OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: TDi PD 192PS 444nm :-)
Mozno tomu obrazku dobre nerozumiem. Ako sa do toho jedneho grafu dostal graf pred chipnutim a po chipnuti ? Nesravil nahodou chybu ten, kto vyrabal tento graf ?
Alebo ten graf znamena vykon merany na motore a vykon merany na kolesach ? To sa do grafu vecsinou dava a je tam aj podobny rozdiel... -
"-- skrytý --" 30.12.04 20:48
« Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Pokud trváš na "n??em koncernovém", kup si zase 1,6 MPI 101 PS a budeš spokojen. 23 km denn? z kopce je totiž dost málo na po?ádné zah?átí dieselového motoru, t?ebaže Tv?j ro?ní km prob?h by jednozna?n? hovo?il práv? ve prosp?ch nafty. -
« Re: konstrukce motor? for RedBaron
Ach jo chlapi! Vy to p?kn? BFU komplikujete :(. Mám na OCT 1.6i najeto bezmála 230 kkm a pomalu ?eším nástupce. Už jsem m?l skoro jasno s OCTII 1.9 TDI 77 kW a te? se za?tu do vaší diskuze a diskuze na autorevue.cz a mám v tom hokej. Najedu cca 50kkm ro?n?, n?co po dálnici (dá-li se tak D1 nazvat), n?co po m?st?... Každý ránko do hokny cca 23 km a v?tšinou z kopce. Tak a te? babo ra?!
P.S. Fše NEJ v 05! -
"-- skrytý --" 28.12.04 15:38
« Re: Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Souhlasím s RedBaronem: vývoj benzínových motor? prakticky nulový (Japonci asi všechno vymysleli a uvedli do praxe už n?kdy p?ed 15 lety, Evropané pouze postupn? dotahují, ur?itou sv?tlou výjimku snad p?edstavuje BMW se svými "bezklapkovými" motory); zato vývoj naftových motor? byl a stále je p?ímo p?ekotný, n?kdy ovšem na úkor spolehlivosti a životnosti.
Ovšem až evropský trh za?ne více zajímat z hlediska naftového pohonu i Japonce, pak Evropané z?ejm? op?t dostanou p?kn? na *: Hon?ácký diesel je jen první vlaštovkou, na vývoji intenzivn? pracuje i Denso (pod kontrolou Toyoty), a to se pak teprve budeme všichni divit... Možná už p?íští léto! -
« Brzdy z Octavie RS do TDi 81kW
Zdravím,
chlapi dával jste n?kdo p?ední brzdy z RS do TDI ur?it? to d?lalo spousta lidí. Zajímá m? zda tam m?že být na zimu klasika 15´disky plech nebo na ty brzdy prost? musejí být 16 ???
Za kolik jste koupili cele p?ední brzdy RS ?
Ros?a -
-
« Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
matuS: Mluvíš jako pasažér, ne motorista. Každý tedy máme svou pravdu a není na tom co vyvracet. U m? je to naopak. Když jde o to, jestli pot?ebuju auto, tak jo, kejvu, mám ho strašn? rád, je to ?ty?litr osmiválec a miluju jízdu v n?m.
Když mám ?íct, jestli bych bez n?j p?ežil, tak klidn?, do práce to mám 3 km a v nejhorším p?ípad? tam dorazím za 26 minut p?šky, 11 minut autobusem nebo 6 minut na kole. Jenže já fakt miluju auta a nem?žu si pomoct :? -
« Re: konstrukce motor? for RedBaron
V podstat? se ?eší pro motor naprosto protich?dné problémy, které vedou k tomu, že z hlediska ?idi?e se za t?ch 15 let motory opravdu p?íliš nezm?nily. Spíš aut?m otup?la vazba ?ízení, elektronické pedály d?lají všechno možné jen ne dávkují tak jak si ?idi? p?eje, auta jsou vyšší a neohraban?jší a pochybné jízdní vlastnosti musí hlídat ESP... tak to bohužel vidím já. Ano, srdce ekologa možná zaplesá, ale :? -
"-- skrytý --" 26.12.04 21:10
« konstrukce motor? for RedBaron
matuS to už nazna?il:existuje složitá vazba mezi jednotlivými složkami výfukových plyn?(nutností splnit emisní normy EURO 4 a 5) a na druhé stran? výkon-kroutící moment-spot?eba, to celé ve vazb? na konstrukci motor? a elektonických systém?(zapalovací+palivové).Je to u?ivo vysokých škol, to se tu nedá ?ešit.Celkov? konstrukce a vývoj ud?laly obrovský pokrok, a? se to líbí ?i nikoliv.
Podrobnosti nap?. Kožoušek-Spalovací motory1a2(1982,3). Z nových Prof. František Vlk.Doporu?uji zejména "Vozidlové spalovací motory" a "Elektronické systémy motorových vozidel 1 a 2"
Zde je odkaz, kde se dá objednat (pochopiteln? o celé problematice konstrukce vozidel) :
[odkaz] -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi
matuS: Uno s litrovým Fire motorem rok 89 žere mí? než nejnov?jší Yaris, motor 2.0 DOHC od Fordu z roku 89 žere mí? než ten sou?asný dvoulitr, BMW ?ty?litr z roku 92 žere mí? než sou?asná 545i. Samoz?ejm?, výkony jemn? rostou, zvyšuje se hmotnost a bezpe?nost, ale mílové pokroky mezi 15 let starými benzínovými motory a dneškem se prost? nekonají.
Naf?áky naproti tomu zaznamenaly obrovský nár?st výkon? a ú?innosti p?i zachování spot?eby, ovšem za cenu komplikovanosti a podstatn? snížené životnosti. -
matuS 26.12.04 10:54
« Re: Re: Re: Re: Re: to mitsi
nemas tak uplne celkom pravdu.
spotreba sa v jednotlivych objemoch sice moc nemeni, ale napriek prisnejsim emisnym predpisom rastie aj vykon (prave emisie brania velkemu vykonnostnemu rastu) . tym padom dnes staci siahnut po mensom objeme ako v minulosti, a mensie objemy maju nizsiu spotrebu ako vacsie objemy (do urcitej miery samozrejme)