OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi
matuS: Uno s litrovým Fire motorem rok 89 žere mí? než nejnov?jší Yaris, motor 2.0 DOHC od Fordu z roku 89 žere mí? než ten sou?asný dvoulitr, BMW ?ty?litr z roku 92 žere mí? než sou?asná 545i. Samoz?ejm?, výkony jemn? rostou, zvyšuje se hmotnost a bezpe?nost, ale mílové pokroky mezi 15 let starými benzínovými motory a dneškem se prost? nekonají.
Naf?áky naproti tomu zaznamenaly obrovský nár?st výkon? a ú?innosti p?i zachování spot?eby, ovšem za cenu komplikovanosti a podstatn? snížené životnosti. -
matuS 26.12.04 10:54
« Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi
nemas tak uplne celkom pravdu.
spotreba sa v jednotlivych objemoch sice moc nemeni, ale napriek prisnejsim emisnym predpisom rastie aj vykon (prave emisie brania velkemu vykonnostnemu rastu) . tym padom dnes staci siahnut po mensom objeme ako v minulosti, a mensie objemy maju nizsiu spotrebu ako vacsie objemy (do urcitej miery samozrejme) -
"-- skrytý --" 23.12.04 22:27
« Re: to mitsi
Spotreba u primovstrikovych motoru pracujicich s chudou smesi je az extremne zavisla na stylu jizdy. Pokud se s tim jezdi "normalne", pak to bere "normalne", kdyz "na doraz", tak jeste o dost vic, bez bezne MPI.
A s mym GDI je uz (po kompletnim tuningu dodanem sportovnim oddelenim MMC) vsechno OK. Snad jen s tim, ze uz davno nepracuje s chudou smesi (3/4 provozniho casu naopak bezi na mnohem bohatsi, nez je stoechiometricky pomer), neskutecne smrdi, obcas dost kouri, ale zato KONECNE PORADNE JEDE! -
« Lambda sonda
Zdar lidi. P?edem hezké vánoce. Chci se zeptat n?koho kdo tomu rozumí pro? jsou z lambda sondy na výfuk. potrubí u fabie 4 dráty? Jsou tam dva barevné a dva bílé. Známému kuna p?ekousala vodi?e tak to budeme zkoušet sletovat. M?žou se ty bílé provodit mezi sebou? Nevíte n?kdo jak a na jakém principu to pracuje? Díky p?edem za odpov??. ;-) -
"-- skrytý --" 23.12.04 10:22
« Re: Re: Re: to mitsi
P?ímý vst?ik to je, jen nepracuje s "vrstvenou", ale homogenní sm?sí (ve stylu JTS u Alfy Romeo). Technologie p?ímého vst?iku je tak v daném p?ípad? využívána výhradn? ke zvýšení výkonových parametr? motoru.
Jde totiž o to, že chudá sm?s v kombinaci s p?ímým vst?ikem se absolutn? nemá ráda se sirnatým palivem: v evropských benzínech je jí cca 20x více, než optimáln? pot?ebuje p?ímý vst?ik pro svou práci s chudou sm?sí! Nap?. v SRN a Rakousku je už cca 2 roky b?žné, že všechny víceoktanové benzíny (98 a více) jsou bez síry, resp. mají výrazn? snížený její obsah. To v ?R se mi dodnes nepoda?ilo s ur?itostí zjistit, které benzíny jsou vlastn? bezsirnaté!
A jelikož "ceska zákazník" je od p?írody šet?ivý(-á) a ur?it? by tam nelil 98-i?ku, jak je p?edepsáno, ale "oby?ejnou" 95-ku, tak to u FSI pro ?R jednoduše vy?ešili "za zákazníka" tím, že mu zrušili "mode fuel stratified injection"... -
"-- skrytý --" 22.12.04 18:28
« Re: pd
A ješt? pro andree(ho)_cz: Ano, a až opravdu nebude zbytí, tak se - i u VW - tak stane...
Ostatn? naco používat n?co lepšího, když to staré ješt? sta?í a zákazníci to p?ece úpln? "baští"?! Te? mám na mysli zpožd?ní v délce min. jedné modelové generace p?i zavád?ní nap?. jednobodového a pak vícebodového vst?ikování, víceventilových motor?, inteligentních ?J (tak daleko ale ješt? u VW bohužel nejsme...) atd. atd.
Tak klidn? napiš, že se Ti to líbí nebo že Ti to nevadí, ale ušet?i si soudy o rádoby "neomylnosti" (vím, takto jsi to nenapsal...) politiky koncernu. -
"-- skrytý --" 22.12.04 18:19
« Re: to mitsi
S p?ímým vst?ikem benzínu. Docela pr?ser! MMC ale dokázala amortizovat náklady na výzkum a vývoj úsp?šným rozprodejem licencí (v?etn? koncernu VW: FSI totiž ?erpá z GDI), aby pak sama zav?ela krám...
PS: Jen tak na okraj - VW motory FSI prodávané v ?R v?bec se systémem FSI nepracují, jelikož už i u VW (sv?te, div se!) pochopili, že to v praxi jaksi nefunguje. Asi tzv. "na oplátku" budou od p?íštího léta brát u MMC do n?kterých svých model? motory TDI PD od VW: Prost? "zlo?in a trest" aneb "bludný kruh se uzav?el"! -
« pd
Mitsi: Sorry, ale ty dokola meles porad tu svoji. Souhlasim plne se spifirem, nebot ja osobne u techto motoru nejaky vetsi problem zhlediska uzivatelskeho nevidim a co se tyce VW, tak plne chapu jejich strategii. Proc by v soucasnosti montovali pouze CR, kdyz mohou navic vyuzivat svuj uz vyvinuty system PD, ktery funguje a je plne konkurenceschopny. Az bude potreba prejit na technologicky odlisny zpusob vstrikovani, tak se tak stane...