OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 10.02.05 22:05
« Re: Re: Re:
Souhlasím, že bezporuchové auto neexistuje (jsou akorát více a mén? poruchová auta), ale s tvým tvrzením, že Yarisem i Oktávkou se jezdí denn? je to trochu napováženou - Oktávka za 4 roky najezdí 160tis. a Yaris za 2 roky 10tis. km? To je pon?kud zvláštní, pokud opravdu jezdí Yaris denn?... tedy pokud se s ním akorát nevyjede ráno z garáže p?ed barák a ve?er do garáže zajede ;o) Na 13km/den bych koupil manželce kolo a ne auto >:D A každým autem, ne jen Yarisem, se musí jezdit, jinak zbyte?n? stárne a má pak tendence k v?tší poruchovosti. -
"-- skrytý --" 10.02.05 20:14
« Re:
novak: Když n?kdo autem nastojí 5tis. km za rok, tak se nem?že divit, že má ztvrdlé st?ra?e, že pomaleji startuje, že má vybitou baterku, že to málo brzdí apod.... Auto musí ro?n? najezdit minimáln? 25tis. km, aby bylo ve slušném stavu.
Jinak co se tý?e spot?ebního zboží - váha vzduchu je sice na ochcávkách spot?ební zboží, ale na normálních autech ?lov?k ani neví, že jí tam má. Obdobn? spojova?ky k ?ízení - i když ?lov?k jezdí jako prase, tak musí prost? vydržet minimáln? po dobu životnosti auta (viz p?edpisy EHK...), protože je to to, co ho drží na silnici. Auto, které má takové závady bych nehodnotil jako spolehlivé ?i bezpe?né (když nezato?íš nebo nep?idáš když pot?ebuješ, tak jseš tuhej...), zvláš?, když se projeví b?hem doby své oficiální životnosti (p?edpisy VW Schade - životnost Oktavie apod. 150tis. km, životnost iFabie 105tis. km...).
No a co se tý?e tvých návrh? ke konstruk?ním vadám Yarise - když holt auto dlouho stojí, tak plasty stárnou a tím pádem nedrží, tvrdnou apod. Pak nevím, co považuješ za zadní spoiler (ten je nad zadním oknem ;o) ), ale pokud je to u Yarisu, tak si rozhodn? zadek neplechový dovolit nemohli, protože má tém?? žádné deforma?ní zóny a ABS plastem, který se na nárazníky používá, moc energie tam, kam chceš nep?eneseš. Jinak jak už tu mnozí psali - francouzský Yaris se od japonského liší i v n?kterých konstruk?ních prvcích. A fabrika taky musí na n??em vyd?lávat - VW na váhách vzduchu, Toyota holt na plecha?in? ;o) -
spitfire 10.02.05 17:34
« to TopGun
No, 1.6/55 kw se už n?jakou dobu do Oktávek ned?lá. Jinak ale to byl docela pohodový motor, který není pot?eba nijak vytá?et, protže táhne hezky odspoda a rozsah reáln? využitelných otá?ek je O.K. i bez vytá?ení do stratosféry. Jsou prost? motory, kde dává smysl to?it je až nahoru (nap?. ?ty? a více ventily) a jsou motory, kde to nemá ani moc cenu (dvouventily, diesely). A neznamená to, že je jeden horší a druhej lepší, je to otázka koncepce. -
« Bez nadpisu
Nie, sukromne auta idu prec po cca. 120t. Ale sluzobny Nissan za prvych 220t km potreboval iba olej, benzin, brzdove platnicky a nejake tie gumy.
BTW ako so stylom jazdy suvisi cyklovac alebo klapka klimy?
Ozaj, nebol si to ty, ktory sa tu kedysi po par mesiacoch vlastnenia oktavie stazoval, ze nejako prilis zmekla kasna a este nejake podobne problemy (tusim uvolnene zvary alebo take nieco)? A co zjazdovanie gum? To si bol tiez tusim ty, komu zadne zliezli po 20t km. Preto trosku nechapem, ze si s tym autom spokojny. Ale uznavam, ze proti 4x4combi neexistuje konkurencia okrem Subaru a tam na diesel clovek moze zabudnt. -
« Re: to TopGun
Spitfire: nehladaj problemy tam, kde nie su. Porovnaval som to s 55kW oktavkou (nie zeby Honda nevyrabala 1.6 s takmer 200 konmi...). Ale skus tocit hocijaku oktavku bezne po obmedzovac a skus to iste s Hondou. Potom porovnavaj zivotnost.
Lahko sa kritizuje zivotnost Civika v rukach "pretekara" v porovnani s oktavkou v rukach nejakeho sedliaka, alebo mekkej mestskej panicky.. -
« Bez nadpisu
váha vzduchu, cyklova? st?ra?e, olej. vana, ty?e ?ízení, klapka od automatické klimy - dost vela na to, aby si o aute mohol prehlasit, ze je bezproblemove. A IMHO urcite nie spotrebne veci. Keby sa mne nejake auto takto sralo, tak mi uz nikdy nesmie do domu. A to jazdim v "poruchovych" Renaultoch (momentalne uz v tretom). Je to len o uhle pohladu... -
"-- skrytý --" 10.02.05 08:52
« Re: No
Ale ano souhlasím, ale ?ešit to nebudu. Pokud mi v rámci garan?ní prohlídky po roce vym?ní krom? filtr?, oleje i st?ra?e ne?eknu ani popel. Pokud ne .....Sem nasranej (za moju) že jí to špatn? stírá. Ned?lejme z toho v?du, KAŽDÉ auto má svoje mouchy a v p?ípad? YARISE jsem poukázal na minimáln? dva konstruk?ní nedostatky (dráha zámku koliduje s t?sn?ním kufru a "plechový zadní nárazník"). T?sn?ní v kufru vym?ní v rámci záruky a plecha?inu zase zaplatím.... -
"-- skrytý --" 10.02.05 08:37
« No
No, ony ty japonský káry skute?n? statisticky spolehliv?jší jsou, ale zase to chce trochu soudnosti, nadpozemský ur?it? nejsou.
Sorry, Mr. Novák, ale st?ra?e se maj m?nit aspo? 1x ro?n?, ?ekl bych, že u japonc? to nebude jiný. A abyste nebyli zklamaný, možná i olej v motoru je ob?as pot?eba m?nit. >:D -
« Re:
Ono mít auto, který musíš p?i b?žnym provozu to?it na 7.000 otá?ek, aby se to hnulo z místa, není taky nic moc.
7000 otacok je v Autach pre pripad, ze chces mat dvojnasobny vykon oproti napr. oktavke rovnakeho objemu pri rovnakej az mensej priemernej spotrebe.
No aj pri takom zachadzani sa auta dozivaju pol miliona km.
PS.: Moja obhajoba JP aut sa nevztahuje na JP znacky vyrobene mimo Japonska, takze uznavam, ze existuju napr. majitelia Hond, ktori su rozhodnuti v zivote uz nekupit JP auto.. -
"-- skrytý --" 09.02.05 11:20
« Bez nadpisu
Nechci nikomu brát jeho zažité názory, jen p?isp?ji kapkou do diskuse. V sou?asné dob? se hodlám zbavit Oct1 4x4 s 66kW motorem ?iplou na cca 80-85kw. Na tom aut? se po dobu cca 4 let a 160000 km "nevysralo" nic co by nebylo spot?ebním materiálem (váha vzduchu, cyklova? st?ra?e, desky+kotou?e) co jsem si rozbil sám nepo?ítám... V záruce se m?nila olej. vana (rosil se olej), m?nil jsem ty?e ?ízení (jezdím jak dobytek) a klapka od automatické klimy. Dle mého názoru opot?ebení vzniklé denním používáním auta, které v?bec nešet?ím. Moje další auto bude 4x4 combi s PD motorem. To auto se mi opravdu zamlouvá , užitná hodnota obrovská za rozumný peníze a krom? toho není jiná alternativa (kombi 4x4 je podmínkou). Neznám bezproblémové auto pro neustálé používání. I manžel?in YARIS což by m?la být chlouba kvality po 2letech a 10000km vypadá jako by ho montovali Rumuni...St?ra?e jsou z tak tvrdé gumy že nic neset?ou, odpadávají a vrzají plasty (dve?e), T?sn?ní kufru je rozervané od zámku (tam to inžený?i evidentn? nedo?ešily) ZAdní spojler navrhoval uplný "*" jak to m?že n?kdo ud?lat z plechu nechápu... pokud na n?co nacouvá tak je to ihned natrvalo obtisklé (což u auta pro baby je výmysl (cena opravy 5000 a už to má zase..) , ale jinak jezdí bez problém?....