OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 04.01.05 11:31
« Octavia2 sound system
Zdravím, slyšel n?kdo hrát v nové Octávce radio Audience (MP3) s DSP Soundsystémem? M?l by to teoreticky d?lat Visteon a 12 reprák? s DSP procesorem by snad mohlo mít slušný zvuk... Doufám že ty repráky budou mít solidn?jší umíst?ní a uchycení než ve staré Octávce...Díky -
« Re: konstrukce motor? for RedBaron
Díky za rady. M?že mi n?kdo (prosím bez nadsázek) napsat kolik mu žere ta 1.9 77kW na dálnici p?i rychlosti cca 150 km/h? Ta "moje" 1.6 bere cca 8 a p?l litru (jezdím sám)...
No jasn?, že to do práce nemám 23km jen z kopce, ale rozdíl v nadmo?ské výšce je cca 330 m no a posledních cca 6 km je po m?st? (teda dá-li se tak Brno nazvat).
Ješt? jednou dík. -
spitfire 03.01.05 13:59
« Re: Re: Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Dvoulitr elektrický oh?ívání má na 100% a funguje to úžasn?. Ru?i?ka teploty vody je naho?e tak asi po 6 km (jasn?, ne?íká to nic o oleji atd...), topí to skoro hned. Zajímavý bude vid?t, co to ud?lá, až bude -10 a mí?, bude-li ješt? n?kdy.
Btw: Nikde u nás nejsou takový kopce, aby se dalo jet 23 km jenom dol?.
Jinak to jezdí výborn?, byl jsem p?es Vánoce na Šumav?, i ve ?ty?ech lidech s plným kufrem a s rakví na st?eše to jede hezky, v rychlostech nad 120 to zrychluje dokopce i na šesku, na sn?hu se to chová solidn?, v zasn?ženém stoupání se to rozjede i tam, kde by to ?lov?k už ani ne?ekal. Pr?m?rná spot?eba s plným autem a rakví 5,9 - 1/3 dálnice 140, 1/3 silnice I. t?ídy 100-110, 1/3 popojížd?ní po zasn?ženejch okreskách. -
"-- skrytý --" 03.01.05 10:59
« Re: Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Podle ru?i?ky teplom?ru bych rozhodn? neposuzoval, zda motor již dosáhl provozní teploty ?i nikoli: Ono jde totiž o d?kladné proh?átí všech ?ástí a samoz?ejm? p?edevším olejové nápln?. Pak je také rozdíl (a u dieselu zvlášt?), jestli t?ch 23 km jedu s kopce ?i po rovin?. Pokud to však opravdu má elektrické p?ih?ívání, pak je to o n??em jiném... -
spitfire 03.01.05 09:58
« Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Jestli 1,6 MPI nebo TDI 77, tak to bych v?bec ne?ešil a šel do TDI. Já jsem asi dva m?síce m?l p?j?enou Octávku I s tímhle motorem a když jsem potom p?esednul do TDI 66, tak to bylo úpln? o n??em jiném. 1,6 mi p?ipadla taková chcíplá a hlu?ná p?i rychlostech nad 110. Jinak po 23 km to musí být zah?átý i v mrazu, 66 se dostala na provozní teplotu tak po 10 km a tohle má podle všeho elektrický oh?ívání. -
« Re: TDi PD 192PS 444nm :-)
Mozno tomu obrazku dobre nerozumiem. Ako sa do toho jedneho grafu dostal graf pred chipnutim a po chipnuti ? Nesravil nahodou chybu ten, kto vyrabal tento graf ?
Alebo ten graf znamena vykon merany na motore a vykon merany na kolesach ? To sa do grafu vecsinou dava a je tam aj podobny rozdiel... -
"-- skrytý --" 30.12.04 20:48
« Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Pokud trváš na "n??em koncernovém", kup si zase 1,6 MPI 101 PS a budeš spokojen. 23 km denn? z kopce je totiž dost málo na po?ádné zah?átí dieselového motoru, t?ebaže Tv?j ro?ní km prob?h by jednozna?n? hovo?il práv? ve prosp?ch nafty. -
« Re: konstrukce motor? for RedBaron
Ach jo chlapi! Vy to p?kn? BFU komplikujete :(. Mám na OCT 1.6i najeto bezmála 230 kkm a pomalu ?eším nástupce. Už jsem m?l skoro jasno s OCTII 1.9 TDI 77 kW a te? se za?tu do vaší diskuze a diskuze na autorevue.cz a mám v tom hokej. Najedu cca 50kkm ro?n?, n?co po dálnici (dá-li se tak D1 nazvat), n?co po m?st?... Každý ránko do hokny cca 23 km a v?tšinou z kopce. Tak a te? babo ra?!
P.S. Fše NEJ v 05! -
"-- skrytý --" 28.12.04 15:38
« Re: Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
Souhlasím s RedBaronem: vývoj benzínových motor? prakticky nulový (Japonci asi všechno vymysleli a uvedli do praxe už n?kdy p?ed 15 lety, Evropané pouze postupn? dotahují, ur?itou sv?tlou výjimku snad p?edstavuje BMW se svými "bezklapkovými" motory); zato vývoj naftových motor? byl a stále je p?ímo p?ekotný, n?kdy ovšem na úkor spolehlivosti a životnosti.
Ovšem až evropský trh za?ne více zajímat z hlediska naftového pohonu i Japonce, pak Evropané z?ejm? op?t dostanou p?kn? na *: Hon?ácký diesel je jen první vlaštovkou, na vývoji intenzivn? pracuje i Denso (pod kontrolou Toyoty), a to se pak teprve budeme všichni divit... Možná už p?íští léto! -
« Brzdy z Octavie RS do TDi 81kW
Zdravím,
chlapi dával jste n?kdo p?ední brzdy z RS do TDI ur?it? to d?lalo spousta lidí. Zajímá m? zda tam m?že být na zimu klasika 15´disky plech nebo na ty brzdy prost? musejí být 16 ???
Za kolik jste koupili cele p?ední brzdy RS ?
Ros?a -
-
« Re: Re: Re: konstrukce motor? for RedBaron
matuS: Mluvíš jako pasažér, ne motorista. Každý tedy máme svou pravdu a není na tom co vyvracet. U m? je to naopak. Když jde o to, jestli pot?ebuju auto, tak jo, kejvu, mám ho strašn? rád, je to ?ty?litr osmiválec a miluju jízdu v n?m.
Když mám ?íct, jestli bych bez n?j p?ežil, tak klidn?, do práce to mám 3 km a v nejhorším p?ípad? tam dorazím za 26 minut p?šky, 11 minut autobusem nebo 6 minut na kole. Jenže já fakt miluju auta a nem?žu si pomoct :? -
« Re: konstrukce motor? for RedBaron
V podstat? se ?eší pro motor naprosto protich?dné problémy, které vedou k tomu, že z hlediska ?idi?e se za t?ch 15 let motory opravdu p?íliš nezm?nily. Spíš aut?m otup?la vazba ?ízení, elektronické pedály d?lají všechno možné jen ne dávkují tak jak si ?idi? p?eje, auta jsou vyšší a neohraban?jší a pochybné jízdní vlastnosti musí hlídat ESP... tak to bohužel vidím já. Ano, srdce ekologa možná zaplesá, ale :? -
"-- skrytý --" 26.12.04 21:10
« konstrukce motor? for RedBaron
matuS to už nazna?il:existuje složitá vazba mezi jednotlivými složkami výfukových plyn?(nutností splnit emisní normy EURO 4 a 5) a na druhé stran? výkon-kroutící moment-spot?eba, to celé ve vazb? na konstrukci motor? a elektonických systém?(zapalovací+palivové).Je to u?ivo vysokých škol, to se tu nedá ?ešit.Celkov? konstrukce a vývoj ud?laly obrovský pokrok, a? se to líbí ?i nikoliv.
Podrobnosti nap?. Kožoušek-Spalovací motory1a2(1982,3). Z nových Prof. František Vlk.Doporu?uji zejména "Vozidlové spalovací motory" a "Elektronické systémy motorových vozidel 1 a 2"
Zde je odkaz, kde se dá objednat (pochopiteln? o celé problematice konstrukce vozidel) :
[odkaz]