej motor
2. Mén? náro?ný? V ?em? maximáln? to m?že žrát trochu oleje, to n?který CR ale ob?as taky d?laj. Spot?eba paliva? Lepší u PD, než u CR. Do sevisu to musí jednou za 30.000, takže žádná extrémní náro?nost. Nebo n?kdo n?kdo zjistil, že má PD nadm?rnou poruchovost? Kdo? Kdy? Kde?
3. Užitné vlastnosti? Spot?eba nízká, výkon slušný (srovnatelný se stejn? velkými 2.0 CR). Jaké další?
4. Na tý jednoduchosti možná n?co bude, mám ale pocit, že to není jenom otázka systému vstrikování, když si koupíš srovnatelný auto, jako mám já, jenomže s CR, tak to taky bude komplikovaný, až b?da.
5. Lepší? Co to je? Výkonn?jší? Levn?jší? Úsporn?jší? Leh?í? Tišší?
Jinak to neber, že jsem n?jakej fanatickej volkswagenotdipumpedýsista. Myslím si jenom, že 2.0 TDI v Octavii je fajn motorizace - žere málo, jede hodn?, moc ne?ve. Nic víc, nic mí?. Taky jsem si to koupil na ježd?ní a né pro rozbor trend? v konstrukci naftových motor?.